Volt Centrum-rechts?quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
Coalitie van alleen rechtse/centrum partijen gaat m niet worden. Simpelweg niet genoeg zetels gezien de uitsluiting van de PVV
[ afbeelding ]
Had inderdaad centrum-links tot centrum-rechts moeten zijn. geen onderscheid gemaakt tussen fiscaal en sociaal zoals bij D66. Op wikipedia wordt centrum gehanteerd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Volt Centrum-rechts?
Nou deze grafieken kunnen ook in de prullenbak
Ik ben ermee eens dat de samenhang compleet is verdwenen.quote:Op zondag 7 september 2025 03:15 schreef Hiddendoe het volgende:
De samenhang is compleet verdwenen. Het lijkt wel of elk individu zijn eigen partij opricht of navolgt.
Te veel politieke partijen, politieke partijtjes, splinterpartijtjes, eenmanspartijen.
Niet zo gek dat de regering dan om de haverklap omlazert. De politici weten zelf niet meer hoe of wat.
En dan zou het Nederlandse volk het wel moeten weten?
En wat is het minimum aantal zetels waar de partijen op gepeild zijn? (Ja, nul, haha) Of is dit veel lastiger te zeggen?quote:Op zondag 7 september 2025 14:43 schreef Mikeytt het volgende:
Qua maximaal potentiële zetels staat CDA bovenaan, dus die zou nog fors kunnen groeien.
Zelfs qua "potentiële stemmen" lijkt de VVD alle kansen verspeelt te hebben.
[ afbeelding ]
Die 14 mogelijke zetels extra voor GL/PvdA lijkt me wat optimistisch.quote:Op zondag 7 september 2025 14:43 schreef Mikeytt het volgende:
Qua maximaal potentiële zetels staat CDA bovenaan, dus die zou nog fors kunnen groeien.
Zelfs qua "potentiële stemmen" lijkt de VVD alle kansen verspeelt te hebben.
[ afbeelding ]
Weinig optimistisch/pessimistisch aan. Het zijn de potentiële zetels, dus alle kiezers die minimaal aangeven dat ze wellicht op die partij zouden stemmen.quote:Op zondag 7 september 2025 15:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die 14 mogelijke zetels extra voor GL/PvdA lijkt me wat optimistisch.
Waar moeten die zetels vandaan komen dan? Op links zijn geen 14 zetels extra te behalen en ze komen ook niet van rechts. Dan zouden er wellicht nog wat mensen van het CDA kunnen twijfelen maar dan kom je nooit op 14 uit.quote:Op zondag 7 september 2025 16:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig optimistisch/pessimistisch aan. Het zijn de potentiële zetels, dus alle kiezers die minimaal aangeven dat ze wellicht op die partij zouden stemmen.
Ik stem SP, maar mijn potentiële stem gaat naar SP, PvdD of GL-PvdA
Het zijn potentiële zetels. Het geeft je een inzicht op het uiterst maximale dat een partij momenteel in theorie zou kunnen winnen. Zo kun je een beetje inkijk hebben op welke schommelingen en tot welk maximum dit zou kunnen.quote:Op zondag 7 september 2025 16:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waar moeten die zetels vandaan komen dan? Op links zijn geen 14 zetels extra te behalen en ze komen ook niet van rechts. Dan zouden er wellicht nog wat mensen van het CDA kunnen twijfelen maar dan kom je nooit op 14 uit.
CDA krijgt al die NSC'ers er weer bij.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |