lijkt me wel, als ze iemand zonder helm zien rijden hebben ze direct een reden om een boete uit te schrijven en het ID te controleren.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ben benieuwd of de politie of BOA gaat handhaven op allochtoon tuig op fatbikes die de Nederlandse steden massaal terroriseren, het zal wel niet.
hoor net op de radio dat ze het er volgend jaar al doorheen willen hebben. Misschien dat het dus eerder ingaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:01 schreef Hathor het volgende:
Waarom moet zoiets nou weer 2 jaar duren?
Besluiteloze lamzakken.
Wil je dat er een cameraploeg om schoof heen staat waarin hij een a4tje tekent en waarbij er erg belangrijke mensen achter hem staan? Of wil je een proces waarbij wetten worden getoetst?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:01 schreef Hathor het volgende:
Besluiteloze lamzakken.
Het is voor die jongeren in hun eigen belang. Ik zie ze hier in de buurt ook rondjakkeren en ik schat die mannetjes niet ouder dan 12-13 jaar.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:02 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
hoor net op de radio dat ze het er volgend jaar al doorheen willen hebben. Misschien dat het dus eerder ingaat.
Die willen gewoon zolang als mogelijk blijven profiteren van alle voorzieningen zoals, gas, stroom, schoon water en opslagruimtes.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:01 schreef Hathor het volgende:
Besluiteloze lamzakken.
Welke geestverruimende middelen heb je nou weer genomenquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Die willen gewoon zolang als mogelijk blijven profiteren van alle voorzieningen zoals, gas, stroom, schoon water en opslagruimtes.
die vraag stelt toch ook niemand over alcohol gebruik? beetje raarquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Slechte zaak als dit door de kamer komt want daarna krijg je de vraag waarom enkel onder 18 en voor je het weet hebben we een helmplicht voor iedere fietser op een e-bike.
Dat denk ik niet, zolang je fiets aan alle eisen voldoet, max 250watt motor, geen gashendel die harder dan 6km/h kan etc mag je er gewoon mee rijden. ze krijgen geen kenteken ofzo.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:11 schreef Eagles89 het volgende:
En iedereen die afgelopen jaren voor 1000 euro zo’n ding heeft gekocht is door dit besluit nu waardeloos geworden? Dat zie ik niet gebeuren.
Hoezo, je kunt m toch nog steeds gebruiken?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:11 schreef Eagles89 het volgende:
En iedereen die afgelopen jaren voor 1000 euro zo’n ding heeft gekocht is door dit besluit nu waardeloos geworden? Dat zie ik niet gebeuren.
Alcohol is toch ook al van 16 naar 18 gegaan. Daar zie je al dat je je met dit soort wetten op een hellend vlak bevindt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:12 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
die vraag stelt toch ook niemand over alcohol gebruik? beetje raar
Inhoudelijk heb je dus niets te melden? Jij zal dus wel een vriend zijn van de hoge omes in de politiek, die alles uit angst op de lange baan schuiven, omdat zijzelf dan zouden moeten gaan werken om overal gas, stroom en schoonwater te krijgen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:07 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Welke geestverruimende middelen heb je nou weer genomen
Dat was ook het einde van de snorfiets, toen daarvoor de helmplicht werd ingevoerd wilde iedereen dan ook 45 km/u rijden i.p.v. 25 km/u. Dus ik verwacht dat iedereen dan overgaat naar de electrische brommer, al dan niet in scooter-uitvoering.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:54 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)es-en-andere-e-bikes
Iedereen weer een scooter kopen? dan rij je iig niet voor lul met een helm
Er stond dat elke fiets een keuring moet hebben. Ik nam even de conclusie dat die Chineze dingen dan standaard illegaal worden. Maar dat hoeft natuurlijk niet inderdaad. Maar als ze ook aan remmen etc eisen aan gaan stellen en andere onderdelen, vraag ik me af of die Chineze kwaliteit door de keuring komtquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Hoezo, je kunt m toch nog steeds gebruiken?
Ik denk dat bij controles de remmen etc moeten werken, er zullen geen eisen hoger dan dat worden gesteld.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:38 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er stond dat elke fiets een keuring moet hebben. Ik nam even de conclusie dat die Chineze dingen dan standaard illegaal worden. Maar dat hoeft natuurlijk niet inderdaad. Maar als ze ook aan remmen etc eisen aan gaan stellen en andere onderdelen, vraag ik me af of die Chineze kwaliteit door de keuring komt
Ook @:junkiesietze
Jij wil alleen de hersenen van de allochtoontjes en simpele zielen beschermen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
Toch weer treurig, overlast komt voornamelijk van die allochtoontjes en simpele zielen op fatbikes... en iedereen onder de 18 kan er weer voor boeten.
Dan mag ik hopen dat alle BOA's een steekwerend vest aan hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:01 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
lijkt me wel, als ze iemand zonder helm zien rijden hebben ze direct een reden om een boete uit te schrijven en het ID te controleren.
Lekker zonder te trappen wegrijden bij verkeerslichten etc.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:49 schreef Elan het volgende:
Had liever een leeftijdsbeperking gezien, nu ben je als voetganger nog steeds vogelvrij aangezien het gros van die kutdingen is opgevoerd.
Dat laatste heeft ook te maken met leeftijd vaak. Nul verkeersinzicht of gevaarinschatting. Had ze liever verboden zien onder de 16 want die zijn het gevaarlijkste.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker zonder te trappen wegrijden bij verkeerslichten etc.
Alhoewel, het is al heel wat dat sommige van die simpele zieltjes uberhaupt stoppen voor een verkeerslicht
Als het om de hersenen ging gold die helmplicht wel voor iedereen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jij wil alleen de hersenen van de allochtoontjes en simpele zielen beschermen?
Tegenwoordig als ze naar de middelbare school gaan moeten ze allemaal al een E-bike hebben, zelfs als het maar een kwartiertje fietsen is. Luie klootzakjes zijn het en de ouders zijn de hoofdschuldigen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:22 schreef Cockwhale het volgende:
Alle gemotoriseerde voertuigen, dus ook elektrisch en ondersteunend, per definitie pas vanaf 18 jaar. Dat had ik een mooiere wet gevonden. Kan er ook wat gedaan worden aan al die luie pubers op hun e-bike.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |