Die heeft inmiddels wel 'iets' meerquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben benieuwd of het net zo cool is als hoe deze gast het laat overkomen https://youtube.com/@:antscanada?si=IqH8Aj9UgH3MadlV
De Messor barbarus. Volg er veel en heb ook een YouTube-kanaal aangemaakt en mijn 1e filmpje staat er al op. Weet alleen niet of ik hem hier durf te posten want nooit gedaan en klinkt nog nergens naarquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 07:43 schreef heywoodu het volgende:
Cool! Graag foto's ja
Geen mieren hier, maar ik ben toevallig bezig met het inrichten van een terrarium voor (omdat de Engelse naam minder smerig klinkt) isopods
Wat voor mieren heb je? Ik volg een kanaal op YouTube, Homemade Ecosystems, die ook vaak wat post over zijn kolonie.
Die "Rubber Ducky" isopods zijn wel geinigquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 07:43 schreef heywoodu het volgende:
Cool! Graag foto's ja
Geen mieren hier, maar ik ben toevallig bezig met het inrichten van een terrarium voor (omdat de Engelse naam minder smerig klinkt) isopods
Wat voor mieren heb je? Ik volg een kanaal op YouTube, Homemade Ecosystems, die ook vaak wat post over zijn kolonie.
Het is echt een kwestie van geduld. Geen dagen of weken, maar eerder maanden of jaren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:53 schreef Elan het volgende:
Cool!!
Zelf een kolonie gehad tijdens Covid, om toch een beetje drukte te ervaren maar ze waren binnen een maand dood.
Ik had een koningin en die was doodgegaan of aan aangevallen?! En toen volgde de rest snel.
Vond het zelf ook wel saai er is niet zoveel te zien. Ondanks dat ik speciaal een soort open terrarium gekocht had.
Die ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben benieuwd of het net zo cool is als hoe deze gast het laat overkomen https://youtube.com/@:antscanada?si=IqH8Aj9UgH3MadlV
Ik vind dit echt enorm leukquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:16 schreef Peejtur het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Naja hier issie dan. Let niet op accent en gestuntel.
Ondertussen heb ik al het nest erop aangesloten. Zal ergens deze dagen een foto maken.
Ik heb nog nooit een mierenfilmpje bekeken en ik vind 'm dit hartstikke leuk (en je hebt een mooi accent)quote:
Knuffeldier..nopequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:51 schreef Kreator het volgende:
Ooit wel gehad als gimmick van 1 of andere website. Dan gingen ze tunnels graven enzo. Best grappig, maar ze zijn wel vrij teer als je ze knuffelt.
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.antskingdom.com%2FFiles%2F10%2F362000%2F362616%2FProductPhotos%2F600x600%2F2026007709.jpg&f=1&ipt=6802ada76549f36294e6b10809866d18a480936badc36c246ef8633e42c07f36]afbeelding[/url] ]
Wat zou je zelf kunnen doen dan om ze in leven te houden? Moet je ze (bepaald) eten geven? Ontvochtigers plaatsen ofzo?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
Vind het heel leuk, maar het is wel moeilijk om ze inderdaad in leven te houden. Laat je dan ook niet afschrikken als het de eerste paar keren niet lukt.
In zo'n opstelling zullen ze heel snel kwetsbaar zijn voor schimmel, vocht, en bacteriėn. Je moet er ook een beetje geluk bij hebben.
Maar succes! Vind het wel leuk om te volgen. Mieren zijn zeer intelligent.
Klimaat is gewoon in zo'n kleine opstelling best lastig te regelen. Daar kun je eigenlijk weinig aan doen. Puur hopen dat het bij jouw thuis goed is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat zou je zelf kunnen doen dan om ze in leven te houden? Moet je ze (bepaald) eten geven? Ontvochtigers plaatsen ofzo?
Verder wel interessant dit.
Hoe dan ook uit de zon houden! Verder een zo stabiel mogelijke temperatuur. Als eten is ongeveer alles goed wat kan verteren. Wij vingen een nest en stopten ze in een melkfles met de nodige aarde van rond het nest erbij. Wat blaadjes, etenskruimels en evt wat suiker kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat zou je zelf kunnen doen dan om ze in leven te houden? Moet je ze (bepaald) eten geven? Ontvochtigers plaatsen ofzo?
Verder wel interessant dit.
Wil zelf idd ook een keer een nest maken. Wellicht volgende als ze uit deze gegroeid zijn. Is niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:56 schreef 215 het volgende:
Dat was vroeger bij ons een gezinsproject. Het bouwen van behuizing van gips gieten over luciferdoosjes, lego, potloden en garenklosjes gieten. Samen op zoek naar mieren en dan dagen lang observeren. Het bevolken ging altijd een melkfles met een slang verbinding naar het honk. Door een stukje donker te maken kwam daar een nest. Als je wilde pesten dan maakte je een ander stukje donker omdat ze dan moesten verhuizen.
Was best wel leuk eigenlijk. Met gips kliederen was toch wel mijn hoogtepunt.
Thanks hahaquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef sigme het volgende:
Vroeger kon ik uren kijken naar de kolonie parasolmieren in de dierentuin in Emmen. Heerlijk ontspannen kijkvoer, die gerichte nijverheid.
[..]
Ik heb nog nooit een mierenfilmpje bekeken en ik vind 'm dit hartstikke leuk (en je hebt een mooi accent)
Plaatje glas waar je dus vormen op legt, houten rand er om heen en dan met gips overgieten. Als je er huishoudfolie strak over het glas en de vormen legt dan zal het makkelijk lossen. Mogelijk een beetje de overtollige randjes van het gips weg krabben waar nodig. Vergeet ook niet een slang of buisje om je nest aan vast te maken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:52 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Wil zelf idd ook een keer een nest maken. Wellicht volgende als ze uit deze gegroeid zijn. Is niet zo moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |