abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218661554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:13 schreef Horzula het volgende:
Kan Lubach over andere onderwerpen wél (leuke) grappen maken?

Kijk al een jaar of vijftien nauwelijks nog Nederlandse televisie meer, maar is die Lubach niet een soort Jay Leno kloon?
Ach als je een paar stukjes per jaar kijkt is-ie best wel geinig hoor. idd een kloon van betere Amerikanen, maar voor zo nu en dan is het wel interessant wat hij bespreekt.
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:46:57 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218661555
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 07:29 schreef HSG het volgende:
Maar wel over het christendom en het het jodendom want dat durft hij wel.
Precies dit dus.
pi_218661558
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:36 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Verstandig voor wie? Voor de grappenmakers, voor de moslims, voor de mensheid?
Verstandig voor mensen die langer willen blijven leven.
pi_218661568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:46 schreef xzaz het volgende:

[..]
Precies dit dus.
Er zijn geen mensen die de joden harder bespotten dan de joden zelf, en christenen zijn in het algemeen (op Afrika en Amerika na) makke lammetjes geworden. Beide partijen zijn niet zo snel butthurt.
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:53:49 #55
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218661603
Lubach heeft in zijn hele leven nog nooit een grap gemaakt. Maar moslim die gelijk op hun pik getrapt zijn na een grap, zijn natuurlijk wel heel erg triest.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218661660
Mag het ook over een specifieke moslim gaan?

dinsdag 2 september 2025 @ 17:38:30 #57
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218662014
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:35 schreef embedguy het volgende:

[..]
Omdat je de humor er niet van inziet is het naar jouw idee prima en begrijpelijk dat je die persoon dan maar bedreigt?

Je kunt er prima niet de humor ervan inzien en toch een ander mens respecteren en in zijn waarde laten zonder hem te bedreigen.
Volgens mij heb je mijn post to-taal niet gelezen. Wat is de waarde van een gekkie die op straat de orde staat te verstoren door boeken in de fik te zetten?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218662019
Lubach is bang voor de Islam. Vandaar ook het negatieve beeld wat gisteravond geschetst werd ten nadele van Israël.
Een terroristische organisatie praat je op geen enkele manier goed.
pi_218662048
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:00 schreef RedShoe het volgende:
Het zegt al genoeg dat je geen grappen kan maken over de Islam. :{
Wat een religie :')
Mensen met een geloof zijn altijd blij dat ze nooit een meerderheid tegen hun geloof vinden.
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:47:59 #60
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218662080
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Volgens mij heb je mijn post to-taal niet gelezen. Wat is de waarde van een gekkie die op straat de orde staat te verstoren door boeken in de fik te zetten?
Niets. Volgens mij heb je mijn post dan ook to-taal niet begrepen want dat stel ik nergens.

Dat het geen nut heeft, maakt het nog niet oke om dan maar te accepteren dat mensen die een koran verbranden bedreigd worden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218662167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:57 schreef ToT het volgende:
Mag het ook over een specifieke moslim gaan?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit soort plaatjes laten je toch twijfelen, hebben moslims geen gelijk als straf voor totale humorloosheid.
pi_218662356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:47 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie op LinkedIn ook regelmatig allerlei verontwaardiging voorbij komen als er weer es een koran wordt verbrand. Aan de ene kant kun je dat soort acties sneu vinden. Aan de andere kant kun je je ook afvragen waarom hele volksstammen hysterisch in de oorlogsstand schieten als je het heilige boek van hun almachtige God beschadigt. Die laatste vraag wordt dan echter nooit beantwoord. In plaats daarvan zijn veel mensen dan solidair met moslims en roepen ze op tot meer verdraagzaamheid.
Ik kan wel begrijpen dat als je iemand tot op het bot beledigt met iets wat voor hem dierbaar is (laat staan heilig), hij boos en zelfs gewelddadig kan worden, of als je de urn van iemands overleden moeder stuk smijt en op de as pist, dat diegene je wel wat kan aandoen. Op een of andere manier zouden moslims geen emoties/gevoelens mogen ervaren, maar onverschillig, constant, alles, moeten ondergaan wanneer ze beledigd worden met wat voor hen heilig is. Dit omdat je mensen hebt die het intellect missen om op een fatsoenlijke manier kritiek op een religie te uiten. Ik begrijp dus tot een zekere hoogte hun reacties wel, zeker omdat het constant gebeurt, alhoewel hun eigen heilige boek hen specifiek opdraagt om geduld te bewaren als ze beledigd worden, zelfs met datgene wat voor hen heilig is, en dat ze zelf niet in dat gedrag mogen vervallen en dat dat geduld doorslaggevend is en uiteindelijk beloond zal worden. Maar of deze moslims op de hoogte zijn van deze teksten, dat denk ik niet. Ze laten zich voornamelijk door emoties leiden, precies zoals degenen die hen beledigen. Dus wat dat betreft dienen ze elkaar als een spiegel.
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:26:11 #63
436847 embedguy
pi_218662371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:56 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Dit soort plaatjes laten je toch twijfelen, hebben moslims geen gelijk als straf voor totale humorloosheid.
Ik begreep niet wat je bedoelde dus heb Chatgpt gevraagd of hij het snapt.

Begrijp ik het goed dat je vindt dat jouw humor superieur is en omdat jij de humor er niet van inziet dat het je laat twijfelen of het niet dikke prima is dat mensen met andere humor hierom bedreigd worden?
Life is happening now.
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:34:21 #64
436847 embedguy
pi_218662427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:23 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Ik kan wel begrijpen dat als je iemand tot op het bot beledigt met iets wat voor hem dierbaar is (laat staan heilig), hij boos en zelfs gewelddadig kan worden, of als je de urn van iemands overleden moeder stuk smijt en op de as pist, dat diegene je wel wat kan aandoen. Op een of andere manier zouden moslims geen emoties/gevoelens mogen ervaren, maar onverschillig, constant, alles, moeten ondergaan wanneer ze beledigd worden met wat voor hen heilig is. Dit omdat je mensen hebt die het intellect missen om op een fatsoenlijke manier kritiek op een religie te uiten. Ik begrijp dus tot een zekere hoogte hun reacties wel, zeker omdat het constant gebeurt, alhoewel hun eigen heilige boek hen specifiek opdraagt om geduld te bewaren als ze beledigd worden, zelfs met datgene wat voor hen heilig is, en dat ze zelf niet in dat gedrag mogen vervallen en dat dat geduld doorslaggevend is en uiteindelijk beloond zal worden. Maar of deze moslims op de hoogte zijn van deze teksten, dat denk ik niet. Ze laten zich voornamelijk door emoties leiden, precies zoals degenen die hen beledigen. Dus wat dat betreft dienen ze elkaar als een spiegel.
De Koran is ook wel makkelijk vrijelijk te interpreteren. Sommigen beweren dat er alleen maar liefelijke dingen in staan, anderen zeggen dat het vol staat met haatzaaierij.

Mijn persoonlijke idee is dat je behoorlijk (lees de sarcasme) creatief moet zijn om er niet minstens iets van haatzaaierij in te lezen. Ook niet heel gek dat Moslims daar zo goed in zijn, in haat zaaien.
Life is happening now.
pi_218662468
Lubach lijdt dus aan een onredelijke angst voor de islam, ofwel aan islamofobie.
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:44:13 #66
436847 embedguy
pi_218662494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:40 schreef DrDentz het volgende:
Lubach lijdt dus aan een onredelijke angst voor de islam, ofwel aan islamofobie.
Je zult het wel als een grapje bedoelen maar helaas is het een redelijke angst.
Life is happening now.
pi_218662544
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:26 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ik begreep niet wat je bedoelde dus heb Chatgpt gevraagd of hij het snapt.

Begrijp ik het goed dat je vindt dat jouw humor superieur is en omdat jij de humor er niet van inziet dat het je laat twijfelen of het niet dikke prima is dat mensen met andere humor hierom bedreigd worden?
Ik heb geen humor dus kan goed aanvoelen wanneer iets echt, echt slecht is.
pi_218662802
twitter

Hier mag je vooral geen grappen over maken.
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:41:38 #69
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218662955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat lijkt misschien door social media maar is dat ook echt wel zo?
Besef in de 'goede oude tijd' jaren 90 lag de criminaliteit 50% hoger dan nu.
[..]
Gaat het echt om de tekst of support je daarmee op subtiele manier een of andere radicale organisatie?

In Nederland zijn er ook mensen opgepakt omdat ze ACAB op hun trui hadden staan, en zelfs een geldboete. Drie Ajax-fans kregen in 2017 een boete van 330 euro omdat er op hun T-shirt 1312 stond. Dat staat voor de plaatsen in het alfabet van de letters A-C-A-B. Dus ja, in hoeverre is dat nieuw of shocking?
Ik heb een t-shirt met een leuk plaatje van een kat die speelt met een kleine politieauto met een staartje en de tekst: all cats are beautiful. Acab. Komt uit de anarchistische beweging en het betekend 'all cops are bastards'. Heb hem aan als pyama maar is het echt strafbaar om het te dragen?
To BG or not to BG!
pi_218663174
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:46 schreef ToT het volgende:

[..]
Ach als je een paar stukjes per jaar kijkt is-ie best wel geinig hoor. idd een kloon van betere Amerikanen, maar voor zo nu en dan is het wel interessant wat hij bespreekt.
Nu, je het zegt. Die stukjes zijn ook wel interessant inderdaad.

Alleen die humor.. niet zo mijn ding.
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:07:40 #71
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_218663299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:00 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Wat verstandig zou zijn is om walgelijke sujetten als jij het land uit te flikkeren. Mafkees. :r
Ik vind wijsheid eigenlijk een beter woord. Ja, het is wijzer.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_218663428
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dit wel goed. Hoop dat ze zijn voorbeeld volgen. Is wel verstandig.

:{²
Even een mopje voor te lachen (want het is allemaal zo serieus).

De profeet mohammed stond laatst een geit in de reet te neuken.
Toen de profeet mohammed na 3 seconden klaarkwam, vroeg ie aan de geit of ie onder de indruk was van zn seksuele prestaties.

''MEH'' reageerde de geit.

(want geiten kunnen natuurlijk helemaal niet praten snap je haha want in die context lijkt het juist weer wel alsof een geit kan praten haha wat natuurlijk heel erg raar is haha)
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:23:27 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218663475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:23 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Grow a pair.

Elk mens wordt beledigd in zijn leven. Dat je een religie aanhangt maakt je niet onaantastbaar.

Al helemaal niet wanneer dat een religie is die achterlijke denkbeelden aanhangt.

Hier heb je mijn kritiek:

Een religie die leert dat mensen het verdienen om wegens 'zonden' begaan in een eindig, sterfelijk leven, voor eeuwig verbrand te worden in de hel, waar de huid steeds aangroeit zodat het goed pijn blijft doen, is een barbaars, walgelijk, blasfemisch systeem van denken waar geen enkel respect voor hoort te zijn.

Dat MOET je juist bekritiseren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:24:26 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218663493
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Hier mag je vooral geen grappen over maken.
De Islam is in alles nog conservatiever en primitiever dan het christendom, maar de progressieve deugneus zal dat never nooit accepteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218663774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De Islam is in alles nog conservatiever en primitiever dan het christendom, maar de progressieve deugneus zal dat never nooit accepteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')