abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218754538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef lila01 het volgende:
Er reageerde inderdaad iemand waarom papa dan niet in het huis kan zijn als MB weg is, zodat de kinderen niet steeds hoeven verkassen en hun eigen veilige plek met hun eigen spulletjes om zich heen hebben.
Kreeg veel likes, maar MB zal de reactie wel weghalen.
En poef: weg!
pi_218754548
Ze hebben vier nog jonge kinderen en een hartstikke groot huis dat nu leeg is. Het lijkt me dat je daar toch goede afspraken over kan maken?

Er zijn zelfs nog ongebruikte kamertjes over, nu de jongens van Jacq daar niet meer wonen.
pi_218754555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:51 schreef Odonata het volgende:

[..]
Ze klinkt ook heel mat, ik kan me voorstellen dat ze geen zin heeft in de strijd als ze zich al weken zo ziek voelt.
Lastig ook wel, want voor school is het niet te doen als een kind dagelijks te laat komt. Ik snap ook niets van dat ontbijt verhaal, waarom is dat zo heilig? Als hij er zo lang over doet dat hij te laat komt, dan geef je die boterham toch mee en zet je hem in de fiets.
Of je staat eerder op. Een kind bepaalt toch niet wat er gebeurt?
pi_218754562
Judith, als ik het aan oudste zou overlaten in de ochtend dan denk ik niet dat we op tijd op school zijn. Wel op tijd wakker overigens. Maar ik vind beide de verantwoordelijkheid voor ouders bij een kind op die leeftijd.

Debbie, wat een toneelspel weer. Echt ongelofelijk, dat sommige mensen dit blijven supporten...
pi_218754571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:51 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
En poef: weg!
Supermom en powervrouw staan er vast nog wel. Het was niet eens een rare of nare reactie.
pi_218754583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:44 schreef Odonata het volgende:

[..]
Birdnesten lijkt me de hel. Dan wil je niet meer met iemand verder, maar zit diegene letterlijk de helft vd tijd in je huis en kun je als het weer jouw beurt is allemaal sporen van je ex tegenkomen. Vreselijk lijkt het me.
Het lijkt me niet ineens alleen haar huis maar nog steeds hun huis. Zo snel zal dat uitkopen niet werken. Voor jezelf zal het vast niet ideaal zijn, maar voor de kinderen is het denk ik wel heel prettig. Behoorlijke overgang voor kinderen dat en je ouders (en in dit geval 3 ouders) ineens uit elkaar zijn en je de helft van de week uit je eigen vertrouwde woonomgeving weg moet.
pi_218754589
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:52 schreef lila01 het volgende:
Ze hebben vier nog kleine kinderen en een hartstikke groot huis dat nu leeg is. Het lijkt me dat je daar toch goede afspraken over kan maken?

Er zijn zelfs nog ongebruikte kamertjes over, nu de jongens van Jacq daar niet meer wonen.
Je moet het ook willen. Wat als K dat niet ziet zitten? Of M? Of J?
pi_218754590
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:44 schreef Odonata het volgende:

[..]
Birdnesten lijkt me de hel. Dan wil je niet meer met iemand verder, maar zit diegene letterlijk de helft vd tijd in je huis en kun je als het weer jouw beurt is allemaal sporen van je ex tegenkomen. Vreselijk lijkt het me.
Ja inderdaad. Een van mijn ergernissen was alle zooi van mijn ex steeds. Zou ik gaan birdnesten dan zou ik dus nog steeds continu in die zooi leven. Zou voor mij echt verschrikkelijk zijn geweest.

Ik kan me goed voorstellen dat zij dat niet willen. Wat ik dan weer niet zo goed snap is dat die reacties geswifferd worden. Gewoon op 1 reageren met een "dat is niet hoe wij het willen gaan doen" ofzoiets zou genoeg moeten zijn. Dat eeuwige geswiffer is zo flauw.
:)
pi_218754593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:53 schreef lila01 het volgende:

[..]
Supermom en powervrouw staan er vast nog wel. Het was niet eens een rare of nare reactie.
En ❤. Veel ❤.
pi_218754595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:55 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Je moet het ook willen. Wat als K dat niet ziet zitten? Of M? Of J?
Dan houdt het op.
pi_218754598
quote:

[..]
Ze klinkt ook heel mat, ik kan me voorstellen dat ze geen zin heeft in de strijd als ze zich al weken zo ziek voelt.
Lastig ook wel, want voor school is het niet te doen als een kind dagelijks te laat komt. Ik snap ook niets van dat ontbijt verhaal, waarom is dat zo heilig? Als hij er zo lang over doet dat hij te laat komt, dan geef je die boterham toch mee en zet je hem in de fiets.
Idd, als hij niet wil opschieten met eten kan hij ook gewoon een keer de consequentie daarvan ervaren en wellicht een x wat sneller honger hebben op school. Wat extra's bij het 10 uurtje en klaar. Ineens is ze dan rigide...
pi_218754624
quote:

[..]
Aan de andere kant had ze al veel eerder met opvoeden en bijbrengen van fatsoensnormen kunnen beginnen. Dan zal hij heus nog wel eens gaan dwarszitten maar er zijn wel heldere regels en grenzen waar ze op terug kan vallen. Dit heeft ze echt aan zichzelf en haar jarenlange lakse en dwarse houding te danken.
pi_218754625
Oh ik vind het heel naar voor Judith dat ze zich zo slecht voelt en ook dat het niet lijkt te verbeteren.
Ik snap ook dat ze de energie misschien niet heeft om de strijd aan te gaan met hem. Maar het is het resultaat van haar eigen opvoeding.

Onze zoon van 7 heeft ook een zeer sterke drang naar autonomie. Maar er zijn echt grenzen en als je die niet duidelijk afbakent dan gaan sommige kinderen echt met je aan de haal. Dat zie je bij Judith gebeuren, maar ook bij Minibelle met die jongste. En maar lekker blijven pochen over prestaties en blijven pushen op resultaat.
pi_218754626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:56 schreef lila01 het volgende:

[..]
Dan houdt het op.
Ik zou het in elk geval niet gewild hebben. Was blij dat ik dat huis uit was, ook al had ik geen eigen plek.
pi_218754643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:56 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
En ❤. Veel ❤.
Ja ze is al lekker bezig geweest
pi_218754653
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:58 schreef Jenn1806 het volgende:

[..]
Aan de andere kant had ze al veel eerder met opvoeden en bijbrengen van fatsoensnormen kunnen beginnen. Dan zal hij heus nog wel eens gaan dwarszitten maar er zijn wel heldere regels en grenzen waar ze op terug kan vallen. Dit heeft ze echt aan zichzelf en haar jarenlange lakse en dwarse houding te danken.
Precies. Ze loopt nu tegen de gevolgen van haar keuzes aan, maar om er nu achteraf nog wat aan te doen vraagt veel moeite. Ik kan me voorstellen dat ze die energie niet heeft, zeker nu niet.

Wel heel naar dat het zo matig gaat met haar gezondheid nog.
:)
pi_218754654
Wel duidelijk waar Judith's prioriteit ligt... Bob gaat niet zonder eten naar school 🤔 dus ze geeft hem gewoon het middel om zijn zin te krijgen 👍 geen zin om al te gaan gewoon je boterham weigeren 🤣👍 die van mij zou echt zonder gaan hoor... honger? Tja had je moeten eten he!
Maar de wedstrijden zijn belangrijker dan optijd op school komen 😳 als bob dat ook vind is het simpel "bob als jij niet door eet is er helemaal geen wedstrijd " 👍
Echt die vrouw met haar eigen regels 🤣 wacht maar tot school dwars gaat liggen dan heb je pas stress!
En dat de antibiotica niet aansloeg kan ook gewoon komen omdat ze eigen regels bedacht..
pi_218754688
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:23 schreef Holaa het volgende:

[..]
Een adhd burnout is niet per se hetzelfde als een 'gewone' burnout:

"Hoewel veranderingen in de werkomgeving beide kunnen veroorzaken, wordt ADHD-burn-out vaak verergerd door problemen met tijdmanagement, organisatie en emoties. Een algemene burn-out daarentegen kan meer verband houden met een overmatige werkdruk en stressfactoren op de werkplek."

Ik zeg niet dat ik denk dat zij wel of niet ADHD en een ADHD burnout heeft. Maar het is niet 1 op 1 vergelijkbaar met de klachten en oorzaken van een 'normale' burnout.

En daarmee zijn ook de gevolgen of de aanpak om eruit te komen niet identiek.
Ik weet wat het inhoudt, ik zit er op dit moment midden in 😉. Ik ga er verder niet over uitweiden. Maar je huis verven, die vakantie van haar, die wedstrijd.. of welke vorm van druk dan ook dat zijn no go’s. DBM is gewoon een chronische paniekzaaier.
pi_218754732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:29 schreef JaNeeDan het volgende:
Judith wil geen tips. Kritiek wil ze ook niet. Ze zoekt nog even verder naar de sleutel tot de motivatie van haar kind en dan komt het vanzelf. Ja joh, de juf wacht wel tot jouw kind de klas binnenkomt. Maakt niet uit hoe laat dat is.
Vreselijk mens.
Ik denk/hoop dat ze het overwinteren in het buitenland dit jaar wel kan vergeten. De school mag hier wat mij betreft hard tegen op treden. Misschien dat Judith eens gaat realiseren dat een kind zichzelf niet kan opvoeden.
pi_218754749
quote:

[..]
Op zich snap ik dat eten voor school wel.
Maar.... de keren dat ik Bob aan z´n ontbijt heb zien zitten (ook op vekantie) had hij een kom met een of andere dikke brij voor zich. Ik vermoed iets van havermout of muesli.
Ik zou zeggen, begin eens met dat spul wat minder dik te maken.
Of iets anders, wat hij liever eet/beter weg krijgt.
pi_218754791
Bob is toch 6 die kun je toch vertellen dat het brood om 8u (met de wijzer bovenaan) op moet zijn omdat hij dan naar school moet. Lukt dat niet dan eerder uit bed tot het brood wel op tijd op is als ze beslist wil dat hij zn brood op eet. (Of hem gewoon op tijd naar school brengen met of zonder brood maar schijnbaar is dat geen optie)
pi_218754806
En wat Judith moet begrijpen (en overigens meer ouders) is dat je niet vooraf kunt bepalen hoe jouw opvoeding gaat zijn en welke principes je gaat aanhouden. Je weet namelijk nooit hoe je situatie of je kinderen gaan zijn. Judith zou in haar situatie een veel strakkere planning moeten aanhouden.
Ik had ook hele andere ideeën voor ik kinderen kreeg. Maar met bepaalde diagnoses hebben we onze manieren drastisch moeten aanpassen en veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ballerina888 op 12-09-2025 22:38:27 ]
pi_218754838
Woohoo jay krijgt toch een feestje
Bizar ze noemt zijn naam niet eens.. enkel "morgen is weer druk" wat klinkt dat negatief 🤦‍♂️
Echt niet normaal hoe duidelijk het verschil in rang van de kinderen daar is
pi_218754859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:09 schreef Harper het volgende:

[..]
Op zich snap ik dat eten voor school wel.
Maar.... de keren dat ik Bob aan z´n ontbijt heb zien zitten (ook op vekantie) had hij een kom met een of andere dikke brij voor zich. Ik vermoed iets van havermout of muesli.
Ik zou zeggen, begin eens met dat spul wat minder dik te maken.
Of iets anders, wat hij liever eet/beter weg krijgt.
Nou ja met kom en al in de bakfiets dan. Of het nou brood of pap is, alles kan je eten terwijl je onderweg bent. Oke dan kan hij niet rennen, maar dat is dan jammer en een duidelijk gevolg van zn actie.
pi_218754878
In wat voor bizarre wereld leven die fluflu's ook? MB die haar telefoon neerzet om filmpjes voor de voordeur te doen, Debby die filmt hoe ze prikken zet. En dan Milou die "zonder het in de gaten te hebben" het koffiezetapparaat laat overstromen maar het wel op film heeft😳
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')