quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Bij DeGiro kun je je nu aanmelden om je aandelen etc aan hun uit te lenen om zo "extra inkomen te genereren". Ik vekeerde eigenlijk in de veronderstelling dat ze dit altijd al deden als je een 'basic account' ipv een 'custody account' had?
Nee dank jequote:- uitgeleende effecten worden gedekt met onderpand.
- Het minimale onderpand bedraagt 105% van de uitgeleende waarde.
- Door prijsschommelingen kan de dekking onder de 105% komen gedurende de dag. Het onderpand wordt dagelijks aangepast aan de waarde van de lening.
In het onwaarschijnlijke geval dat wij insolvent worden, kan de waarde van de verkoopopbrengst van het onderpand lager uitvallen dan de waarde van de uitgeleende effecten. In dat geval, heb je een vordering op ons bedrijf.
cash is kingquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:58 schreef JimmyJames het volgende:
Vandaag weer een switch naar non AI aandelen. Of zou Nvidia gewoon in het groen eindigen? Puur anekdotisch ben ik niet zo onder de indruk van AI op het werk. Met copilot is het toch een flink gevecht voordat het eindelijk doet wat je vraagt. Voor het maken van bullshit verhaaltjes en plaatjes is het handiger, maar verantwoord dat honderden miljarden aan capex? Doe mij op dit moment maar railroads, olie, food & drink aandelen voor 15x de winst.
In bezit en/of short puts: kdp, Berkshire, Heineken, Kraft Heinz, CNI, BP en sofi (dat is geen value, maar small cap tech met torenhoge premies). Ik overweeg nog: mondelez.
Kdp - JDE Peet is wel een leuke overname gevolgd door een geplande split om in te duiken.
Heb je ook andere ai’s gebruikt? Copilot is zo een beetje de slechtste die ik heb geprobeerd.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:58 schreef JimmyJames het volgende:
Vandaag weer een switch naar non AI aandelen. Of zou Nvidia gewoon in het groen eindigen? Puur anekdotisch ben ik niet zo onder de indruk van AI op het werk. Met copilot is het toch een flink gevecht voordat het eindelijk doet wat je vraagt. Voor het maken van bullshit verhaaltjes en plaatjes is het handiger, maar verantwoord dat honderden miljarden aan capex? Doe mij op dit moment maar railroads, olie, food & drink aandelen voor 15x de winst.
In bezit en/of short puts: kdp, Berkshire, Heineken, Kraft Heinz, CNI, BP en sofi (dat is geen value, maar small cap tech met torenhoge premies). Ik overweeg nog: mondelez.
Kdp - JDE Peet is wel een leuke overname gevolgd door een geplande split om in te duiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |