SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Boffen wel! Ik vlieg morgen juist weer terug.quote:Op donderdag 4 september 2025 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgen nog een weekje naar Zuid-Italie. De hele week zon en 28 graden.
Alsof ik ooit zou overwegen naar de woestijn of zee te gaan daar. Bergen, bergen, bergenquote:Op donderdag 4 september 2025 12:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Spanje is fucking groot he. Je kan ook naar het 'groene' noord Spanje, Bilbao / Santander. Heb je haast nog meer regen jaarrond dan Nederland
En in de wintermaanden gewoon fris zonder dat het echt heel koud wordt, graadje of 12 a 13 ofzo overdag(en bergen!)
Misschien ook wat voor @:invictus
Dat is echt een beetje als de airco op koelen zetten in januariquote:Op donderdag 4 september 2025 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is dit sinds een aantal jaren de eerste zomer dat ik vanaf april of zo geen verwarming aan heb gezet. Andere jaren was het wel eens in juli of augustus zo nat nog en 16 of 17, dat die even aan moest om de boel een beetje op te warmen, de killigheid er uit. Dit jaar gelukkig niet nodig gehad.
quote:Op donderdag 4 september 2025 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje als de airco op koelen zetten in januari
We gaan eindelijk de goede kant opquote:
We heten niet voor niets the netherlandsquote:Op donderdag 4 september 2025 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
Qua weer vind ik ongeveer 5 maanden in Nederland gewoon troosteloos, triest, sneu en grijze treurnis ohne ende.wat ook voor 75/80% van de tijd zo is. Gewoon niks mooi aan die kansloze periode op weer gebied. Zoveel gebieden die in de herfst en winter gewoon zon hebben. Keer kou is niet erg, maar ik treur er niet om als het in de winter gewoon stabiel 10-14 graden is. Qua landschap is ook veel beter buiten Nederland. Ik vind het Nederlandse landschap vrij saai. Tuurlijk hebben we een paar mooie gebieden, bossen en paar heuvels, maar alles ten noorden van Deventer vind ik echt lelijk. Het westen is ook precies niks. Beetje Salland, Veluwe, Heuvelrug, Montferland, Brabant en Limburg. Doe mij de bergen maar of Schwarzwald. Qua landschap.
Redelijk onmogelijke eis, maar heb grote vriend Chat even gevraagd en die kwam met deze suggestie:quote:Op donderdag 4 september 2025 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alsof ik ooit zou overwegen naar de woestijn of zee te gaan daar. Bergen, bergen, bergen
Maar meer nattigheid hoeft niet per se, temperatuur is gewoon belangrijk. Rest is allemaal wel oke voor mij. Alleen regen in de bergen maakt vaak ook weer alles wat lastiger of niet begaanbaar
Daarom jaarrond 15 graden en veelal zonnig
Met zoveel zon zou ik wel eerst een echtscheiding moeten aanvragen. Dat overleven die twee rooie nooit.quote:Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Redelijk onmogelijke eis, maar heb grote vriend Chat even gevraagd en die kwam met deze suggestie:
🌴 Canary Islands (Spain) – best match in Europe
Vilaflor (Tenerife, ~1400 m)
Avg highs: 12–18 °C year-round.
Sunshine: ~3,000 hours/year (a lot).
Very low rainfall (especially on the south-facing slope).
Feels like permanent spring.
Dat is dus je ideale klimaat-plekje geloof ik
Denk eerder een 29/30.quote:
Madeira is ook heel mooiquote:Op donderdag 4 september 2025 15:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met zoveel zon zou ik wel eerst een echtscheiding moeten aanvragen. Dat overleven die twee rooie nooit.
Maar nee, Tenerife trekt me totaal niet. We zoeken verder
Toch alweer 21 graden momenteel daar, ik denk niet dat hij dat mentaal en fysiek aan kan dat soort hitte.quote:Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Redelijk onmogelijke eis, maar heb grote vriend Chat even gevraagd en die kwam met deze suggestie:
Pittig wel ja.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch alweer 21 graden momenteel daar, ik denk niet dat hij dat mentaal en fysiek aan kan dat soort hitte.
28/29 zal wel past meer in de richting, denk niet dat het nog 30 graden gaat worden daar.quote:
Gaat die vulkaan daar nog wat doen op Tenerife?quote:Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pitt'nquote:Op donderdag 4 september 2025 16:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net even ca. 50 zonnebloemen geoogst.
Zeker. Over paar weekjes de rest. Laat sowieso altijd verspreid wat zonnebloemen staan voor de vogelsquote:
Ik zet ze ook altijd in de tuin. Mooiste creaties elk jaar..soms bloemen van 5 meter hoog of wel 10 bloemen per zonnebloem omdat er uit elk blad 1 schiet. Mooiquote:Op donderdag 4 september 2025 17:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker. Over paar weekjes de rest. Laat sowieso altijd verspreid wat zonnebloemen staan voor de vogels
Die zaai ik ook apart in en staan niet als veldje bijelkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |