abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 27 oktober 2025 @ 09:08:49 #126
441859 crew  Lenny77
pi_219117607
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:17 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hey leuk topic! Aantal jaren niet ingelogd hier. 34, F, Amsterdam.

Afgelopen jaar heb ik een aantal gezondheidsproblemen gehad waarvoor ik 2x geopereerd ben. Door de jaren heen en met name na de eerste operatie kwam ik aan.
Bij de laatste operatie was ik ASA-score 2 ivm een bmi van 30,01. Dat was voor mij wel een eye opener om er wat aan te gaan doen.
Via een econsult had ik de huisarts gevraagd of het mogelijk was op recept Mounjaro te krijgen maar ze zei, daar kom je niet voor in aanmerking en dat ze zich houdt aan de officiële richtlijnen. Dus heb ik het maar op eigen houtje bestel via het grijze netwerk. Het kost mij ongeveer ¤25 per ampul van 15 mg, komen nog kosten bij voor naaldjes maar ik loop alles groot in en heb vrienden gevonden met wie ik de bestellingen kan delen.

Hij juli dit jaar ben ik begonnen met 2.5 mg Mounjaro en ik ben langzaam aan het opbouwen. Mijn stelregel is dat ik pas ophoog als ik foodnoise krijg en het niet heeft geholpen om de injectie plaats te roteren. Ophogen doe ik met 0.5 mg per keer. Start low and go slow. Mijn bmi is nu goed gezakt, en ben nu intussen ruim 13 kilo kwijt.
Het ruimt flink op in de kast want het meeste is te groot geworden.
Boh ik zou dit dus nooit durven he.. Je weet uiteindelijk toch niet wat er in die ampullen zit.

Dat van dat roteren snap ik niet? Natuurlijk mag je niet altijd op dezelfde plaats injecteren om lipohypertrofie te voorkomen. Maar zolang je dat niet hebt gaat het qua opname niets veranderen aan de werking?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 27 oktober 2025 @ 10:56:45 #127
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219118879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:14 schreef SophiaLoren het volgende:
Heb nu afspraak in november met internist. Saxenda kost tegenwoordig 38,- per pen. Ben benieuwd!
Ik meen dat als je volgens schema Saxenda injecteert je op een geven moment 6 dagen (volle dosis) met een pen doet, dus zou het je dan zo'n 228 euro per 30 dagen kosten. Klopt dat? Wat fijn ook dat je bij de internist terecht kunt. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:17 schreef VenusFlyTrap het volgende:

13 kilo is een geweldig resultaat ook! Heb je een streefgewicht en zo ja zit je er veel vanaf?
En wat versta je onder het grijze circuit? Online arts en apotheek zoals ik of nog weer anders?

Ik heb net mijn 4e injectie gezet van mijn afbouwhoeveelheid. (Ik doe nu 6 weken met een pen van 4 mg die je normaal in 4 weken gebruikt) 0,67 mg per week.
En nog steeds verlies ik gewicht al gaat het niet zo hard meer. Ik zit nu 3 kilo onder mijn streefgewicht en zit nog net in het gele balkje op de BMI meter. Wie weet kom ik nog in het groene gezonde gewicht en anders maar niet.
De 17.5 kilo minder is al meer dan verwacht. *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:36:05 #128
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_219120828
Grijze circuit is dat ik ze zelf bestel bij de fabrikant, kost mij ongeveer ¤25 per ampul van 15 mg, een fractie vergeleken wat het mij zou kosten op recept.

quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik meen dat als je volgens schema Saxenda injecteert je op een geven moment 6 dagen (volle dosis) met een pen doet, dus zou het je dan zo'n 228 euro per 30 dagen kosten. Klopt dat? Wat fijn ook dat je bij de internist terecht kunt. ^O^
[..]
13 kilo is een geweldig resultaat ook! Heb je een streefgewicht en zo ja zit je er veel vanaf?
En wat versta je onder het grijze circuit? Online arts en apotheek zoals ik of nog weer anders?

