abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219138376
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nee dat kan je niet, de rechtbank zei dat het licentiesysteem prima was, hof niet dus heb je nu een uitspraak van de HR nodig om te weten of het licentiesysteem stand kan houden.
Tsja en dan.

Dat systeem moet sowieso op de schop, welke uitspraak er dan ook komt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219138512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap ergens het argument wel:
Rechter 1 zegt: A
Rechter 2 zegt: B

Ja wat is het nou?
Klopt, maar ze kunnen natuurlijk ook in beroep gaan voor duidelijkheid, maar tegelijkertijd stellen dat ze in het belang van de competitie de licentie toch handhaven.

Dan hebben ze die duidelijkheid maar geven ze Vitesse ook de mogelijkheid een normale bedrijfsvoering op te bouwen.

En laten we eerlijk zijn: Vitesse heeft mits op orde een stuk meer te bieden voor het Nederlands voetbal dan het zoveelste jong elftal.
  Forum Admin woensdag 29 oktober 2025 @ 18:04:53 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219138549
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Tsja en dan.

Dat systeem moet sowieso op de schop, welke uitspraak er dan ook komt.
En het gaat maanden zo niet jaren duren voor hier duidelijkheid over is.

Het is gewoon aan alle kanten kansloos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219138827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:00 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Klopt, maar ze kunnen natuurlijk ook in beroep gaan voor duidelijkheid, maar tegelijkertijd stellen dat ze in het belang van de competitie de licentie toch handhaven.

Dan hebben ze die duidelijkheid maar geven ze Vitesse ook de mogelijkheid een normale bedrijfsvoering op te bouwen.

En laten we eerlijk zijn: Vitesse heeft mits op orde een stuk meer te bieden voor het Nederlands voetbal dan het zoveelste jong elftal.
Dat sowieso, ik ben ook blij dat Vitesse er alsnog inzit. Maar indien Vitesse definitief klaar was zou ik liever een jong-team hebben dan 19 teams.

Uiteindelijk moet je gewoon naar een gezonde doorstroming, maar dat gaat in de verenigingscultuur die Nederland heeft nooit gebeuren denk ik.

Dan kan je al die jong-teams het lekker met en tegen elkaar uit laten zoeken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Forum Admin woensdag 29 oktober 2025 @ 18:41:33 #80
pi_219138880
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:37 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat sowieso, ik ben ook blij dat Vitesse er alsnog inzit. Maar indien Vitesse definitief klaar was zou ik liever een jong-team hebben dan 19 teams.

Uiteindelijk moet je gewoon naar een gezonde doorstroming, maar dat gaat in de verenigingscultuur die Nederland heeft nooit gebeuren denk ik.

Dan kan je al die jong-teams het lekker met en tegen elkaar uit laten zoeken.
Je zit ook met de vereisten voor het promoveren, sommige clubs zitten er niet op te wachten omdat het financieel of organisatorisch niet haalbaar is
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219138914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zit ook met de vereisten voor het promoveren, sommige clubs zitten er niet op te wachten omdat het financieel of organisatorisch niet haalbaar is
Ja tuurlijk, maar dat zijn uiteindelijk allemaal regels die ook maar ooit opgeschreven zijn. Wat is er op tegen om vanuit een American-dream achtig scenario met louter amateurs van de 5e klasse op te stomen naar de KKD? Ik bedoel, als de spelers er zelf mee akkoord gaan dat ze niet betaald krijgen, waarom zou het ons dan boeien?

Maar ik denk omdat zaterdag(of zondag-)voetbal zó ingebakken zit in het Nederlandse voetbalverenigingsleven, dat die clubs zelf te veel weerstand zullen hebben.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219139464
De knvb laat zich weer van de sneuste kant zien, hopelijk gaan ze opnieuw af als een gieter.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 22:21:51 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219143321
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Is ook een stukje voetbalcultuur en -traditie dat veel verenigingen vooral in die van oudsher christelijke gemeenschappen (waar veel topamateurclubs vandaan komen) niet los willen laten.

In landen als Duitsland gebeurt het wel en daar hebben ze ook gewoon regels als je naar de hogere divisies gaat m.b.t. de accommodatie etc.

Nu is het wel zo dat je in Duitsland ook in b.v. de 2e en 3e liga nog een heleboel aantrekkelijke tegenstanders treft waar een uitdaging in zit. Kijk eens naar de stadions die ze zelfs op het 3e niveau daar nog hebben.

In de KKD speel je tegen Top Oss, Eindhoven en Helmond Sport en dan snap ik wel dat je als Spakenburg of Katwijk zijnde net zo lief je dorpsderby's blijft spelen.
  Forum Admin woensdag 29 oktober 2025 @ 22:24:05 #84
pi_219143369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 22:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Is ook een stukje voetbalcultuur en -traditie dat veel verenigingen vooral in die van oudsher christelijke gemeenschappen (waar veel topamateurclubs vandaan komen) niet los willen laten.

