Als je een keuze hebt tot mishandeling of erger of je gebruikt pepperspray en bent safe dan is die keuze vrij makkelijk. Ik ga wel zitten als want dan ben ik iig heel en levend.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:48 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)uwe-wetten~ae39a073/
Goede pepperspray is echt bij uitstek geschikt om jezelf te verdedigen. Kun je gewoon net over de grens halen, helaas zijn de straffen hier niet mals voor bezit.
Mwa ben niet zo'n voorstander van zelfgemaakte troep. Vaak ook van meiden vroeger gehoord dat ze dan een busje deo in hun zak stopten voor het geval dat.quote:Op woensdag 3 september 2025 05:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Als je een keuze hebt tot mishandeling of erger of je gebruikt pepperspray en bent safe dan is die keuze vrij makkelijk. Ik ga wel zitten als want dan ben ik iig heel en levend.
Op TikTok worden er ook veel tips gegeven tot het zelf maken met chili peper. Eigenlijk ben je gewoon iemand op smaak aan het brengen en laat je die marineren. Zie geen bezwaren.
Ja.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa ben niet zo'n voorstander van zelfgemaakte troep. Vaak ook van meiden vroeger gehoord dat ze dan een busje deo in hun zak stopten voor het geval dat.
Hoop maar dat je dan niemand tegenkomt want deodorant doet precies niks en maakt je belager alleen maar bozer.
Een goede pepperspray/OC spray werkt tot wel 3 meter en heeft een behoorlijk volume. Daar schakel je je belager echt wel een poos mee uit. Kijk maar eens op het kanaal van Active Self protection op YouTube. Je bent geneigd om te denken dat het iemand die echt boos is of kwaad in de zin heeft niets doet, maar dat valt heel erg tegen. Zelfs de meest door gesnoven psychopaten druipen jankend af.
Zou daar ook graag voorlichting voor zien op scholen.hoe je het moet gebruiken. Het had het leven van Lisa absoluut kunnen redden dus ik begrijp die politieke afweging helemaal.
Daders kiezen over het algemeen liever voor messen en vuurwapens. Ook in geval van Lisa was dit het geval. Pepperspray is bij uitstek een verdedigingswapen. Fysiek ga je het toch afleggen in zo'n 1 op 1 situatie dus zelfs tegen een ongewapende dader ben je zo goed als kansloos als vrouw. Pepperspray kan net de tijd en ruimte bieden om te ontsnappen en of hulp in te schakelen.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:35 schreef maily het volgende:
[..]
Ja.
En dan gaan de daders daar ook mee rondlopen
En als zo’n vent de vrouw kan overvallen door onmiddellijk pepperspray te gebruiken?quote:Op woensdag 3 september 2025 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Daders kiezen over het algemeen liever voor messen en vuurwapens. Ook in geval van Lisa was dit het geval. Pepperspray is bij uitstek een verdedigingswapen. Fysiek ga je het toch afleggen in zo'n 1 op 1 situatie dus zelfs tegen een ongewapende dader ben je zo goed als kansloos als vrouw. Pepperspray kan net de tijd en ruimte bieden om te ontsnappen en of hulp in te schakelen.
Ik denk dat dat nog wel redelijk lastig is. Iemand die met pepperspray is bespoten beweegt nog wel, kan nog om zich heen slaan, etc.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En als zo’n vent de vrouw kan overvallen door onmiddellijk pepperspray te gebruiken?
Het zou hem wellicht kunnen helpen maar je moet er van uit gaan dat zo'n freak toch al het fysieke overwicht heeft en gaat doen wat hij wil doen en/of zelf een mes draagt.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En als zo’n vent de vrouw kan overvallen door onmiddellijk pepperspray te gebruiken?
Het voordeel van pepperspray voor een dader is dat hij het meisje het zicht beneemt dus een heel duidelijk signalement zal het dan toch niet worden.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zou hem wellicht kunnen helpen maar je moet er van uit gaan dat zo'n freak toch al het fysieke overwicht heeft en gaat doen wat hij wil doen en/of zelf een mes draagt.
Pepperspray is bij uitstek voor momenten zoals wat Lisa is overkomen. Je bent alleen met een gewapende en fysiek sterkere aanvaller, niemand in de buurt kan je helpen en de dader komt agressief op je af en de confrontatie is onvermijdelijk. Je hebt de politie gebeld maar die laat op zich wachten. Dader komt op je af met een mes.
En dan nog moet je bidden dat je goed mikt en de dader terugdeinst, maar het is beter dan niks.en je laten afslachten/verkrachten.
De dader laat zich sowieso niets gelegen aan de illegaliteit van wapen/pepperspray, dus je argument is compleet invalide voor de discussie over het wel of niet toestaan van pepperspray.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het voordeel van pepperspray voor een dader is dat hij het meisje het zicht beneemt dus een heel duidelijk signalement zal het dan toch niet worden.
Tegen de tijd dat je pepperspray effectief kunt gebruiken of tegen je gebruikt kunt krijgen heb jij al lang en breed de ander zijn gezicht gezien.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het voordeel van pepperspray voor een dader is dat hij het meisje het zicht beneemt dus een heel duidelijk signalement zal het dan toch niet worden.
? Ik begrijp je antwoord niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De dader laat zich sowieso niets gelegen aan de illegaliteit van wapen/pepperspray, dus je argument is compleet invalide voor de discussie over het wel of niet toestaan van pepperspray.
Dat iemand die zware misdaden pleegt volkomen schijt heeft aan de legaliteit van pepperspray. Die haalt dat indien hij het noodzakelijk acht wel in Duitsland of bij een van zijn criminele vriendjes, en anders een mes uit de keukenla.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
? Ik begrijp je antwoord niet.
Dank je Elan.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat iemand die zware misdaden pleegt volkomen schijt heeft aan de legaliteit van pepperspray. Die haalt dat indien hij het noodzakelijk acht wel in Duitsland of bij een van zijn criminele vriendjes, en anders een mes uit de keukenla.
Zoals ze in Amerika zeggen, Better to be judged by twelve than to be carried by six.quote:Op woensdag 3 september 2025 05:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Als je een keuze hebt tot mishandeling of erger of je gebruikt pepperspray en bent safe dan is die keuze vrij makkelijk. Ik ga wel zitten als want dan ben ik iig heel en levend.
Op TikTok worden er ook veel tips gegeven tot het zelf maken met chili peper. Eigenlijk ben je gewoon iemand op smaak aan het brengen en laat je die marineren. Zie geen bezwaren.
Dan zou je gewoon zo een houder moeten kopen die de politie ook heeft. Deze kan je 360 graden kantelen. Die kan je ook niet uit dat houdertje krijgen zegt Chat GPTquote:Op woensdag 3 september 2025 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je pepperspray effectief kunt gebruiken of tegen je gebruikt kunt krijgen heb jij al lang en breed de ander zijn gezicht gezien.
Niet dat het voor Lisa wat uitgemaakt zou hebben. Arm kind.
is dat een nigeriaanse website of zo dat dark web?quote:Op woensdag 3 september 2025 15:20 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien kunnen we dit soort mongooltjes ook strafbaar stellen in de toekomst
Ja, ongetwijfeld opgezet door Nigeriaanse prinsen die rijk geworden zijn met Westerse vrouwen online geld afhandig maken.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
is dat een nigeriaanse website of zo dat dark web?
Waar heb ik het over een signalement? Elan heeft het al duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dank je Elan.
Maar ik had het over het signalement vande dader. @:Schanulleke
Jij gelooft niet dat deze zaken onder de pet worden gehouden om eXtReEmReChTs en Wilders maar niet in de kaart te spelen?quote:Op woensdag 3 september 2025 15:20 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Allemachtig 🙄quote:Op woensdag 3 september 2025 16:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een signalement? Elan heeft het al duidelijk gemaakt.
Geloof de media niet als het over asielzoekers gaat en de COA zelf al helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:17 schreef Tjoent het volgende:
Volgens RTL Nieuws https://www.rtl.nl/nieuws(...)ijft-90-dagen-langer verbleef hij sinds twee maanden in Nederland.
Goh... misschien toch het 10 punten plan van Wilders van 26 mei jl. moeten accepteren? NSC, BBB en VVD ................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Hier geloof ik niks van. Wie is er zo gek?quote:Op woensdag 3 september 2025 15:20 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Neequote:Op woensdag 3 september 2025 16:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat deze zaken onder de pet worden gehouden om eXtReEmReChTs en Wilders maar niet in de kaart te spelen?
Eens. Aanrandingen niet goed kunnen spellen... pfff...quote:Op woensdag 3 september 2025 15:20 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |