quote:
Op zaterdag 30 augustus 2025 11:15 schreef mvdejong het volgende:Als je ziet wat tegenwoordig een bezoekje aan de dierenarts kost omdat de meeste praktijken zijn opgekocht door investerings-clubjes, kun je er nog in meevoelen ook.
Ik denk dat hele arme mensen de prijs om een hond naar het asiel te brengen ook niet meer kunnen betalen.
Ja, dan denkt iedereen "niet nemen"maar als je hem als heel lang hebt en je wordt ineens arm. MIjn hond had een (hardnekkige) parasiet en dat kostte (met dieetvoer en meerdere kuren) 2000 euro om er vanaf te komen. Nou, dat kan niet iedereen betalen. Ik sloeg ook wel steil achterover hoor. Maar ja, je houdt ervan.
Chatgpt:
Als je je hond wilt afstaan of "naar het asiel brengen" in Nederland, hangt de kostprijs sterk af van het specifieke asiel. Hieronder zie je een overzicht van verschillende tarieven bij bekende organisaties:
Overzicht afstandskosten bij enkele Nederlandse asielen
Asiel / organisatie Afstands-kosten hond Eventuele extra kosten
Dierenopvang Arduin ¤ 175 afstand + ¤ 59,50 (enting), + ¤ 29,50 (chip)
dierenopvangarduin.nl
Dierenasiel Utrecht Suggestie van adoptietarief ¤ 230 Geen specifiek afstandstarief vermeld
dierenasielutrecht.nl
Vijfheerenlanden (Culemborg e.o.) ¤ 100 (geënt & gechipt); tot ¤ 218,50 als dit nog moet gebeuren Enting en chip zolang verrekend
dierentehuisvijfheerenlanden.nl
Dierenbescherming (algemeen) ¤ 102 exclusief chippen, vaccinatie, neutraliseren Basisbijdrage, aanvullende kosten mogelijk
Dierenbescherming
Dierenasiel Walcheren ¤ 65 (afstandskosten) Lage vaste bijdrage
dierenasielwalcheren.nl
Dierenasiel Waalwijk ¤ 75 basis, + ¤ 35 indien enting verouderd, + ¤ 25 chippen Afhankelijk van aanwezige voorzieningen
Dierenasiel Waalwijk
[ Bericht 11% gewijzigd door tesssssssss op 31-08-2025 15:20:02 ]