Wil je serieus de discussie aangaan, of liever feitenvrije borrelpraat? Dat laatste, daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:48 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Sociale huurwoningen zijn niet zo 'sociaal' meer, tenzij je werkloos bent en dus niet elk jaar maximale huurverhogingen krijgen.
Kopen is niet goedkoper dan sociale huur. En dat is wel de bulk van de huur in Nederland.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gelijk schelden ookIedereen weet dat kopen goedkoper is, daar hoef je eigen situatie niet voor op tafel te gooien. Hoewel veel mensen nog wel eens vergeten dat onderhoud duur kan zijn en je ook bijvoorbeeld ozb betaalt.
Tja. De huurgrens voor sociale huur ligt dit jaar op 920¤ ofzoiets.. Ik betaal nu 880¤ voor een klein hok met in feite maar 1 slaapkamer, maar waar de woningbouw net voor ik erin kwam wonen even een snel dun wandje heeft geplaatst waar ze vinden dat ik nu 2 slaapkamers heb.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:20 schreef capricia het volgende:
Sociale huur voor 900 euro?
Ik vind dat wel bizar veel.
Iedere cent die een mens moet betalen voor een eerste levensbehoefte is er een teveel.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
Veruit de meeste huurwoningen in Nederland zijn spotgoedkoop.
Zo’n pand kost al snel 400k (of meer). Economisch gezien kun je het dan beter verkopen en je geld elders laten renderen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:20 schreef capricia het volgende:
Sociale huur voor 900 euro?
Ik vind dat wel bizar veel.
Als jij liever terug wil naar de tijd dat mensen in grotten woonden en hun voedsel iedere dag bijeen schrapen… mij best.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedere cent die een mens moet betalen voor een eerste levensbehoefte is er een teveel.
Ik had het inderdaad (voornamelijk) over vrije sector. Met de kanttekening dat als je scheef huurt, het met de jaarlijkse maximale huurverhoging ook best hard kan gaan.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kopen is niet goedkoper dan sociale huur. En dat is wel de bulk van de huur in Nederland.
Vrije sector is anders natuurlijk. Maar dat kan ook niet anders. Een auto leasen is ook duurder dan een auto kopen.
Die tijd heeft nooit bestaan, we worden allemaal voorgelogen met dat soort sprookjes uit een zogenaamd ver verleden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij liever terug wil naar de tijd dat mensen in grotten woonden en hun voedsel iedere dag bijeen schrapen… mij best.
Dan is afschaffing van de HRA vast niet zo'n probleem voor jou.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik betaal ook slechts 0,52% rente, 20 jaar vast.
De Cromagnon mens heeft nooit bestaan? Hmm, interdasting...quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die tijd heeft nooit bestaan, we worden allemaal voorgelogen met dat soort sprookjes uit een zogenaamd ver verleden.
De nietsontziende groepen die van normale mensen geld eisen voor eerste levensbehoeften zouden dan zelf moeten gaan werken, dat is pure winst voor een streek.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij liever terug wil naar de tijd dat mensen in grotten woonden en hun voedsel iedere dag bijeen schrapen… mij best.
Ik denk dat je na een dag genezen bent (van de illusie).
Voor mij niet in elk geval, maar ik betaal dan ook een scheet en een knikker aan rente. Afschaffen die handel!quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan is afschaffing van de HRA vast niet zo'n probleem voor jou.
Lekker!!quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik betaal ook slechts 0,52% rente, 20 jaar vast.
Ja, zag laatst een appartementje voorbijkomen op facebook. In Hellevoetsluis, 80m2, 1600 eurootjes per maand. Dat zijn idiote bedragenquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker!!
Hier iets van 2%.
Maar als de HRA eraan gaat, dan wellicht de aflossingsvrije hypotheek toch maar verder of helemaal aflossen.
Maar ik voel zeker wel mee met huurders. De bedragen die je voorbij ziet komen zijn hoog.![]()
Als je nu een huis wil kopen ben je net zo hard de sjaak kwa maandlasten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker!!
Hier iets van 2%.
Maar als de HRA eraan gaat, dan wellicht de aflossingsvrije hypotheek toch maar verder of helemaal aflossen.
Maar ik voel zeker wel mee met huurders. De bedragen die je voorbij ziet komen zijn hoog.![]()
Ook dan is het nog steeds spotgoedkoop in vergelijking.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad (voornamelijk) over vrije sector. Met de kanttekening dat als je scheef huurt, het met de jaarlijkse maximale huurverhoging ook best hard kan gaan.
Do tell!quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die tijd heeft nooit bestaan, we worden allemaal voorgelogen met dat soort sprookjes uit een zogenaamd ver verleden.
Wie gaat er nog werken als alle eerste levensbehoeftes gratis zijn? Vervolgvraag: wie gaat die eerste levensbehoeftes vervullen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:40 schreef torentje het volgende:
[..]
De nietsontziende groepen die van normale mensen geld eisen voor eerste levensbehoeften zouden dan zelf moeten gaan werken, dat is pure winst voor een streek.
De normale mensen zouden dan zeker nooit ziek worden.
quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wil je serieus de discussie aangaan, of liever feitenvrije borrelpraat? Dat laatste, daar pas ik voor.
Welke discussie wil je aangaan? Kopen versus huren? Of wat wil je hiermee bereiken? Ik geef alleen aan dat sociale huur niet zo sociaal meer is.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wil je serieus de discussie aangaan, of liever feitenvrije borrelpraat? Dat laatste, daar pas ik voor.
Je suggereert dat je werkloos moet zijn, of anders... Dat is gewoon onzin. Scheefwonen is vanaf ongeveer 50k inkomen per maand.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:12 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
[..]
Welke discussie wil je aangaan? Kopen versus huren? Of wat wil je hiermee bereiken? Ik geef alleen aan dat sociale huur niet zo sociaal meer is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |