abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218617240
In onze woning hebben we op diverse plaatsen Google Nest rookmelders. Deze communiceren met elkaar, en zo hoor je op zolder ook als de melder in de woonkamer afgaat. Dit wil ik eigenlijk ook doen met onze garage omdat je die melder echt niet hoort als die afgaat in de garage terwijl je boven ligt te slapen.

Echter, de Google Nest rookmelders zijn ongeschikt voor een onverwarmde garage. Een hittemelder werkt wel in een garage. De grote vraag is nu: kan ik een hittemelder ophangen in de garage zodat ik in huis een alarm krijg als het ding in de garage afgaat? Zo ja, hoe?
pi_218617255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 22:05 schreef DIR het volgende:
Echter, de Google Nest rookmelders zijn ongeschikt voor een onverwarmde garage. Een hittemelder werkt wel in een garage. De grote vraag is nu: kan ik een hittemelder ophangen in de garage zodat ik in huis een alarm krijg als het ding in de garage afgaat? Zo ja, hoe?
Er bestaan merken hitte-&rookmelders die onderling te koppelen zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 22:19:19 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_218617329
Maar die werken dan niet binnen het google nest systeem. Of is dat geen voorwaarde?
pi_218617389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar die werken dan niet binnen het google nest systeem. Of is dat geen voorwaarde?
Niet perse, maar als ik twee hittemelders moet kopen (een alleen voor in de woonkamer om die in de garage te horen) dan is dat natuurlijk onnodig duur als het niet nodig is.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 23:07:02 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218617651
Sorry maar even een vraag over je google nest, nu ik dit topic zie. Moeten die allemaal op dezelfde wifi verbinding zitten? Heb er ooit 3 gekocht, maar kreeg de 2e al niet geïnstalleerd / verbonden met wifi. Denk omdat we op elke verdieping een andere wifi verbinding hebben?
pi_218618146
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 23:07 schreef kwiwi het volgende:
Sorry maar even een vraag over je google nest, nu ik dit topic zie. Moeten die allemaal op dezelfde wifi verbinding zitten? Heb er ooit 3 gekocht, maar kreeg de 2e al niet geïnstalleerd / verbonden met wifi. Denk omdat we op elke verdieping een andere wifi verbinding hebben?
Verbinding niet, wel hetzelfde netwerk
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218618171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Genoeg spul is wel compatibel met Google home, bijvoorbeeld https://www.shelly.com/products/shelly-blu-h-t-mocha
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')