Ik heb net mijn 4e injectie gezet van mijn afbouwhoeveelheid. (Ik doe nu 6 weken met een pen van 4 mg die je normaal in 4 weken gebruikt) 0,67 mg per week.
En nog steeds verlies ik gewicht al gaat het niet zo hard meer. Ik zit nu 3 kilo onder mijn streefgewicht en zit nog net in het gele balkje op de BMI meter. Wie weet kom ik nog in het groene gezonde gewicht en anders maar niet.
Mijn streefgewicht is rond de 55 kilo nog zo’n 15 kilo te gaan dus. Dan ben ik het lichtste sinds m’n 16e. Echt zonde dat door de jaren heen die kilo’s er aan zijn blijven plakken. De broeken die eerst te klein waren zakken nu weer van m’n billen af, alweer nieuwe kopen dus. De verborgen kosten van het afvallen! En het verbaast mij dat de locale supermarkt nog niet failliet is nu ik niet meer dagelijks bugels met danish chef koop.
  woensdag 5 november 2025 @ 23:19:13 #129
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219203553
Vanavond was er bij Pauw & de Wit een item over medisch afvallen. Dat is terug te kijken. Aanstaande zondag is er om 22.00 op NPO2 een zwemblaas uitzending over.
  donderdag 6 november 2025 @ 06:58:24 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219203990
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Grijze circuit is dat ik ze zelf bestel bij de fabrikant, kost mij ongeveer ¤25 per ampul van 15 mg, een fractie vergeleken wat het mij zou kosten op recept.
[..]
Mijn streefgewicht is rond de 55 kilo nog zo’n 15 kilo te gaan dus. Dan ben ik het lichtste sinds m’n 16e. Echt zonde dat door de jaren heen die kilo’s er aan zijn blijven plakken. De broeken die eerst te klein waren zakken nu weer van m’n billen af, alweer nieuwe kopen dus. De verborgen kosten van het afvallen! En het verbaast mij dat de locale supermarkt nog niet failliet is nu ik niet meer dagelijks bugels met danish chef koop.
Ik vind het altijd een beetje zorgelijk als mensen het gewicht van hun puberteit nastreven (ik associeer dat met maat 34/36), maar misschien is dat voor jou alsnog maat 38/40 of iets anders :) . Welke stappen zet je in je streefgewicht straks vast te houden?

Ik wil zelf in januari beginnen maar dan met medische begeleiding. Het plan is dan om max 3 maanden te gebruiken en vrij vroeg in het traject ook hypnose in te zetten om van m'n bodemdrift af te komen. Ik wil maat 40 bereiken en behouden, ik heb dat jarenlang vast weten te houden tot onze zoon geboren is. Dus voor mij is dat 10 kilo eraf, van 80 naar 70 kilo.
Resistance is futile.
  donderdag 6 november 2025 @ 07:53:44 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219204183
quote:
6s.gif Op zondag 5 oktober 2025 21:06 schreef E.T. het volgende:
Hier is het ook 1 jaar GLI. Dat is de reden dat ik met GLI start.
Her is GLI een paar keer een leefstijlcoach, een paar keer diëtiste, een keer een fysio en optioneel een sportclubje. (van die huisvrouwengym). Aangezien ik al 4x per week sport op een iets ander level mag ik het sportclubje overslaan.. :')

En sja.. Ik denk dat de meeste mensen die uiteindelijk aankloppen voor GLI zelf al zo veel hebben gedaan qua diëten etc.. dat GLI echt het verschil neit gaan maken. Geloof nooit dat ze daar wat nieuws gaan vertellen
Dit dus, ik heb het gedaan en hoorde letterlijk niks nieuws.

(Overigens doodsbang voor misselijkheid en overgeven, voor mij is dit alles een no go. Dit jaar 30kg afgevallen door een ketoprogramma, blij mee, anders was ik dit wellicht toch gaan overwegen.)
pi_219204673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:19 schreef ondeugend het volgende:
een zwemblaas uitzending
Moest wel ff nadenken wat je bedoelde... :B

Zembla
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 6 november 2025 @ 10:08:44 #133
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219204877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:39 schreef 215 het volgende:

[..]
Moest wel ff nadenken wat je bedoelde... :B

Zembla
8)7 :D
Zembla inderdaad.
  donderdag 6 november 2025 @ 13:07:50 #134
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219205725
Zorginstituut kijkt of nog twee afslankmedicijnen in basispakket kunnen - https://nos.nl/l/2589374
  donderdag 6 november 2025 @ 13:08:30 #135
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219205728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:53 schreef BE het volgende:

[..]
Dit dus, ik heb het gedaan en hoorde letterlijk niks nieuws.

(Overigens doodsbang voor misselijkheid en overgeven, voor mij is dit alles een no go. Dit jaar 30kg afgevallen door een ketoprogramma, blij mee, anders was ik dit wellicht toch gaan overwegen.)
Fantastisch toch. Helemaal op eigen kracht!
pi_219205734
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:07 schreef ondeugend het volgende:
Zorginstituut kijkt of nog twee afslankmedicijnen in basispakket kunnen - https://nos.nl/l/2589374
Bijzonder. Aangezien veel partijen waaronder D66 ervoor kiest om het basispakket te bevriezen.

Misschien kan het er nog snel in, voordat het werkelijkheid wordt dat het bevroren is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 november 2025 @ 15:30:23 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219206493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Fantastisch toch. Helemaal op eigen kracht!
Maar toch denk ik dat je voor het gebruik van medicijnen nog steeds discipline nodig hebt hoor. Ergens is er toch in je hoofd iets geklikt. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen op die spuiten of pillen terug te herleiden is. Want ik ken ook verhalen van mensen die het gebruiken en die helemaal niet zoveel afgevallen. Je brengt jezelf tenslotte bij alles wat je doet mee!
  donderdag 6 november 2025 @ 15:38:11 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219206528
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 15:30 schreef BE het volgende:

[..]
Maar toch denk ik dat je voor het gebruik van medicijnen nog steeds discipline nodig hebt hoor. Ergens is er toch in je hoofd iets geklikt. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen op die spuiten of pillen terug te herleiden is. Want ik ken ook verhalen van mensen die het gebruiken en die helemaal niet zoveel afgevallen. Je brengt jezelf tenslotte bij alles wat je doet mee!
Klopt iemand zeer dichtbij gebruikt ook Ozempic vanwege diabetes. Zij is ook te zwaar dus hoopte ook af te vallen. maar ze eet er dwars doorheen. Ook beweegt ze net zo weinig als altijd. Ze valt dan ook nauwelijks af. We zijn samen op vakantie geweest. Zij at alle gangen terwijl ik het hoofdgerecht soms niet eens op kon.
Dus het kan ook gewoon niet lukken als je je leefstijl niet of nauwelijks aanpast.
Haar suiker is gelukkig wel goed sinds het gebruik.
pi_219207667
weet je huisarts er wel vanaf als je het online besteld? Ik ben geïnteresseerd maar vraag me dan af hoe het werkt. Een andere arts schrijft het recept voor en je eigen arts weet van niets?
  donderdag 6 november 2025 @ 18:46:35 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219207760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:34 schreef JoehoeHallo het volgende:
weet je huisarts er wel vanaf als je het online besteld? Ik ben geïnteresseerd maar vraag me dan af hoe het werkt. Een andere arts schrijft het recept voor en je eigen arts weet van niets?
Dat klopt maar het advies van mijn leverancier bijvoorbeeld is om het je huisarts te laten weten.
Dus dat kan je de huisarts gewoon mededelen.

Wel zo verstandig... ook voor het geval je andere medicatie nodig bent en dat niet matcht.
pi_219211957
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat klopt maar het advies van mijn leverancier bijvoorbeeld is om het je huisarts te laten weten.

Wel zo verstandig... ook voor het geval je andere medicatie nodig bent en dat niet matcht.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:34 schreef JoehoeHallo het volgende:
Ik kom zelden tot nooit bij mijn huisarts. Wel was ik laatst in de apotheek om iets op te halen voor een ander.
Ik dacht nog 'zou ik het doorgeven dat ik een paar maanden ozempic ga gebruiken'. Maar toen bedacht ik me de preek die ik ongetwijfeld zou gaan krijgen. En dus heb ik het niet gedaan.

Je kunt zelf de bijwerkingen en interactie met andere medicijnen opzoeken. Andere medicijnen heb ik verders niet. Dus weinig meerwaarde om het door te geven.
  vrijdag 7 november 2025 @ 13:48:32 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_219214124
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 15:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Klopt iemand zeer dichtbij gebruikt ook Ozempic vanwege diabetes. Zij is ook te zwaar dus hoopte ook af te vallen. maar ze eet er dwars doorheen. Ook beweegt ze net zo weinig als altijd. Ze valt dan ook nauwelijks af. We zijn samen op vakantie geweest. Zij at alle gangen terwijl ik het hoofdgerecht soms niet eens op kon.
Dus het kan ook gewoon niet lukken als je je leefstijl niet of nauwelijks aanpast.
Haar suiker is gelukkig wel goed sinds het gebruik.
Bij sommige mensen werkt het ook gewoon echt niet. Bij die mensen is (ondanks dat ze de schijn tegen hebben) hun GLP-1 opname prima geregeld door hun lijf en heeft semaglutide geen effect.
Ik heb er zo eentje thuis zitten. Nou at hij al niet veel (gewoon normale maaltijden) en bewoog wel best veel. Maar alsnog veel te zwaar. En dat werd niet minder met Ozempic en ook niet met Saxenda.
Nu met Mysimba is er wel effect, maar die werking is heel anders. (op de hersenen ipv op de hormonen) Sinds Mysimba hoor ik ineens regelmatig 'ik hoef niet meer' .. dat had hij bij Ozempic en Saxenda niet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 november 2025 @ 05:12:08 #143
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219219365
Ik heb geen injecties nodig. Wilskracht en bewust leven is voldoende, Ik ben destijds 20 kilo afgevallen in minder dan 4 maanden. Ik weeg nu 83 kilo met een lengte van 1.86. En dat handhaaf ik nu al meer dan 15 jaar en dat bevalt prima.

Dus: wilskracht en een dosis gezond verstand om de verandering duurzaam te houden, is waar het om gaat bij afvallen. Injecties is voor de gemakzuchtigen.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  zaterdag 8 november 2025 @ 08:34:14 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219219643
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 09:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
[..]
Ik kom zelden tot nooit bij mijn huisarts. Wel was ik laatst in de apotheek om iets op te halen voor een ander.
Ik dacht nog 'zou ik het doorgeven dat ik een paar maanden ozempic ga gebruiken'. Maar toen bedacht ik me de preek die ik ongetwijfeld zou gaan krijgen. En dus heb ik het niet gedaan.

Je kunt zelf de bijwerkingen en interactie met andere medicijnen opzoeken. Andere medicijnen heb ik verders niet. Dus weinig meerwaarde om het door te geven.
Ja, ik had het bij de apotheek ook vertikt. Huisarts zou ik waarschijnlijk wel vertellen als het zo ter sprake zou komen, en er ook bij aangeven dat ik geen preek wil :) .
Resistance is futile.
  zaterdag 8 november 2025 @ 08:35:28 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219219647
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Kan je het ook door laten geven?
Resistance is futile.
pi_219220079
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 november 2025 08:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Kan je het ook door laten geven?
Per mail kan je het zelf laten weten. Stel je bericht zo op dat duidelijk is dat je na goed nadenken dit gewoon gaat doen en het hem/haar laat weten. Dus geen opening voor discussie.

Aan de andere kant kan je natuurlijk het ook opnoemen als je er toch heen gaat, vroeg zat denk ik.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:32:01 #148
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_219273623
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 06:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind het altijd een beetje zorgelijk als mensen het gewicht van hun puberteit nastreven (ik associeer dat met maat 34/36), maar misschien is dat voor jou alsnog maat 38/40 of iets anders :) . Welke stappen zet je in je streefgewicht straks vast te houden?

Ik wil zelf in januari beginnen maar dan met medische begeleiding. Het plan is dan om max 3 maanden te gebruiken en vrij vroeg in het traject ook hypnose in te zetten om van m'n bodemdrift af te komen. Ik wil maat 40 bereiken en behouden, ik heb dat jarenlang vast weten te houden tot onze zoon geboren is. Dus voor mij is dat 10 kilo eraf, van 80 naar 70 kilo.
Ik gebruik niet alleen de Mounjaro maar daarnaast ook fietsen, krachttraining en hardlopen.

Als tiener had ik een gezond gewicht en dat wil ik nu ook weer. Dat er kwabben zitten maakt mij niet uit, dit lijf heeft ook 2 kinderen op de wereld gezet. Via welke kliniek ga je het halen?
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:36:51 #149
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_219273637
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]
[..]

Ik bestel het bij de fabrikant, mijn doel is een gezond bmi.
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Boh ik zou dit dus nooit durven he.. Je weet uiteindelijk toch niet wat er in die ampullen zit.

Dat van dat roteren snap ik niet? Natuurlijk mag je niet altijd op dezelfde plaats injecteren om lipohypertrofie te voorkomen. Maar zolang je dat niet hebt gaat het qua opname niets veranderen aan de werking?
Het wordt getest in een lab, je kan het zelf ook opsturen naar Janoshik, dan geeft deze fabrikant je je geld terug.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 november 2025 @ 13:12:39 #150
485843 crew  Jippie
pi_219278129
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Hoe kun je dit rechtstreeks bij de fabrikant bestellen?
Het lijkt mij dat ze niet rechtstreeks aan de consument mogen leveren.

Heb je geverifieerd dat het daadwerkelijk de fabrikant is? Een website is zo na te bouwen, en met deze middelen is goud geld te verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')