89 Euro per maand voor de begeleiding. En 450euro voor een spuit Mounjaro. Waar je 2 tot 3 maanden mee kan doen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is nogal met recht begeleiding..zover gaat Wellis niet geloof ik.
Toen ik begon (Ozempic) was het 249 per maand. En jij?
Waarschijnlijk is het wel goed gegaan.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:25 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi! Gister mijn eerste injectie ozempic gezet (ik betaal het zelf). Ik vraag mij af het helemaal goed is gegaan want er kwam daarna nog een druppeltje uit. Ik was gewend om een migraine spuit te zetten, en die moet je wel enigzins 'drukken'.
Wanneer merkten jullie iets van minder honger of bijwerkingen? Al snel, na een paar uur? Of heeft dat echt even tijd nodig?
Dat is ook een vrij makkelijke conclusie. We zoeken het antwoord niet waar het probleem begint: het mentale aspect. Of denk je echt dat 80% van de mensen een stofwisselingsprobleem heeft waardoor ze niet kunnen afvallen? Het is een kwestie van doelen en prioriteiten stellen. En (even heel gechargeerd) als jouw prioriteiten bij wijn en oliebollen liggen dan komt het niet goed nee.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:43 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Maar als het echt zo makkelijk en simpel was.... Dan hadden we geen obesitas epidemie
Dat is op zich wel normaal. Dat er nog een soort druppeltje aan gaat hangen nadat je hem gezet hebt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:25 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi! Gister mijn eerste injectie ozempic gezet (ik betaal het zelf). Ik vraag mij af het helemaal goed is gegaan want er kwam daarna nog een druppeltje uit. Ik was gewend om een migraine spuit te zetten, en die moet je wel enigzins 'drukken'.
Wanneer merkten jullie iets van minder honger of bijwerkingen? Al snel, na een paar uur? Of heeft dat echt even tijd nodig?
Ik raad je aan dit boek eens te lezen:quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is ook een vrij makkelijke conclusie. We zoeken het antwoord niet waar het probleem begint: het mentale aspect. Of denk je echt dat 80% van de mensen een stofwisselingsprobleem heeft waardoor ze niet kunnen afvallen? Het is een kwestie van doelen en prioriteiten stellen. En (even heel gechargeerd) als jouw prioriteiten bij wijn en oliebollen liggen dan komt het niet goed nee.
Ik zeg ook niet 'huu minder oliebollen vreten'. Ik zeg alleen dat we een te comfortabele leefstijl hebben waarbij het voedsel ons letterlijk naar het hoofd wordt geslingerd. En dat we daar als mensheid (schijnbaar) niet goed mee om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik raad je aan dit boek eens te lezen: [ afbeelding ]
Daar leggen ze haarfijn uit dat vet niet alleen een reserve-opslag is, maar een orgaan. Het is geen passieve opslag van calorieën, maar een actieve fabriek die hormonen aanstuurt.
Zodra iemand met fors overgewicht probeert af te vallen, gebeurt er iets bijzonders: het lichaam ziet dat gewichtsverlies als een bedreiging en gaat in de hongermodus. De stofwisseling keldert extreem hard en de hormonen die honger opwekken schieten omhoog. Het resultaat? Iemand die succesvol is afgevallen, moet de rest van zijn leven vaak véél minder eten dan jij of ik om op datzelfde gewicht te blijven. Hun biologie vecht letterlijk tegen elke kilo die er weggaat.
Ozempic gebruiken om je summerbody te krijgen is inderdaad onzin. Maar als je dit topic leest zie je dat er mensen posten die veel te hoge BMI hebben. En daar mag je best wat empathischer op reageren dan met huuuu gewoon minder oliebollen vreten
Lijkt me een prima discussie voor een eigen topic.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet 'huu minder oliebollen vreten'. Ik zeg alleen dat we een te comfortabele leefstijl hebben waarbij het voedsel ons letterlijk naar het hoofd wordt geslingerd. En dat we daar als mensheid (schijnbaar) niet goed mee om kunnen gaan.
Zo'n boek is hartstikke leuk hoor; maar vooral weer een stok om mee te slaan voor te dikke mensen. 50 jaar geleden hadden we veel minder overgewicht en zaten we biologisch toch niet heel anders in elkaar lijkt me. Het grootste probleem is gewoon onze leefstijl, maar dat is een gesprek waar veel mensen helaas nog niet aan willen.
Sorry Pieter.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lijkt me een prima discussie voor een eigen topic.
Niet hier aub.
Lees het eens en kom dan terugquote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet 'huu minder oliebollen vreten'. Ik zeg alleen dat we een te comfortabele leefstijl hebben waarbij het voedsel ons letterlijk naar het hoofd wordt geslingerd. En dat we daar als mensheid (schijnbaar) niet goed mee om kunnen gaan.
Zo'n boek is hartstikke leuk hoor; maar vooral weer een stok om mee te slaan voor te dikke mensen. 50 jaar geleden hadden we veel minder overgewicht en zaten we biologisch toch niet heel anders in elkaar lijkt me. Het grootste probleem is gewoon onze leefstijl, maar dat is een gesprek waar veel mensen helaas nog niet aan willen.
Lieve vriend. Ik ga toch geen heel boek lezen omdat ik mijn mening geef op een forum?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:38 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Lees het eens en kom dan terug
Het lijkt op mijn traject.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:10 schreef MommyD het volgende:
Hi!
Ik ben na veel proberen en weinig resultaat in oktober bij de huisarts geweest. Opties GLI, diëtiste of Saxenda en zelf betalen.
Ben toen verder gaan kijken en op 1 januari gestart met Mounjaro via Yazen.
Benieuwd wat het me gaat brengen. Inmiddels 2 injecties gezet en weinig honger en al wat kwijt
Ja ik dacht precies hetzelfde toen ik hier begon met lezen gister. Hopelijk komen er meer mensen meeschrijven die recent zijn begonnen.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het lijkt op mijn traject.
Ik was ook eerst bij de huisarts die mij Saxenda voor wilde schrijven maar heb ook mijn eigen weg gekozen en met Ozempic gestart met heel goed resultaat.
Krijg je dan online consulten via Yazen ofzo?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:10 schreef MommyD het volgende:
Hi!
Ik ben na veel proberen en weinig resultaat in oktober bij de huisarts geweest. Opties GLI, diëtiste of Saxenda en zelf betalen.
Benieuwd wat het me gaat brengen. Inmiddels 2 injecties gezet en weinig honger en al wat kwijt
Klopt, je neemt een abonnement af per maand. De injecties zijn eens per 2/3 of zelfs 4 maanden nodig.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:58 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Krijg je dan online consulten via Yazen ofzo?
Ja ik zit nu een week of 8 op de helft van de einddosis Ozempic. En dat gaat goed.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:49 schreef MommyD het volgende:
[..]
Ja ik dacht precies hetzelfde toen ik hier begon met lezen gister. Hopelijk komen er meer mensen meeschrijven die recent zijn begonnen.
Jij nu stabiel?
Ik geel liever ook ongefundeerd mijn mening. Veel makkelijker;)quote:Op zondag 11 januari 2026 10:46 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Lieve vriend. Ik ga toch geen heel boek lezen omdat ik mijn mening geef op een forum?
Top! Welke coach en arts heb jij?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:10 schreef MommyD het volgende:
Hi!
Er zit nogal een verschil tussen 'ongefundeerd' een mening geven of mensen een heel boek laten lezen natuurlijk. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en snap prima dat het niet zo zwart/wit is als veel mensen het zien (zo zie ik het ook niet). Maar doen alsof 85 á 90% van de mensen niet gewoon een prioriteitenprobleem heeft is simpelweg achterlijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:09 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik geel liever ook ongefundeerd mijn mening. Veel makkelijker;)
Coach; Jessica en arts; Luzmilaquote:Op maandag 12 januari 2026 22:10 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Top! Welke coach en arts heb jij?
Sinds 3 weken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:20 schreef MommyD het volgende:
[..]
Coach; Jessica en arts; Luzmila
Hoe lang ben jij al bezig?
Ah, ervaring in de gezondheidszorg. Dan kun je vast ook meer vertellen over de hormoonhuishouding en hoe dat effect heeft op het prioriteitenprobleemquote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen 'ongefundeerd' een mening geven of mensen een heel boek laten lezen natuurlijk. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en snap prima dat het niet zo zwart/wit is als veel mensen het zien (zo zie ik het ook niet). Maar doen alsof 85 á 90% van de mensen niet gewoon een prioriteitenprobleem heeft is simpelweg achterlijk.
Ik ben een half jaar geleden GLI gaan doen en ik had er in het begin weinig vertrouwen inquote:Op zondag 11 januari 2026 19:10 schreef MommyD het volgende:
Hi!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |