abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2025 @ 23:04:06 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218672654
quote:
9s.gif Op woensdag 3 september 2025 23:00 schreef Drxx het volgende:

[..]
Zwaar onderbelicht dit. Iedereen en z'n moeder had het erover als een moslim weer iets deed, dat er een brexit moest komen. Hebben ze het gedaan, is het land nog meer naar de tering, maar niemand die even de situatie evalueert en zegt hoe het zo ver heeft kunnen komen. Integendeel, Nigel Farage is gewoon weer retepopulair. :O
Logisch nadenken is niet de sterkste kant van veel mensen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218674835
Dit is er aan de hand, de woke-dictatuur die alle gezond verstand overwoekerd:

BBC-schrijver Graham Linehan opgepakt om tweets over transvrouwen
-
pi_218677956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:43 schreef quo_ het volgende:
Dit is er aan de hand, de woke-dictatuur die alle gezond verstand overwoekerd:

BBC-schrijver Graham Linehan opgepakt om tweets over transvrouwen
Ik zat dus net een deel van Farage in het Amerikaanse congress te kijken en wat blijkt, Graham Linehan is een Ierse burger en de tweets zijn oude tweets gemaakt in de VS.
Kortom een ieder die iets heeft getweet dat niet valt binnen de Britse regelgeving loopt dus het risico om opgepakt te worden ongeacht waar en wanneer de tweet is geplaatst en ongeacht of je een burger bent van het VK. Dit is echt waanzin.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 10% gewijzigd door Chivaz op 04-09-2025 16:43:35 ]
pi_218678020
twitter

Two tier Kier probeert uit alle macht het Britse volk te vertellen dat hij echt zijn best doet om illegalen uit het land te sturen. Helaas spreken de feiten hem tegen en gelooft het volk hem allang niet meer.
Ik snap oprecht niet waarom deze man niet aftreed, met een approval rating van 11% (ik heb nog nooit gezien dat iemand zo impopulair is) zou je toch zeggen dat je de eer aan jezelf houd.
pi_218678258
twitter
  donderdag 4 september 2025 @ 18:04:16 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218678706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Two tier Kier probeert uit alle macht het Britse volk te vertellen dat hij echt zijn best doet om illegalen uit het land te sturen. Helaas spreken de feiten hem tegen en gelooft het volk hem allang niet meer.
Ik snap oprecht niet waarom deze man niet aftreed, met een approval rating van 11% (ik heb nog nooit gezien dat iemand zo impopulair is) zou je toch zeggen dat je de eer aan jezelf houd.
Woow.
Als een rechtse politicus zo'n filmpje zou plaatsen zou dat bestempeld worden als extreem-rechts en gevaarlijk.
Lijkt erop dat Starmer ( in elk geval in de beeldvorming) verandering wil.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218678891
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Woow.
Als een rechtse politicus zo'n filmpje zou plaatsen zou dat bestempeld worden als extreem-rechts en gevaarlijk.
Want illegalen werden nooit uitgezet?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218679020
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Woow.
Slechts in de beeldvorming, zijn regering is immers actief bezig om hoteleigenaren af te kopen zodat ze dit soort figuren in die hotels kunnen plaatsen.
Hij is totaal ongeloofwaardig.

Ik heb aan Grok gevraagd hoeveel er daadwerkelijk zijn gedeporteerd sinds Starmer PM is geworden.

quote:
Since Keir Starmer became Prime Minister on July 5, 2024, the UK government has reported a total of **approximately 28,000 to 30,000 individuals without legal right to remain in the UK** who have been returned through enforced removals (including deportations), voluntary departures (with or without Home Office assistance), and port refusals. This figure is an estimate based on official Home Office data up to March 2025, extrapolated to September 2025 using quarterly trends from the year ending March 2025, which showed sustained increases in returns. However, the term "illegals" (referring to unauthorized migrants, such as irregular entrants or overstayers) is colloquial and not an official category; official statistics use "returns of people with no right to be in the UK," which encompasses those deemed deportable under UK immigration law.

