Ja21 stemmen dus. Als je de PVV niet ziet zitten.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:58 schreef ludovico het volgende:
CDA + VVD + JA21 + BBB + FVD (nevernooit) + SGP = 64 zetels.
Kansloos dus, dan heb ik alle enigszins rechtse partijen toch wel meegenomen.
Groenlinks + VVD + CDA + D66 = 77 zetels.
Ik ben als de dood voor die coalitie.
Het beste wat de Nederlandse kiezer kan overkomen is dat Geert Wilders uit de race stapt. Die zetels zijn op rechts nodig.
De VVD wordt gewoon een aanvulling op een coalitie om de meerderheid te halen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:17 schreef Momo het volgende:
VVD is wel echt aan het worden en zie Dilan dat niet veranderen
PVV, haalt nu stemmen weg voor zijn eigen doel.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja21 stemmen dus. Als je de PVV niet ziet zitten.
Waarom is dit een midden coalitie?quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:24 schreef capricia het volgende:
midden coalitie op precies 76 zetels
[ x ]
De partij die niet wil met pvv en ook niet met PVDA/GL en ook niet met partijen die aan de HRA gaan zittenquote:Op woensdag 17 september 2025 23:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De VVD wordt gewoon een aanvulling op een coalitie om de meerderheid te halen.
Maar de VVD is wel nodig. Zonder VVD zie ik weinig mogelijk.
Ik zie wel mogelijkheden momenteel waarbij er 4 partijen nodig zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2025 11:53 schreef DJKoster het volgende:
Nog steeds kansloze coalitie mogelijkheden.
CDA met PVV en GL-PvdA met VVD gaan wel lastig wordenquote:Op zondag 28 september 2025 08:30 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik zie wel mogelijkheden momenteel waarbij er 4 partijen nodig zijn.
Maar dan moet je wel tot iets constructiefs willen komen. Door het vasthouden aan bepaalde punten door ALLE partijen zal dat wel niet lukken.
Want als je aan bepaalde standpunten niet vasthoudt verlies je kiezers. Dat wilen de partijen niet.
Bij maurice:
GL/PVDA, D66, CDA, VVD is 76 zetels.
CDA, VVD, JA21, PVV is 80 zetels.
Omdat het bestaat uit partijen in en rondom het politieke midden.quote:Op zondag 28 september 2025 08:06 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Waarom is dit een midden coalitie?
quote:Op maandag 29 september 2025 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Ipsos peilt zojuist via Pauw/De Wit:
PVV 31 (-1)
CDA 25 (+1)
PvdA/Gl 23 (=)
D66 15 (+2)
VVD 14 (=)
JA21 11 (-1)
D66 met Jetten die prima overkomt deze campagne duidelijk in de lift.
Wordt interessant wat RTL gaat doen met hun premiersdebat. Ik begreep dat men maar 4 lijsttrekkers wilde uitnodigen, dus de VVD en Yesilgoz hebben een potentieel exposure-probleem.
Maar misschien is dat gezien de prestaties van Dilan zo slecht nog niet.
Wie zijn die mensen die CDA stemmenquote:
Het is niet mijn partij, maar na jarenlang gekut in Den Haag terwijl de problemen zich opstapelen begrijp ik wel dat het CDA op dit moment een populaire keus is.quote:Op maandag 29 september 2025 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen die CDA stemmen
De mensen die er eerder ook al op stemden. Dus een groot deel van NSC en een plukje BBB. Spijtopanten dus. Verder kan je best stellen dat Bontenbal eindelijk weer eens een CDA leider is die zonder schreeuwen iets duidelijk kan maken.quote:Op maandag 29 september 2025 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met deze peiling wordt Dilan niet eens uitgenodigd bij het lijsttrekkersdebat bij RTL 4quote:Op maandag 29 september 2025 23:36 schreef Tijn het volgende:
D66 groter dan de VVD is wel mooi om mee te maken
Ik vraag me vooral af wie die 20% zijn die nog op de PVV gaan stemmen.quote:Op maandag 29 september 2025 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou ja als je een echt premiersdebat wilt houden dan is de kans dat Dilan premier wordt groter dan dat Wilders dat wordt.quote:Op maandag 29 september 2025 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Wordt interessant wat RTL gaat doen met hun premiersdebat. Ik begreep dat men maar 4 lijsttrekkers wilde uitnodigen, dus de VVD en Yesilgoz hebben een potentieel exposure-probleem.
Maar misschien is dat gezien de prestaties van Dilan zo slecht nog niet.
Ik zou niet begrijpen hoe je ooit op BBB kon stemmen en ook op CDA, die partijen liggen elkaar niet.quote:Op dinsdag 30 september 2025 00:11 schreef 215 het volgende:
[..]
De mensen die er eerder ook al op stemden. Dus een groot deel van NSC en een plukje BBB. Spijtopanten dus. Verder kan je best stellen dat Bontenbal eindelijk weer eens een CDA leider is die zonder schreeuwen iets duidelijk kan maken.
Maar goed, het is mijn partij niet.
Je weet dat het stemmen bij rechts vandaan haalt.. In die zin is het meedoen van de PVV een regelrechte aanslag op hun eigen idealen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik vraag me vooral af wie die 20% zijn die nog op de PVV gaan stemmen.
Niet slecht voor een dronken oomquote:Op dinsdag 30 september 2025 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
en de nieuwe peiling van 1V/Verian
[ afbeelding ]
7 partijen met 3-4 zetels, kiesdrempel kan niet snel genoeg komen.
Absoluut niet. Het heeft een enorm sturend effect op de einduitslag.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:22 schreef capricia het volgende:
In aanloop van de verkiezingen is het altijd interessant om de peilingen een beetje in de gaten te houden.
Gelukkig wel, anders zou de uitslag nog meer versplintert zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het heeft een enorm sturend effect op de einduitslag.
Ja, dat op en neer gehop van bijvoorbeeld NSC, BBB en CDA heeft een enorm positief effect op wat precies?quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gelukkig wel, anders zou de uitslag nog meer versplintert zijn.
I.t.t. de Ipsos peiling hier geen meerderheid voor de middencoalitie (71).quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is lekker klote.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, dan kijk jij ze niet.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het heeft een enorm sturend effect op de einduitslag.
Gaat nooit gebeuren maar theoretisch ben je er dan in beide peilingen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:50 schreef Alloch87 het volgende:
PVV - VVD - CDA - JA21. Zijn we er dan?
Timmermans kwam ook nogal slecht over tijdens hun congres. Die heeft het echt niet meer.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:53 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Niet slecht voor een dronken oom![]()
Timmermans heeft weer uitstekend campagne gevoerd voor de PVV.
Timmermans is vreselijk, dat ze dat bij PvdA/Groenlinks niet inzien. Door zijn manier van doen krijgt de PVV er absoluut stemmers bij.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Timmermans kwam ook nogal slecht over tijdens hun congres. Die heeft het echt niet meer.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:50 schreef Alloch87 het volgende:
PVV - VVD - CDA - JA21. Zijn we er dan?
Zelfs CDA+VVD+D66+GL/PvdA is nu niet mogelijk. Dat gaat nog wat worden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Je hoort toch ook wel redelijk wat mensen die anders nooit CDA stemden en het nu toch serieus overwegen. Vooral vanwege Bontenbal.quote:Op dinsdag 30 september 2025 00:11 schreef 215 het volgende:
[..]
De mensen die er eerder ook al op stemden.
Gewoon diezelfde mensen die ook bij de VVD bleven na al die schandalen, want eR iS gEeN aLtErNaTiEf!!!1!11quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik vraag me vooral af wie die 20% zijn die nog op de PVV gaan stemmen.
Hij kwam inderdaad niet helemaal lekker uit zijn woorden. Dat is voor een goede campagne wel noodzakelijk. Met goede soundbites en oneliners kun je zomaar de grootste partij worden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Timmermans kwam ook nogal slecht over tijdens hun congres. Die heeft het echt niet meer.
Ik denk dat als die geen premier wordt hij weg is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij kwam inderdaad niet helemaal lekker uit zijn woorden. Dat is voor een goede campagne wel noodzakelijk. Met goede soundbites en oneliners kun je zomaar de grootste partij worden.
PvdA / GroenLinks kan met een lijsttrekker zoals Samsom bijvoorbeeld was echt richting 30 - 35 zetels.
Ik ben benieuwd hoe Timmermans het gaat doen, maar wellicht vertrekt hij wel na deze verkiezingen.
Dat zeiden ze voor de verkiezingen in 2023 ook.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat als die geen premier wordt hij weg is.
Ik ben oprecht benieuwd hoe Timmermans het gaat doen in de tv-debatten. Net als Wilders kan hij fel uit de hoek komen en ik denk dat dat voor hem schade kan opleveren. Kijk naar de opkomst van Bontenbal. Er is een grote groep mensen die een rustig stabiel persoon wil als premier. Een soort vader des vaderlands. Die rol zou hij eigenlijk moeten spelen maar ik zie het hem nog niet doen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zeiden ze voor de verkiezingen in 2023 ook.
Ik denk dat hij blijft zitten bij een score van 23 zetels of meer (dus klein verlies tot aan gelijk blijven in zetelaantal).
Punt is dat Timmermans (volgens mij) een hele goede bestuurder is maar een matige debatter of oppositieleider. Zoals Job Cohen bijvoorbeeld ook was.
De mensen die dachten dat Omtzigt de messias was, en nu terugkeren naar het CDAquote:Op maandag 29 september 2025 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat ze non stop moreel bedroevend stemmen mbt moties.quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De mensen die dachten dat Omtzigt de messias was, en nu terugkeren naar het CDA
de globalistische waardenpakket bedoel je?quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat ze non stop moreel bedroevend stemmen mbt moties.
CDA klinkt midden en VVD idem, maar delen semi het waardenpakket van GroenLinks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |