abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2025 @ 11:43:58 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218702732
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik flirt niet meer met andere vrouwen dan mijn eigen vrouw dus dat is niet zo relevant.
Nee, ik bedoel in zijn algemeen? Wat vind jij nog fatsoenlijk en wat niet meer?
pi_218702768
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 11:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel in zijn algemeen? Wat vind jij nog fatsoenlijk en wat niet meer?
Sowieso niet aanraken toch dat was vroeger ook al niet oke..
Maar qua opmerkingen geen idee. Je zou alles wel als grensoverschrijdend kunnen uitleggen.

Heel veel mannen worstelen daar ook mee van wat kan nog wel en wat kan niet. Een stukje initiatief en brutaliteit kan als zeer aantrekkelijk ervaren worden door vrouwen maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken en keihard tegen je werken.

Japan is wat dat betreft wel een voorbeeld van wat je niet moet willen als samenleving met alle schaamte en taboe.
blablablabla
  zondag 7 september 2025 @ 11:56:01 #128
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218702816
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 11:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar qua opmerkingen geen idee. Je zou alles wel als grensoverschrijdend kunnen uitleggen.

Heel veel mannen worstelen daar ook mee van wat kan nog wel en wat kan niet. Een stukje initiatief en brutaliteit kan als zeer aantrekkelijk ervaren worden door vrouwen maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken en keihard tegen je werken.

Japan is wat dat betreft wel een voorbeeld van wat je niet moet willen als samenleving met alle schaamte en taboe.
Zo moeilijk is het niet hoor :')

In een professionele omgeving gedraag je je professioneel.
In de prive omgeving kun je wellicht een seksistisch grapje maken als je weet dat een vrouwelijke vriendin dat kan hebben.
  zondag 7 september 2025 @ 11:56:09 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218702818
quote:

[..]

Misschien als je je dit voorhoudt: zou ik het leuk vinden als ze dit tegen mijn zus zouden zeggen?
pi_218703330
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 00:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor een deel is dat juist maar een rechter zal eerder zwaarder tillen aan fysiek contact dan aan opmerkingen normaliter. Gevallen van grensoverschrijdend gedrag in een werksituatie met woorden halen bijvoorbeeld zelden de strafrechter.
Ga jij echt aan mensen zitten fysiek is het een ander verhaal. Aanranding is altijd fysiek en hoewel het niet hoeft kan dat ook alleen maar een hand op de schouder zijn.

Nu ben ik geen ervaringsdeskundige maar het lijkt me toch dat mensen daar ook veel eerder aanstoot aan nemen wanneer iemand daadwerkelijk aan ze zit dan alleen een opmerking.

Als niet homo ging ik vroeger wel eens met een uit in een gaybar en kreeg dan vaak suggestieve opmerkingen of voorstellen, maar niemand heeft me ooit aangeraakt en dat zou ik ook absoluut niet accepteren. Andersom heb ik ook nooit zomaar aan random vrouwen gezeten in het uitgaansleven tenzij zij daar het initiatief voor namen. Voor de meeste mannen die een normale opvoeding hebben genoten is die grens ook wel vrij helder tussen woorden en fysiek iemand aanraken. Dat is gewoon niet cool.
Nee, het is niet 'voor een deel' juist. Wat ik opschrijf is zoals de wet is.

Een hand op iemands schouder leggen, daar zul je in beginsel niet voor veroordeeld worden. Waarom ook? Het is niet seksueel van aard. Ongewenst misschien, maar op zichzelf niet uit te leggen als een ontuchtige handeling en dat is nu eenmaal een bestanddeel van aanranding.

Zeg je tegen een vrouw: ik wil je graag neuken, dan valt dat in beginsel wel onder indringend seksueel benaderen als dat vanuit het niets is, zeker als je haar benadert als ze alleen is (vreesaanjagend). Nou is er nog weinig jurisprudentie over, maar toch.

Bewijstechnisch superlastig, maar dat geldt ook voor een aanraking als er niemand bij is.
pi_218703343
quote:

[..]

Wat een onzin. Flirten is een vorm van communicatie. Geen enkele vrouw (op een enkele zot na die de regel bevestigt) zal jou aanklagen omdat je oogcontact zoekt.

Waar het mis gaat is bij mannen die ondanks dat de vrouw in kwestie duidelijk niet geïnteresseerd is doorgaan met benaderen.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat volwassen mannen beweren dat ze in de loop der jaren niet hebben geleerd om dat soort signalen te zien. Zeker niet omdat je al snel bij signalen komt die echt niet mis te verstaan zijn.
pi_218703884
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 11:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Misschien als je je dit voorhoudt: zou ik het leuk vinden als ze dit tegen mijn zus zouden zeggen?
Ook geen beste lakmoesproef, want ik zeg genoeg dingen tegen mijn vrouw waarvan ik denk dat als ze een broer had gehad, hij dat niet wil horen.

Het gaat om de vrouw tegen wie je het zegt, wat die ervan vindt. En ik geloof er niets van dat het lastig is om te merken of ze wel of niet daarvan gediend is. Natuurlijk kun je best eens hebben dat iets een keer verkeerd valt. Maar het probleem zijn niet de mannen (of vrouwen) die een keer een uitglijder maken en daar naar handelen. Het probleem is primair degenen die het geen reet uitmaakt wat de ander ervan vindt en die toch doorgaan.

Lijkt mij zo.
  zondag 7 september 2025 @ 15:14:55 #133
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218704904
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 13:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook geen beste lakmoesproef, want ik zeg genoeg dingen tegen mijn vrouw waarvan ik denk dat als ze een broer had gehad, hij dat niet wil horen.

Het gaat om de vrouw tegen wie je het zegt, wat die ervan vindt. En ik geloof er niets van dat het lastig is om te merken of ze wel of niet daarvan gediend is. Natuurlijk kun je best eens hebben dat iets een keer verkeerd valt. Maar het probleem zijn niet de mannen (of vrouwen) die een keer een uitglijder maken en daar naar handelen. Het probleem is primair degenen die het geen reet uitmaakt wat de ander ervan vindt en die toch doorgaan.

Lijkt mij zo.
Ik had wat jongere personen in mijn gedachten maar ik ben het met je eens. Mooi toegelicht!
pi_218705614
quote:

[..]

Is die broer een politieman?
pi_218705636
quote:

[..]

Lijkt mij zo.
Voor de dingen die je tegen je vrouw zegt heeft ze haar consent gegeven. ;) :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218708726
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 15:58 schreef Horzula het volgende:

[..]
Is die broer een politieman?
Aangezien die fictief is: wat jij wil.
pi_218708770
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 15:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Voor de dingen die je tegen je vrouw zegt heeft ze haar consent gegeven. ;) :)
In ons geval wel, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Ook binnen een huwelijk is consent nodig en niet per definitie aanwezig (dat was ooit zo, maar gelukkig niet meer).

Uiteindelijk blijft het dus precies hetzelfde. Al is het natuurlijk zo dat als je elkaar goed kent dat het dan wat minder spitsroeden lopen is.
pi_218710617
Forum heeft inzake deze zaak een heel goed punt:

https://nieuwrechts.nl/10(...)in-eigen-huis-worden

enige partij die duidelijk zegt: opheffen dat COA en stop volledig met de asielinstroom.

Was nooit fan van de FvD en ook niet van Baudet, maar Lidewij en dit punt zijn toch opstekers. Geen idee verder welke partij ik ga stemmen overigens....
pi_218710795
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 13:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Flirten is een vorm van communicatie. Geen enkele vrouw (op een enkele zot na die de regel bevestigt) zal jou aanklagen omdat je oogcontact zoekt.

Waar het mis gaat is bij mannen die ondanks dat de vrouw in kwestie duidelijk niet geïnteresseerd is doorgaan met benaderen.

Flirten ja, maar als de andere partij totaal niet geïnteresseerd is in jouw flirts dan gaat het al snel een kant op die totaal ongewenst is.

quote:
Ik kan er met mijn pet niet bij dat volwassen mannen beweren dat ze in de loop der jaren niet hebben geleerd om dat soort signalen te zien. Zeker niet omdat je al snel bij signalen komt die echt niet mis te verstaan zijn.
Dan heb je vast onder een steen gelegen want krankzinnig veel mannen snappen dat concept totaal niet of kunnen vrouwen niet peilen. Je hoeft maar B&B vol liefde op te zetten en de ene na de andere simpele ziel komt voor bij die totaal niet doorheeft dat de vrouw in kwestie hem hem totaal niet zit zitten. Iets dat voor de kijker wel onmiddellijk duidelijk is.

Los van wat in het huidige maatschappelijke klimaat wenselijk is kun je je afvragen of mannen wel zo geprogrammeerd zijn om vrouwen aan te voelen en erg diep in hun gevoelswereld te duiken. Als je puur kijkt naar de geschiedenis en hoe er met vrouwen is omgegaan ben je toch geneigd om te denken van niet. Dat zal echt in veel gevallen aangeleerd moeten worden. Jij denkt daar veel te simplistisch over.
blablablabla
pi_218710804
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 11:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zo moeilijk is het niet hoor :')

In een professionele omgeving gedraag je je professioneel.
In de prive omgeving kun je wellicht een seksistisch grapje maken als je weet dat een vrouwelijke vriendin dat kan hebben.
Dan moet je dat wel adequaat kunnen inschatten. Een derde van de Nederlandse mannen heeft daar grote moeite mee en bijt liever op de tong komt uit onderzoek naar voren. Bang om het verkeerde te zeggen en het stigma van sexueel roofdier te krijgen.

Heb er zelf ook niet zoveel moeite mee verder maar ik vermoed dat jullie de capaciteiten van de gemiddelde man op dit vlak echt heel erg overschatten.
blablablabla
pi_218710862
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 13:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Punt voor veel mannen is je zal maar net die ene zot tegenkomen. Dan kun je daar mooi serieuze carrière of imagoschade daaraan overhouden.

Het kan in een professionele omgeving ook als manipulatie ingezet worden. Veel bedrijven doen slecht nieuws/functioneringsgesprekken al met iemand er bij en de deur open want voor je het weet is er seksueel geïntimideerd. Zeer effectief natuurlijk want zeker in deze tijd van politieke correctheid zal niemand je verhaal ook maar een seconde in twijfel durven trekken.
blablablabla
pi_218711613
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 23:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Flirten ja, maar als de andere partij totaal niet geïnteresseerd is in jouw flirts dan gaat het al snel een kant op die totaal ongewenst is.
[..]
Dan heb je vast onder een steen gelegen want krankzinnig veel mannen snappen dat concept totaal niet of kunnen vrouwen niet peilen. Je hoeft maar B&B vol liefde op te zetten en de ene na de andere simpele ziel komt voor bij die totaal niet doorheeft dat de vrouw in kwestie hem hem totaal niet zit zitten. Iets dat voor de kijker wel onmiddellijk duidelijk is.

Los van wat in het huidige maatschappelijke klimaat wenselijk is kun je je afvragen of mannen wel zo geprogrammeerd zijn om vrouwen aan te voelen en erg diep in hun gevoelswereld te duiken. Als je puur kijkt naar de geschiedenis en hoe er met vrouwen is omgegaan ben je toch geneigd om te denken van niet. Dat zal echt in veel gevallen aangeleerd moeten worden. Jij denkt daar veel te simplistisch over.
Persoonlijk vind ik het vrij bizar om een programma als B&B vol liefde als voorbeeld te nemen…

Het verschil tussen een vrouw die positief reageert op flirten en een vrouw die er niets van moet hebben is duidelijk genoeg te merken. In ieder geval ruim voordat je je bij justitie moet verantwoorden.

Maar er zijn gewoon mannen die zichzelf niet onder controle hebben. Die het niet willen zien. Die ook gewoon doorgaan na een ‘laat mij met rust’.
pi_218711627
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 00:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Punt voor veel mannen is je zal maar net die ene zot tegenkomen. Dan kun je daar mooi serieuze carrière of imagoschade daaraan overhouden.

Het kan in een professionele omgeving ook als manipulatie ingezet worden. Veel bedrijven doen slecht nieuws/functioneringsgesprekken al met iemand er bij en de deur open want voor je het weet is er seksueel geïntimideerd. Zeer effectief natuurlijk want zeker in deze tijd van politieke correctheid zal niemand je verhaal ook maar een seconde in twijfel durven trekken.
De mythe van de valse aangifte… rly?
pi_218712343
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 08:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het vrij bizar om een programma als B&B vol liefde als voorbeeld te nemen…

Het verschil tussen een vrouw die positief reageert op flirten en een vrouw die er niets van moet hebben is duidelijk genoeg te merken. In ieder geval ruim voordat je je bij justitie moet verantwoorden.

Maar er zijn gewoon mannen die zichzelf niet onder controle hebben. Die het niet willen zien. Die ook gewoon doorgaan na een ‘laat mij met rust’.
Jij vindt een hoop dingen vreemd en bizar krijg ik het idee. Dat jij je moreel kompas ten aanzien wat wel en niet kan richting vrouwen correct afgesteld hebt wil niet zeggen dat dat voor alle of zelfs maar de meeste mannen ook automatisch het geval is. Zat kerels pakken bepaalde signalen slecht op of interpretateren dingen helemaal verkeerd.

Al heeft dit alles niks meer met Lisa de maken want die is gewoon willekeurig afgeslacht door een complete psychopaat.

Ik las een interessant stukje over die pepperspray, en hoe dat in Duitse steden waar dat gemeengoed is er een beetje aan toe gaat.

Pepperspray voor vrouwen? In Berlijn heel gewoon, tot onvrede van de politie - https://nos.nl/l/2581463

[ Bericht 3% gewijzigd door Elan op 08-09-2025 10:09:45 ]
blablablabla
pi_218712368
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 08:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De mythe van de valse aangifte… rly?
Je leest weer niet. Wat ik beschrijf ging over een professionele omgeving. Daar komen zelden aangiftes aan te pas. Wel ontslagen, overplaatsingen en reputatieschade. Je moet als man enorm op je tellen passen tegenwoordig.
blablablabla
  maandag 8 september 2025 @ 11:24:42 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218713474
twitter

Ondertussen is wappie Nederland ook met dit verhaal aan de haal aan het gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218713899
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 11:24 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Ondertussen is wappie Nederland ook met dit verhaal aan de haal aan het gaan.
Zo'n iemand mag je van mij mishandelen als nabestaande
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  maandag 8 september 2025 @ 12:47:13 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218713960
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 12:39 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zo'n iemand mag je van mij mishandelen als nabestaande
Absoluut. Wel weer de usual suspects in de doorgedraaide FvD/PVV hoek online, helaas nog niet in een dwangbuis
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218713978
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 12:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Absoluut. Wel weer de usual suspects in de doorgedraaide FvD/PVV hoek online, helaas nog niet in een dwangbuis
Dat soort mensen stemmen vaak niet eens, want alles en iedereen in de kamer behoren toch tot de nieuwe wereld orde.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218714034
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 10:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Je leest weer niet. Wat ik beschrijf ging over een professionele omgeving. Daar komen zelden aangiftes aan te pas. Wel ontslagen, overplaatsingen en reputatieschade. Je moet als man enorm op je tellen passen tegenwoordig.
als man gewoon normaal doen en niet je pik steeds achternalopen helpt gewoon hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')