### Key Breakdown of Returns
- **Total Returns (July 2024 to March 2025)**: 24,103. This includes:
- Enforced returns (including deportations): 6,339 (26% of total; up 21% from the prior year equivalent period).
- Voluntary returns: ~17,764 (74% of total; includes assisted departures and independent verified exits discovered later via data matching).
- Of these, 3,594 involved foreign national offenders (FNOs, up 16%), and 6,781 were asylum-related (up 23%, including failed asylum seekers).
- **Earlier Milestones**:
- To January 4, 2025: 16,400 total returns (4,390 enforced, up 24%).
- To December 7, 2024: 13,460 total returns (enforced up 25%).
- To January 31, 2025: ~18,987 total returns.
- **Extrapolation to September 2025**: Official quarterly data for the year ending March 2025 showed ~8,500-8,800 returns per quarter in late 2024/early 2025, with enforced returns at ~8,590 annually (22% increase year-over-year). Assuming similar trends (driven by redeployed staff and new agreements), an additional ~4,000-6,000 returns likely occurred from April to September 2025, yielding the 28,000-30,000 estimate. Full data to September 2025 is not yet published, but Home Office trends indicate continued growth toward 34,000+ annually (the highest since 2017).

These returns represent the highest rate in eight years for the period covered, per government statements, and include 46+ charter flights (e.g., to Albania, Nigeria, Vietnam, and Ghana—the four largest in UK history, carrying 850+ people). Only a minority (~25-30%) are strictly "deportations" (enforced removals of criminals or those deemed a public risk); most are voluntary, including cases where individuals leave independently without prior Home Office knowledge (e.g., via visa checks or flight records). Critics, including the BBC and Migration Observatory, note that claiming credit for all as "deportations" can be misleading, as voluntary/independent returns may reflect economic factors rather than enforcement alone. Human rights groups like Amnesty International express concerns over rushed removals potentially separating families or endangering lives, though the government emphasizes safeguards and international agreements.

### Context and Trends
- **Comparison to Pre-Starmer Era**: Returns under the prior Conservative government averaged ~25,000-27,000 annually (e.g., 26,730 in 2023), but quarterly rates were lower. Labour's focus on clearing asylum backlogs (up 116% in decisions) and redeploying 1,000 staff to enforcement has accelerated numbers, though total returns remain below 2013 peaks (~46,000).
- **Focus on Irregular Migrants**: Of returns, ~27% are asylum-related (e.g., failed claims from small boat arrivals), but only ~3% of small boat arrivals since 2018 (188,969 total) have been returned overall. FNO removals (e.g., for crimes like drug offenses or rape) are prioritized, with ~5,200 since July 2024 (up 14%).
- **Government Actions**: Initiatives include new returns units, expanded "deport now, appeal later" to 23 countries, and agreements (e.g., with Albania for data sharing). The Border Security, Asylum and Immigration Bill 2025 aims to further streamline removals. However, challenges persist: legal appeals, non-cooperative origin countries, and a prison system at 97.5% capacity limit scale.
- **Broader Immigration Picture**: Despite returns, net migration fell to 431,000 in 2024 (down 52% from 2023 peak), driven by visa curbs. Small boat crossings hit records (29,000+ in 2025 so far, up 46%), with 111,000 asylum applications to June 2025.

For the most precise figures, refer to the Home Office's Immigration System Statistics (latest quarterly release covers to March 2025; September 2025 data expected soon). These numbers reflect operational data, which may be revised upward due to delays in verifying independent returns.
pi_218679169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Slechts in de beeldvorming, zijn regering is immers actief bezig om hoteleigenaren af te kopen zodat ze dit soort figuren in die hotels kunnen plaatsen.
Hij is totaal ongeloofwaardig.

Nee, jij doet nu net alsof die Hotels worden gebruikt voor illegale migranten, ipv asielzoekers.

Dat is ongeloofwaardig.
pi_218679244
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, jij doet nu net alsof die Hotels worden gebruikt voor illegale migranten, ipv asielzoekers.

Dat is ongeloofwaardig.
Ach ja, feiten zijn natuurlijk maar lastig.
pi_218679275
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is ongeloofwaardig.
Asielzoekers die door tal van veilige landen zijn gereisd kun je ook gewoon terugsturen. Die kunnen asiel aanvragen in Frankrijk, Spanje of weet ik veel waar ze vandaan komen.
pi_218679377
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach ja, feiten zijn natuurlijk maar lastig.
In veel gevallen betreft het migranten die een poging mogen te doen om asiel aan te vragen. In dat geval zijn ze in afwachting van hun status. Het is natuurlijk ook bizar dat het VK al deze mensen moet opvangen, maar dit was een van de eerste dingen die Starmer heeft mogelijk gemaakt. Zie ook:
quote:
Labour to allow 100,000 migrants to apply for asylum

Indication comes as first migrant boat crossed the Channel since Sir Keir Starmer took power

Labour is to allow more than 100,000 migrants to apply for asylum after scrapping Rishi Sunak’s Rwanda scheme, Sir Keir Starmer’s spokesman indicated on Monday.

Some 90,000 migrants earmarked for deportation to Rwanda will be among the 102,000 who will be processed through the asylum system.

The move came as the first migrant boat crossed the Channel since Sir Keir won the election as his spokesman admitted it would be a “challenging” summer for the Government.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218679386
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In veel gevallen betreft het migranten die een poging mogen te doen om asiel aan te vragen. In dat geval zijn ze in afwachting van hun status. Het is natuurlijk ook bizar dat het VK al deze mensen moet opvangen, maar dit was een van de eerste dingen die Starmer heeft mogelijk gemaakt. Zie ook:
[..]

Tja, dat lijkt me logischer dan hun bestaan ontkennen zoals de vorige regeringen deden.
pi_218679405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Asielzoekers die door tal van veilige landen zijn gereisd kun je ook gewoon terugsturen. Die kunnen asiel aanvragen in Frankrijk, Spanje of weet ik veel waar ze vandaan komen.
Het juiste woord zou dan ook 'gelukszoeker' zijn. Deze mensen doorkruisen inderdaad allerlei veilige landen om specifiek in het land van keuze aan te kloppen in de hoop daar hun geluk (veel sociale voorzieningen etc.) te vinden.
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat lijkt me logischer dan hun bestaan ontkennen zoals de vorige regeringen deden.
100,000 migranten opvangen is geen logische keuze wetende hoeveel het VK er al heeft opvangen en voor hoeveel polarisatie het zorgt in de samenleving. Die mensen hebben daar helemaal niets te zoeken, zij moeten ofwel hardhandig worden uitgezet of hun aanvraag netjes afwachten buiten het VK, daarom was het controversiële 'Rwanda-plan' ook een prima idee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218679429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het VK is geen EU meer hè.
pi_218679972
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het juiste woord zou dan ook 'gelukszoeker' zijn. Deze mensen doorkruisen inderdaad allerlei veilige landen om specifiek in het land van keuze aan te kloppen in de hoop daar hun geluk (veel sociale voorzieningen etc.) te vinden.
[..]
100,000 migranten opvangen is geen logische keuze wetende hoeveel het VK er al heeft opvangen en voor hoeveel polarisatie het zorgt in de samenleving. Die mensen hebben daar helemaal niets te zoeken, zij moeten ofwel hardhandig worden uitgezet of hun aanvraag netjes afwachten buiten het VK, daarom was het controversiële 'Rwanda-plan' ook een prima idee.
Tja, dat droomdenken kan ik niet zoveel mee in de echte wereld.
pi_218681442
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat droomdenken kan ik niet zoveel mee in de echte wereld.
Hmm, nou, opmerkelijk, aangezien jouw politieke voorkeuren juist het tegenovergestelde bewijzen. Die bevinden zich immers in de contreien waar utopieën, wensdenken en intersectionele dogma's de norm zijn.

Ik heb het hier daarentegen juist over concrete en effectieve maatregelen. Hier kun je het natuurlijk best mee oneens zijn en deze wellicht als te hard met weinig oog voor medemenselijkheid zien. Maar ze zouden wel degelijk de migranten buiten de deur houden en dat is ook de bedoeling. Het Westen kan niet een constante instroom van honderduizenden gelukzoekers uit Afrika en het Midden-Oosten blijven faciliteren. Dit is onze verantwoordelijkheid ook niet.

En het staat je helemaal vrij het daar niet mee eens te zijn, maar kom dan met goede argumenten waarom we dit wél zouden moeten faciliteren en zo'n beslissing van Starmer (zoals aangehaald in het artikel hierboven) een goede is.
pi_218682637
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nou, opmerkelijk, aangezien jouw politieke voorkeuren juist het tegenovergestelde bewijzen. Die bevinden zich immers in de contreien waar utopieën, wensdenken en intersectionele dogma's de norm zijn.

Ik heb het hier daarentegen juist over concrete en effectieve maatregelen. Hier kun je het natuurlijk best mee oneens zijn en deze wellicht als te hard met weinig oog voor medemenselijkheid zien. Maar ze zouden wel degelijk de migranten buiten de deur houden en dat is ook de bedoeling. Het Westen kan niet een constante instroom van honderduizenden gelukzoekers uit Afrika en het Midden-Oosten blijven faciliteren. Dit is onze verantwoordelijkheid ook niet.

En het staat je helemaal vrij het daar niet mee eens te zijn, maar kom dan met goede argumenten waarom we dit wél zouden moeten faciliteren en zo'n beslissing van Starmer (zoals aangehaald in het artikel hierboven) een goede is.
Dat bedoel ik, je komt met allerlei maatregelen die in de echte wereld niet blijken te werken. Rwanda was zelfs primair als symboolpolitiek verzonnen…

En prima natuurlijk om daar met open ogen in te trappen, helaas is de grote mensenwereld net even complexer ;).
pi_218683271
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 00:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, je komt met allerlei maatregelen die in de echte wereld niet blijken te werken. Rwanda was zelfs primair als symboolpolitiek verzonnen…

En prima natuurlijk om daar met open ogen in te trappen, helaas is de grote mensenwereld net even complexer ;).
Het 'Rwanda-plan' betrof natuurlijk helemaal geen symboolpolitiek, het zou immers een reëel probleem aanpakken: zorgen dat migranten hun aanvraag voor een verblijfsvergunning elders afwachten en als men tóch illegaal de oversteek maakt dan wordt men meteen uitgezet naar dit Afrikaanse land. Een dergelijk beleid zou bovendien ook een afschrikkende werking hebben.

Je kunt vervolgens dit plan wel bekritiseren, maar kom dan ook eens met gedegen argumenten, vooralsnog kraak je het plan af zonder enige onderbouwing. Het wekt bijna de indruk of jij zulke honderduizenden migranten liever hier in het Westen hebt.
pi_218683494
Kijk eens voor hoeveel mensen dat “hotel” in Rwanda ingericht zou worden en tegen welke kosten ;).
Dat was puur peperdure stoerdoenerij zonder enig praktisch nut.
pi_218683997
Wat het VK moet doen is bepaalde verdragen opzeggen en dat kunnen ze als soeverein land. De bevolking stemt immers al jaren voor minder immigratie maar de overheid levert al jaren niet. Nu zitten ze op het VK op een kantelpunt en nog steeds weigert men fundamenteel iets aan de problematiek te doen. Ik blijf het toch bizar vinden dat een land waar de spanningen zo hoog oplopen alsnog proberen om het onvermijdelijke te vermijden.
pi_218684127
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
Kijk eens voor hoeveel mensen dat “hotel” in Rwanda ingericht zou worden en tegen welke kosten ;).
Dat was puur peperdure stoerdoenerij zonder enig praktisch nut.
Kosten zijn hier niet de meest relevante factor.

Het opvangen van zulke mensen in eigen land kost immers ook enorm veel geld waarbij je ook nog eens te maken krijgt met de sociaal-culturele nadelige effecten zoals afbraak van de inheemse cultuur, toename van onveiligheid, meer druk op de gezondheidszorg en andere sociale voorzieningen. Daarnaast neemt de polarisatie in de samenleving natuurlijk toe door de onophoudelijke influx van zulke migranten.

Kortom, een land kan beter een flinke investering doen om migranten elders te huizen, waarmee de inheemse cultuur wordt beschermd, de sociale voorzieningen worden ontzien en polarisatie in de samenleving wordt tegengegaan.
pi_218685891
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kosten zijn hier niet de meest relevante factor.

Het opvangen van zulke mensen in eigen land kost immers ook enorm veel geld waarbij je ook nog eens te maken krijgt met de sociaal-culturele nadelige effecten zoals afbraak van de inheemse cultuur, toename van onveiligheid, meer druk op de gezondheidszorg en andere sociale voorzieningen. Daarnaast neemt de polarisatie in de samenleving natuurlijk toe door de onophoudelijke influx van zulke migranten.

Kortom, een land kan beter een flinke investering doen om migranten elders te huizen, waarmee de inheemse cultuur wordt beschermd, de sociale voorzieningen worden ontzien en polarisatie in de samenleving wordt tegengegaan.
Klinkt leuk. Totdat bleek dat het echt niet meer dan peperdure symboolpolitiek was.
pi_218686436
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klinkt leuk. Totdat bleek dat het echt niet meer dan peperdure symboolpolitiek was.
Geen inhoudelijke argumenten dus, enkel weer dezelfde oneliner waarvan al is aangetoond dat deze niet klopt. Een goede discussie is duidelijk niet de insteek hier, jammer.
pi_218689119
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen inhoudelijke argumenten dus, enkel weer dezelfde oneliner waarvan al is aangetoond dat deze niet klopt. Een goede discussie is duidelijk niet de insteek hier, jammer.
Wat was het ook alweer?
170.000 Pond per opgevangen migrant?

Een hoop geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')