abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 september 2025 @ 22:13:10 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218672354
quote:
9s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:04 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dat is echt met een rotvaart gegaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218672391
Beneden staat de tram die onbeschadigd is? De tram boven is dus losgeraakt en tot die bocht met een rotgang naar gevallen en ontspoord. Man, wat een ravage.
pi_218672401
Ah noes ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 september 2025 @ 22:19:58 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218672415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:17 schreef Nia het volgende:
Beneden staat de tram die onbeschadigd is? De tram boven is dus losgeraakt en tot die bocht met een rotgang naar gevallen en ontspoord. Man, wat een ravage.
Zo zie ik het ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218672430
quote:
Ik las dat ie tegen een gebouw botste.
  woensdag 3 september 2025 @ 22:23:41 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218672437
quote:
Daar lijkt het wel op. Dit is het punt waarop die uit de bocht gevlogen moet zijn:

https://maps.app.goo.gl/m8FfZNbNsuYnLQtZ6

Je ziet nog mensen uit de andere tram stappen. Voor hetzelfde geldt was die niet uit de bocht gevlogen en op de andere tram gebotst:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218672453
Precies bij de ingang naar de Rua da Glória ligt het wrak van de tram. De tram is even erboven in de bocht uit de rails geraakt.
pi_218672476
Ik was even film kijken en nu terug, 15 doden ineens, wtf.
Koel en donker bewaren
pi_218672534
Als ik die foto's zie lijkt het alsof de wagon kantelde en daarna als het ware onthoofd werd door een gebouw. Met iedereen erin. Wat een horror :{
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218672613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
Die kabel zit aan beide trams vast en loopt onder/in de straat en loopt via diverse katrollen.
Het ziet er op de foto's uit alsof het spoor drie rails per richting heeft, en ik vroeg me al af waar die derde rail voor is, maar onder die derde rail zit dus de kabel.
quote:
Iedere tram staat op 2 aparte rails, alleen liggen die alleen in het midden ver genoeg uit elkaar om passeren mogelijk te maken.
Klopt. Wat ik op de foto's zie, is dat de bovenste helft van het traject als dubbelspoor is uitgevoerd waarbij de rails dus ver genoeg uit elkaar liggen dat de trams elkaar kunnen passeren, en de onderste helft als strengelspoor. Dan heeft iedere tram wel zijn eigen rails, maar de rails liggen dan in elkaar verstrengeld zodat passeren niet mogelijk is. Het voordeel van strengelspoor boven enkelspoor is dat je bij de overgang naar dubbelspoor geen wissels nodig hebt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Strengelspoor

Een bekend geval van strengelspoor in Nederland is het tramspoor door de Leidsestraat in Amsterdam.
quote:
Een dergelijk systeem vergt op deze manier de minste energie om de beweging mogelijk te maken.
De beide trams houden elkaar in evenwicht, dus dan hoeft alleen maar het verschil in gewicht omhoog getrokken dan wel afgeremd te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2025 23:00:17 ]
  woensdag 3 september 2025 @ 23:00:26 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218672642
quote:
5s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:58 schreef ACT-F het volgende:
Is de kabel geknapt dat die met een rotvaart naar beneden gegaan is? Dat is er niet zachtzinnig aan toegegaan -O-

[ afbeelding ]
Is dat dan 1 hele lange kabel?

In Japan heb je ze ook veel maar daar is het duidelijker vaak. Met een rechte baan omhoog en de twee trams naast elkaar.

Hier zitten bochten in enzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 3 september 2025 @ 23:02:12 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218672650
Gezien de hoeveelheid filmende toeristen op elke tram (zag ik toen ik er was) zullen er straks ongewtijfeld ook filmpjes komen van op de tram zelf...
pi_218672726
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gezien de hoeveelheid filmende toeristen op elke tram (zag ik toen ik er was) zullen er straks ongewtijfeld ook filmpjes komen van op de tram zelf...
Ja ik ga nie klikkuh ech nie dan :{
Heb dat lijntje meerdere malen genomen, ik begrijp de toeristische aantrekkingskracht ervan. Betekent niet dat ik dat soort beelden hoef te zien.
  woensdag 3 september 2025 @ 23:19:17 #64
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218672727
Je ziet ook dat die andere tram is doorgeschoten. Het lijkt erop dat die bijna beneden was en die andere dus helemaal van boven naar beneden is gestort:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  roze woensdag 3 september 2025 @ 23:34:31 #65
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218672756
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:19 schreef ACT-F het volgende:
Je ziet ook dat die andere tram is doorgeschoten. Het lijkt erop dat die bijna beneden was en die andere dus helemaal van boven naar beneden is gestort:

[ x ]
Dat gegil van dat kindje.. :'(💔
Your beauty never ever scared me.
pi_218672844
quote:

[ x ]
Oh damn, dat huilende kind :'(
pi_218672884
De tering man... 3 doden vond ik al schokkend, ik refresh en het zijn er plots 15. :'(

Dit soort shit lijkt steeds vaker voor te komen in Europa, waar dit vroeger alleen in landen als India en Turkije voorkwam. Is dat ook zo, of is dat bias? Want ik krijg er heel erg een 'Europa in free fall'-vibe van. :N
pi_218673131
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 00:19 schreef Drxx het volgende:
De tering man... 3 doden vond ik al schokkend, ik refresh en het zijn er plots 15. :'(

Dit soort shit lijkt steeds vaker voor te komen in Europa, waar dit vroeger alleen in landen als India en Turkije voorkwam. Is dat ook zo, of is dat bias? Want ik krijg er heel erg een 'Europa in free fall'-vibe van. :N
Nou ja, vroeger hadden we hier ook wel onze portie aan dodelijke treinongevallen, de laatste paar decennia vrijwel niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218673260
Ik las net ergens dat dit een traject is van 260 meter.

RIP en alles, maar hoezo rijdt voor zo'n klein kutstukje in godsnaam een tram en waarom zou je daar dan ook nog instappen? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_218673297
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:19 schreef vosss het volgende:
Ik las net ergens dat dit een traject is van 260 meter.

RIP en alles, maar hoezo rijdt voor zo'n klein kutstukje in godsnaam een tram en waarom zou je daar dan ook nog instappen? 8)7
Het is 18 procent gemiddeld omhoog, dommerd.
Groot fan van User Wotte
pi_218673301
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 00:19 schreef Drxx het volgende:

Bias
Groot fan van User Wotte
pi_218673305
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Het is 18 procent gemiddeld omhoog, dommerd.
Ja en dus? Dat is toch prima te wandelen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_218673312
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 07:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja en dus? Dat is toch prima te wandelen?
Voor 90% van de FOK!ers niet hoor. Die 10 procent is dan de fitte VBL-SC uiteraard zonder @GGMM en @Scrummie
Groot fan van User Wotte
pi_218673564
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:34 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat gegil van dat kindje.. :'(💔
Pas op dat moment zie je een hevige reactie bij de mannelijke omstanders en rennen door de stofwolken op het wrak af. Misschien dachten ze eerst dat de losgeraakte tram zonder passagiers naar beneden was gedenderd.
  donderdag 4 september 2025 @ 08:42:00 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218673567
quote:

[ x ]
Eigenlijk een soort geluk dus. Waren ze beide precies halverwege dan waren ze beide flink nog naar beneden gestort. Das nog steeds lang genoeg om helemaal in de kreukels te liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')