abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218743294
Hoi allemaal,
Normaal lees ik alleen mee, maar nu wil ik ook eens wat kwijt.

Je ziet het gewoon: wie rechts denkt wordt steeds sneller monddood gemaakt. Meteen dat labeltje “extreem”, “racist” of weet ik wat. Cancelcultuur, media die je framen, en we kennen de voorbeelden van geweld: Pim Fortuyn, Theo van Gogh, nu ook Charlie Kirk. Geen wonder dat mensen zwijgen.

Voor mij voelt het alsof we de democratie al kwijt zijn. Als maar één mening veilig uitgesproken kan worden, wat is er dan nog democratisch aan?

Neem Israël: in ’47 bood het land verdeling aan, Arabische leiders weigerden. Op 7 oktober viel Hamas binnen en richtte zich op burgers. En toch lopen er massa’s mensen met Palestijnse vlaggen. Terwijl in Israël miljoenen moslims met stemrecht en vrijheid leven, is er in Gaza en de omliggende landen voor Joden geen plek. Hamas gebruikt zijn eigen bevolking als schild en tóch hoor je daar weinig verontwaardiging over. De wereld meet met twee maten.

Ik las laatst een stelling: als Palestijnse groepen vandaag hun wapens neerleggen is er morgen vrede. Als Israël dat doet, bestaat het morgen niet meer.

Hoe krom is het dat Israël wordt veroordeeld voor zelfverdediging, terwijl Hamas burgers afslacht en ondertussen wordt toegejuicht?

Dit is hoe ik het zie, maar ik sta open voor andere meningen – dus ben benieuwd naar jullie kijk hierop.
pi_218743374
Wil je een topic over vrijheid van meningsuiting of wil je het over Israël/Palestina hebben?
Цой жив
  donderdag 11 september 2025 @ 18:38:55 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218743449
Leuk dat je meedoet. :)

Dit deelforum is Nieuws. Meestal posten Fokkers een nieuwsitem met bron en geven daar hun commentaar op. En dan staat het anderen vrij om hier al dan niet op te reageren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218743475
Dit is meer een topic voor POL.
pi_218743478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:19 schreef PizzaMetPineapple het volgende:
Je ziet het gewoon: wie rechts denkt wordt steeds sneller monddood gemaakt. Meteen dat labeltje “extreem”, “racist” of weet ik wat. Cancelcultuur, media die je framen, en we kennen de voorbeelden van geweld: Pim Fortuyn, Theo van Gogh, nu ook Charlie Kirk. Geen wonder dat mensen zwijgen.
Dat gebeurt andersom ook gewoon. Tevens heb ik er als rechts persoon geen last van, misschien doel je dan ook op extreem rechts?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218743485
Misschien moet TS zelf Israel en Palenstijn bezoeken. Met eigen ogen zien hoe men daar leven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218743529
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:41 schreef Cockwhale het volgende:
Dit is meer een topic voor POL.
Gezien de tweede alinea lijkt BNW me logischer.
pi_218743548
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Monddood maken dus. Snel.
pi_218743551
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard, wie niet braaf met woke en links mee huilt wordt doorverwezen naar BNW.
-
pi_218743558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Monddood maken dus. Snel.
Fantasietjes en leugens mogen prima. Maar in een serieus subforum past dat gewoon minder goed.
pi_218743570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:19 schreef PizzaMetPineapple het volgende:
Voor mij voelt het alsof we de democratie al kwijt zijn. Als maar één mening veilig uitgesproken kan worden, wat is er dan nog democratisch aan?
De manier waarop men een mening geeft, is belangrijk, doet men dat beleefd, dan zullen er nauwelijks mensen zijn die beginnen met schelden.
pi_218743583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:50 schreef quo_ het volgende:

[..]
Uiteraard, wie niet braaf met woke en links mee huilt wordt doorverwezen naar BNW.
Gelul natuurlijk.
Het is bepaald niet zo dat uiterst rechts geen podium krijgt. Ze zaten zelfs als grootste partij in de laatste regering…
En de VVD heeft daar niets van geleerd en wil dolgraag met JA21, de volgende uiterst rechtse partij, in een coalitie.
pi_218743614
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul natuurlijk.
Het is bepaald niet zo dat uiterst rechts geen podium krijgt. Ze zaten zelfs als grootste partij in de laatste regering…
En de VVD heeft daar niets van geleerd en wil dolgraag met JA21, de volgende uiterst rechtse partij, in een coalitie.
Over gelul gesproken.
We hebben het hier over het forum en dan specifiek jouw ultrasnelle verwijzing naar BNW op basis van 1 alinea die je niet aan staat.
Onzin om daar de regering bij te slepen. Net zoals jij het begrip "rechts" van TS meteen inkadert als uiterst recht.
-
pi_218743632
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Fantasietjes en leugens mogen prima. Maar in een serieus subforum past dat gewoon minder goed.
Snel naar BNW verwijzen. En het topic belachelijk maken.

Dat je dit zelf niet ziet kerel.
pi_218743652
quote:
Hoi allemaal,
Normaal lees ik alleen mee, maar nu wil ik ook eens wat kwijt.

De beste Charlie heeft na een verloren verkiezing geprobeerd van een half land de stem ongeldig te laten verklaren. Daar bleef hij achter staan tot zijn dood. Als je dat niet extreem en gewelddadig vindt, dan is er wat mis met je.
pi_218743759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Over gelul gesproken.
We hebben het hier over het forum en dan specifiek jouw ultrasnelle verwijzing naar BNW op basis van 1 alinea die je niet aan staat.
Onzin om daar de regering bij te slepen. Net zoals jij het begrip "rechts" van TS meteen inkadert als uiterst recht.
Omdat je, als je op een normale manier je woorden kiest, je echt niet zomaar voor extreem op racist wordt uitgemaakt.
Over het algemeen zit je echt gewoon in de uiterst rechtse hoek (die gewoon best groot is meer dan acceptabel blijkt voor een partij als de VVD), als je dat overkomt.

Maar doen alsof uiterst rechts monddood is, is echt complete nonsens voor en door fantasten. Dat soort praat past gewoon beter in BNW.
pi_218743760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De beste Charlie heeft na een verloren verkiezing geprobeerd van een half land de stem ongeldig te laten verklaren. Daar bleef hij achter staan tot zijn dood. Als je dat niet extreem en gewelddadig vindt, dan is er wat mis met je.
Gewelddadige nog wel. Omdat ie een andere mening dan jij had.

Vertel je eens wat over specifiek zijn gewelddadigheid dan
pi_218743772
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Snel naar BNW verwijzen. En het topic belachelijk maken.

Dat je dit zelf niet ziet kerel.
De keuze om in de fabeltjesfuik te zwemmen is aan jou.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:09:04 #19
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218743782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij stond Charlie Kirk er juist bekend om altijd de dialoog aan te gaan. Je kan hem van veel betichten, maar geweldadig??
pi_218743784
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De keuze om in de fabeltjesfuik te zwemmen is aan jou.
Ik aanschouw enkel je postgedrag hier.
pi_218743827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik aanschouw enkel je postgedrag hier.
Vanuit je fuik?
pi_218743846
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Gewelddadige nog wel. Omdat ie een andere mening dan jij had.

Vertel je eens wat over specifiek zijn gewelddadigheid dan
Dat je het niet ziet in mijn post zegt wel genoeg.

Deze vent is op zijn eigen zwaard gevallen.
pi_218743864
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:09 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Volgens mij stond Charlie Kirk er juist bekend om altijd de dialoog aan te gaan. Je kan hem van veel betichten, maar geweldadig??
Als je van een half land de stem en daarmee hun mening afpakt ben je niet langer bezig met debat of vrijheid van meningsuiting. Je bent het van anderen aan het afpakken.
pi_218743890
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat je, als je op een normale manier je woorden kiest, je echt niet zomaar voor extreem op racist wordt uitgemaakt.
Over het algemeen zit je echt gewoon in de uiterst rechtse hoek (die gewoon best groot is meer dan acceptabel blijkt voor een partij als de VVD), als je dat overkomt.

Maar doen alsof uiterst rechts monddood is, is echt complete nonsens voor en door fantasten. Dat soort praat past gewoon beter in BNW.
Is dit jouw kaagiaanse manier om mij voor racist uit te maken?

Of ben je gewoon dronken?
Er is geen touw aan vast te knopen wat je er richting mij uitbraakt.
-
  donderdag 11 september 2025 @ 19:18:42 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218743894
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je van een half land de stem en daarmee hun mening afpakt ben je niet langer bezig met debat of vrijheid van meningsuiting. Je bent het van anderen aan het afpakken.
Zie je in essentie ook hier. Niks nieuws dus.

Gebeurt praktisch overal en dit gaat niet meer weg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')