abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218649615
’ De Russische president Vladimir Poetin heeft tijdens een top in China het Westen wederom de schuld gegeven van de oorlog in Oekraïne. Poetin noemt "de constante pogingen van het Westen om Oekraïne bij de NAVO te laten horen" en "een door het Westen gesteunde regeringscoup in Oekraïne" redenen voor de strijd. Het Russische leger viel Oekraïne ruim drie jaar geleden binnen.

https://www.telegraaf.nl/(...)?recommender=Proteus

Even denken wie dat organiseerde?
pi_218649624
Raadgevend referendum Oekraïne 2016

Op 6 april 2016 was het raadgevend referendum over het Oekraïneverdrag. U kon voor of tegen de Wet tot goedkeuring van het EU-associatieakkoord met Oekraïne stemmen. De meerderheid van de kiezers stemden tegen het verdrag.

Uitslag referendum
Na het raadgevend referendum op 6 april 2016, stelde de Kiesraad de definitieve uitslag van de stemming vast. Het opkomstpercentage van de kiezers was 32,28%. Dat was meer dan 30%, dus de kiesdrempel werd gehaald: het referendum is geldig. De meerderheid van de kiezers stemde tegen (61%). Voor stemden 38,21% van alle opgekomen kiezers.

https://www.rijksoverheid(...)/oekraine-referendum
pi_218649637
Rutte: uitslag Oekraïne-referendum desastreus

Premier Rutte vindt de uitslag van het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne rampzalig. "Het referendum heeft een desastreus resultaat opgeleverd", zei hij tijdens een bijeenkomst met parlementariërs uit EU-landen.

Rutte herhaalde dat het nog steeds mogelijk is dat Nederland het verdrag niet ondertekent, als onderhandelingen in Europa en met Nederlandse politieke partijen op niks uitlopen.

Totally, totally, totally against

Rutte benadrukt dat hij hoopt dat het niet zo ver hoeft te komen. In gesprek met de parlementariërs herhaalde hij ook zijn standpunt over referenda. "I am totally against referenda. And I am totally, totally, totally against referenda on multilateral agreements, because it makes no sense."

https://nos.nl/artikel/21(...)eferendum-desastreus

Goh had het volk dus toch gelijk
pi_218649654
Rutte krijgt steun Kamer voor zijn 'inlegvel' Oekraïne-verdrag

Premier Rutte krijgt steun van een meerderheid in de Tweede Kamer van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks voor zijn oplossing om een verklaring toe te voegen aan het verdrag tussen de EU en Oekraïne.

In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekraïne geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.

De Tweede Kamer had het associatieverdrag met Oekraïne al goedgekeurd, maar door het 'nee' bij het referendum moest de Kamer zich er opnieuw over buigen. Het kabinet is maanden in de weer geweest om een uitweg te vinden.

https://nos.nl/artikel/21(...)vel-oekraine-verdrag

Gewoon inleg vel en doorrrrrrr. :r
pi_218649673
NAVO-baas Rutte: 'Tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog'

"We zijn niet klaar voor wat er de komende vier of vijf jaar op ons afkomt." Dat heeft Mark Rutte gezegd in zijn eerste grote toespraak als secretaris-generaal van de NAVO. Om een volgende grote oorlog te voorkomen moet er veel meer geld naar defensie, maar daarvoor is de steun nodig van de inwoners van de NAVO-landen. Het is volgens de NAVO-chef "tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog".

"Ik voel me zeer vereerd om een cruciaal gesprek te beginnen met de inwoners van de NAVO-landen, vooral in Europa en Canada" begon Rutte zijn speech. "U bent degene tegen wie ik praat", zei Rutte. "Het is uw steun die ik nodig heb. Het zijn uw stemmen en acties die onze toekomstige veiligheid zullen bepalen."

Zijn verhaal is allesbehalve geruststellend. "Ik zal eerlijk zijn: de veiligheidssituatie ziet er niet goed uit. Het is zonder twijfel de ergste in mijn leven. En ik vermoed ook in dat van u."

https://nos.nl/artikel/25(...)e-bereiden-op-oorlog

Goh en nu ff 16 miljard uit de handen van het volk jatten :r
  maandag 1 september 2025 @ 11:30:02 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218649754
Wel apart dat juist dat inlegvel uitsluit wat er nu in buitengewone mate gebeurt. Verder heb ik het altijd al een wassen neus gevonden.
The End Times are wild
pi_218649857
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:30 schreef LXIV het volgende:
Wel apart dat juist dat inlegvel uitsluit wat er nu in buitengewone mate gebeurt. Verder heb ik het altijd al een wassen neus gevonden.
Je bent verrast dat je keihard voorgelogen en belazerd bent door opperrat Rutte ?

Ik niet
  maandag 1 september 2025 @ 11:34:42 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218649865
Ik ben inmiddels overleden
pi_218649918
Oekraïne heeft ontwapeningsspijt

Hoe anders zou het conflict aan de Russisch-Oekraïense grens nu zijn als Oekraïne nog beschikte over de kernwapens die het in de nasleep van de Koude Oorlog had afgestaan? Het is een vraag die steeds vaker de kop op doet in het land. In OVT vertelt historicus en politiek analist Ivo van de Wijdeven hoe Oekraïne de wapens destijds afstond onder druk van onder andere de Amerikanen. "Die zagen Joegoslavië uit elkaar vallen met geweld, en men dacht 'this will be Yugoslavia with nukes.'"

Derde kernmacht van de wereld

Ten de tijden van de Koude Oorlog was Oekraïne, na de Verenigde Staten en Rusland, de derde kernmacht van de wereld. De Sovjets hadden ruim 5000 kernwapens gestationeerd in het Oost-Europese land. “Genoeg om alle steden in de Verenigde Staten drie keer plat te leggen, en dan nog wat over te hebben,” schetst Ivo van de Wijdeven. Met het uiteenvallen van de Sovjet-Unie kwamen de wapens in handen van Oekraïne, maar een consensus over wat er met de wapenvoorraad moest gebeuren ontbrak.

Zo legt Van de Wijdeven uit dat, enerzijds, de nieuwe Oekraïense staat van het arsenaal af wilde in het streven naar een moderne staatsinrichting die niet zou blijven hangen in de retoriek van de Koude Oorlog. Anderzijds kwam er ook veel druk van buitenaf. "De Russen wilden het heel graag terug hebben. Het was hun eigendom," legt Van de Wijdeven uit. "En de Amerikanen waren eigenlijk nog meer druk aan het uitoefenen. Die zagen Joegoslavië uit elkaar vallen met geweld, en men dacht 'this will be Yugoslavia with nukes.'"

Ontwapeningsspijt

Uiteindelijk is Oekraïne overstag gegaan. Hoewel er in het land zelf nog twijfel heerste ―met name vanwege mogelijk toekomstige Russische dreigingen― bleken de internationale toezeggingen voor de ontwapening doorslaggevend. Zo ontving Oekraïne een fikse financiële compensatie, even als de belofte van de Russen, Britten en Amerikanen "dat de territoriale integriteit en onafhankelijk van Oekraïne gerespecteerd zou worden."

Van die Russische beloften blijkt drie decennia later, na de inname van de Krim en de continue steun voor de separatisten in het oosten van Oekraïne, niet veel over. Terwijl het huidige conflict steeds verder oploopt en een aanstaande oorlog nog steeds niet lijkt uitgesloten, zijn er veel stemmen in de Oekraïense media te horen die spijt betuigen van de ontwapening. Had een kernwapenvoorraad Poetin verder buiten de deur gehouden? En moet Oekraïne daarom overwegen weer een nieuw arsenaal op te bouwen?

https://www.nporadio1.nl/(...)ft-ontwapeningsspijt

Die zijn dus ook belazerd
  maandag 1 september 2025 @ 11:40:22 #10
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218649993
Het is gewoon heel onhandig van de Russen, wamt ze verzwakken hiermee zowel de EU als Rusland zelf. Als de Russen graag weer een grote rol op het wereldtoneel willen spelen doen ze er verstandig aan om een oplossing te verzinnen waarmee ze de oorlog zsm kunnen beëindigen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 1 september 2025 @ 11:40:59 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218650007
En Amerika heeft alles op afstand geregeld en de uitbreiding van de NAVO er doorheen gedrukt om Rusland klein te houden

Ze hebben zelf de nord stream opgeblazen om Rusland inkomsten van aardgas te ontnemen

Toen zochten ze een oliemannetje om dit gekonkel recht te praten en daar was Rutte :(

Nu draait de wapenindustrie op volle toeren, vult de elite hun zakken en worden wij kaal geplukt met een vrijheidsbijdrage

Zo rolt Rutte om te :r
  maandag 1 september 2025 @ 11:42:33 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218650039
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 11:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het is gewoon heel onhandig van de Russen, wamt ze verzwakken hiermee zowel de EU als Rusland zelf. Als de Russen graag weer een grote rol op het wereldtoneel willen spelen doen ze er verstandig aan om een oplossing te verzinnen waarmee ze de oorlog zsm kunnen beëindigen.
Interesseert ze geen reet, imago van Putin als staatsman is belangrijker
Jullie mij treiteren, ik treiter nog langer terug en kom eruit als winnaar met grens die naar westen is opgeschoven
pi_218650066
Alles wat betreft Adolf Putler en Rusland kan toch gewoon in dat andere topic
Zonder wrijving geen glans
  maandag 1 september 2025 @ 11:46:13 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218650075
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2025 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Interesseert ze geen reet, imago van Putin als staatsman is belangrijker
Jullie mij treiteren, ik treiter nog langer terug en kom eruit als winnaar met grens die naar westen is opgeschoven
Een klein strookje modder gewonnen, maar jezelf buitenspel gezet voor Europese samenwerking en dus noodgedwongen allianties in het oosten aan moeten gaan. Mijn strategie zou het niet zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218655416
Een land schaft zijn massavernietigingswapens af en wordt vervolgens aangevallen.
Waar kennen we dat van? Waar hebben we dat eerder gezien?
Zou Poetin het van Bush afgekeken hebben?
  maandag 1 september 2025 @ 21:21:09 #16
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218655571
Poetin moet zijn bek houe
Want het wetboek ken ik ook
pi_218655727
Uhmmm... ik durf niet te vragen.

Maar zijn wij nu de slechterikken?
  maandag 1 september 2025 @ 23:20:30 #18
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_218656523
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 21:37 schreef Terrorizer het volgende:

Als je het een groot deel van de wereld vraagt zijn we niet zo goed bezig op bepaalde vlakken.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_218656706
Poetin weet dat wat hij ook zegt, er zijn mongolen die hem gelijk geloven. Dus waarom zou hij het niet zeggen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 00:19:50 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218656708
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 21:37 schreef Terrorizer het volgende:
Nee, de Amerikanen hebben alles bedacht en laten ons het vuile werk doen zoals gebruikelijk
En Nederland bij uitstek want wij willen beste jongetje van de klas zijn
Srebrenica is daar zo een voorbeeld van, daar zijn we ook misbruikt
En nu misbruiken de Amerikanen Rutte weer om het vuile werk op te knappen, als ze klaar met hem zijn wordt hij gedumpt
  dinsdag 2 september 2025 @ 00:21:07 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218656710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:19 schreef TheJanitor het volgende:
Poetin weet dat wat hij ook zegt, er zijn mongolen die hem gelijk geloven. Dus waarom zou hij het niet zeggen.
En er zijn maar weinig mensen die hem door hebben, en Trump is daar niet een van die is al een paar keer door hem in het pak genaaid en ook nu weer
Bush gaf het ook toe dat hij geen vat kreeg op hem
pi_218656726
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2025 11:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Had een kernwapenvoorraad Poetin verder buiten de deur gehouden?
Ik betwijfel het. Het nut van kernwapens is vooral de MAD doctrine maar in een conventionele oorlog tegen een andere kernmacht heb je er weinig aan.
  dinsdag 2 september 2025 @ 00:30:17 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218656743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:25 schreef RotatoR het volgende:
Ik betwijfel het. Het nut van kernwapens is vooral de MAD doctrine maar in een conventionele oorlog tegen een andere kernmacht heb je er weinig aan.
Trump heeft gezegd tegen Putin dat hij een kernbom op Moskou wilde gooien …
Putin:Dat lef heb je niet, toen werd het stil en Putin had Trump weer bij zijn ballen :o
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:34:05 #24
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_218661977
Poetin heeft gelijk.
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:35:51 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218661992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:34 schreef Strijder_ het volgende:
Poetin heeft gelijk.
Echte strijder van het Nederlandse volk
pi_218662033
Van de 25 posts komen er 12 van @ikweethetookniet

Daarbij roept Poetin dit al jaren en kan dit prima besproken worden in het Oorlog in Oekraïne-topic.
pi_218662717
TS zou ook gewoon een keer een baan kunnen zoeken ipv haar frustratie de godganse dag richten op zaken waar ze werkelijk waar 0,0 verstand van heeft. Ik kan het helaas niet mooier verwoorden, sorry.
pi_218673337
Het was Poetin himself die een coup in Oekraïne probeerde te plegen.
Daar was hij al heel wat jaartjes mee bezig o.a. door rond 2004 een eerdere presidentskandidaat, de sympathieke Joesjtsjenko te belagen en hem met dioxine te vergiftigen, Het was toen al een strijd tussen Russisch-gezinden en pro Westersgezinden. In de media kregen de Westersgezinden vrijwel geen kans om zich te manifesteren. Alles werd in het werk gesteld om de pro Westersgezinden te verhinderen dat ze succes zouden hebben.
Uiteindelijk na een hoop problemen, o.a. zware intimidatie, omkoping, grootschalige verkiezingsfraude e,d won de Westersgezinde Joesjtsjenko en werd de nieuwe president.
Poetin probeerde via gestook tweespalt te zaaien in deze regering en dat lukte hem ook.
De volgende verkiezingen in 2008 werden dan ook gewonnen door de Russisch gezinde Janoekovitsj.
Het is de vraag of hij die keer wel helemaal op correcte wijze gekozen werd.
Desalniettemin was hij nu president.
En zo zat Poetin jarenlang te stoken in Oekraïne, terwijl hij meldde dat andere landen zich niet zouden mogen mengen in de binnenlandse aangelegenheden van dat land.
Hij vond dat alleen hijzelf dat moest doen. en niemand anders. (Dat is momenteel nog steeds aan de orde).

Later (in 2013) toen Janoekovyts president was had het parlement in overgrote meerderheid gestemd voor een associatieverdrag met de EU. Poetin probeerde Janoekovyts echter over te halen om dat niet uit te voeren, maar een verdrag met Rusland te sluiten, dit tot grote woede van de Oekraïense bevolking die deze 'çoup' van Poetin onacceptabel vond. Er kwamen hevige protesten door het hele land. Poetin stuurde zijn bekende moordbrigade die meer dan honderd protesterende Oekraïners vermoordde. Dat luidde het einde in van het presidentschap van Janoekovyts. Hij ontvluchtte het land.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 07:53:32 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218673358
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Nee, de Amerikanen hebben alles bedacht en laten ons het vuile werk doen zoals gebruikelijk
En Nederland bij uitstek want wij willen beste jongetje van de klas zijn
Srebrenica is daar zo een voorbeeld van, daar zijn we ook misbruikt
En nu misbruiken de Amerikanen Rutte weer om het vuile werk op te knappen, als ze klaar met hem zijn wordt hij gedumpt
Hoe zijn we daar misbruikt door de Amerikanen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218673384
Als er voor elke leugen die Poetin verzint een apart topic aangemaakt wordt staat straks heel Fok vol.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 4 september 2025 @ 09:22:01 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218673833
Daar heeft Poetin volkomen gelijk in. De EU, NAVO en USA hadden niet mogen interveniëren. Poetin kon na de vele waarschuwingen niet anders meer.

Nagenoeg de gehele wereld geeft Poetin hierin ook gelijk. Zelfs de Amerikanen tegenwoordig. Over 20 jaar hebben wij in Noord-Europa spijt als haren op ons hoofd dat wij hierin ons zo ijzerenheinig in hebben vastgebeten. We hebben moreel ongelijk, en we zijn ook nog eens aan het verliezen terwijl landen als UK en Frankrijk op omvallen staan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')