ik ben het met zoveel partijen oneens. Dan de minst slechte kiezen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:06 schreef vrijgevochten het volgende:
Stem dan gewoon een keertje niet
Nu er geen rechts kabinet komt is de sgp uitgesloten
Snap sowieso niet dat je stemt op die partij wanneer je oneens bent met hun visie over het geloof
als jij vindt dat geloof binnenshuis moet blijven is de SGP de aller aller slechtste keuze.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik ben het met zoveel partijen oneens. Dan de minst slechte kiezen?
zondagsrust zou niet eens zo slecht zijn. Waarom moet de economie 24/7 draaienquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zondags rust is wel goed voor morti.
Hier is de boel al dicht op zondag.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
zondagsrust zou niet eens zo slecht zijn. Waarom moet de economie 24/7 draaien
Ik kies de cda voor jou!quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik ben het met zoveel partijen oneens. Dan de minst slechte kiezen?
En dan overweeg je SGP te stemmen? Ik denk dat het dan beter is om je stemrecht vrijwillig in te leverenquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
geloof is prima zolang je het maar prive houdt
Zullen we het bij de inhoud houdenquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan overweeg je SGP te stemmen? Ik denk dat het dan beter is om je stemrecht vrijwillig in te leveren.
Wat is er zo erg aan ja21?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bontebal wil 70k asielzoekers per jaar en anonimiteit op internet afschaffen
Misschien moet je dan gewoon niet zo'n onnozel topic openen. Laten we anders eens kijken wat de SGP zegt over het homohuwelijk:quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zullen we het bij de inhoud houden
Fake news. Bontenbal vindt 40 tot 70k realistisch en CDA wil anonimiteit op social media. Heb je het CDA programma uberhaupt gelezen of luister je alleen blind naar wat Geert en Jack feitenvrij blaten als ze politici niet uit laten praten?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom niet? Laat ondernemers dat lekker zelf bepalen, waarom zou de heer dat moeten doen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
stel politieke gelukszoekers die er alleen voor eigen gewin zittenquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:09 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan ja21?
Toch beter dan je vorige stem denk ik
Waarom zouden homo- of vrouwenrechten je wat moeten boeien als je een boze rechtse man bent? Die delen op dat gebied dezelfde waarden als hun moslimaartsvijanden. Minderheden moeten maar kijken, als ikke ikke ikke het maar goed hebquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon niet zo'n onnozel topic openen. Laten we anders eens kijken wat de SGP zegt over het homohuwelijk:
De openstelling van het huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht is in strijd met het wezen van het huwelijk als unieke en exclusieve verbintenis tussen één man en één vrouw. Op grond van de Bijbel kan daaraan geen goedkeuring worden gegeven. Nederland respecteert de vrijheid van de andere landen van het Koninkrijk om het klassieke huwelijk te beschermen. Lidstaten van de EU mogen het homohuwelijk niet via de weg van het vrij verkeer alsnog opgedrongen krijgen.
Of AIDS:
AIDS is een wereldwijd probleem. Wie echt wil helpen zal ook aandacht moeten vragen voor onthouding vóór het huwelijk en trouw bínnen het huwelijk. Bij de aanpak moeten ‘faith based’ organisaties en kerken een rol spelen, omdat ze een sleutelpositie innemen in preventie en de zorg voor aidspatiënten.
Euthanasie:
Het leven is het meest kostbare geschenk dat God ons geeft. Daar moeten mensen van afblijven. Dat geldt eens temeer als het gaat om het actief beëindigen van het leven van hen die moeite hebben hun wil te uiten, zoals mensen met dementie. Het begrip ‘ondraaglijk en uitzichtloos lijden’ wordt op die manier steeds verder uitgerekt. Beter is het om het lijden te verlichten door excellente (palliatieve) zorg. Of, heel waardevol, eenzaamheid te voorkomen. Het zou natuurlijk het allerbeste zijn als de ‘Euthanasiewet’ zou worden ingetrokken. Daar lijkt vooralsnog geen meerderheid voor te zijn.
Of de grondwet:
Veel Nederlandse wetten en regels zijn geworteld in Bijbelse waarden en normen. Denk aan de rechtstaat. Of aan het bestraffen van moord, doodslag en diefstal. Denk ook aan de christelijke feestdagen of de eed. De wetgeving rond het huwelijk en het verbod op polygamie. Dat de kerk en de staat onderscheiden taken hebben. Of de notie dat je op zondag in principe niet hoeft te werken. En het randschrift ‘God zij met ons’ op de euro’s. Deze noties zijn het dubbel en dwars waard om verdedigd te worden. Daarom neemt de SGP stelling tegenover degenen die, vanuit hun eigen ideologie of religie, alle sporen van het christelijk geloof in onze wetgeving willen uitwissen of (nationale) islamitische feestdagen willen erkennen.
Algemeen
De Grondwet wint aan waarde als in een voorafgaande preambule verwezen wordt naar de christelijke waarden en het ontstaan van de Nederlandse natie.
De formule ‘bij de gratie Gods’ boven wetten willen we graag behouden. Het is een waardevolle erkenning van de afhankelijkheid van de overheid van Gods zegen.
De christelijke eed en ambtsgebeden moeten in ere worden gehouden.
De bescherming van het menselijk leven wordt in de Grondwet gewaarborgd, ook voor ongeboren kinderen.
Godslastering:
Vrijheid van meningsuiting is geen recht op kwetsen en daarom nooit onbegrensd. Naast bestaande inperkingen voor bijvoorbeeld smaad of opruiing, dient ook de lastering van Gods Naam weer strafbaar te worden. De Naam van God is heilig. Lastering van God, zoals Hij Zich in de Bijbel bekend maakt, dient te worden tegengegaan. Ook dient bij het afleggen van de eed uitgegaan te worden van de christelijke eed. Ambtsgebeden en vloekverboden zijn belangrijke publieke uitingen van de erkenning van Gods Naam.
Hoe valt dit te rijmen met "geloof is prima als je het maar privé houdt!!!"?
Dus precies wat ik zei: onnozel topic.
in de OP heb ik deze onderwerpen uitgeslotenquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon niet zo'n onnozel topic openen. Laten we anders eens kijken wat de SGP zegt over het homohuwelijk:
De openstelling van het huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht is in strijd met het wezen van het huwelijk als unieke en exclusieve verbintenis tussen één man en één vrouw. Op grond van de Bijbel kan daaraan geen goedkeuring worden gegeven. Nederland respecteert de vrijheid van de andere landen van het Koninkrijk om het klassieke huwelijk te beschermen. Lidstaten van de EU mogen het homohuwelijk niet via de weg van het vrij verkeer alsnog opgedrongen krijgen.
Of AIDS:
AIDS is een wereldwijd probleem. Wie echt wil helpen zal ook aandacht moeten vragen voor onthouding vóór het huwelijk en trouw bínnen het huwelijk. Bij de aanpak moeten ‘faith based’ organisaties en kerken een rol spelen, omdat ze een sleutelpositie innemen in preventie en de zorg voor aidspatiënten.
Euthanasie:
Het leven is het meest kostbare geschenk dat God ons geeft. Daar moeten mensen van afblijven. Dat geldt eens temeer als het gaat om het actief beëindigen van het leven van hen die moeite hebben hun wil te uiten, zoals mensen met dementie. Het begrip ‘ondraaglijk en uitzichtloos lijden’ wordt op die manier steeds verder uitgerekt. Beter is het om het lijden te verlichten door excellente (palliatieve) zorg. Of, heel waardevol, eenzaamheid te voorkomen. Het zou natuurlijk het allerbeste zijn als de ‘Euthanasiewet’ zou worden ingetrokken. Daar lijkt vooralsnog geen meerderheid voor te zijn.
Of de grondwet:
Veel Nederlandse wetten en regels zijn geworteld in Bijbelse waarden en normen. Denk aan de rechtstaat. Of aan het bestraffen van moord, doodslag en diefstal. Denk ook aan de christelijke feestdagen of de eed. De wetgeving rond het huwelijk en het verbod op polygamie. Dat de kerk en de staat onderscheiden taken hebben. Of de notie dat je op zondag in principe niet hoeft te werken. En het randschrift ‘God zij met ons’ op de euro’s. Deze noties zijn het dubbel en dwars waard om verdedigd te worden. Daarom neemt de SGP stelling tegenover degenen die, vanuit hun eigen ideologie of religie, alle sporen van het christelijk geloof in onze wetgeving willen uitwissen of (nationale) islamitische feestdagen willen erkennen.
Algemeen
De Grondwet wint aan waarde als in een voorafgaande preambule verwezen wordt naar de christelijke waarden en het ontstaan van de Nederlandse natie.
De formule ‘bij de gratie Gods’ boven wetten willen we graag behouden. Het is een waardevolle erkenning van de afhankelijkheid van de overheid van Gods zegen.
De christelijke eed en ambtsgebeden moeten in ere worden gehouden.
De bescherming van het menselijk leven wordt in de Grondwet gewaarborgd, ook voor ongeboren kinderen.
Godslastering:
Vrijheid van meningsuiting is geen recht op kwetsen en daarom nooit onbegrensd. Naast bestaande inperkingen voor bijvoorbeeld smaad of opruiing, dient ook de lastering van Gods Naam weer strafbaar te worden. De Naam van God is heilig. Lastering van God, zoals Hij Zich in de Bijbel bekend maakt, dient te worden tegengegaan. Ook dient bij het afleggen van de eed uitgegaan te worden van de christelijke eed. Ambtsgebeden en vloekverboden zijn belangrijke publieke uitingen van de erkenning van Gods Naam.
Hoe valt dit te rijmen met "geloof is prima als je het maar privé houdt!!!"?
Dus precies wat ik zei: onnozel topic.
Als je het geen enkel probleem vindt dat een speerpunt is dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, blijven alleen de SGP, FvD en DENK over. Veel plezier met je keuzequote:Op maandag 25 augustus 2025 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
in de OP heb ik deze onderwerpen uitgesloten
Wat is dit nou weer voor een vreemde gevolgtrekking?quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je het geen enkel probleem vindt dat een speerpunt is dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, blijven alleen de SGP, FvD en DENK over. Veel plezier met je keuze
Daar heb je wel gelijk in, dat is wat flauw. Toont wel goed aan in welk louche rijtje je terechtkomtquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een vreemde gevolgtrekking?
Je vindt A geen probleem, DUS kun je alleen B.
Ja, de grondwet is slechts een ethische kwestie en heeft dan ook inderdaad helemaal niks te maken met geloof niet privé houden. Of het homohuwelijk: slechts een ethische kwestie, heeft niks te maken met het mensen opdringen van suffe religieuze regeltjes gebaseerd op één of ander sprookjesboek.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet zo zeer de haat naar links, maar die standpunten zijn gewoon belachelijk.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:43 schreef Farenji het volgende:
Dat je zo ontzettend verblind bent in je haat voor links dat je op een partij wil stemmen waarmee je het volledig oneens bent wat betreft hun allerdiepste principes, "maar ze zijn tenminste niet links", dat is wel een beetje heel erg sneu he.
quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, dat is wat flauw. Toont wel goed aan in welk louche rijtje je terechtkomt
Politiek is keuzes maken.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, dat is wat flauw. Toont wel goed aan in welk louche rijtje je terechtkomt
Het vervelendste van de VVD vind ik dat ze nooit nakomen wat ze in de campagne verkondigen. Dan zijn ze populistisch te noemen, vervolgens maken ze een draai naar links of geven zelf toe dat hun standpunten niet te realiseren zijn. Fool me once, shame on you. Fool me twice...quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Toch is het wel een vraag waar ik ook mee struggle. Ik ben rechts, maar ook fatsoenlijk jegens buitenlanders, normaal nadenkend cq zonder aluhoedje over vaccinaties/de maanlanding/een sociaal kredietsysteem etc en ook die-hard atheïst. Dan was de VVD altijd de enige optie, maar dat is ook niet echt geloofwaardig meer.
Vorige verkiezingen toch weer op gestemd omdat het programma op papier gewoon het beste bij mijn eigen mening aansluit, maar het was met grote tegenzin.
Ja, meestal top 3 sowieso. PVV staat ook altijd hoog, maar die willen een Nexit, hun migratiebeleid is mij veel en veel te extreem en Wilders is in mijn ogen gewoon een racist. Dat overheerst voor mij zo enorm dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen erop te stemmen, al vind ik de rest van het programma nooit zo verkeerd op papier (mag wel iets meer aan klimaat doen overigens, maar dat staat niet enorm hoog op mijn lijstje van wat ik belangrijk vind).quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het vervelendste van de VVD vind ik dat ze nooit nakomen wat ze in de campagne verkondigen. Dan zijn ze populistisch te noemen, vervolgens maken ze een draai naar links of geven zelf toe dat hun standpunten niet te realiseren zijn. Fool me once, shame on you. Fool me twice...
Komt de VVD er wel uit als je de stemwijzer invult? Want dat is toch altijd een optie als je het niet weet?
Je kunt ook iets verder van het midden stemmen dan jouw eigen standpunt. Dan werk je het totaal iets meer naar jouw voorkeur.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, meestal top 3 sowieso. PVV staat ook altijd hoog, maar die willen een Nexit, hun migratiebeleid is mij veel en veel te extreem en Wilders is in mijn ogen gewoon een racist. Dat overheerst voor mij zo enorm dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen erop te stemmen, al vind ik de rest van het programma nooit zo verkeerd op papier (mag wel iets meer aan klimaat doen overigens, maar dat staat niet enorm hoog op mijn lijstje van wat ik belangrijk vind).
Ook FvD scoort vaak relatief hoog, maar ja, dat ik daar niet op stem hoef ik niet uit te leggen hoop ik.
D66 zou een alternatief voor me kunnen zijn, maar misschien moet ik ook eens gaan nadenken over het CDA. Dat heb ik dus nooit gedaan puur en alleen omdat het een confessionele partij is. CU en zeker SGP gaan me sowieso wel (veel) te ver op religieus gebied overigens.
Heb verder niets tegen links ofzo, meeste van mijn vrienden stemmen GL/PvdA, maar dat is gewoon mijn mening niet. Dat zou voor mij nog minder logisch zijn dan toch met tegenzin VVD stemmen.
Dat hoeft niet, natuurlijk, maar daar kun je dan zelf voor kiezen. Dan ga je op zondag lekker niets doen. Mogen anderen, die dan wel willen shoppen of wat dan ook, gewoon op zondag hun ding doen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En dat getal betreft niet asielzoekers, maar migratiesaldo. Waar dus ook arbeids- en kennismigranten zitten, en terugkerende en vertrekkende Nederlanders.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fake news. Bontenbal vindt 40 tot 70k realistisch en CDA wil anonimiteit op social media. Heb je het CDA programma uberhaupt gelezen of luister je alleen blind naar wat Geert en Jack feitenvrij blaten als ze politici niet uit laten praten?
Jij kunt die onderwerpen wel uitsluiten, maar dat doet SGP nadrukkelijk niet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als Wilders of Eerdmans eerlijk zijn, zeggen ze ook dat 40 tot 70.000 realistisch is. Een totale asielstop is namelijk onmogelijk. Dat kan je wel beloven, maar ze komen nog steeds binnen en we kunnen nu niet eens 1 grensovergang bewakenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
En dat getal betreft niet asielzoekers, maar migratiesaldo. Waar dus ook arbeids- en kennismigranten zitten, en terugkerende en vertrekkende Nederlanders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |