Klinkt wel als een leuke adventkalender!quote:Op donderdag 4 september 2025 22:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Over volgende project gesproken, ik zag van de week een haak adventskalender van Pica Pau (dezelfde knuffelbeestjes als waar ik nu een varken van aan het maken ben) en was maar goed dat die al uitverkocht was, anders had ik 'm meteen gekocht
Eerst varkentje nog maar afmaken, en dan heb ik nog een staartloze pauw liggen, en daarna wil ik de schildpad uit boek 2 van Pica Pau maken.
Haak jij eigenlijk nog wel eens? Ik meen me te herinneren dat jij dat ook veel deed?
Edit: dat krijg je als je van onder naar boven terugleestleuke onderzetters!
quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:51 schreef Blues het volgende:
Ja mensen, dit is dan mijn laatste werkdag voor vakantieeeeeeeeeEn dan pas weer 24 september werken
Die tennisballen gaan ook mbv een filmpje, nu heb ik de volgende tactiek: eerst steeds stil zetten, lezen, kijken en opschrijven. En dan pas haken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt wel als een leuke adventkalender!
Ik haak sinds de zomer weer wat meer. Ik ben bezig met een echt moeilijke CAL deken, daar moet ik echt de filmpjes bij kijken. Dus dat schiet niet heel erg op. Dus deze simpele onderzetters waren een leuk tussendoortje.
Zijn jullie niet in Boxmeer?quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:16 schreef Sarabi het volgende:
Over adventkalenders gesproken, zometeen in de lunchpauze weer 10 dozen bier bezorgen. Waarvan de helft in adventkalenders gaan
[..]![]()
![]()
Zo kom je er ookquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Die tennisballen gaan ook mbv een filmpje, nu heb ik de volgende tactiek: eerst steeds stil zetten, lezen, kijken en opschrijven. En dan pas haken.
Als ik het niet snap *slipsteek terugspoelen x tig keeren ook wel paar keer uithalen
/verder werken
Neequote:
Ik weet het ook niet precies. Ik was op een gegeven moment zo ongeveer een vleesgeworden fobie. Het enige dat ik echt niet had was geloof ik smetvrees.quote:Op vrijdag 5 september 2025 06:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe zag die fobie eruit (als je dat wil zeggen)?
Ow, zo bedoelde ik 'm niet; ik was juist serieel shit aan het oplossen. Toen ik daar weer enigszins toe ik staat was, heb ik me voorgenomen: ik blijf zoeken naar manieren en oplossingen. Net zo lang tot ik er voldoende vanaf ben. Sommige dingen deden niets, andere dingen hielpen een beetje. Alles bij elkaar hielp voldoende.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:29 schreef Vanyel het volgende:
Wat wonderlijk dat je serieel nieuwe shit blijft ontwikkelen.
Het hield dus niet ineens op, maar stukje bij beetje werden dingen makkelijker. Het hield nooit helemaal op en ligt nog steeds constant op de loer.quote:Onderliggend probleem dat pas aan t eind van die 12 jaar werd aangepakt of echt geen idee waarom het opeens ophield?
Dat kan heel goed hoor. In combinatie met. Die schildklier is ook gewoon een fucker. Dat ding brengt zoveel in disbalans dat het best eens zo kan zijn. Niet dé oorzaak, maar helpen deed het niet.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Had het mogelijk iets met je schildklier te maken?
quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:29 schreef AnneX het volgende:
Wat een jarenlange strijd ook voor Queller. En zo stond ze mooi op de laatste meet aanwezig te zijn.👍🏼
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over 25 jaar zien we Vlindertje ook op een meet
Of juist nooit meer, omdat ze áltijd maar op reis is met een klein rugzakje en without a care in the worldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan met auto (en kar). Beide helemaal volgestampt, want de inhoud van de pied-a-terre verhuist naar Spanje.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is ook wel heel zielig. Waarom mag ze niet mee? Gaan jullie vliegen aangezien het maar 10 dagen is?
Logisch om haar thuis te laten inderdaad. Wel jammer maar het is voor het goede doel.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:45 schreef sigme het volgende:
[..]
We gaan met auto (en kar). Beide helemaal volgestampt, want de inhoud van de pied-a-terre verhuist naar Spanje.
Daar willen we het erf bij het nieuwe huis eerst van honddichter hebben; Mooitje is niet erg sjouwerig maar het is we een echte weg met echt verkeer. En haar 2x24u in de auto laten zitten voor een verblijf van geen 10 dagen vinden we ook wat cru. En het zou goed zijn als ze ook graag bij de buren is.
Dat zou nog beter zijnquote:Op vrijdag 5 september 2025 11:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Of juist nooit meer, omdat ze áltijd maar op reis is met een klein rugzakje en without a care in the world
Makes sensequote:Op vrijdag 5 september 2025 11:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies. Ik was op een gegeven moment zo ongeveer een vleesgeworden fobie. Het enige dat ik echt niet had was geloof ik smetvrees.
Ik had een huis met alleen een gaskachel in de woonkamer, dus alle andere ruimtes waren een stuk kouder. Dat met die temperatuurverschillen had denk ik te maken met veranderingen in mijn lijf. Die zijn heel natuurlijk (ga je van warm naar koud, dan voel je dat; niets bijzonders aan), maar zorgden voor gierende paniek. Net als plassen buiten de deur. Deed ik ook niet meer op een gegeven moment.
Dat hele gedoe van angsten en fobieën is een grote mental fuck up. Het slaat gewoon totaal nergens op.
[..]
Ow, zo bedoelde ik 'm niet; ik was juist serieel shit aan het oplossen. Toen ik daar weer enigszins toe ik staat was, heb ik me voorgenomen: ik blijf zoeken naar manieren en oplossingen. Net zo lang tot ik er voldoende vanaf ben. Sommige dingen deden niets, andere dingen hielpen een beetje. Alles bij elkaar hielp voldoende.
[..]
Het hield dus niet ineens op, maar stukje bij beetje werden dingen makkelijker. Het hield nooit helemaal op en ligt nog steeds constant op de loer.
Ik geloof dat ik ondertussen ook wel een idee heb bij het ontstaan. Een opstapeling van incidenten in combinatie met (of ontstaan door) een algeheel gevoel van onveiligheid. Gebrek aan controle, het idee dat het allemaal niet lukt, terwijl je toch zo vreselijk je best doet. Er was iets mis, maar daar kon ik verder helemaal niets aan doen. Het lag niet aan mij, maar sommige breinen vinden blijkbaar dat dat niet acceptabel is. Of zo.
Do I make any sense?
[..]
Wazdaquote:
Dus niet verplicht naar schuurfeesten in Drenthe gegaan en dan wachten tot er een jongen zei "Ga je met noar buut´n brommers kiek´n"?quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:07 schreef Tele6 het volgende:
Toen ik diep in m'n burnout/depressie/autisme/whatever-doet-mijn-hoofd zat, was ik ineens weer panisch voor brommers. Als er eentje aankwam dan dook ik zó de berm in.
Had mijn hele burnout/ellende/moeite iets van doen met brommers? Nee echt niet.
Toch was ik ineens panisch van brommers.
Het is overgegaan toen m'n lijf en brein in z'n geheel wat meer tot rust gekomen waren. Ik heb niks hoeven doen met brommers specifiek.
@Tele6 gaat nu gewoon zelf oerend hardquote:Op vrijdag 5 september 2025 14:43 schreef flipsen het volgende:
Dus niet verplicht naar schuurfeesten in Drenthe gegaan en dan wachten tot er een jongen zei "Ga je met noar buut´n brommers kiek´n"?
* Disclaimer: ik ben dan wel opgegroeid in Drenthe, maar nooit echt Drents gesproken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |