abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218666505
@DecoAoreste nu kan ik heel makkelijk vragen of er andere dan middelmatige nummers van Coldplay zijn, maar dat is een beetje flauw.
Maar wat vind jij als fan hun beste nummer?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 3 september 2025 @ 10:53:10 #127
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218666878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
@:Decoaoreste nu kan ik heel makkelijk vragen of er andere dan middelmatige nummers van Coldplay zijn, maar dat is een beetje flauw.
Maar wat vind jij als fan hun beste nummer?
Viva la Vida O+

quote:
2807 Coldplay - Viva la Vida: Oké, daar gaan we dan. Als enige fan van Coldplay in dit topic moet ik wel vocaal zijn in mijn verdediging van deze briljante en beslist niet overschatte band. Viva la Vida vind ik hun absolute meesterwerk, met een prachtige poëtische tekst en een magistrale opbouw naar een iconische climax die iedere keer weer kippenvel oplevert bij het meezingen. Volgens LastFM heb ik het nummer nu 306 keer afgespeeld, en daarmee tel je dan dus nog niet de talloze keren mee dat het langs komt op ieder radiostation ooit. Ja het is veel gedraaid, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. #5 in de geschoonde lijst hierboven, #18 in mijn recentste top 1000, #3 op mijn LastFM dus... weemoedig maar niet verrast zwaaien we deze uit.

[ Bericht 37% gewijzigd door DecoAoreste op 03-09-2025 11:06:55 ]
pi_218666973
Een pistool tegen het hoofd momentje lijkt me dit. Ik zou voor Don’t Panic gaan denk ik. Of In My Place.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 3 september 2025 @ 11:15:34 #129
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218666997
Trouble staat duidelijk het meeste op. God put a smile upon your face ook weleens.
pi_218667389
Volgens lastFM bestaat mijn Coldplay top 3 uit Trouble, the Scientist en Don't Panic

Daar kan ik wel mee leven
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218667461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Volgens lastFM bestaat mijn Coldplay top 3 uit Trouble, the Scientist en Don't Panic

Daar kan ik wel mee leven
Ook nog eens een logische volgorde die ook buiten Coldplay toepasbaar is.
pi_218667485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:08 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Scherp! *)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 september 2025 @ 14:04:42 #133
426493 crew  PippenScottie
pi_218668391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:08 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Voor hetzelfde geld zou je Lost, Adventure of a Lifetime en In My Place hebben gehad
My friends all drive horses
  Redactie Sport woensdag 3 september 2025 @ 14:18:02 #134
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218668487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:11 schreef Tussle266 het volgende:
Een pistool tegen het hoofd momentje lijkt me dit. Ik zou voor Don’t Panic gaan denk ik. Of In My Place.
Het origineel van Ride is beter. Maar die moeten allebei nog komen, volgens mij krijgen we dat bandje nog een keer of 7.

Ik zie ook niet waarom er gehaat wordt op In My Place hierboven
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 september 2025 @ 15:02:42 #135
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218668795
Ik ga voor Amsterdam, die heeft de lijst iets te snel verlaten
Maarja, iets te onbekend denk ik
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_218668847
Coldplay-rijtjes van drie zijn er in alle soorten en maten:
Yellow, Violet Hill, Green Eyes
Magic, Miracles, Higher Power

Het zojuist genoemde Amsterdam kun je dan weer absoluut niet combineren met tracks als Paradise en Speed Of Sound.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_218669034
Nu we toch over rijtjes enzo spreken. Ik heb volgende week wat dagen niks te doen met mijn leven, dus ik wil vast wat voorwerk doen in het ordenen in de playlistverzameling van dit jaar. Heel die lijst (het gaan er uiteindelijk straks meer dan 1500 worden, dat verbaast me wel) delen heeft immers geen zijn als we 75% toch niet terugzien als nieuwkomers op de keuzelijst. Dat heb ik in een playlist gestopt, dus wie tegen die tijd zelf wil freaken kan dat dan op die manier doen.

Maar het heeft straks wel zo'n 50 uur werk gedurende het jaar gekost, dus ik wil wel wat ermee doen. Lijkt me ook leuk voor de pre-stemweek voorpret met jullie op deze plek.

Ik zat te denken aan een spoilertje met daaronder de liederen die vaker dan eens zijn gedraaid (en dus volgens mij sowieso erop komen, daar zitten wel wat inkoppers tussen), een spoilertje met de liederen met vele miljoenen tot zelfs een miljard streams bij de Zweedse oorlogsdronefinancier (zijn er ook meerdere, vooral grappig als ze er niet op blijken te komen) en een spoilertje met de liederen die goed scoren in andere lijsten. Die kan ik dan vanaf volgende week tot eind november bijhouden en deel ik dan in de week voor de stemweek hier.

Mijn vraag: heeft iemand nog een andere wens/idee?
pi_218669999
Dit klinkt al als een rijtje interessante ideeën om te zien ja
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  woensdag 3 september 2025 @ 18:46:13 #139
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218670462
Zeker interesse in je analyses, kom maar door :)
  Redactie Sport woensdag 3 september 2025 @ 23:00:50 #140
pi_218672644
Nou, ik ben weer terug dus we kunnen weer.

850 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face

Lied van Britse alleskunner Ewan MacColl, niet een grote hitmachine, maar wel succesvol met dit mooie nummer via de vertolking van Roberta Flack. Een geweldige zangeres, die dit rustige nummer zo ontzettend mooi kan brengen en daarmee nog altijd de Top 2000 haalde: Alleen in 2000 was het lied dat in 2004 de hoogste notering behaalde afwezig. Die hoogste was 601, ruim beter dan de 1657 van 2024.

849 The Weeknd - Blinding Lights

Wat was het ineens een hit he, deze interpretatie van 80's synthpop van The Weeknd. Blinding Lights was werkelijk niet van de radio te slaan. En zat ook nog in een reclame. Ja, dan is succes in de Top 2000 eigenlijk wel gegarandeerd. Dat bleek ook wel met binnenkomst op plek 98. Voelt als de dag van gisteren, was alweer in 2020. Daarna daalde het lied, dat in 3 verschillende perioden op plaats 1 in de Top 40 stond, maar nog altijd op 270. En ja, het is een kopie, maar wel een fijne kopie.

848 Dusty Springfield - Goin' Back

Goffin/King-product gezongen door Dusty. Iets minder weemoedig dan sommige andere nummers, dit is een beetje op z'n Carpenters, muzikaal gezien. Maar Dusty kan het ook gewoon met zo'n nummer. Richting het einde komen de blazers er dan wel bij en dat stuk is echt fenomenaal. Geen heel bekende plaat van de zangeres, maar wel in 2007 goed voor 1671. Mooi dat dit minder bekende nummer toch 1x mee mocht doen.

SPOILER: 847-826
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218673389
De vorige keer dat Jay Kay voorbijkwam zei ik het ook al, maar het blijft toch wel jammer dat het tot één liedje beperkt blijft al jaren. Zelfs de Stenders Stagiair is het gelukt om er drie in te prompten.

Wat ik trouwens van de playlistavonturen geleerd heb, is dat Canned Heat een echte NPO Radio 2 knuffelhit is (een beetje zoals het oeuvre van The Kooks dus). Die wordt dus al jaren 30 tot 40 keer per jaar gedraaid. Met groot succes mogen we wel zeggen, want de enige maand waarin je hem nooit hoort, is december.
  Redactie Sport donderdag 4 september 2025 @ 08:08:53 #142
pi_218673399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:06 schreef Tussle266 het volgende:
De vorige keer dat Jay Kay voorbijkwam zei ik het ook al, maar het blijft toch wel jammer dat het tot één liedje beperkt blijft al jaren. Zelfs de Stenders Stagiair is het gelukt om er drie in te prompten.

Wat ik trouwens van de playlistavonturen geleerd heb, is dat Canned Heat een echte NPO Radio 2 knuffelhit is (een beetje zoals het oeuvre van The Kooks dus). Die wordt dus al jaren 30 tot 40 keer per jaar gedraaid. Met groot succes mogen we wel zeggen, want de enige maand waarin je hem nooit hoort, is december.
Ik moet wel zeggen dat Deeper Underground dan de enige is die ik écht mis. Ik vind veel van Jamiroquai ´best leuk´, maar aangezien de beste er al in staat hoeven de nummers die iets meer dan ´best leuk´ zijn er voor mij niet per se in
  donderdag 4 september 2025 @ 08:11:41 #143
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218673407
Ik hoor Jamiroquai liever tijdens een zomerbbq dan tijdens de kerstdis
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_218673410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik moet wel zeggen dat Deeper Underground dan de enige is die ik écht mis. Ik vind veel van Jamiroquai ´best leuk´, maar aangezien de beste er al in staat hoeven de nummers die iets meer dan ´best leuk´ zijn er voor mij niet per se in
Deeper Underground zou ik ook fijn vinden. Maar ik zou bijvoorbeeld Cosmic Girl ook prima vinden. Die drie had de stagiair trouwens ook uitgekozen. Ik vind Space Cowboy, When You Gonna Learn en Too Young To Die ook prima, maar ik snap wel dat je dan een beetje 'het liedje van' effect krijgt.

Ik leer trouwens net dat ze 33 keer op de keuzelijst staan. Dat werkt ook niet echt mee.

Edit voor de volledigheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport donderdag 4 september 2025 @ 08:14:01 #145
pi_218673422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoor Jamiroquai liever tijdens een zomerbbq dan tijdens de kerstdis
Zo'n Cosmic Girl, Canned Heat of Seven Days In Sunny June past inderdaad niet echt in de winterse Top 2000-sfeer, dat helpt ook niet mee. Deeper Underground heeft dat probleem dan weer niet.
  donderdag 4 september 2025 @ 08:45:58 #146
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218673585
Too young too die en When you gonna learn zou ik zeer toejuichen, maar gaan het niet snel halen.

Als ik me niet vergis had ik de eerste afgelopen keer ingezonden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eightyone op 04-09-2025 12:29:03 ]
  Redactie Sport donderdag 4 september 2025 @ 21:15:34 #147
pi_218680813
825 Jackson Browne - The Pretender

De beste plaat met deze titel, dat verbaasde mezelf eigenlijk wel. Dit is er echt zo een die ik niet op het oog had voordat ik deze lijst maakte, maar het zit echt heel lekker in elkaar. Heel fijne vibe, met die loopjes omlaag aan het eind van de coupletten en fijne vocalen. Die blijven niet beperkt tot Jackson zelf, maar David Crosby en Graham Nash doen mee. The Pretender gaat niet per se over Browne zelf, maar over iemand die zijn dromen uit het oog is verloren en daarom maar wat doet waar hij niet voor staat. Toch wel weer net even anders dan de Foo Fighters. In 2000 en van 2002 tot 2014 stond dit in de lijst. Plek 961 in 2002 was de enige notering bij de bovenste helft.

824 Taylor Swift - Blank Space

Electropop van het album 1989, voor mij wel het moment dat Taylor meer werd dat een countrypopmeisje. Natuurlijk had ze daarvoor al goeie nummers, maar dat was wel echt pop met een countryvibe, zelfs als het wat elektronischer werd. Hier was wat dat betreft wel de omslag, dit is elektronica die er wel gewoon lekker uit knalt, wat meer in de stijl van een Ellie Goulding. Maar dan met betere vocalen, want Taylor kan op zich wel goed zingen. Een uitstekende song, goed voor plek 1605 in 2021, maar gestegen door de Taylorhype naar 757 in 2023. Afgelopen editie zakte het nummer iets naar plek 887.

823 Jim Croce - I'll Have to Say I Love You in a Song

Jim Croce, met alweer een lied dat pas uitkwam na zijn dodelijke vliegtuigcrash. Dit is toch wel een fantastisch liefdesliedje als verzoening na een ruzie, prachtig gedaan en voor mij echt weer zo'n Top 2000-lied. Waar hoor je dit verder nog? Nouja, ook niet meer in de Top 2000 dus, want daar staat het lied sinds 2020 niet meer in. Daarvoor was het elk jaar genoteerd, met plek 627 als beste notering in het jaar 2002.

SPOILER: 822-801

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 04-09-2025 21:49:57 ]
  donderdag 4 september 2025 @ 21:20:33 #148
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218680911
The Bangles - A Hazy Shade of Winter blijft hier een van die nummers waar meer uitgehaald had kunnen worden.

Fijne gitaarriff en drums. Maar de weke manier van zingen en de kerstbelletjes doen er afbreuk aan. Het uiteindelijke resultaat klinkt een stuk truttiger dan nodig was geweest.
  Redactie Sport donderdag 4 september 2025 @ 21:24:28 #149
pi_218680963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:20 schreef Eightyone het volgende:
The Bangles - A Hazy Shade of Winter blijft hier een van die nummers waar meer uitgehaald had kunnen worden.

Fijne gitaarriff en drums. Maar de weke manier van zingen en de kerstbelletjes doen er afbreuk aan. Het uiteindelijke resultaat klinkt een stuk truttiger dan nodig was geweest.
Het origineel is wel een van mijn favorieten van Paul & Art, dat helpt denk ik mee bij de waardering, aangezien dat lied niet zo bekend is.
  donderdag 4 september 2025 @ 21:45:50 #150
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218681264
En toen hadden we ineens 3 stemnummers achter elkaar. En in het vorige blok ook al een met het lekkere synthnummer van Yazoo.

In dit blok Sylvia's mother, waar ik, ondanks dat ik een relatie met Sylvia had, gelukkig nooit last van heb gehad. Het magische Heart, waarvan ik The Road Home nog wel eens opzet en New Order met Blue Monday, het tweede deel van de Gay Monday mashup.

SPOILER
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')