In landen als Duitsland gebeurt het wel en daar hebben ze ook gewoon regels als je naar de hogere divisies gaat m.b.t. de accommodatie etc.

Nu is het wel zo dat je in Duitsland ook in b.v. de 2e en 3e liga nog een heleboel aantrekkelijke tegenstanders treft waar een uitdaging in zit. Kijk eens naar de stadions die ze zelfs op het 3e niveau daar nog hebben.

In de KKD speel je tegen Top Oss, Eindhoven en Helmond Sport en dan snap ik wel dat je als Spakenburg of Katwijk zijnde net zo lief je dorpsderby's blijft spelen.
Veel groter voetballand natuurlijk. De tweede of zelfs derde divisie daar is bijna altijd de moeite om te kijken waard. Dat is hier niet zo.

Maar Duitsland is van nature ook veel meer een vereniging/club land.
pi_219145096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:38 schreef Zipportal het volgende:
KNVB naar Hoge Raad in zaak-Vitesse: nieuw hoofdstuk in voetbalsoap

https://www.ad.nl/voetbal(...)oetbalsoap~a19e1445/

*O* *O* *O*
Mooi, ik hoop echt dat de KNVB deze zaak wint.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219145104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:10 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap echt niet dat de KNVB niet gewoon het verlies neemt en zich gaat beraden op........
Waarom zei je niet hetzelfde over Vitesse toen zij in hoger beroep gingen?

quote:
Nu was het met net 4 speelrondes nog te overzien Vitesse in te passen. Wat als je dalijk in april hoort: nee, je mag alsnog de licentie afnemen. Dat heeft in potentie natuurlijk veel grotere gevolgen qua stand, periodekampioenen, kaarten schorsingen etc.
Niet relevant, het recht moet zege vieren. Daar moet de cassatierechter zich dan over buigen. Maar was zou het fantastisch zijn als Vitesse alsnog die proflicentie kwijtraakt.
pi_219145125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom zei je niet hetzelfde over Vitesse toen zij in hoger beroep gingen?
[..]
Niet relevant, het recht moet zege vieren. Daar moet de cassatierechter zich dan over buigen. Maar was zou het fantastisch zijn als Vitesse alsnog die proflicentie kwijtraakt.
Omdat het verlies voor Vitesse einde club betekende. Verlies voor de KNVB betekent het eigenlijk niks. Ja, je staat even voor aap en je moet je competitieschema wat wijzigen maar thats it.

De KNVB kan dit verlies gebruiken om dat hele licentiesysteem en vooral de sancties eens onder de loep te nemen.
Als Vitesse verloor waren ze gewoon klaar, omdat we nou eenmaal een gesloten voetbalpiramid hebben.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 22:28:51 #88
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_219153911
https://www.voetbalprimeu(...)invloed-braasch.html

Gelukkig maar dat ze het verleden achter zich hebben gelaten

-Schoothondje Theo
RED ONS HENNIEGOD
pi_219163240
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Omdat het verlies voor Vitesse einde club betekende. Verlies voor de KNVB betekent het eigenlijk niks. Ja, je staat even voor aap en je moet je competitieschema wat wijzigen maar thats it.

De KNVB kan dit verlies gebruiken om dat hele licentiesysteem en vooral de sancties eens onder de loep te nemen.
Als Vitesse verloor waren ze gewoon klaar, omdat we nou eenmaal een gesloten voetbalpiramid hebben.

Volgens deze redenatie mag een club dus nooit zijn licentieverliezen, want het betekent einde club en als de KNVB dat voor de 28e keer door de vingers ziet worden ze misschien alleen maar afgeschilderd als inconsequent, maar verder niets?

Zoals ik eerder aangaf, het recht moet zege vieren. Het is heel goed dat de KNVB in cassatie gaat, misschien krijgt Vitesse dan alsnog gelijk en is het echt klaar. Maar ik hoop het niet, deze club verdient het om z'n licentie kwijt te raken na al die kansen die ze hebben gehad en nauwelijks iets mee hebben gedaan.

En ja einde club is natuurlijk dramatisch overdreven, het is dan uithuilen en opnieuw beginnen en jezelf weer opwerken naar de top. Dat is niet onmogelijk.
pi_219163401
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Volgens deze redenatie mag een club dus nooit zijn licentieverliezen, want het betekent einde club en als de KNVB dat voor de 28e keer door de vingers ziet worden ze misschien alleen maar afgeschilderd als inconsequent, maar verder niets?

Zoals ik eerder aangaf, het recht moet zege vieren. Het is heel goed dat de KNVB in cassatie gaat, misschien krijgt Vitesse dan alsnog gelijk en is het echt klaar. Maar ik hoop het niet, deze club verdient het om z'n licentie kwijt te raken na al die kansen die ze hebben gehad en nauwelijks iets mee hebben gedaan.

En ja einde club is natuurlijk dramatisch overdreven, het is dan uithuilen en opnieuw beginnen en jezelf weer opwerken naar de top. Dat is niet onmogelijk.
Dus wel, al was het maar omdat je niet eens terug kunt kómen naar die top omdat je niet de KKD in kunt promoveren. Als dat wel had gekund was Vitesse waarschijnlijk gewoon in de 3e divisie gestart.

En wb je 1e alinea: correct. De KNVB heeft nu alleen als straf: of wat punten kwijt, of direct je proflicentie kwijt. Daar mag best wat tussen zitten ja.
pi_219163643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:22 schreef kalinhos het volgende:

En wb je 1e alinea: correct. De KNVB heeft nu alleen als straf: of wat punten kwijt, of direct je proflicentie kwijt. Daar mag best wat tussen zitten ja.
Dat mag jij vinden en ik respecteer je mening zeker in deze. Alleen ik ben het er niet mee eens. Nogmaals, Vitesse heeft echt veel kansen gehad. Veel meer dan een Haarlem, RBC Roosendaal, of andere clubs die de licentie veel eerder kwijt zijn geraakt.
pi_219163789
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden en ik respecteer je mening zeker in deze. Alleen ik ben het er niet mee eens. Nogmaals, Vitesse heeft echt veel kansen gehad. Veel meer dan een Haarlem, RBC Roosendaal, of andere clubs die de licentie veel eerder kwijt zijn geraakt.
Het was zo dat ploegen als Haarlem en RBC zélf hun faillissement aanvroegen alvorens de KNVB de licentie afnam. Ze konden niet meer aan hun verplichtingen voldoen. Vitesse was en is niet failliet en kan gewoon aan haar verplichtingen voldoen vooralsnog. Het is een cruciaal verschil.
pi_219163845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Veel groter voetballand natuurlijk. De tweede of zelfs derde divisie daar is bijna altijd de moeite om te kijken waard. Dat is hier niet zo.

Maar Duitsland is van nature ook veel meer een vereniging/club land.
Is dat qua voetbal ook zo? Als je op een zaterdag door Nederland rijdt kan je geen 15 minuten rijden of je ziet we ergens een voetbalveld waar in competitieverband gevoetbald wordt. Ik zie dit in Duitsland eigenlijk nooit.

Tuurlijk, de 2e en 3e bundesliga zijn veel groter, maar bv het 6e niveau?
  woensdag 5 november 2025 @ 14:39:26 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219198996
https://www.telegraaf.nl/(...)tesse/102735385.html

Duitser heeft er geen zin meer in.
pi_219199538
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:46 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Is dat qua voetbal ook zo? Als je op een zaterdag door Nederland rijdt kan je geen 15 minuten rijden of je ziet we ergens een voetbalveld waar in competitieverband gevoetbald wordt. Ik zie dit in Duitsland eigenlijk nooit.

Hier is opnieuw hetzelfde antwoord van toepassing.

Maar dan voornamelijk, veel groter land. 7,1 miljoen vs 1,2 miljoen in Nederland die geregistreerd op voetbal zitten.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:49:30 #96
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_219199880
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:43 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Hier is opnieuw hetzelfde antwoord van toepassing.

Maar dan voornamelijk, veel groter land. 7,1 miljoen vs 1,2 miljoen in Nederland die geregistreerd op voetbal zitten.
Dat is dus ongeveer 5x zoveel, terwijl Duitsland 9x zo groot is. De dichtheid aan voetbalvelden is dus waarschijnlijk groter hier ;)
pi_219199893
quote:
Maar heeft wel nog steeds aandelen.
  woensdag 5 november 2025 @ 18:41:29 #98
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219200610
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:46 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De 3e Bundesliga bestaat niet. Het is 1. en 2. Bundesliga en 3. Liga.
Rini dankjewel.
pi_219201094
Dat g
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat is dus ongeveer 5x zoveel, terwijl Duitsland 9x zo groot is. De dichtheid aan voetbalvelden is dus waarschijnlijk groter hier ;)
dat gevoel heb ik ook. Noem een willekeurige snelweg en er zit in Nederland vroeg of laat een voetbalvereniging aan vast. Nou is N=1 maar in Duitsland zie ik dat echt niet of nauwelijks. Maar ook niet in de dorpjes waar ik doorheen rijd (voornamelijk Niedersaksen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')