Ja, eindelijk is er door die strategie heen geprikt. Dat de man zo nu en dan bedreigd wordt geloof ik zonder meer. Ook andere politici lopen het wel eens op trouwens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:41 schreef Zorro het volgende:
Als Wilders niet bedreigd was en in het RTL debat had gezeten,
De kiezer is niet serieus te nemen inderdaad. Totaal labiel in zijn stemkeuze.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:41 schreef Zorro het volgende:
Dit laat maar weer eens zien dat het allemaal zo zinloos is.
Als Wilders niet bedreigd was en in het RTL debat had gezeten, en vooral Jetten dus niet, dan had D66 er lang zo goed niet voorgestaan.
Terwijl het programma gewoon precies hetzelfde is. Dan is het toch gewoon niet serieus te nemen (en nee ik heb niet ineens het licht gezien, dat vond ik altijd al maar het wordt nu heel duidelijk bewezen).
De kleine partijen die niet of nauwelijks in beeld komen hebben gewoon een oneerlijke achterstand.
Het antwoord is: helemaal niks. Weg met die flutpartijtjes, hoge kiesdrempels instellen en 4-6 partijen overhouden is genoeg. Dus "minder splinter, meer richting" en “Kies voor daadkracht, niet voor verdeeldheid.”quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben ook geen SP stemmer maar ik vind wel dat ze in ideologisch opzicht iets toevoegen aan de keuze in het politieke landschap.
Ik vraag mij eerder af: wat voegt Volt toe t.o.v. D66? Wat voegt BBB toe t.o.v. CDA? Wat voegt JA21 toe t.o.v. de VVD? Wat voegt PvdD toe t.o.v. Groenlinks/PvdA? Ideologisch zijn die verschillen minimaal en had het prima als vleugel binnen de al bestaande partij kunnen dienen.
Jetten is een verschrikkelijke "man" maar Timmermans is helemaal van de pot gerukt. Dus ik vind het best.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:03 schreef Jojoke het volgende:
D66 zit GL-PvdA flink in de nek te hijgen. Dat kan net een zetje zijn voor twijfelaars om toch voor D66 te gaan.
Een coalitie waarvan de basis wordt gevormd door CDA + D66 + PvdAGL zou potentieel de beste regering in vele jaren kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:41 schreef capricia het volgende:
Er tekent zich toch wel een middencoalitie af.
Bontenbal als minister president en D66 als tweede partij in de coalitie.
Jetten vice premier.
Denk het ook, en vooral voor stabiliteit en vertrouwen in de politiek denk ik best goed.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een coalitie waarvan de basis wordt gevormd door CDA + D66 + PvdAGL zou potentieel de beste regering in vele jaren kunnen zijn.
Dat de VVD geen zin heeft om hier in te stappen, geeft wel aan hoe radicaal die partij is geworden onder Yesilgoz.
Ik vind het fijn dat GL-PvdA de laatste maanden niets doet in de peilingen. Ik verwacht op 29 oktober een totale ineenstorting van hun electoraat. Goed van Yeşilgöz-Zegerius om deze verschrikkelijke partij uit te sluiten. Voor de zwevende linkse stemmer reden om maar op Jetten te stemmen. Ook niet ideaal voor Nederland maar liever een LHBTQ+'er aan de macht dan het grote Kwaad, genaamd Timmermans.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een coalitie waarvan de basis wordt gevormd door CDA + D66 + PvdAGL zou potentieel de beste regering in vele jaren kunnen zijn.
Dat de VVD geen zin heeft om hier in te stappen, geeft wel aan hoe radicaal die partij is geworden onder Yesilgoz.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht en dan zou je meer richting partij/leden- politiek moeten gaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben ook geen SP stemmer maar ik vind wel dat ze in ideologisch opzicht iets toevoegen aan de keuze in het politieke landschap.
Ik vraag mij eerder af: wat voegt Volt toe t.o.v. D66? Wat voegt BBB toe t.o.v. CDA? Wat voegt JA21 toe t.o.v. de VVD? Wat voegt PvdD toe t.o.v. Groenlinks/PvdA? Ideologisch zijn die verschillen minimaal en had het prima als vleugel binnen de al bestaande partij kunnen dienen.
quote:Peiling Maurice de Hond (17-10-2025)
PVV: 28 (-3)
CDA: 24 (+2)
GL-PvdA: 24 (-1)
D66: 17 (+3)
VVD: 16 (+1)
JA21: 11 (-2)
FvD: 6 (+1)
SP: 4
DENK: 4
BBB: 4
PvdD: 3
CU: 3
SGP: 3
Volt: 2 (-1)
50PLUS: 1
NSC: 0
+/- vs. 10-10-2025
Als ze beseffen dat er toch helemaal niks gaat veranderen omdat Wilders niet kan en wil samenwerken met andere partijen, dan komen ze niet opdagen. Mijn voorspelling: PVV 16 zetels.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 01:38 schreef DJKoster het volgende:
-3 voor de PVV en ook -1 voor JA21. Betekent dit dat een hoop potentiële PVV-kiezers nu maar gewoon thuisblijven?
Daar is dan ook wel heel erg duidelijk geworden dat ie domweg zijn mond niet heeft zitten waar zijn hart is. Om al voor de verkiezingen zeer bewust kiezersbedrog te plegen moet je toch wel redelijk diep gezonken zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 04:15 schreef Eightyone het volgende:
-2 zelfs bij Ja21. Misschien hebben de mensen die afgehaakt zijn Nieuwsuur gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |