abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218609469
https://www.adformatie.nl(...)oor-10-nieuwe-steden

quote:
‘De campagne “10 Nieuwe Steden” is ontwikkeld door het branded content team van Mediahuis NRC, in opdracht van D66.

D66 lanceert 'journalistieke' podcast om plan voor 10 nieuwe steden uit te lichten

Podcast is onderdeel van een branded-content-campagne ontwikkeld door Mediahuis NRC. Hij is geproduceerd door Airborne Network.

D66 gaat de verkiezingscampagne in met het plan om tien nieuwe steden te bouwen tegen het woningtekort, een van de belangrijkste onderwerpen voor kiezers.
Het plan leverde na de presentatie ervan gemengde reacties op, waarbij de critici praktische bezwaren zien, zoals stikstofuitstoot, een tekort aan bouwvakkers en ellenlange vertragende procedures tegen de aanleg.
De Democraten komen met een opvallend inhoudelijke aanpak voor dit speerpunt en lanceren vandaag een podcastserie waarin de haalbaarheid van dit plan wordt onderzocht en wat het zou betekenen voor woningzoekenden.
De campagne ‘10 Nieuwe Steden’ is ontwikkeld door het branded-content-team van Mediahuis NRC, in opdracht van D66. Deze campagne omvat onder meer advertenties, native advertising, audio-pre-rolls, de inzet van social media en de podcastserie, die is geproduceerd door Airborne Network.

'Veel redactionele vrijheid'
In de eerste aflevering krijgen cabaretière en documentairemaker Yora Rienstra en podcastmaker Guido van Winden de opdracht van Rob Jetten om zijn plan te onderzoeken. Zij hebben volgens het persbericht daarbij ‘bewust veel redactionele vrijheid’ en volgen hun ‘journalistieke nieuwsgierigheid’.

Uiteraard is er bij een branded-contentpodcast geen sprake van journalistiek. Dat blijkt al wel uit de quote van Rob Jetten over de podcast. Hij vindt het plan voor tien nieuwe steden een kwestie van 'groots durven denken'. 'Sommige mensen denken dat het niet kan, zo’n nieuwe stad. Met het initiatief voor deze podcast gaan we onderzoeken en bewijzen dat het wel kan.'

De uitslag van het onderzoek is al bekend. Het leentjebuur spelen bij de journalistiek technieken is bedoeld om de campagne ‘aantrekkelijk te maken voor een breed publiek’.[..]

Wekelijkse afleveringen
De eerste aflevering verschijnt op maandag 18 augustus 2025, gevolgd door wekelijkse nieuwe afleveringen. De podcast is te beluisteren via de NRC Audio-app en op alle reguliere podcastplatformen.

Bron
En ook hier:
https://x.com/Raymond_vT/(...)cHvOnJH8uyT0YeA&s=19
Dat NRC zich hiervoor leent. Heel veel zendtijd voor deze politieke partij. En ook gewoon via de reguliere NRC audio app. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Voelt een beetje doortrapt. Je denkt dat je een journalistieke krant of audio-programma opent, en dan is het een groot gekocht D66 bal, waarbij er geen sprake van journalistiek is.

Niet zo raar dat steeds meer mensen zich afwenden van normale kranten en journalistiek enzo.

Wat vinden jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Black_Baron op 28-08-2025 00:11:03 ]
pi_218609535
Vind het knap dat D66 zich altijd zo'n prominente plek weet te geven in de Media voor de verkiezingen. De docu over Kaag was daar ook zo'n mooi voorbeeld van.

Een van de politiek redacteuren bij NRC heeft vroeger voor D66 gewerkt dus zo zullen ze wel meer mensen hebben zitten in het medialand.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 00:53:10 #3
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218609542
D66 is toch een beetje vergane glorie, allemaal interessantdoenerij en politiek correct geneuzel. Wat moeten we nou weer met paradepaardje 10 nieuwe steden? Meine gute :')

Alleen ruggengraatloze hoogopgeleiden stemmen nog op die partij omdat het zo lekker bekt binnen de yuppen groep. Lifestyle dingetje voor dat soort karakterloze types.
pi_218609547
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:53 schreef RamboDirk het volgende:
D66 is toch een beetje vergane glorie, allemaal interessantdoenerij en politiek correct geneuzel. Wat moeten we nou weer met paradepaardje 10 nieuwe steden? Meine gute :')

Alleen ruggengraatloze hoogopgeleiden stemmen nog op die partij omdat het zo lekker bekt binnen de yuppen groep. Lifestyle dingetje voor dat soort karakterloze types.
Spijker op de kop!
pi_218609549
Mooi mediateam.

Net de domeinnaam voor ze geregistreerd, die mogen ze 'om niets*' van me overnemen.

*Ja, sywertje gemacht
pi_218609600
Hoppateej 🤡
pi_218609970
quote:
:D
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 06:14:42 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218610043
quote:

Of mensen die gewoon niet zo'n uitgesproken politieke kleur hebben, en niet bij de confessionele middenpartijen passen.

Maar meestal zullen ze er idd redelijk warmpjes bij zitten.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 06:56:01 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218610152
Volgens mij betalen ze hier gewoon voor, dus het zijn feitelijk advertenties.

Maar gezien de woningnood lijkt het me een uitstekend onderwerpen om campagne mee te voeren.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 06:57:21 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218610157
quote:

Bedankt Jack van Gelder. Pak nog een borrel ouwe Boomer.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 07:05:49 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218610184
Hebben ze eigenlijk al namen voor die steden? Ik geef al een voorzetje; Kaagstad lijkt me een hele goeie. :Y

Deugdorp klinkt ook wel lekker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218610224
Heb vorige week het eerste deel geluisterd en het is erg duidelijk dat het een (betaalde) opdracht van D66 is. Dan heb ik er niet zoveel moeite mee. Wat is er ook wezenlijk anders aan dan pakweg een reclamebord aan een gemeentelijke lantaarnpaal?

En inhoudelijk is het ook gewoon interessant als onderwerp, dus ik ga het wel volgen.
pi_218610250
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:03 schreef Black_Baron het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dat NRC zich hiervoor leent. Heel veel zendtijd voor deze politieke partij. En ook gewoon via de reguliere NRC audio app. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Voelt een beetje doortrapt. Je denkt dat je een journalistieke krant of audio-programma opent, en dan is het een groot gekocht D66 bal, waarbij er geen sprake van journalistiek is.

Niet zo raar dat steeds meer mensen zich afwenden van normale kranten en journalistiek enzo.

Wat vinden jullie?
We kunnen nu al niet eens bouwen, laat staan als een klimaat/milieu geile partij wilt gaan regeren. Gaat die alle regeltjes wegtoveren omtrent bouwen?
  donderdag 28 augustus 2025 @ 07:27:55 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218610254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:47 schreef Timwonnacott het volgende:
Vind het knap dat D66 zich altijd zo'n prominente plek weet te geven in de Media voor de verkiezingen. De docu over Kaag was daar ook zo'n mooi voorbeeld van.

Een van de politiek redacteuren bij NRC heeft vroeger voor D66 gewerkt dus zo zullen ze wel meer mensen hebben zitten in het medialand.
Ja en er zijn ook rechters van D66 :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218610277
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:56 schreef Hexagon het volgende:

Maar gezien de woningnood lijkt het me een uitstekend onderwerpen om campagne mee te voeren.
Woningnood? Zo kan je de overschot aan mensen ook noemen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 07:46:32 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218610318
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:18 schreef KareldeStoute het volgende:
Heb vorige week het eerste deel geluisterd en het is erg duidelijk dat het een (betaalde) opdracht van D66 is. Dan heb ik er niet zoveel moeite mee. Wat is er ook wezenlijk anders aan dan pakweg een reclamebord aan een gemeentelijke lantaarnpaal?

Het heeft niet "Alle buitenlanders eruit!!" als boodschap. Dus dan is het een probleem volgens sommigen.
pi_218610390
Tja, dit is natuurlijk een coalitie die je kunt verwachten. En deze zin ook:
quote:
Uiteraard is er bij een branded-contentpodcast geen sprake van journalistiek
Haha, er is bij de NRC sowieso erg weinig sprake van echte journalistiek, aangezien het een krant is met een zeer duidelijke progressieve en linksgeoriënteerde signatuur, die je in veel berichtgeving terug kunt zien.

Het is daarom helaas vooral activisme dat de boventoon voert, maar dit wordt gewillig geslikt door de lezer omdat het goed in weet te spelen op alle onderbuikgevoelens die er aan die kant van het politieke spectrum aanwezig zijn.

