abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218606258
In de Zwitserse stad Lausanne zijn voor de tweede nacht op rij rellen uitgebroken. De onrust volgt op een politieachtervolging waarbij een 17-jarige jongen op een gestolen scooter om het leven kwam.
De afgelopen nacht zouden ongeveer tweehonderd mensen, voornamelijk jongeren, bij de rellen betrokken zijn geweest, zegt de politie.

De jongeren zouden met molotovcocktails, vuurwerk en stenen hebben gegooid en onder meer prullenbakken in brand hebben gestoken.

Zeven arrestaties
De politie gebruikte waterkanonnen en traangas om de menigte onder controle te krijgen. Er zijn geen gewonden gemeld, wel werden zeven mensen gearresteerd.

Bloemen, kaarsen en foto's liggen op de plek waar de tiener omkwam.
Zondag kwam een tiener om het leven, toen hij tijdens een achtervolging door politie de controle over zijn voertuig verloor. Hij botste tegen een garage en overleed ter plaatse.

Nabestaanden
In Zwitserse media komen nabestaanden van de jongen aan het woord, die ontkennen dat hij de scooter had gestolen. Hij was volgens hen geen bekende van de politie.

Van zondag- op maandagnacht verzamelden zich ook zo'n honderd jongeren in de stad, volgens de politie. Ook toen werden prullenbakken in brand gestoken en werd een bus met vuurwerk beschadigd.

Bron: RTL.nl

NB: Schijnt ook nog een politicus mishandeld te zijn (Thibault Schaller) maar wacht op meer bronnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 27-08-2025 17:34:03 ]
pi_218606281
quote:
In Zwitserse media komen nabestaanden van de jongen aan het woord, die ontkennen dat hij de scooter had gestolen
En hoe verklaren ze dan dat hij is verongelukt op een gestolen scooter?
pi_218606319
Het is daar regelmatig hommeles, beetje het Parijs van Zwitserland zullen we maar zeggen.
pi_218606328
Jongeren. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218606366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:37 schreef Hathor het volgende:
Het is al heel wat dat ze erover schrijven, dit wordt weer aan alle kanten onderdrukt in de feeds en de verslaggeving zelf. Kon verder bijna alleen maar dubieuze bronnen vinden.
pi_218606368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:37 schreef Hathor het volgende:
Het zijn onderhand al mannen.
We hebben een mannen probleem.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:51:41 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218606461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:41 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Het is al heel wat dat ze erover schrijven, dit wordt weer aan alle kanten onderdrukt in de feeds en de verslaggeving zelf. Kon verder bijna alleen maar dubieuze bronnen vinden.
Is gewoon in het lokale nieuws.

https://www.20min.ch/stor(...)festnahmen-103403796
  woensdag 27 augustus 2025 @ 17:54:30 #8
3542 Gia
User under construction
pi_218606504
In Zwitserland. Dat is wel het laatste land waar ik zoiets verwacht.

Oftewel, de politie mag geen dieven meer achtervolgen, want als ze dan ergens tegenaan knallen, is de politie verantwoordelijk. Hadden ze hem maar met rust moeten laten.
pi_218606554
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218606620
Niet de eerste keer in 2023 en na de winst van portugal ook.
pi_218606689
Deporteren.
pi_218606706
Waarschijnlijk is die scooter ook niet meer te redden. Dat is eigenlijk nog wel het ergste aan dit hele verhaal.
Zonder wrijving geen glans
pi_218606717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:13 schreef Haags het volgende:
Waarschijnlijk is die scooter ook niet meer te redden. Dat is eigenlijk nog wel het ergste aan dit hele verhaal.
Dit zouden de overleden persoon en de scooter zijn

twitter
pi_218606718
Gaan jongeren eindelijk eens naar buiten en doen ze aan lichaamsbeweging. Is het wéér niet goed nie :N
pi_218606768
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:15 schreef opgebaarde het volgende:
Gaan jongeren eindelijk eens naar buiten en doen ze aan lichaamsbeweging. Is het wéér niet goed nie :N
Die jongeren verdienen op die manier wel slechts kwaaije peren.
pi_218606773
Je verwacht blijdschap als er een scooterdief minder op straat is.
Die 'jongeren' snappen het niet helemaal.
  Forum Admin woensdag 27 augustus 2025 @ 18:23:18 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218606796
We hebben een tweewieler probleem
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:23:57 #18
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218606807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Een groepje cultuurverrijkers op blankenjacht.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218606815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een groepje cultuurverrijkers op blankenjacht.
Ja, ik zou niet graag met die jongen willen ruilen nee. Die kan er waarschijnlijk ook niks aan doen.
pi_218606839
Jammer, gaan ze Zwitserland nu ook al verpesten :'(
pi_218606889
Ja het gaat lekker wat dat betreft.
pi_218606913
Bloemen de kliko in en daar een hondentoilet aanleggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:40:46 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218606930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:27 schreef -river- het volgende:
Zal ook wel weer de schuld van Wilders zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:41:44 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218606942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En hoe verklaren ze dan dat hij is verongelukt op een gestolen scooter?
"he wuz a good boi he dindu nuffin"
pi_218606956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Typisch, 1 blanke daar en die moet weer ruzie zoeken hoor
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_218606966
Wie steelt er geen scooter om op X mee te pochen? Beetje jeugdigde baldadigheid moet kunnen.

En wat is een mooiere aanleiding dan de racisme/onschuldig slachtoffer kaart om weer eens even lekker los te gaan op de inheemse bevolking?

Zoveel verrijking, het wordt me af en toe wat te veel. Wie zijn wij om zoveel te mogen ontvangen?
pi_218606971
Ga lekker zo door jongens.

Zwitserland heeft een Directe Democratie, de burger heeft daar veel meer te vertellen dan hier.
Ook zit Zwitserland niet in de EU.

Die lui hebben daar lang niet zoveel bescherming als dat ze hier hebben.
pi_218606996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:44 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Typisch, 1 blanke daar en die moet weer ruzie zoeken hoor
verdomme ik moest lachen.
pi_218607005
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:25 schreef vul_maar_in het volgende:
Zondag kwam een tiener om het leven, toen hij tijdens een achtervolging door politie de controle over zijn voertuig verloor. Hij botste tegen een garage en overleed ter plaatse.
Skill issue
pi_218607023
Wat een dankbare mensen. Kutzooi.
pi_218607045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik zou niet graag met die jongen willen ruilen nee. Die kan er waarschijnlijk ook niks aan doen.
Dat was die politicus.
pi_218607073
Wat een schemel kutvolk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:15:38 #33
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218607191
Niks aan de hand mensen, het is de religie van de vrede maar.
pi_218607225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:25 schreef vul_maar_in het volgende:
In de Zwitserse stad Lausanne zijn voor de tweede nacht op rij rellen uitgebroken. De onrust volgt op een politieachtervolging waarbij een 17-jarige jongen op een gestolen scooter om het leven kwam.
De afgelopen nacht zouden ongeveer tweehonderd mensen, voornamelijk jongeren, bij de rellen betrokken zijn geweest, zegt de politie.

De jongeren zouden met molotovcocktails, vuurwerk en stenen hebben gegooid en onder meer prullenbakken in brand hebben gestoken.

Zeven arrestaties
De politie gebruikte waterkanonnen en traangas om de menigte onder controle te krijgen. Er zijn geen gewonden gemeld, wel werden zeven mensen gearresteerd.

Bloemen, kaarsen en foto's liggen op de plek waar de tiener omkwam.

Nabestaanden
In Zwitserse media komen nabestaanden van de jongen aan het woord, die ontkennen dat hij de scooter had gestolen. Hij was volgens hen geen bekende van de politie.

Van zondag- op maandagnacht verzamelden zich ook zo'n honderd jongeren in de stad, volgens de politie. Ook toen werden prullenbakken in brand gestoken en werd een bus met vuurwerk beschadigd.

Bron: RTL.nl

NB: Schijnt ook nog een politicus mishandeld te zijn (Thibault Schaller) maar wacht op meer bronnen.
Ik snap het niet helemaal. Die jongen overlijd door eigen toedoen, want waarom vlucht je? En dan komen er rellen? Is er wat meer informatie?
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:19:52 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218607236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik snap het niet helemaal. Die jongen overlijd door eigen toedoen, want waarom vlucht je? En dan komen er rellen? Is er wat meer informatie?
De jongen was zwart, nu hebben z'n gangsterrap vriendjes een reden om te rellen.
pi_218607263
Dit is de 3e keer in 2 jaar dat de zaak daar in de hens gaat om helemaal niks.

Goh hoe zou dat toch komen?
pi_218607277
Nog 100 te gaan dus.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218607298
Het is overduidelijk de schuld van de eigenaar van de scooter, hoe durft die aangifte te doen bij de :r politie :r, nou is die arme jongen die ongetwijfeld net op het punt stond zijn leven te beteren, nog 1 scooter en dan stop ik, er niet meer.

Volkomen terecht dat men boos is, roekeloos gedrag van die eigenaar en de politie.

Zoiets? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218607324
Ik vraag me wel af hoe het kan dat álle Europese naties volkomen zuigen in het realiseren van de diversiteitsutopie. Zijn ze allemaal te racistisch? Houden ze teveel vast aan normen en waarden? Geven ze te weinig geld?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218607336
Toen mijn maat op de rollerbank moest en een boete kreeg zijn we ook flink losgegaan weet ik nog wel.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:30:37 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218607337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:27 schreef -river- het volgende:
Heel Europa zo langzamerhand.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218607345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:30 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:30 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Serieus zonde.
pi_218607356
Die jongen was bezig zijn bestelling Zwiterse kaas van just-eat.ch op tijd te bezorgen, komt de Polizei hem opjutten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218607362
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:26 schreef HeatWave het volgende:
Het is overduidelijk de schuld van de eigenaar van de scooter, hoe durft die aangifte te doen bij de :r politie :r, nou is die arme jongen die ongetwijfeld net op het punt stond zijn leven te beteren, nog 1 scooter en dan stop ik, er niet meer.

Volkomen terecht dat men boos is, roekeloos gedrag van die eigenaar en de politie.

Zoiets? :').
Je moet het positief bekijken. Hij had ook kunnen gaan gamen :D
pi_218607388
Maar of die scooter nu gestolen was of niet, waarom vluchten van de politie? Ik snap niet hoe dit soort "jongeren" het idee kunnen hebben dat dit ook maar in de verste verten de schuld is van de politie? Maar vermoedelijk "denken" ze niet en zoeken ze gewoon naar excuses om te rellen. Dit soort jongeren zijn chronisch gefrustreerd en ontevreden, terwijl zij en hun familie heel vaak leven van geld van de staat
Mja
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:38:00 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218607412
Fijn dat deze debiel zich niet meer kan voortplanten. Dat migranten vervolgens de stad in lichterlaaie zetten is niet meer dan een bevestiging dat het derde rangs volk is.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 19:53:12 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218607604
quote:
87s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:32 schreef Aether het volgende:
Die jongen was bezig zijn bestelling Zwiterse kaas van just-eat.ch op tijd te bezorgen, komt de Polizei hem opjutten.
Kaasfondue mag niet koud worden natuurlijk :{

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:35 schreef TAmaru het volgende:
Maar of die scooter nu gestolen was of niet, waarom vluchten van de politie?
Ik snap dat ook niet. Als het na al die voorvallen nou nog steeds niet duidelijk is dat je beter gewoon kunt stoppen, en zeker als je inderdaad niks te verbergen hebt.. :{ :N
pi_218607679
Tja, bij dit soort berichten weet je eigenlijk meteen in welke hoek je het moet zoeken:

• Mannelijk, 15 - 25 jaar
• Achterstandswijk
• Migratieachtergrond (met grote aannemelijkheid uit Afrika of het Midden-Oosten)

Ook in dit geval lijken de beelden dit stereotype weer te bevestigen.

In de bekende contreien zal men het wel hartstikke gemeen vinden dat dit wordt benoemd, maar de migratie moet echt sterk worden beperkt in het Westen en remigratie (financieel) worden gestimuleerd. Het gaat simpelweg veel te vaak fout met zulke jongeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218607764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Toen mijn maat op de rollerbank moest en een boete kreeg zijn we ook flink losgegaan weet ik nog wel.
Hetzelfde had ik met de driewieler van mijn nichtje, dat zal ze leren!
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:13:48 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218607833
Ha de bekende jongeren weer .
Ze zijn op hun Europese tournee in Zwitserland beland
Ik ben inmiddels overleden
pi_218607851
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, bij dit soort berichten weet je eigenlijk meteen in welke hoek je het moet zoeken:

• Mannelijk, 15 - 25 jaar
• Achterstandswijk
• Migratieachtergrond (met grote aannemelijkheid uit Afrika of het Midden-Oosten)

Ook in dit geval lijken de beelden dit stereotype weer te bevestigen.

In de bekende contreien zal men het wel hartstikke gemeen vinden dat dit wordt benoemd, maar de migratie moet echt sterk worden beperkt in het Westen en remigratie (financieel) worden gestimuleerd. Het gaat simpelweg veel te vaak fout met zulke jongeren.
Ik dacht altijd dat Zwitserland zeer zorgvuldig en streng was met wie men toeliet tot de Zwitserse maatschappij, dat deze nieuwkomers van meerwaarde moesten zijn. Eisen zoals goed in eigen onderhoud kunnen voorzien, voldoende de taal beheersen, opgenomen zijn in de Zwitserse maatschappij en affiniteit met de Zwitserse cultuur hebben. Blijkbaar zijn de Zwitsers daarvan afgeweken.
pi_218607852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:46 schreef Zoddie het volgende:
Ga lekker zo door jongens.

Zwitserland heeft een Directe Democratie, de burger heeft daar veel meer te vertellen dan hier.
Ook zit Zwitserland niet in de EU.

Die lui hebben daar lang niet zoveel bescherming als dat ze hier hebben.
Tijdens het WEF in Davos sluiten ze het asielzoekerscentrum in de buurt en verplaatsen die allemaal naar een asielzoekerscentrum aan de andere kant van het land. En ik geloof in sommige kantons wordt er op wijkniveau gestemd of een familie ergens mag komen wonen.
pi_218607985
Welkom bij de club Zwitserland. Allemaal incidenten natuurlijk, en we laten ons wijs maken dat een paar krabbeltjes op oud papier uit vervlogen tijden ons er van weerhoudt op te treden zoals we moeten optreden.
pi_218607995
quote:
Ja, dus het is weer de schuld van de politie zeker?
:')
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:38:33 #55
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218608089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:29 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dus het is weer de schuld van de politie zeker?
:')
Dat volk is zó lui dat ze 4 dagen later maar eens beginnen te protesteren.

Politie zal vast wel racistisch zijn daar :')
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:43:08 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218608126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tijdens het WEF in Davos sluiten ze het asielzoekerscentrum in de buurt en verplaatsen die allemaal naar een asielzoekerscentrum aan de andere kant van het land. En ik geloof in sommige kantons wordt er op wijkniveau gestemd of een familie ergens mag komen wonen.
Kleinere dorpen stemmen bij de gemeenteverzameling of mensen die een zwitsers paspoort hebben aangevraagd er ook eentje krijgen. Je kunt niet stemmen over of er bepaalde asielzoekers mogen komen wonen.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 20:49:04 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218608175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat Zwitserland zeer zorgvuldig en streng was met wie men toeliet tot de Zwitserse maatschappij, dat deze nieuwkomers van meerwaarde moesten zijn. Eisen zoals goed in eigen onderhoud kunnen voorzien, voldoende de taal beheersen, opgenomen zijn in de Zwitserse maatschappij en affiniteit met de Zwitserse cultuur hebben. Blijkbaar zijn de Zwitsers daarvan afgeweken.
Hier worden een paar dingen door elkaar gehaald. Gewone immigranten moeten inderdaad in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, zij het door een baan, zij het door vermogen. Kun je dat niet (meer), kunnen ze je het land uitzetten.

Aan het krijgen van een zwitsers paspoort hangen inderdaad bepaalde eisen, zoals de taal fatsoenlijk spreken, geïntegreerd zijn, in onderhoud kunnen voorzien, etc.

Asielzoekers hoeven niet aan eisen te voldoen maar gaan wel een traject in van scholing om fatsoenlijk te (kunnen) integreren. Aangezien je er geen uitkeringsstelsel zoals in Nederland hebt, moet je uiteindelijk wel werken of door iemand onderhouden worden.
Beetje op kosten van de staat op een bierkratje in je voortuin zitten is er niet bij. Voor niemand.
pi_218608218
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hier worden een paar dingen door elkaar gehaald. Gewone immigranten moeten inderdaad in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, zij het door een baan, zij het door vermogen. Kun je dat niet (meer), kunnen ze je het land uitzetten.

Aan het krijgen van een zwitsers paspoort hangen inderdaad bepaalde eisen, zoals de taal fatsoenlijk spreken, geïntegreerd zijn, in onderhoud kunnen voorzien, etc.

Asielzoekers hoeven niet aan eisen te voldoen maar gaan wel een traject in van scholing om fatsoenlijk te (kunnen) integreren. Aangezien je er geen uitkeringsstelsel zoals in Nederland hebt, moet je uiteindelijk wel werken of door iemand onderhouden worden.
Beetje op kosten van de staat op een bierkratje in je voortuin zitten is er niet bij. Voor niemand.
Voor mensen met een strafblad of die zich misdragen is het toch normaal gesproken ook onmogelijk Zwitser te worden? Moeten die asielzoekers ook aan de strenge voorwaarden voldoen? Dat lijkt mij het meest prudent, of wordt dit in hun geval omzeild?
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:20:22 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218608460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:53 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Voor mensen met een strafblad of die zich misdragen is het toch normaal gesproken ook onmogelijk Zwitser te worden? Moeten die asielzoekers ook aan de strenge voorwaarden voldoen? Dat lijkt mij het meest prudent, of wordt dit in hun geval omzeild?
Ja klopt, al is misdragen waarschijnlijk niet direct reden om het af te wijzen. Ligt eraan wat er gebeurd is. En dat geldt voor iedereen, asielzoeker of niet, zelfde eisen.

Maar je kunt niet zomaar een zwitsers paspoort aanvragen. Eerst heb je meerdere (tijdelijke) verblijfsvergunningen (meestal 10+ jaar). En bij de verblijfsvergunningen geldt dat je om verschillende reden het land uitgezet kunt worden.

Maar deze jongen en zijn ouders zijn geen asielzoekers voor zover ik begreep. Of in ieder geval niet meer, als ze het al waren.
pi_218608481
Krijgen asielzoekers (statushouders) ook voorrang op een woning in Zwitserland?
  Forum Admin woensdag 27 augustus 2025 @ 21:29:03 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218608549
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik vertelde gewoon dat mijn brommer maar 4 versnellingen had en dat geloofden ze.

Andere tijden zullen we maar zeggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218608562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:35 schreef vul_maar_in het volgende:
Het is daar regelmatig hommeles, beetje het Parijs van Zwitserland zullen we maar zeggen.
Het Franse deel van Zwitserland is ook echt wel schijt. :r

Dat ze dat nog niet afgestaan hebben. |:(
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:30:59 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218608564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:22 schreef Homey het volgende:
Krijgen asielzoekers (statushouders) ook voorrang op een woning in Zwitserland?
Voor zover ik weet krijgen ze geen voorrang op andere woningzoekenden. Maar aangezien alles per kanton en zelfs gemeente verschilt zal het niet overal hetzelfde zijn. Ze zitten na de eerste opvang ook vaak nog in collectieve opvang, of af en toe eens in een 'eigen' woning van de gemeente of het kanton. En als ze werk hebben kunnen ze een woning huren net als alle andere mensen.
pi_218608578
Zal wel een Vespa zijn geweest, die komen nog van pas

pi_218608855
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 20:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Kleinere dorpen stemmen bij de gemeenteverzameling of mensen die een zwitsers paspoort hebben aangevraagd er ook eentje krijgen. Je kunt niet stemmen over of er bepaalde asielzoekers mogen komen wonen.
I stand corrected!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')