abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218609567
Ik verzamel spullen van Southpark en wil eigenlijk aan mijn huidige collectie een link toevoegen die leidt naar allerlei fun facts, afbeeldingen uit Southpark etc. Een digitale extra collectie als het ware.

Daarvoor zou ik graag dit topic gebruiken en dan dagelijks (meestal) wat nieuws toevoegen om zo een digitaal portfolio op te bouwen waar iedereen van kan genieten die houdt van Southpark! :)

De eerste fun fact: :)

quote:
De allereerste aflevering van Southpark (“Cartman Gets an Anal Probe”, 1997) werd nog helemaal met papieren knipfiguren gemaakt in plaats van computers. Het duurde maanden om die ene aflevering in elkaar te zetten.
Hier is Stan heel zenuwachtig omdat hij verliefd is op Wendy

En hier kotst hij door zijn zenuwen

Om te bedenken dat dit allemaal met papier is gemaakt _O_ _O_ _O_

Jullie mogen ook jullie eigen fun facts toevoegen natuurlijk :) Ik weet nog niet of ik in chronologische volgorde ga werken of juist een beetje wissel tussen de seizoenen :) Want dat kan juist ook leuk zijn in plaats van te systematisch te werk te gaan :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Masberum op 28-08-2025 01:22:20 ]
pi_218610458
Leuk feitje!
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 16:13:52 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_218613846
Wat een werk moet dat geweest zijn :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_218616931
Aflevering 2 van seizoen 1: Weight Gain 4000

quote:
Cartman wint een schrijfwedstrijd en krijgt te horen dat hij de prijs mag ontvangen van tv-persoonlijkheid Kathie Lee Gifford. Hij raakt meteen geobsedeerd door bodybuilding en begint Weight Gain 4000 (een bizar supplement) te gebruiken, waardoor hij in plaats van gespierd alleen maar heel dik wordt.

Fun fact:

quote:
Dit is de eerste aflevering waarin Mr. Garrison en Mr. Hat te zien zijn

Mr. Garrison en Mr. Hat te zien voor de klas
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:59:44 #5
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218624076
Leuk! Zou echter ook prima in het centrale South Park-topic kunnen: F&S / South Park #68 Season 27!

Toepasselijk wel, ik ben net begonnen aan het vanaf het begin kijken van de serie :) Wat opvalt is dat je aflevering 2 hier als 'Weight Gain 4000' noemt ("BEEEEEEFCAKEEEEE!" :D), terwijl oorspronkelijk 'Volcano' als tweede aflevering werd uitgezonden op 20 augustus 1997 (Zie ook Wikipedia).

Nog een extra fun fact: doordat die eerste aflevering als énige met origineel papier geknipt/geplakt is, is het eindresultaat op film geschoten. De oorspronkelijke pilot kostte de hele zomer, de uiteindelijk uitgezonden versie drie maanden... Maar Trey en Matt wisten gelukkig al snel dat ze iets beters moesten bedenken, en daardoor werd het vanaf de tweede aflevering digitaal geanimeerd.

Achteraf gezien op meerdere vlakken een goede keuze geweest, want hierdoor was vanaf aflevering 2 (of dat nou Vulcano of Weight Gain 3000 is) alles digitaal te remasteren in HD. Dat is iets wat bij The Simpsons bijvoorbeeld schandalig genoeg niet kan, omdat hun oudste animaties direct naar SD-uitzendformaten werden gezet en de in HD in te scannen filmmasters niet bewaard zijn. en hoefde enkel de eerste aflevering vanaf de originele filmrollen te worden gescand.

Nog bijzonderder is dat er in (de HD-remaster van) aflevering 1 ook enkele shotfoutjes zijn geslopen. Zo zijn er serieus frames waarbij je één van de medewerkers de poppetjes ziet verplaatsen :D

Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218627084
Seizoen 1 aflevering 3 Volcano (oorspronkelijk uitgezonden als de 2e, niet 3e aflevering zoals aangegeven door ArnieAlberts)

Fun fact:

quote:
In deze aflevering sterft Kenny doordat een lavabom op hem valt. Het werd een vroege variant van de running gag “Oh my God, they killed Kenny!”.

Hier een printscreen genomen op exact het juiste moment waarop Kenny nog te zien is maar een lavabal op hem gaat vallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')