En vervolgens wijzen dezelfde mensen geregeld woest richting de Telegraaf of WNL en betichten die van vooringenomenheid. Dat blijft een hilarisch staaltje projectie.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 28-08-2025 08:12:24 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218610609
Er lijkt me geen betere plek om compleet wereldvreemde content te delen als het NRC.

quote:
Het plan leverde na de presentatie ervan gemengde reacties op, waarbij de critici praktische bezwaren zien, zoals stikstofuitstoot, een tekort aan bouwvakkers en ellenlange vertragende procedures tegen de aanleg.
Er zijn ook helemaal geen leraren, dokters, tandartsen en politieagenten om die fantasiesteden ook maar een beetje leefbaar te maken. Maar D66 kan uiteraard altijd nog fantaseren over lage haagjes tegen femicide en regenboogzebrapaden tegen homogeweld.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218610641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:27 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
We kunnen nu al niet eens bouwen, laat staan als een klimaat/milieu geile partij wilt gaan regeren. Gaat die alle regeltjes wegtoveren omtrent bouwen?
De beperkingen en problemen komen vast aan de orde. Dat maakt het ook een interessant onderwerp.

Los van dat het natuurlijk een aanzet is voor een integrale ruimtelijke visie voor Nederland.
pi_218610663
quote:

Ik ben normaliter een D66 stemmer maar dit plan zie ik ook niet zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218610693
Ik vind dit soort visies opzich vaak wel interessant, maar zie eigenlijk niet hoe dit in het huidige tijdsbestek nog een realistische droom is. Een plaatselijke nieuwe wijk of stuk weg leidt al tot jaren aan discussies, juridsch gesteggel, procedures, daardoor uitstel of zelfs afstel, maar tien compleet nieuwe, grote steden is een haalbaar doel?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 augustus 2025 @ 09:12:11 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218610705
Tien nieuwe steden is vooral bedoeld om een visie neer te zetten. We kunnen juist iets wel.
Nieuwe deltawerken. Ipv alles stil zetten zoals Schoof I gedaan heeft.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:12:45 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218610708
Het is niet de bedoeling dat politieke partijen zo journalistieke ruimte kopen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218610726
Het wordt ook echt neergezet als
"een journalistieke reis", terwijl er van journalistiek natuurlijk geen sprake is.
Ik vind dit echt heel bedenkelijk. NRC als D66-pusher.

https://audio.nrc.nl/podcast/585170
pi_218610728
Ik kan wel zeggen dat ik rechts gekleurd ben, maar luister wel naar de NRC podcast over politiek. Ik laat me graag informeren van meerdere invalshoeken.
Maar ik moet zeggen de tijd rond de uitslag van de tweede kamer verkiezingen was wel heel leuk om te horen hoe de linkse NRC daarvan vond. Je hoorde de pijn en het ongemak :)
pi_218610729
M.i. dient de journalistiek bij voorbaat onafhankelijk te zijn om betrouwbaar te kunnen overkomen.

Dat de NRC nu kiest voor D'66 propaganda is weer koren op de molen van al degenen die (al een tijdje) beweren dat de journalistiek niet meer onafhankelijk is.

Dit is dan wel die 'kers op de taart'.

Ook zal dit de bewering dat de de nos/npo niet meer onafhankelijk is versterken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218610737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:12 schreef -XOR- het volgende:
Het staat er gewoon ook helemaal niet genoemd. Bij de podcast op die NRC site. Dat dit gewoon gekocht door D66 is.
pi_218610753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:17 schreef Montagui het volgende:
M.i. dient de journalistiek bij voorbaat onafhankelijk te zijn om betrouwbaar te kunnen overkomen.

Dat de NRC nu kiest voor D'66 propaganda is weer koren op de molen van al degenen die (al een tijdje) beweren dat de journalistiek niet meer onafhankelijk is.

Dit is dan wel die 'kers op de taart'.

Ook zal dit de bewering dat de de nos/npo niet meer onafhankelijk is versterken.
Het doet het vertrouwen in de journalistiek geen goeds.
pi_218610765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Of mensen die gewoon niet zo'n uitgesproken politieke kleur hebben, en niet bij de confessionele middenpartijen passen.

Maar meestal zullen ze er idd redelijk warmpjes bij zitten.
Inderdaad.
Geen eigen mening hebben en vooral goed voor zichzelf willen zorgen.
Dan biedt de deugparaplu van deze club alle comfort.
-
pi_218610807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind dit soort visies opzich vaak wel interessant, maar zie eigenlijk niet hoe dit in het huidige tijdsbestek nog een realistische droom is. Een plaatselijke nieuwe wijk of stuk weg leidt al tot jaren aan discussies, juridsch gesteggel, procedures, daardoor uitstel of zelfs afstel, maar tien compleet nieuwe, grote steden is een haalbaar doel?
Op korte of middellange termijn is het natuurlijk kansloos. Daar heeft Jetten het dan ook niet over. Maar we moeten ook na gaan denken over ons land over bv 50 of 75 jaar. En dan zouden nieuwe steden best een optie kunnen zijn…
pi_218610844
Knap staaltje "objectief" journalistiek weer.

Nee hoor, in Nederland is geld en invloed echt niet van belang in de democratie. Totdat de nepotistische zilvervloot voorbij komt varen.

Verder is dit toch gewoon één grote bullshit show vol met niet uitvoerbare fantasietjes? Niet anders dan 'elke dag gratis bier en feestjes voor iedereen!'

Het enige wat men nog verkoopt zijn dromen, ontstaan vanuit een ideologisch standpunt. Politiek heeft niets meer met de werkelijkheid te maken.
pi_218610857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik kan wel zeggen dat ik rechts gekleurd ben, maar luister wel naar de NRC podcast over politiek. Ik laat me graag informeren van meerdere invalshoeken.
Maar ik moet zeggen de tijd rond de uitslag van de tweede kamer verkiezingen was wel heel leuk om te horen hoe de linkse NRC daarvan vond. Je hoorde de pijn en het ongemak :)
Ook veel centrumrechtse mensen waren natuurlijk bepaald niet blij dat de nogal radicale PVV flink won…
pi_218610878
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op korte of middellange termijn is het natuurlijk kansloos. Daar heeft Jetten het dan ook niet over. Maar we moeten ook na gaan denken over ons land over bv 50 of 75 jaar. En dan zouden nieuwe steden best een optie kunnen zijn…
Tegen die tijd zijn alle huidige boomers long gone. Waar wil je al die nieuwe steden mee op gaan vullen dan, migranten?
Want zelf maken we niet zoveel kinderen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:36:37 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218610890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:12 schreef -XOR- het volgende:
Je mag toch advertentieruimte kopen?
pi_218610922
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je mag toch advertentieruimte kopen?
Mag er dan wel in koeienletters bij, bij die audio:
Want dit is gewoon misleiding, met de "journalistieke reis".
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:41:10 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218610943
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:20 schreef quo_ het volgende:

[..]
Inderdaad.
Geen eigen mening hebben en vooral goed voor zichzelf willen zorgen.
Dan biedt de deugparaplu van deze club alle comfort.
Nou bij deze podcast hebben ze duidelijk wel een eigen mening die ze uitdragen.

Het is alleen niet de "ALLE BUITENLANDERS WEG!!!"-mening die jij wilt horen. Dus ga je maar wat in de leegte brullen.
pi_218610959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Tegen die tijd zijn alle huidige boomers long gone. Waar wil je al die nieuwe steden mee op gaan vullen dan, migranten?
Een goede demografische studie zou er uiteraard ook onderdeel van uit moeten maken.
Maar wat we nu zien is dat de grotere vraag naar woningen vooral komt doordat huishoudens veel kleiner worden. Dus ook al blijft de bevolking stabiel of krimpt ze, de vraag blijft wel…

Daarnaast zorgen klimaatverandering en bodemdaling er voor dat bouwen en wonen in polders in de Randstad steeds uitdagender gaat worden…
pi_218610973
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:39 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mag er dan wel in koeienletters bij, bij die audio:
Want dit is gewoon misleiding, met de "journalistieke reis".
[ link | afbeelding ]
Het staat er toch overduidelijk?
pi_218610975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou bij deze podcast hebben ze duidelijk wel een eigen mening die ze uitdragen.

Het is alleen niet de "ALLE BUITENLANDERS WEG!!!"-mening die jij wilt horen. Dus gaa je maar wat in de leegte brullen.
Gaarne niet de mening van/voor een ander invullen. En brul jij maar lekker verder in het D66 deugkoor.
-
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:44:12 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218610999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:42 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gaarne niet de mening van/voor een ander invullen. En brul jij maar lekker verder in het D66 deugkoor.
Wa is er precies "deugen" aan huizen willen bouwen? Kom eens met inhoud in plaat svan dit josti-gescheld.
pi_218611018
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Exactamundo. Waarom die drang naar meer meer meer?

Kunnen we niet een berekening maken waaruit blijkt wat het meest perfecte aantal inwoners ons land moet hebben voor de beste economische omstandigheden?

En wanneer je dat aantal bereikt hebt is het 'slot op de deur'.

En kan je pas weer 'binnen komen' als de bevolking daalt.

Zo een berekening kan je ook wereldwijd maken. Alhoewel, een poging daartoe (qua natuur) is in 2022 vernietigd.
pi_218611029
Weer eens wat anders dan de verfilmde Kaagiografie betaald van belastinggeld vlak voor de verkiezingen.
pi_218611047
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:03 schreef Black_Baron het volgende:
[ afbeelding ]

Wat vinden jullie?
Mij bevreemd het dat men journalisten goed betaald ondanks dat die slechts vervelen met hun schrijfsels over de leidinggevenden van ons land.
pi_218611051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exactamundo. Waarom die drang naar meer meer meer?

Kunnen we niet een berekening maken waaruit blijkt wat het meest perfecte aantal inwoners ons land moet hebben voor de beste economische omstandigheden?

En wanneer je dat aantal bereikt hebt is het 'slot op de deur'.

En kan je pas weer 'binnen komen' als de bevolking daalt.

Zo een berekening kan je ook wereldwijd maken. Alhoewel, een poging daartoe (qua natuur) is in 2022 vernietigd.
En kunnen we die nieuwe mensen dan niet beter zelf maken? Ipv dat eindeloos importeren van niet westerse migranten.
Daar zouden ze een podcast over moeten maken. Hoe we daar zelf voor kunnen zorgen.
In plaats van Tien nieuwe steden erbij.
pi_218611090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wa is er precies "deugen" aan huizen willen bouwen? Kom eens met inhoud in plaat svan dit josti-gescheld.
In de quote die je aanhaalt staat 0,0 gescheld, slechts de verwijzing naar de normale forum etiquette inzake het niet zelf invullen van de mening van een ander, en dat doe jij zelfs met hooofdletters.

En dan denk je ook nog even een punt te kunnen maken over de rug van onze geestelijk gehandicapte medemens.

Hou ajb even op met anderen de maat nemen joh.
-
pi_218611097
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 06:56 schreef Hexagon het volgende:

Alle partijen willen bouwen. Ze lopen vervolgens allemaal tegen dezelfde problemen aan.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:57:35 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218611117
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alle partijen willen bouwen. Ze lopen vervolgens allemaal tegen dezelfde problemen aan.
Nou in die podcats wordt dus uitgelegd hoe ze dat willen oplossen.
pi_218611137
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En kunnen we die nieuwe mensen dan niet beter zelf maken? Ipv dat eindeloos importeren van niet westerse migranten.
Daar zouden ze een podcast over moeten maken. Hoe we daar zelf voor kunnen zorgen.
In plaats van Tien nieuwe steden erbij.
Dat gaat vanzelf gebeuren in een maatschappij waarin je wel kinderen op aarde wil zetten.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:06:09 #49
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218611171
PVV is populistisch, maar even tien nieuwe steden - binnen vier jaar - uit de grond trappen is natuurlijk volkomen realiseerbaar.
pi_218611260
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook veel centrumrechtse mensen waren natuurlijk bepaald niet blij dat de nogal radicale PVV flink won…
Het merendeel van de centrumrechtse mensen wilde graag met de PVV samenwerken en zelfs Wilders als premier. Zie ook:
quote:
Kiezers NSC, VVD en BBB vinden dat hun partij open moet staan voor kabinet met Geert Wilders, ook als hij premier wordt

Hun leiders hebben gezegd het niet te willen, maar kiezers van NSC en VVD vinden dat hun partij open moet staan voor een coalitie met de PVV. Ook als Geert Wilders zelf dat kabinet leidt, en dus premier wordt.

Dat blijkt uit een flitsonderzoek van EenVandaag onder ruim 17.000 leden van het Opiniepanel, op de dag na de Tweede Kamerverkiezingen. De combinatie PVV, VVD, NSC en BBB - samen goed voor 88 zetels - is de populairste optie voor een kabinet volgens de deelnemers, zes op de tien (61 procent) zien het wel zitten met deze partijen.

Voorkeurscoalitie

De partijleiders van VVD en NSC hebben Wilders niet 'officieel' uitgesloten, maar hebben wel duidelijk gemaakt het niet te zien zitten met de PVV. VVD-leider Dilan Yeşilgöz zei recent dat ze niet onder Wilders in een kabinet wilde en zei 'niet te zien hoe ze met de PVV moet samenwerken'. Pieter Omtzigt van NSC was van mening dat met de standpunten van Wilders over de islam 'geen regering te vormen is'.

Maar de kiezers van de VVD (84 procent) en NSC (87 procent) vinden het prima als hun partijen in een coalitie stappen met de PVV. Sterker nog: dit is voor een flinke meerderheid van die kiezers de voorkeurscoalitie. Tweederde van de VVD-kiezers (65 procent) zegt het zelfs geen probleem te vinden als Wilders premier wordt in een kabinet met de VVD.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')