Ja maar ik vraag me oprecht af waarom zou je perse een kind willen met hb? (Vanuit minibelle bedoel ik he) Is je kind hoogbegaafd prima maar als je op een knop zou kunnen drukken bij de geboorte: of normaal iq of hb zou ik drukken op de normaal iq.quote:Op dinsdag 9 september 2025 07:50 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ik ging hier even speciaal voor kijken. Mijn jongste krijgt die screening ook over een paar weken. Hebben we 2 weken terug uitleg over gehad. Doen ze standaard daar ivm onderpresteren. Is ontwikkeld door en wordt begeleid door de universiteit van Nijmegen.
Kun je van alles over vinden, maar zij zal ze wel onnauwkeurig vinden.
Zo ken ik overigens meer ouders, overtuigd dat hun kind HB is, maar het blijkt nergens uit, komt uit geen enkele test. Dus de testen zijn slecht of degene die ze afneemt.🤣
Hoogbegaafdheid is pittig, dat realiseren veel mensen zich totaal niet. Het is niet een leuk accessoire ofzo, maar het wordt vaak wel zo gezien.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:00 schreef Lampje88 het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me oprecht af waarom zou je perse een kind willen met hb? (Vanuit minibelle bedoel ik he) Is je kind hoogbegaafd prima maar als je op een knop zou kunnen drukken bij de geboorte: of normaal iq of hb zou ik drukken op de normaal iq.
Omdat zij gewoon wilt laten zien dat haar kinderen heel slim zijn!quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:00 schreef Lampje88 het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me oprecht af waarom zou je perse een kind willen met hb? (Vanuit minibelle bedoel ik he) Is je kind hoogbegaafd prima maar als je op een knop zou kunnen drukken bij de geboorte: of normaal iq of hb zou ik drukken op de normaal iq.
Die van mij maken geluid als ze bijna stikken. Nog gelukkig niet meegemaakt zonder geluid. Maar dat maakt wel dat ze later gaat slaan idd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 07:58 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Een van onze kinderen is ooit bijna gestikt, probeerde een te groot stuk door te slikken en liep blauw aan. Je merkt het in eerste instantie niet per se, omdat ze dus geen geluid maken (ik zat niet naast mijn zoon), dus ik snap wel ergens dat ze dus pas begonnen met slaan (als iemand zich verslikt heeft op de rug kloppen geen zin). Daarna heb ik ook even contact gehad met de huisarts of ik nog ergens op moest letten, maar hoefde niet langs te komen.
Nou dat snap ik ook niet. Maar juist degenen die dat "willen" snappen niet goed wat het allemaal inhoudt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:00 schreef Lampje88 het volgende:
[..]
Je ziet het hier op forum ook veel de onwetendheid wat hb echt is.. het is echt pittig maar heeft weinig te maken met extreem slim in alles .. ik heb er 3.. en de oudste 2 zitten niet uit te blinken op gymnasium.. (hoeft van ons ook zeer zeker niet) en onze middelste heeft dyslexie in een zwaardere vorm dus ook dat kan gewoon 🤷quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:03 schreef Maremare het volgende:
[..]
Hoogbegaafdheid is pittig, dat realiseren veel mensen zich totaal niet. Het is niet een leuk accessoire ofzo, maar het wordt vaak wel zo gezien.
Exact, daarom worden op de school van zoon niet alleen de vwo leerlingen maar ook de havo leerlingen getest. Het zijn echt niet altijd degenen die de hoogste cijfers halen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:19 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Je ziet het hier op forum ook veel de onwetendheid wat hb echt is.. het is echt pittig maar heeft weinig te maken met extreem slim in alles .. ik heb er 3.. en de oudste 2 zitten niet uit te blinken op gymnasium.. (hoeft van ons ook zeer zeker niet) en onze middelste heeft dyslexie in een zwaardere vorm dus ook dat kan gewoon 🤷
Mijn dochter kon havo vwo niet aan, zit nu vmbo T helemaal primaquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:19 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Je ziet het hier op forum ook veel de onwetendheid wat hb echt is.. het is echt pittig maar heeft weinig te maken met extreem slim in alles .. ik heb er 3.. en de oudste 2 zitten niet uit te blinken op gymnasium.. (hoeft van ons ook zeer zeker niet) en onze middelste heeft dyslexie in een zwaardere vorm dus ook dat kan gewoon 🤷
Mijn oudste was hb getest op de basisschool maar ze werd nooit getest op dyslexie omdat ze steeds net te hoog scoorde.. op het VO kregen alle ouders de vraag of er vermoeden was van dyslexie en of je de test wilde. Dus getest en idd dyslexie. Middelste was juist andersom 😂 op basisschool dyslexie (viel ook niet te ontkennen) en pas op het VO de test voor hbquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:31 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Exact, daarom worden op de school van zoon niet alleen de vwo leerlingen maar ook de havo leerlingen getest. Het zijn echt niet altijd degenen die de hoogste cijfers halen.
Overigens worden ze ook allemaal getest op dylexie en dyscalculie.
Oh ja. Het ging meer om het woord onnakeurig.quote:Op dinsdag 9 september 2025 07:50 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ik ging hier even speciaal voor kijken. Mijn jongste krijgt die screening ook over een paar weken. Hebben we 2 weken terug uitleg over gehad. Doen ze standaard daar ivm onderpresteren. Is ontwikkeld door en wordt begeleid door de universiteit van Nijmegen.
Kun je van alles over vinden, maar zij zal ze wel onnauwkeurig vinden.
Zo ken ik overigens meer ouders, overtuigd dat hun kind HB is, maar het blijkt nergens uit, komt uit geen enkele test. Dus de testen zijn slecht of degene die ze afneemt.🤣
DBM heeft zelfs een 112-tje gedaan! Zal wel weer een nieuw trauma worden en een reden om de wedstrijd af te zeggen of niet te gaan sporten!quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:48 schreef Moedervan4kids het volgende:
Het was weer een normale maandag in flu flu land.
Debbie lag er weer helemaal af, de natte tosti mocht de kinderen doen en verrassend had ze weer alle energie voor me-time.
DBM heeft haar favoriete nummer de HAP weer gebeld en heeft vast weer smoesjes om niet te hoeven sporten.
Wat mis ik?
Elektrische stoel hahahaquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:58 schreef Henrike het volgende:
Debbie met haar floaten: want magnesium is goed bij b12 tekort.
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Je moet juist oppassen met magnesium bij een tekort.
Ze leest wel alles over haar b12 maar snapt er geen hol van.
Zo'n erge bijwerkingen na 1 dag prikken, komt bij niemand voor maar bij Debbie wel. En ze spreekt zichzelf tegen want ze had een huidplooi opgepakt en dus niet in de spier geprikt zegt ze. Nou dan is het dus niet opgenomen en hoe komt ze dan aan de bijwerking?
En dan die knieën met die plekken in beeld, bah wat hoor hoe ze dat eraf schraapt en laat zien.
Het zijn de doorlig plekken denk ik van de afgelopen dagen in dat bed.
Dat dekbed net die citroenen zit er ook al dagen op.
Misschien verschonen ook een goed idee?
Zie haar in die massagestoel liggen, zou ze die ook aan kunnen vragen naast haar electrische stoel?
Sowieso als je in je been prikt en je pakt de huidplooi op, dan nog prik je bijna zeker in de spier, die naald gaat er best ver in en ze heeft echt geen 2 cm vet op haar been..quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:58 schreef Henrike het volgende:
Debbie met haar floaten: want magnesium is goed bij b12 tekort.
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Je moet juist oppassen met magnesium bij een tekort.
Ze leest wel alles over haar b12 maar snapt er geen hol van.
Zo'n erge bijwerkingen na 1 dag prikken, komt bij niemand voor maar bij Debbie wel. En ze spreekt zichzelf tegen want ze had een huidplooi opgepakt en dus niet in de spier geprikt zegt ze. Nou dan is het dus niet opgenomen en hoe komt ze dan aan de bijwerking?
En dan die knieën met die plekken in beeld, bah wat hoor hoe ze dat eraf schraapt en laat zien.
Het zijn de doorlig plekken denk ik van de afgelopen dagen in dat bed.
Dat dekbed net die citroenen zit er ook al dagen op.
Misschien verschonen ook een goed idee?
Zie haar in die massagestoel liggen, zou ze die ook aan kunnen vragen naast haar electrische stoel?
Echt hoor. Ik vind dat gehyper over een uitvaart zeer ongepast.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:02 schreef poohenzo het volgende:
het zal wel aan mij liggen maar waar zijn de Geertsen precies zenuwachtig over? Zijn ze nog nooit naar een begrafenis geweest? Of is ze nerveus om recht te gaan lullen waarom dit zo belangrijk is terwijl we nog nooit iets over deze persoon hebben gehoord en ze volledig voorbij gaat aan het feit dat er wel mensen zijn die deze persoon hebben gekend en verdriet hebben?
😳quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef Hope88 het volgende:
Ik mag het niet suggereren, maar ik volg iemand anders (huisje.in.het.dorp) en haar zoontje stikte gisteravond bijna. Ze had hier een story over gepost gisteravond en daarin stond vrijwel hetzelfde verhaal als wat DBM vanmorgen postte. En DBM volgt haar ook...
👀quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef Hope88 het volgende:
Ik mag het niet suggereren, maar ik volg iemand anders (huisje.in.het.dorp) en haar zoontje stikte gisteravond bijna. Ze had hier een story over gepost gisteravond en daarin stond vrijwel hetzelfde verhaal als wat DBM vanmorgen postte. En DBM volgt haar ook...
Het kan natuurlijk echt toeval zijn, denk dat we daar ook vanuit moeten gaan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef Hope88 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |