SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Geen stortregens in Limburg.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het zijn geen stortregens zoals ik geloof in Limburg het geval is.
Wel gestaag,
Perfect weer om met de kleine in de plassen (met en zonder modder) te springen. Ultiem genotquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
Zo'n nieuw topic moet je meteen goed beginnen, vind ik.
F#@*ing kansloos k*tweer
Zo, die zit
Ik las iets over bellen in de plassen. Zo erg is het in Drentheland gelukkig niet.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen stortregens in Limburg.
Kan ook door droogte komen. Zijn nergens echte stortbuien geweest meen ik.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik las iets over bellen in de plassen. Zo erg is het in Drentheland gelukkig niet.
Het goede half jaar is wellicht aangebrokenquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik dacht dat het altijd "eeuwig zomer en flaneren" was daar bij jullie
Hiero ook bewolkt, wacht nog steeds op een goeie onweersbui
Dat ben ik sowieso met je eens! Alleen dan vanuit mijn lokale perspectief hierquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het goede half jaar is wellicht aangebroken
Zie je, we worden het wel eens met elkaarquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat ben ik sowieso met je eens! Alleen dan vanuit mijn lokale perspectief hier
Oja, vet goed. Na ingang wintertijd is het 5 maand lang bijna 80% van de tijd grijs. Echt heel goedquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het goede half jaar is wellicht aangebroken
Sowieso in November zitten we paar weken in Japan. Gaat ook prachtig zijn, ik hoop oprecht op regenachtige avonden waarin alle neon straatverlichting nog meer tot zijn recht komt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zie je, we worden het wel eens met elkaar
Het belangrijkste punt, de temperatuur. Liever 10 graden en grijs dan 27 graden met zon.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, vet goed. Na ingang wintertijd is het 5 maand lang bijna 80% van de tijd grijs. Echt heel goed. Iedereen voornamelijk binnen, alles kaal en lelijk en daarnaast ook nog eens fris. Goed schreef je toch?
Nog 250mm ofzo.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Neerslagtekort is gelijk bijna weg zo
Na de afgelopen maanden klinkt dit heerlijkquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, vet goed. Na ingang wintertijd is het 5 maand lang bijna 80% van de tijd grijs. Echt heel goed. Iedereen voornamelijk binnen, alles kaal en lelijk en daarnaast ook nog eens fris. Goed schreef je toch?
Ik was vorig jaar oktober/november in Japan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sowieso in November zitten we paar weken in Japan. Gaat ook prachtig zijn, ik hoop oprecht op regenachtige avonden waarin alle neon straatverlichting nog meer tot zijn recht komt.
[ afbeelding ]
Dit soort vibes, fuuuuuck yes
Echt? Wow dat is dan wel echt ruim boven normaal warm geweest! Ik had op climate-data beetje zitten neuzen en daar werd gezegd tussen de 15 a 20 graden gemiddeld met frisse avonden, in Tokyo. Ik neem een dik vestje mee (heeeuj daar is het vestje weerquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:42 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar oktober/november in Japan.
Was 3 weken 25+ graden en de laatste week pas wat kouder toen ik in Tokyo was.
Grotendeels droog, toen ineens 2 dagen kapoet veel regen en een rivier overstroming alert.![]()
Toen reden er geen treinen meer.
Ik eind oktober en begin november in Seoul. Was het vergeleken met Nederland toen ook prachtig weer. Veelal zon en 20-24 graden. Laatste paar dagen pas frisser. Begin november verwacht je bij ons amper zon en al helemaal geen 20+.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:42 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar oktober/november in Japan.
Was 3 weken 25+ graden en de laatste week pas wat kouder toen ik in Tokyo was.
Grotendeels droog, toen ineens 2 dagen kapoet veel regen en een rivier overstroming alert.![]()
Toen reden er geen treinen meer.
Fuji had vorig jaar ook pas laat sneeuw.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Wow dat is dan wel echt ruim boven normaal warm geweest! Ik had op climate-data beetje zitten neuzen en daar werd gezegd tussen de 15 a 20 graden gemiddeld met frisse avonden, in Tokyo. Ik neem een dik vestje mee (heeeuj daar is het vestje weer) voor de koudere avonden, winterjas mee lijkt me overkill.
We gaan overigens ook nog naar Osaka en Kyoto
Hoe vond jij Japan als ervaring? (en boeie, we gaan lekker even off-topic, het mag vind ik)
De herfst en de winter kunnen heel mooi zijn, maar dat zijn ze zelden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |