Ideale hiervan is wel dat we meteen een goeie kopafwerking voor de vlonder hebben. Denk dat het dan toch zoiets wordt!quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoals ik 't met een aantal tredes met hardhout vlonderplank heb gedaan. Treehoogte = vlonderplankbreedte.
[ afbeelding ]
Stekker in het stopcontactquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:56 schreef jeroenvandeveen het volgende:
ben al een uur bezig met de fohn en merk 0 verschil enig idee hoe dit kan komen ?
In de winkel heeft de medewerker de shoppinglijst gemaild naar huis met een ordernummer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kreeg dat als vraag tijdens t bestellen in de winkel volgens mij. En bij t afrekenen en bestellen.
Maar wellicht weet iemand anders t concreter
fijnquote:Op dinsdag 2 september 2025 19:40 schreef AnneX het volgende:
Dus: Via de chat van ikea alsnog een tel.nr en even gebeld voor de zekerheid.
Toen was het snel geregeld en bijtijds. Eerstvolgende leverdatum was zoals ik wilde.
#copy post.
Ook genoeg klussende dames hier hoorquote:
oh oh sorry! ik ben morgen weer bij mn schoonouders zou gelijk ff foto's maken!quote:Op donderdag 4 september 2025 13:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook genoeg klussende dames hier hoor
Maar heb je een foto? Want ik kan me er weinig van voorstellen.
quote:Op donderdag 4 september 2025 13:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook genoeg klussende dames hier hoor
Maar heb je een foto? Want ik kan me er weinig van voorstellen.
Nou ja, ikzelf niet. Ik klus wel, maar als manquote:
Maakt niet uit, de opmerking was raakquote:Op donderdag 4 september 2025 14:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou ja, ikzelf niet. Ik klus wel, maar als man![]()
Maar om nou na oerklusser Puala binnen te komen met "hallo heren"...
Koof heb ik ook gemaakt, van gipsplaten. Met latex gesausd terwijl de wanden een sierpleisterstructuur hebben. Geen probleem, overigens heb ik geen ervaring met glasweefselbehang.quote:Op donderdag 11 september 2025 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga een koof maken in de keuken, voor de ventilatiebuis van de afzuigkap. Ik twijfel beetje over de afwerking daar van.
De muren worden afgewerkt met glasweefselbehang. Kun je dat ook over de koof plakken. Is wel het makkelijkste maar vind het altijd lastig te visualiseren
Is het een horizontale koof langs het plafond of een verticale langs de muur?quote:Op donderdag 11 september 2025 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga een koof maken in de keuken, voor de ventilatiebuis van de afzuigkap. Ik twijfel beetje over de afwerking daar van.
De muren worden afgewerkt met glasweefselbehang. Kun je dat ook over de koof plakken. Is wel het makkelijkste maar vind het altijd lastig te visualiseren
Nee totaal niet, eerst de oorzaak zien te vinden. Als ergens een loonslabbe verkeerd zit kan het een kwestie van terugduwen zijn. Maar als het platte dak versleten is ben je zo een paar honderd euro verder.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een vraag .Ik zie net dat we een lekkage hebben op de kamer van onze dochter in het plafond. Het originele dak is schuin, maar beide slaapkamers aan deze kant van het huis hebben een dakkapel. De lekkage vlek is zichtbaar tegen de onderkant van het platte dak van de kapel, dus niet op het schuine gedeelte. Boven die dakkapel is niks...ja....het dak van de kapel zelf, maar op het dak van de kapel ligt verder niks.
Geen idee wat daar aan de hand is, maar het is nieuw, want gisteren heb ik het nog niet gezien, en volgens mij zat het er gisteren ook nog niet. Ik ga dus morgen direct een rondje bellen, maar op basis van deze informatie is natuurlijk nauwelijks in te schatten wat dat qua kosten gaat doen?
Nou, versleten lijkt me niet, huis is uit 2010, en die dakkapellen is gewoon deel van de originele bouw, dus dat is dus maximaal 15 jaar oud. Is best al wel een hele poos, sure, maar mijn vorige huis was uit 1934, dus dat was een stuk ouder.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:06 schreef archito het volgende:
[..]
Nee totaal niet, eerst de oorzaak zien te vinden. Als ergens een loonslabbe verkeerd zit kan het een kwestie van terugduwen zijn. Maar als het platte dak versleten is ben je zo een paar honderd euro verder.
Van je oude huis was het platte dak al een keer of 3 vervangenquote:Op zondag 5 oktober 2025 22:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, versleten lijkt me niet, huis is uit 2010, en die dakkapellen is gewoon deel van de originele bouw, dus dat is dus maximaal 15 jaar oud. Is best al wel een hele poos, sure, maar mijn vorige huis was uit 1934, dus dat was een stuk ouder.
Nou, het maakt me uiteindelijk niet heel veel uit wát het kost, zolang het maar een eerlijke prijs is. Niet dat het een simpel iets is maar ze met een offerte komen van 1000+ euro. De dakkapel is ook niet heel groot, wat zal het zijn, moet ik het opmeten, gaat nu niet, maar meer dan 2,5 meter breed is het niet, en dan wellicht hetzelfde in de lengte. Het is geen gigantische dakkapel.
Sterktequote:De kosten voor het vervangen van een dakkapel dak variëren doorgaans tussen de ¤1.500 en ¤3.500, afhankelijk van de grootte, het type dakbedekking (bitumen, EPDM, pannen)
Dan zal dat het niet zijn idd. Durf je zelf (veilig) te kijken? Misschien zie je al iets geks. Hoeft niet boven de vlek te zijn, kan zelfs hoger bij het pannendak zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, versleten lijkt me niet, huis is uit 2010, en die dakkapellen is gewoon deel van de originele bouw, dus dat is dus maximaal 15 jaar oud. Is best al wel een hele poos, sure, maar mijn vorige huis was uit 1934, dus dat was een stuk ouder.
Nou, het maakt me uiteindelijk niet heel veel uit wát het kost, zolang het maar een eerlijke prijs is. Niet dat het een simpel iets is maar ze met een offerte komen van 1000+ euro. De dakkapel is ook niet heel groot, wat zal het zijn, moet ik het opmeten, gaat nu niet, maar meer dan 2,5 meter breed is het niet, en dan wellicht hetzelfde in de lengte. Het is geen gigantische dakkapel.
Nee, daar begin ik niet aan. Even los van dat ik daar niet eens een ladder voor heb, maar om bij het dak van de kapel te komen moet ik sowieso eerst over het schuine dak een stukje naar boven, dat ga ik niet riskeren.quote:Op maandag 6 oktober 2025 08:18 schreef archito het volgende:
[..]
Dan zal dat het niet zijn idd. Durf je zelf (veilig) te kijken? Misschien zie je al iets geks. Hoeft niet boven de vlek te zijn, kan zelfs hoger bij het pannendak zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |