abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218720963
Voel dat ik dommer word. Waar ik vroeger zelf moest zoeken, nadenken en testen, kan ik nu gewoon AI om support vragen en met instant oplossingen komen.

Ik heb al zeker een jaar niks zelfstandig meer geprogrammeerd, geen documentatie helemaal zelf doorgelezen, geen contracten meer A-Z uitgevogeld.

Enige plus is dat ik nu 5x meer productief ben. O+

Klacht: word langzaamaan een kasplant
pi_218720997
Het is een truc van de overheid.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_218721344
Vroeger had je nog een woordenboek, toen opeens was er de online vertaal machine wat al een vorm van AI was/is.
Ook in moeilijke tijden.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 9 september 2025 @ 12:18:49 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_218721528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 11:57 schreef Gibson88 het volgende:
Vroeger had je nog een woordenboek, toen opeens was er de online vertaal machine wat al een vorm van AI was/is.
Naar de bieb om onderzoek te doen _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_218721589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 12:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Naar de bieb om onderzoek te doen _O_
Vond ik als kind het leukst om te doen om bijvoorbeeld een spreekbeurt voor te bereiden. _O_
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 9 september 2025 @ 13:21:32 #7
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218722019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 12:25 schreef Gibson88 het volgende:
een spreekbeurt
TS laat AI nu uitzoeken wat dat is.
pi_218722119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 11:57 schreef Gibson88 het volgende:
Nee. Is gewoon key-value pair. Zeker geen ai :P
pi_218722139
Laatst een AI ook wat van mijn werk laten doen en het aantal uit-huis plaatsingen is sindsdien fors gedaald! Enorm blij mee.
-nee-
pi_218722629
Ik snap niet waar iedereen die troep voor gebruikt
  dinsdag 9 september 2025 @ 15:01:20 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218722670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 13:41 schreef SSienna het volgende:

[..]
Nee. Is gewoon key-value pair. Zeker geen ai :P
uh nee… dat was niet gewoon een key value pair lol
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218723402
Welkom op FOK! O+

Ik kan me wel in de klacht vinden. Ik gebruik ook veel meer AI. Maar ik ben geen kantoormeneer. Ik ben arbeider. Ik gebruik vooral AI voor tips wat te doen bij een citytrip ofzo
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218723658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 12:25 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Vond ik als kind het leukst om te doen om bijvoorbeeld een spreekbeurt voor te bereiden. _O_
leuk verhaaltje: (door AI trouwens)

Ik was een jaar of twaalf toen ik in de regen naar de bibliotheek liep. Mijn capuchon plakte tegen mijn wangen en druppels gleden langs mijn neus. Ik moest een spreekbeurt maken over hangbuikvarkens. Het probleem was alleen dat ik er eigenlijk niets van wist. Geen internet, geen telefoon die ik even uit mijn zak kon halen. Nee, in die tijd moest je naar de bibliotheek.

Binnen rook het naar papier en stof. Ik zette mijn natte capuchon af en liep tussen de hoge kasten. Alles was stil, alleen mijn schoenen piepten een beetje op de vloer. Ik moest zoeken in een grote kaartenbak: allemaal houten schuifladen met kaartjes waar nummers op stonden. Daar stond dan bij in welk rek je het boek kon vinden. Na een tijdje had ik geluk: een dik boek over boerderijdieren, met ergens achteraan een stukje over hangbuikvarkens.

Ik kopieerde alles netjes over in mijn schrift. Soms tekende ik er kleine varkentjes bij. Thuis moest ik het nog van buiten leren, want er waren geen printers of laptops voor mooie werkjes.

Nu, veertig jaar later, zie ik mijn zoon aan tafel zitten. Hij heeft zijn capuchon op, net zoals ik vroeger. Alleen hoeft hij de regen niet meer in. Hij tikt gewoon: “ChatGPT, maak een spreekbeurt over hangbuikvarkens.” En binnen een paar tellen staat alles op het scherm.

Ik glimlach. Voor hem lijkt het vanzelfsprekend, maar ik zie nog altijd dat natte jongetje van vroeger, dat met druipende capuchon in de bibliotheek tussen de zware boeken zocht naar een paar regels tekst over een dier met een hangbuik.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218724692
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 september 2025 15:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
uh nee… dat was niet gewoon een key value pair lol
Nu niet meer, vroeger zeker wel. Grotendeels waren het gewoon key-value pair lookup systemen. Google translate was vroeger een statistisch model, dus ook geen AI.
  dinsdag 9 september 2025 @ 18:57:59 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218724770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:46 schreef SSienna het volgende:

[..]
Nu niet meer, vroeger zeker wel. Grotendeels waren het gewoon key-value pair lookup systemen. Google translate was vroeger een statistisch model, dus ook geen AI.
Nee hoor, zo kan je natuurlijke talen namelijk helemaal niet vertalen. En wat denk je dat AI is, geen statistisch model? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 9 september 2025 @ 19:03:36 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218724808
Het is iig bruikbaar om tekstuele playlists om te zetten naar CSV-bestanden, die je naar je muzikale streamingsdienst kunt exporteren.

Er hoeft niet zo veel meer nabewerkt te worden in Excel. In sommige gevallen was dat monnikenwerk.

AI gebruiken om 'kunst' mee te produceren, vind ik weer zielloos.
pi_218724935
AI neemt binnen nu en 4 jaar de wereld over
  dinsdag 9 september 2025 @ 19:36:42 #18
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218725049
Ik wacht op AI neuk cyborg
Want het wetboek ken ik ook
pi_218725264
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 19:21 schreef augurk2025 het volgende:
AI neemt binnen nu en 4 jaar de wereld over
En dan stijgt ons energieverbruik met 50%, omdat niemand meer een ei kan koken zonder eerst AI te vragen…
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:08:16 #20
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218725387
Nu het steeds stiller wordt in KLB vraag ik aan ChatGPT of die klachten wil verzinnen en die lees ik dan.

quote:
Titel: Waarom kan niemand meer normaal boodschappen doen zonder te doen alsof het Mario Kart is?

Serieus, ik was net bij de Appie. Loop ik daar met m’n mandje, komt er zo’n 60+ oma met d’r karretje VOL GAS de bocht uit alsof ze in de laatste ronde van Rainbow Road zit. Geen richting aangeven, geen rem, gewoon BAM recht tegen m’n enkel aan.

En dan die blik erbij, zo van: “Wat doe jij eigenlijk in MIJN gangpad, snotaap?”
Sorry dat ik naast de knakworsten stond, hoor.

Waarom heeft iedereen in de supermarkt altijd haast alsof er gratis PlayStations bij de kassa liggen? En waarom ben ik de enige die niet op gladiator-modus staat met een winkelkar?

Ik zweer het, volgende keer neem ik een helm mee en een koevoet om terug te duwen.
quote:
Reacties:

"TS is gewoon jaloers dat oma betere handling heeft dan z’n Opel Corsa."

"Foto van de blauwe plek of het is niet gebeurd."

"Supermarkt is oorlog, TS. Je gaat erin met een karretje en komt eruit met trauma’s."

"Had je d’r niet gewoon terug moeten beuken? Gelijk level-up."

"Wacht maar tot je bij de aanbiedingen komt, daar vallen écht doden."

"Boos worden op oma’s is net als klagen dat water nat is."

"TS liep vast weer te treuzelen in het gangpad, eigen schuld."
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')