Viva la Vidaquote:Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
@:Decoaoreste nu kan ik heel makkelijk vragen of er andere dan middelmatige nummers van Coldplay zijn, maar dat is een beetje flauw.
Maar wat vind jij als fan hun beste nummer?
quote:2807 Coldplay - Viva la Vida: Oké, daar gaan we dan. Als enige fan van Coldplay in dit topic moet ik wel vocaal zijn in mijn verdediging van deze briljante en beslist niet overschatte band. Viva la Vida vind ik hun absolute meesterwerk, met een prachtige poëtische tekst en een magistrale opbouw naar een iconische climax die iedere keer weer kippenvel oplevert bij het meezingen. Volgens LastFM heb ik het nummer nu 306 keer afgespeeld, en daarmee tel je dan dus nog niet de talloze keren mee dat het langs komt op ieder radiostation ooit. Ja het is veel gedraaid, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. #5 in de geschoonde lijst hierboven, #18 in mijn recentste top 1000, #3 op mijn LastFM dus... weemoedig maar niet verrast zwaaien we deze uit.
Ook nog eens een logische volgorde die ook buiten Coldplay toepasbaar is.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Volgens lastFM bestaat mijn Coldplay top 3 uit Trouble, the Scientist en Don't Panic
Daar kan ik wel mee leven
Scherp!quote:Op woensdag 3 september 2025 12:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ook nog eens een logische volgorde die ook buiten Coldplay toepasbaar is.
Voor hetzelfde geld zou je Lost, Adventure of a Lifetime en In My Place hebben gehadquote:Op woensdag 3 september 2025 12:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ook nog eens een logische volgorde die ook buiten Coldplay toepasbaar is.
Het origineel van Ride is beter. Maar die moeten allebei nog komen, volgens mij krijgen we dat bandje nog een keer of 7.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:11 schreef Tussle266 het volgende:
Een pistool tegen het hoofd momentje lijkt me dit. Ik zou voor Don’t Panic gaan denk ik. Of In My Place.
SPOILER: 847-826Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik moet wel zeggen dat Deeper Underground dan de enige is die ik écht mis. Ik vind veel van Jamiroquai ´best leuk´, maar aangezien de beste er al in staat hoeven de nummers die iets meer dan ´best leuk´ zijn er voor mij niet per se inquote:Op donderdag 4 september 2025 08:06 schreef Tussle266 het volgende:
De vorige keer dat Jay Kay voorbijkwam zei ik het ook al, maar het blijft toch wel jammer dat het tot één liedje beperkt blijft al jaren. Zelfs de Stenders Stagiair is het gelukt om er drie in te prompten.
Wat ik trouwens van de playlistavonturen geleerd heb, is dat Canned Heat een echte NPO Radio 2 knuffelhit is (een beetje zoals het oeuvre van The Kooks dus). Die wordt dus al jaren 30 tot 40 keer per jaar gedraaid. Met groot succes mogen we wel zeggen, want de enige maand waarin je hem nooit hoort, is december.
Deeper Underground zou ik ook fijn vinden. Maar ik zou bijvoorbeeld Cosmic Girl ook prima vinden. Die drie had de stagiair trouwens ook uitgekozen. Ik vind Space Cowboy, When You Gonna Learn en Too Young To Die ook prima, maar ik snap wel dat je dan een beetje 'het liedje van' effect krijgt.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat Deeper Underground dan de enige is die ik écht mis. Ik vind veel van Jamiroquai ´best leuk´, maar aangezien de beste er al in staat hoeven de nummers die iets meer dan ´best leuk´ zijn er voor mij niet per se in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Zo'n Cosmic Girl, Canned Heat of Seven Days In Sunny June past inderdaad niet echt in de winterse Top 2000-sfeer, dat helpt ook niet mee. Deeper Underground heeft dat probleem dan weer niet.quote:Op donderdag 4 september 2025 08:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoor Jamiroquai liever tijdens een zomerbbq dan tijdens de kerstdis
SPOILER: 822-801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 04-09-2025 21:49:57 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het origineel is wel een van mijn favorieten van Paul & Art, dat helpt denk ik mee bij de waardering, aangezien dat lied niet zo bekend is.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:20 schreef Eightyone het volgende:
The Bangles - A Hazy Shade of Winter blijft hier een van die nummers waar meer uitgehaald had kunnen worden.
Fijne gitaarriff en drums. Maar de weke manier van zingen en de kerstbelletjes doen er afbreuk aan. Het uiteindelijke resultaat klinkt een stuk truttiger dan nodig was geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |