Ik denk dat dit gewoon een PR praatje is maar dat ze in de praktijk niet veel doen, gewoon reclame op borden en misschien auto's van de koersdirectie.quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://nibctourofholland(...)ig-en-snel-parcours/
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Gaat de Wegenwacht Shimano vervangen als neutrale materiaalwagen? Krijgen we ipv de file informatie de tijdsverschillen door?
Of zijn de leiderstruien van Human Nature?
Bestaat Blokken nog?quote:Op woensdag 24 september 2025 09:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Zou grappig zijn als Mathieu ook meedoet en WOUT vervolgens uitschakelt in de finale
Die scoort denk ik beter bij vragen over automerken en voetballers.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Mathieu lijkt mij dan weer niet iemand van de feitenkennis over allerlei zaken zoals literatuur en wetenschap.
Dan kan hij tips bij Michael Boogerd vragenquote:
Wat is het verschil met een hedonist?quote:Op woensdag 24 september 2025 17:00 schreef wimderon het volgende:
Felicentrist Van Gucht doet ook mee.
quote:Op woensdag 24 september 2025 20:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een hedonist?
quote:En plotseling zegt hij het. Opeens rolt het er vanzelf uit. “Ik ben een felicentrist.” En pas wanneer dat woord op tafel ligt, snappen we hoe prachtig het is. ‘Felice’ is ‘gelukkig’ in het Italiaans. Een felicentrist is iemand die zijn geluk centraal zet. Geniaal.
Ruben: “Mijn felicentrisme gaat ook gepaard met verdriet. Ikzelf heb er geen last van. Maar ik krijg er niet altijd bloemen voor. Ik verlies mensen. En toch, wanneer ik voel: ‘Dit is een keuze die mij gelukkig maakt’, kost het mij weinig moeite die keuze te maken.”
De teloorgang van de voormalig 4e Grote ronde gaat voort. Flanders ClassicED.quote:De Ronde van Zwitserland zit volgend jaar in een nieuw kleedje. De voorbereidingskoers op de Ronde van Frankrijk krimpt in tot een rittenkoers van 5 dagen. De wedstrijd bij de mannen wordt voortaan ook parallel georganiseerd met die bij de vrouwen.
Het peloton zit elk jaar met een dilemma richting de Ronde van Frankrijk. Wie zich klaarstoomt op de Tour de France en nog competitiekilometers wil malen, kan kiezen tussen de Dauphiné en de Ronde van Zwitserland.
De voorbij jaren kozen steeds meer toppers voor Frankrijk en om tegemoet te komen aan de toekomstige uitdagingen, heeft de organisatie in Zwitserland - die samenwerkt met Flanders Classics - een nieuwe formule uitgetekend.
Van 17 tot en met 21 juni worden de koersen bij de mannen en de vrouwen parallel georganiseerd. Dat betekent dat de editie bij de mannen inbindt van 8 dagen tot 5 dagen.
"2 koersen, 5 dagen en 10 ritten in 1 ervaring", zo klinkt het in een communiqué. De start- en finishplaatsen zijn gelijk voor vrouwen en mannen en met meer lokale rondes wil de organisatie de Ronde van Zwitserland meer laten omdopen tot een wielerfestival.
quote:UCI gaat ook punten in andere disciplines meetellen in strijd om WorldTour-licenties
In de strijd om WorldTour-licenties, kunnen ploegen tegenwoordig enkel UCI-punten pakken in wegwedstrijden. Maar daar komt nu verandering in. De internationale wielerunie komt in 2027 met een systeem waarbij ook de punten meetellen die behaald zijn in andere disciplines.
De UCI heeft donderdag in een verklaring flink wat veranderingen voor de komende jaren aangekondigd. Een van deze wijzigingen heeft betrekking op het puntensysteem. Tijdens een vergadering in juni ging het UCI Management Committee al akkoord met de invoering van een nieuwe opzet vanaf 2027, waarbij UCI-wegploegen “een beperkt aantal punten kunnen verdienen” op basis van resultaten die hun renners in andere disciplines behalen.
Nu is er meer duidelijkheid over de precieze uitwerking: het gaat om resultaten in het mountainbiken, veldrijden, gravelen en baanwielrennen, op wereldkampioenschappen en in wereldbekerwedstrijden. Deze wijziging – inmiddels goedgekeurd op aanbeveling van de Professional Cycling Council (PCC) – is wel alleen van toepassing voor de beste twintig renners van een ploeg bij de mannen en de beste acht rensters bij de vrouwen.
“Waar wij naar zullen streven, is dat er punten vanuit andere disciplines zullen worden meegenomen voor het ploegenklassement dat de WorldTour-licenties bepaalt”, vertelde Peter Van den Abeele, sportief directeur bij de UCI, eerder al in gesprek met Sporza. Met een dergelijke puntensysteem zou de waarde van het baanwielrennen, mountainbiken, veldrijden en gravelen voor wegploegen toenemen, is de redenering bij de UCI.
Goed nieuws voor Van der Poel en Van Aert
“Een ploeg als INEOS Grenadiers heeft met Filippo Ganna een topper die deelneemt aan grote piste-evenementen. Dat is mooi, maar in ruil krijgt INEOS daar geen WorldTour-punten voor. Dat willen we bespreken en veranderen. We kunnen op die manier een meerwaarde bieden aan de ploeg door te stellen dat we hen voluit ondersteunen als ze renners laten rijden in andere disciplines.”
Van den Abeele gebruikt ook Mathieu van der Poel en Wout van Aert als voorbeelden. Punten die zij in Wereldbekers veldrijden behalen, ‘kunnen ze meenemen naar de weg’, klinkt het. Dat zal deze veldritwinter overigens nog niet het geval zijn. De hervorming zal pas vanaf 2027 worden ingevoerd.
Binnenkort komen de tuinkabouter en de Witte in aanmerking voor een worldtour ploeg voor de puntjesquote:
Winnaar bij het stuurkloppen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:47 schreef VoMy het volgende:
Act Schip gaat zo de Arno Wallaard Memorial winnen
Kristoff heeft nog 2 zeges nodig voor de 100, is speciaal daarvoor hier gestart en dan sprint iemand anders naar plek 2? Bijzonder welquote:Op zondag 28 september 2025 06:51 schreef franklop het volgende:
Malucelli wint eerste rit in Langkawi. Unox begint zijn laatste sprint voor de WT puntenmet een 2e en 5e plaats
Waarschijnlijk zijn de uci punten belangrijker ofzoquote:Op zondag 28 september 2025 08:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kristoff heeft nog 2 zeges nodig voor de 100, is speciaal daarvoor hier gestart en dan sprint iemand anders naar plek 2? Bijzonder wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |