abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218654005
Deze week krijg ik de auto van m'n ouders, die gaan naar een bijna nieuwe Toyota. Nu is deze auris een leuke auto, heeft alle opties maar mist 1 ding, een goede radio. Er zit nog het standaard ding in en die moet er uit. Wil graag handfree kunnen bellen maar ook muziek luisteren is een van m'n passies in de auto.

Ik heb nu een oude Toyota uit 2001 en ga er dus wel 6 jaar op vooruit, in mijn huidige auto zit een bakbeest van vele jaren oud maar wel met touchscreen (wat her en der half werkt). Deze wil ik natuurlijk niet overzetten maar wil eigenlijk voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.

Weten jullie een leuke auto radio die in mijn auto past?
Paar voorkeuren
- muziek kwaliteit moet goed/erg goed zijn
- Bediening snel maar simpel.
- en passend in ontwerp van m'n dashboard, dus niet een groter scherm oid...

Hebben jullie een idee?

Zo'n apparaat als deze:
https://www.bol.com/nl/nl(...)to/9300000190923346/

Is voor mij een beetje financieel te veel van't goede...

Ik ben een echte n00b op gebied van auto's, nu pas een beetje aan't leren hoe alles zit..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 1 september 2025 @ 19:38:53 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218654413
Schijt aan design
Zet er eentje in die Android Auto of Apple CarPlay doet zodat je de playlists en navigatie van je mobiel kan gebruiken.
pi_218655592
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 19:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Schijt aan design
Zet er eentje in die Android Auto of Apple CarPlay doet zodat je de playlists en navigatie van je mobiel kan gebruiken.
Ja precies, maar wat voor 1tje? of zouden ze allemaal moeten passen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:08:12 #4
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218658938
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 21:23 schreef Chandler het volgende:

[..]
Volgens mij
Standaardformaten autoradio’s
• 1-DIN (enkel DIN): 180 mm breed x 50 mm hoog. Dit is de traditionele standaardmaat waar de meeste autoradio’s op zijn gebaseerd en wordt gebruikt in veel auto’s, vooral oudere en compactere modellen

• 2-DIN (dubbel DIN): 180 mm breed x 100 mm hoog. Dit formaat is twee keer zo hoog als 1-DIN en biedt ruimte voor grotere radio’s met extra functies zoals een touchscreen of geïntegreerde navigatie
pi_218660447
Ok! Dan zal ik dus rekening moeten houden met DIN2 zeg maar.

Thanks! We gaan lekker verder zoeken! :Y
Like trump...
pi_218666384
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 21:23 schreef Chandler het volgende:

[..]
In principe is het allemaal standaard... tenzij het dat niet is...

Toyota heeft een tijdje met jbl samengewerkt en speciale jbl greenpoint (geloof ik) versterkers and head units ingebouwd. Als je die hebt, dan is het niet standaard, omdat die een eigen interface hebben naar de extra versterker onder de bijrijderstoel.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218666662
Bovendien als je speakers compleet ruk zijn gaat een andere radio daar niet veel aan verbeteren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218666913
De inbouw ruimte is meestal wel standaard.

Verder is het redelijk standaard dat zowel automerken als de radiofabrikanten de standaard voor aansluitingen niet echt gebruiken. Om die reden komt het wel eens voor dat je zelfs twee verloopstekkers nodig hebt om de boel aan te sluiten.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218669356
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:58 schreef 215 het volgende:
De inbouw ruimte is meestal wel standaard.

Verder is het redelijk standaard dat zowel automerken als de radiofabrikanten de standaard voor aansluitingen niet echt gebruiken. Om die reden komt het wel eens voor dat je zelfs twee verloopstekkers nodig hebt om de boel aan te sluiten.
Thanks, dat is idd een puntje waar ik op moet letten.

en is het ook standaard dat je toch de knoppen op het stuur ook kunt aansluiten/verbinden? of is dat vaak wel model bepalend?
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')