abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2026 @ 21:34:35 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220202584
Hoe gaat het nu met ze:

In de aflevering van Ik Vertrek zagen we hoe spannend het werd met de financiering van hun surfguesthouse. De deadline naderde, de bank liet op zich wachten en het tweetal balanceerde op het randje van paniek. Maar inmiddels is het rond, draait het guesthouse en geven ze trainingen. "En we maken ook echt tijd voor waar het ons allemaal om begon: dagdromen, lanterfanten en flierefluiten", klinkt het.

En de grote vraag: hebben ze spijt van hun sprong? “We zijn super gelukkig. Het spontane leven hier voelt nog steeds als een cadeautje.” De twee wonen boven op de kliffen van Ericeira en zijn veel buiten te vinden. Wandelen, hardlopen, hiken en natuurlijk surfen. Wat ze vooral waarderen is de Portugese mentaliteit. "Je hoeft niet alles weken van tevoren vast te leggen. Dingen ontstaan vanzelf. Of niet. En dat is ook prima.” Al leek ze dat in de aflevering vooral op te breken...

De eerste zomer was meteen raak: bijna elke dag volgeboekt. “Mensen vinden onze plek leuk en dat voelt zo goed.” De winter bleek uitdagender met minder boekingen. Daarom werken ze nu aan een co-livingconcept voor langere verblijven in het laagseizoen en bouwen ze hun retreat-aanbod verder uit. Het eerste ADHD-retreat is in ieder geval inmiddels een feit en er staan andere retreats gepland rond persoonlijke ontwikkeling en creativiteit. Daarnaast organiseren ze tuinfeestjes, natuurwijnavonden en tweewekelijkse events met live muziek, DJ’s en movie nights onder de sterren.

Ook privé veranderde er het nodige. Lysannes hond verhuisde naar Portugal en is inmiddels een vaste verschijning in het guesthouse. En Nienkes pup Mango sluit zich binnenkort aan. Over de liefde lichten ze ook iets toe: "Mocht daten ooit net zo’n uitdaging blijken als de Portugese bureaucratie, dan sluiten we niet uit dat we professionele hulp inschakelen."

Zouden ze iets anders doen als ze opnieuw konden beginnen? "Als we eerlijk zijn: een grotere financiële buffer was achteraf handig geweest. Vooral in het begin en in het laagseizoen had dat meer rust gegeven. Die les nemen we nu mee. We plannen slimmer en we bouwen verder, stap voor stap." Over vijf jaar hopen ze minder leningen te hebben en een plek te zijn waar mensen blijven hangen, terugkomen en elkaar vinden. Of alles volgens plan loopt? Dat weten ze inmiddels beter. “Het leven hier laat zich niet plannen.”
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220202601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb veel afleveringen van dit programma gezien maar dit is wel verreweg het meest slecht voorbereide stel dat ik ooit heb gezien. Ach die hebben vast wel wat kapitaalkrachtige mensen achter de and hand.
Jij hebt Henka en André niet gezien?

De leukste ever!!!!

Bekijk deze YouTube-video
pi_220202624
Dit is ook niet echt een klassieke Ik Vertrek. Eigenlijk nemen ze gewoon een bedrijf over in Portugal. Het was spannend omdat ze niet met geld om kunnen gaan maar verder niet echt een boeiende aflevering.
  woensdag 25 februari 2026 @ 21:47:35 #279
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220202741
Is het een stel of zijn het gewoon twee vriendinnen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220203109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Jij hebt Henka en André niet gezien?

De leukste ever!!!!

Bekijk deze YouTube-video
Inderdaad, de klassieker
life is like a box of chocolates
  woensdag 25 februari 2026 @ 22:36:23 #281
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_220203120
Dagdromen, lanterfanten en flierefluiten.
  woensdag 25 februari 2026 @ 22:36:49 #282
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220203128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:47 schreef PzKpfw het volgende:
Is het een stel of zijn het gewoon twee vriendinnen?
2 vriendinnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220203140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:25 schreef JJ76 het volgende:
Inderdaad maar uiteindelijk..... lijkt het toch wel ok afgelopen.
Naar schatting 10.000 per maand aan van alles moeten aflossen, denk dat ok nog ver weg is
pi_220203153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 21:38 schreef Remco het volgende:
Dit is ook niet echt een klassieke Ik Vertrek. Eigenlijk nemen ze gewoon een bedrijf over in Portugal. Het was spannend omdat ze niet met geld om kunnen gaan maar verder niet echt een boeiende aflevering.
Mee eens en eigenlijk hoop je een beetje dat ze daardoor falen. Vraag m,e ook af hoe je zonder aantoonbaar inkomen zo'n grote hypotheek kan krijgen

[ Bericht 5% gewijzigd door hondonspain op 26-02-2026 07:17:58 ]
pi_220211438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 22:38 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Naar schatting 10.000 per maand aan van alles moeten aflossen, denk dat ok nog ver weg is
Iets van 6800 hypotheek werd er dacht ik genoemd, boel centjes niet zo boeiende aflevering, wel mooie locatie!
pi_220211557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:18 schreef Adrie072 het volgende:

[..]
Iets van 6800 hypotheek werd er dacht ik genoemd, boel centjes niet zo boeiende aflevering, wel mooie locatie!
Ze hadden nog diverse andere aflossingen en dan nog de vaste kosten, denk 10.000 per maand zitten ze zo aan.
pi_220211697
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:46 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Ze hadden nog diverse andere aflossingen en dan nog de vaste kosten, denk 10.000 per maand zitten ze zo aan.
Hoop bedjes van verhuren à 25 eurootjes...
  vrijdag 27 februari 2026 @ 12:38:42 #288
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_220211772
Op zich gun ik iedereen wel zijn/haar succes, maar tegelijkertijd vind ik dat een dergelijke (ongelooflijke) naïviteit best een beetje afgestraft mag worden...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_220212609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
Op zich gun ik iedereen wel zijn/haar succes, maar tegelijkertijd vind ik dat een dergelijke (ongelooflijke) naïviteit best een beetje afgestraft mag worden...
Zag moeder van een van de meiden opscheppen dat ze beiden een universitaire opleiding hebben. Zegt wat van de opleidingen tegenwoordig
  woensdag 4 maart 2026 @ 12:49:19 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220255568
Vanavond:

Tijdens een maandenlange reis per camper vinden Ik Vertrek-deelnemers Bart en Loes en hun twee kinderen hun droomplek. In Coín in Zuid-Spanje bouwen ze een oude boerderij om tot een B&B. Haast is geboden vanwege de torenhoge hypotheek.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:44:56 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220259423
Enorm complex met achterstallig onderhoud gekocht en een klusbudget van maar 25k.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:56:54 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220259588
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 22:40 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Mee eens en eigenlijk hoop je een beetje dat ze daardoor falen. Vraag m,e ook af hoe je zonder aantoonbaar inkomen zo'n grote hypotheek kan krijgen
papa mama borg
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:44 schreef golfer het volgende:
Enorm complex met achterstallig onderhoud gekocht en een klusbudget van maar 25k.
Dat is met 2 maand op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:04:26 #293
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220259662
En natuurlijk een flinke lekkage.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220259860
No way dat ze dit voor 25k gedaan hebben. Zelfs als je in ogenschouw neemt dat ze alles zelf hebben gedaan
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:23:39 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220259863
Uiteindelijk wel mooi geworden. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:33:56 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220259923
Hoe gaat het nu:
Update Finca KaYu - Coín

Met een budget van 25.000 euro voor klussen én leven bouwden ze aan hun droom: een B&B met camperplaatsen. Nu draait de zaak, maar rustig is het nog lang niet...

Bijna een jaar na de opnames van Ik Vertrek kijken we soms naar elkaar en zeggen we hardop: we hebben het geflikt. Maar eerlijk? Het was ook een ervaring van wat heb ik jou daar. Een rollercoaster van emoties.

We hebben nog nooit zoveel stress gehad in ons leven. En tegelijk… ook nog nooit zoveel liefde gevoeld.
Open… en toen begon het pas echt

We gingen in augustus 2025 al open, maar daarna is het werk eigenlijk pas echt begonnen. Tussen de bedrijven door hebben we heel veel afgerond. Het sanitairgebouw voor de camperaars is volledig klaar.
Op het terrein hangen nu overal bordjes met bewegwijzering en het camperveld is aangelegd.

En het waterprobleem bij de achterwand van de technische ruimte hebben we opgelost. Water blijft hier een thema, maar deze ronde staat het in ieder geval even aan onze kant.

Daarnaast hebben we ook ons eigen huis verbouwd. Kortom: alles wat we vooraf graag klaar wilden hebben, is in dat eerste jaar daadwerkelijk gelukt. Dat klinkt misschien bijna te netjes, maar daar ging vooral heel veel tijd, energie en doorzettingsvermogen in zitten.

Voor de komende periode staat het coaten van het zwembad op de planning, mits het weer meewerkt. Dat blijft nog even spannend. Als het niet lukt, schuiven we deze klus door naar na de zomer.

Daarnaast zijn we bezig met de aanleg van een zitkuil, zodat je straks eerste rang zit voor de zonsondergang. Want als je dan toch de hele dag aan het werk bent, wil je ook af en toe even kunnen zitten en denken: hier doen we het voor.

Wat we wel als lastig ervaren, is de mentaliteit rondom afspraken. Wij zijn gewend aan 'afspraak is afspraak', terwijl dingen hier soms langer duren dan we verwachten. Dat vergt geduld en kan frustrerend zijn… maar het hoort ook bij het Spaanse leven. We oefenen dagelijks.

De drukte rondom de B&B is ons tot nu toe goed bevallen. We hebben de afgelopen maanden zoveel geleerd. In de praktijk loop je continu tegen dingen aan en stuur je steeds bij, totdat het uiteindelijk wordt zoals je het voor ogen had. Dat proces is intens, maar ook echt leuk en leerzaam.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220260465
Vorige week al gezien en leek wel een AI aflevering, zulk mooi gezin, veel geld blijkbaar ook, enorm veel vrienden. Het klopte niet echt vooral dar lage budget.
pi_220261815
Wat een kaal hok :'(

Die douche stoorde ik mij ook al aan tijdens het filmen, wat een verschrikking

Buiten is het wel mooi
pi_220261834
86 euro per nacht is redelijk schappelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')