abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218651759
Top 60 met vorig jaar (Top 1000) vergeleken laat bovenin ook niet veel vreemde eenden zien. Wel een flinke vrije val van Roller Coaster en natuurlijk een Ospaussedawaye bonus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de hoogste nieuwen te zien, met Schuitmaker, Claudia, Taylor, Abba en Frans Halsema, lijkt de V3000 steeds meer op de T2000. En dat is treurig. Eenheidsworst dan.

De nieuwste 10 in de Veronica-lijst, vorig jaar niet genoteerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er zijn niet eens 2000 nieuwen, maar 2004. Want er zijn er 4 verdwenen:

341 Metallica - Nothing Else Matters (Live) (stond er vorig jaar dus 2x in?)
587 Danny Vera - The Weight
691 Aerosmith - Love In An Elevator
963 Dire Straits - Your Latest Trick

Die onderste drie zal de stagiair-samensteller van dienst vergeten zijn.

Tot slot mijn favoriete check op een lange lijst, of die wel of niet echt op stemmen is gebaseerd: staat dezelfde artiest vlak bij elkaar ja of nee? In de Top2000 staat 7x dezelfde artiest achter elkaar, en nog 17x met 1 of 2 nummers ertussen. In deze V3000 is dat nooit 2x achter elkaar, nooit met ééntje ertussen en 4x met 2 nummers ertussen (3x top 100). Gewoon een willekeurige keer Keane rond de 1090 achter elkaar maakt een lijst meer te vertrouwen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_218651793
Metallica was de afgelopen 2 jaar dubbel inderdaad: studio versie en S&M versie. En die kon je ook allebei gewoon stemmen dit jaar, dus dat komt het geloof ook al niet echt ten goede.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218651795
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:29 schreef Cassa95 het volgende:
Top 60 met vorig jaar (Top 1000) vergeleken laat bovenin ook niet veel vreemde eenden zien. Wel een flinke vrije val van Roller Coaster en natuurlijk een Ospaussedawaye bonus.

SPOILER
Aan de hoogste nieuwen te zien, met Schuitmaker, Claudia, Taylor, Abba en Frans Halsema, lijkt de V3000 steeds meer op de T2000. En dat is treurig. Eenheidsworst dan.

De nieuwste 10 in de Veronica-lijst, vorig jaar niet genoteerd:
SPOILER
En er zijn niet eens 2000 nieuwen, maar 2004. Want er zijn er 4 verdwenen:

341 Metallica - Nothing Else Matters (Live) (stond er vorig jaar dus 2x in?)
587 Danny Vera - The Weight
691 Aerosmith - Love In An Elevator
963 Dire Straits - Your Latest Trick

Die onderste drie zal de stagiair-samensteller van dienst vergeten zijn.

Tot slot mijn favoriete check op een lange lijst, of die wel of niet echt op stemmen is gebaseerd: staat dezelfde artiest vlak bij elkaar ja of nee? In de Top2000 staat 7x dezelfde artiest achter elkaar, en nog 17x met 1 of 2 nummers ertussen. In deze V3000 is dat nooit 2x achter elkaar, nooit met ééntje ertussen en 4x met 2 nummers ertussen (3x top 100). Gewoon een willekeurige keer Keane rond de 1090 achter elkaar maakt een lijst meer te vertrouwen.
Uit de achterhoede van de lijst krijg ik wel voorzichtig de indruk dat de lijst is gebaseerd op een blauwdruk op alfabetische volgorde.

quote:
2746 Bon Jovi Runaway
2747 Bob Marley & The Wailers Jamming
2748 Beyonce Single Ladies (Put A Ring On It)
2749 Billy Joel Stranger

2753 Something Happens Parachute
2754 Spargo You And Me
2755 Small Faces Itchycoo Park
2756 Spandau Ballet Only When You Leave
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218651814
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Uit de achterhoede van de lijst krijg ik wel voorzichtig de indruk dat de lijst is gebaseerd op een blauwdruk op alfabetische volgorde.
[..]

Oh wat leuk! Net als onderin de eerste Top 2000 lijsten :D
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_218651994
Het biedt nog enige Hope dat Fade Into You binnenkomt op 2709
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_218652063
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 15:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Het biedt nog enige Hope dat Fade Into You binnenkomt op 2709
Er staan sowieso hier en daar wel wat leuke liedjes in, alleen door al het bovenstaande is het niet heel aanlokkelijk om de radio ervoor aan te zetten. Als er realistische blokjes met fijne liedjes waren, maar daar moet je met een vergrootglas naar speuren én je dan nog heel soepel voor opstellen ook. Elk leuk liedje is door lootjes trekken ergens tussen de dagelijkse gang van zaken terechtgekomen.
pi_218652090
Had eigenlijk wel meer dan 5 noteringen van Veronica's huiszanger Danny Vera in de lijst verwacht. Zo zal Morning Dawns Again nog te recent zijn. Benieuwd of die in de Top 2000 wel succesvol gaat zijn dit jaar. Klinkt wel heel erg Chris Isaak (meets Travis' Side) maar alsnog een prima nummer dus hoop het
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_218652375
Gorki - Mia gewoon op 982 in de Rob 3000 terwijl ie bij kink in n 90's top notabene ontbreekt. Ik ben voor Rob-invloed op de radio
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218652677
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 15:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gorki - Mia gewoon op 982 in de Rob 3000 terwijl ie bij kink in n 90's top notabene ontbreekt. Ik ben voor Rob-invloed op de radio
Mia heeft nooit afgezien. Ozzy daarentegen wel, dus er was ruimte nodig voor Mama, I’m Coming Home.

En daarmee wil ik die direct toevoegen aan de potloodlijst voor week 53, want 3x gedraaid dus serieuze keuzelijstkans.
  maandag 1 september 2025 @ 16:31:08 #110
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218652694
quote:
Bij Gorki denk ik niet gelijk aan KINK als ik eerlijk ben.... dus zo gek vind ik het niet.

Ik ben overigens ook voor invloed van de muzikale smaak van Rob, maar dan had ie de Rob 3000 moeten uitzenden. Nu is het gewoon een soort Top 2000 met heel af en toe iets aparts tov de Top 2000.
  maandag 1 september 2025 @ 16:41:56 #111
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_218652809
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 16:31 schreef peaceman het volgende:

[..]
Bij Gorki denk ik niet gelijk aan KINK als ik eerlijk ben.... dus zo gek vind ik het niet.
Toen Leon Verdonschot in 2019 het programma Oeverloos presenteerde op Kink, sloot hij dat programma wel iedere week af met iets van Gorki. Maar dat ligt inmiddels ook weer in het verleden. Dus nee, die invloed zal het nu op Kink niet meer hebben.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_218652841
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 16:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik ben overigens ook voor invloed van de muzikale smaak van Rob, maar dan had ie de Rob 3000 moeten uitzenden. Nu is het gewoon een soort Top 2000 met heel af en toe iets aparts tov de Top 2000.
Mia stond jarenlang vast genoteerd tussen 400 en 600 in de Kink 1500. Dus in die zin ben ik juist wel verbaasd.
pi_218652893
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:44 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Mia stond jarenlang vast genoteerd tussen 400 en 600 in de Kink 1500. Dus in die zin ben ik juist wel verbaasd.
Weet je toevallig ook of Mia de enige optie was voorheen? Dit jaar waren het er namelijk meer. Ik zal straks thuis even kijken welke, want ik had de keuzelijst gekaapt omdat er wat nieuwkomers waren (waaronder dus Ozzy en Gorki).
pi_218653020
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:49 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Weet je toevallig ook of Mia de enige optie was voorheen? Dit jaar waren het er namelijk meer. Ik zal straks thuis even kijken welke, want ik had de keuzelijst gekaapt omdat er wat nieuwkomers waren (waaronder dus Ozzy en Gorki).
Ik meen Lieve Kleine Piranha of Soms Vraagt een Mens Zich Af maar weet het niet meer zeker - alleen op Mia gestemd
pi_218653368
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:00 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ik meen Lieve Kleine Piranha of Soms Vraagt een Mens Zich Af maar weet het niet meer zeker - alleen op Mia gestemd
Even uitgezocht: die nieuwe was Mijn Dierbare Vijand, die stond er vorig jaar niet op, weet niet hoe dat met de keuzelijst van de afgelopen Kink 1500 zat. Daarnaast stonden Mia en Lieve Kleine Piranha er voor deze 500 op.

Mia stond trouwens in 2024 ook niet in de 90's Top 500. Geen idee waarom niet, want hij staat inderdaad standaard in de 1500.
pi_218653440
Overigens neem ik de uitslag van de Kink 90's 500 een stuk serieuzer, ook bonustechnisch.
pi_218653518
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:29 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Even uitgezocht: die nieuwe was Mijn Dierbare Vijand, die stond er vorig jaar niet op, weet niet hoe dat met de keuzelijst van de afgelopen Kink 1500 zat. Daarnaast stonden Mia en Lieve Kleine Piranha er voor deze 500 op.

Mia stond trouwens in 2024 ook niet in de 90's Top 500. Geen idee waarom niet, want hij staat inderdaad standaard in de 1500.
Ja klopt. Ging van plek 630 ofzo ineens eruit. Jammer was dat.

Overigens is de hoogste Rob de Nijs bij Veronica een nieuwkomer. Ben wel benieuwd hoe dat bij de Top 2000 gaat zijn. Neem aan dat het daar gewoon Foto van Vroeger gaat zijn
  maandag 1 september 2025 @ 18:32:30 #118
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218653901
quote:
Ik denk niet dat dat per se Rob-invloed is. Volgens mij vind 'ie er zelf helemaal niets aan, stond ook niet in de Kxradio Freak Top 10000 destijds.
Kan evengoed zijn dat-ie wel vind dat het erin moet, natuurlijk.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_218654931
Ik heb nog even goed naar de samenstelling gekeken. Het ziet er weliswaar heel gemaakt uit en op 1 september is het niet echt wat je zoekt. Maar als dit de ondergrens was in week 53, waren we een stuk beter af dan we nu zijn.
pi_218655574
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat per se Rob-invloed is. Volgens mij vind 'ie er zelf helemaal niets aan, stond ook niet in de Kxradio Freak Top 10000 destijds.
Kan evengoed zijn dat-ie wel vind dat het erin moet, natuurlijk.
Hij was in Bonanza de enige die m draaide op radio 2. Nu is dat een verzoekprogramma, maar toch.
pi_218658823
Even een kleine zijsprong die me gisteren niet was opgevallen: drumphil en Dire Straits zijn niet in het Kinklijstje gestemd, Comedown staat daarentegen 30 plekken hoger dan vorig jaar.

Er is dus nog hoop voor de mensheid.
pi_218661111
Comedown bij Kink nu. Lijstjesseizoen is al geslaagd!
  dinsdag 2 september 2025 @ 23:18:20 #123
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218665046
Kleine inhaalslag na weekend weg:

Favoriete nummers uit het blokje 900-876:

877 Kate Bush - Wuthering Heights: Ah, herinneringen aan de allereerste Top 2000 door dit nummer. Samen met mijn ouders klaarzitten bij de radio om onze favorieten op te nemen op een cassettebandje, om die vervolgens in de auto te beluisteren in het nieuwe jaar. Al zou het ook kunnen dat het niet de eerste, maar de tweede of derde keer Top 2000 was dat we dit specifieke nummer op een cassettebandje hebben gezet. Hoe het ook zij, ik vond als kind de prachtige hoge zangstem van Kate Bush al intrigerend. Geen wonder dat ik een paar jaar later groot fan werd van Sharon den Adel, van wie altijd gezegd werd in die tijd dat haar stem zo op die van Kate leek (wat ook de reden was dat WT al ruim vóór de Q Music Sessions een ding waren Running Up That Hill heeft gecoverd overigens).
900 Nirvana - Come as You Are: Wie de riff ook heeft verzonnen, het is er in ieder geval eentje die meteen beklijft en tot het einde der tijden in je hoofd blijft hangen. Het is in dat kader een beetje een tegenhanger van Lithium, die ook geniaal is maar juist steviger leunt op de zang.
898 Queen - Bohemian Rhapsody: De eeuwige nummer 1, jawel. Bij mij is het de nummer 3 van dit blokje, dus ook ik vind dit niet hét beste nummer aller tijden. Maar wel een leuke traditie natuurlijk, en een uitstekende en lekker gevarieerde plaat, je kan het veel slechter treffen. Als fan van Coldplay moet ik zeggen dat ik niet hoop dat het naar hun maatstaven relatief middelmatige Fix You de koppositie overneemt dit jaar, en zelfs Magic van dezelfde artiest (ook in dit blokje) classificeer ik een stukje lager, al ben ik wel gecharmeerd van het onorthodoxe Ghost Stories als album.

Minst favoriete nummers uit het blokje 900-876:

889 Weezer - Buddy Holly: Genretechnisch zou dit me nog wel aardig moeten liggen, maar ik vind die zang in dit nummer echt niet mooi, neigend naar vals. Misschien is het gewoon de combinatie die hier net niet goed werkt, want bijvoorbeeld Island In The Sun vind ik wel een lekker plaatje van ze.
879 Beyoncé – Halo: Op zich inderdaad wel de minst slechte van Beyoncé, maar bij mij zou ze met geen enkel nummer in de buurt komen van de bovenste 2000. Het is een type overdreven gepolijste popmuziek waar ik niet bijzonder veel mee kan. Het helpt niet dat ik haar ook niet bijzonder sympathiek vind natuurlijk.
895 The Temptations - My Girl: Niet echt slecht, maar dat overgangsstuk met 'what can make me feel this way' vind ik niet zo mooi, een beetje te traag en te staccato.

Favoriete nummers uit het blokje 875-851:

865 Billie Eilish - Birds of a Feather: Net als The Emptiness Machine en The Door opnieuw een plaat die het uitzwaai-alarm misloopt wegens te recent. Dan moeten we het maar goedmaken als Everything I Wanted (hopelijk voorlopig nog niet) aan de beurt is. Ook dit is wel een van de betere van deze geweldige zangeres met haar breekbare en gevoelige stem.
871 Pearl Jam - Just Breathe: Niet alles wat Pearl Jam heeft gedaan verandert voor mij in goud, een nummer als Black heeft bij mij nooit zo goed kunnen landen (al vind ik hem ook weer niet zo mager dat hij in het lijstje hieronder opduikt). Maar deze vind ik wel echt heel mooi; de wat rustigere stijl, kabbelend op een manier zonder dat het verveelt, past in mijn optiek wat beter.
874 Frans Halsema & Jenny Arean - Vluchten kan niet meer: Ah, weer een favoriet van mijn pa, dat hebben we al een tijd niet meer gezien. Frans Halsema heb ik echt wel van huis uit meegekregen en mag ik nog steeds wel graag luisteren. Mijn favoriet, De Vroeg Grijze Generatie, heeft de Top 2000 helaas nooit gehaald, maar deze mag er ook zeer zeker zijn. De uitspraak 'mijn liefje, mijn liefje, wat wil je nog meer?' was bij ons thuis ook een gevleugelde uitdrukking.

Minst favoriete nummers uit het blokje 875-851:

858 Kendrick Lamar - King Kunta: Hadden we afgelopen winter niet een zeldzaam momentje van lichte onenigheid in deze normaal zo vreedzame topicreeks omtrent Kendrick? Ik vind het op zich niet erg dat dit erin staat hoor, goed voor de diversiteit in de lijst, maar mijn smaak is het niet. Qua hiphop ben ik altijd wel kieskeurig, het moet niet té stevig leunen op de rap alleen of té agressief klinken en liefst nog een beetje lekkere muzikale omlijsting hebben. Dan beland je al snel in de hoek van de cross-over of alternatieve platen met wat rap erin, niet bij de wat meer 'pure' hiphop a la Kendrick Lamar.
855 Ed Sheeran - Castle on the Hill: De altijd wisselvallige Edje Kroketje. In dit nummer vind ik de climax in het refrein niet zo lekker uitkomen, de opbouw is aanvankelijk nog wel aardig maar het refrein springt er net niet genoeg uit voor mij. Het moment dat de titel 'castle on the hill' wordt gezongen klopt gevoelsmatig ook niet helemaal, ik kan niet helemaal plaatsen of het een probleem met ritme of metrum is of... afijn.
853 Billy Joel - Scenes from an Italian Restaurant: Op zich niet slecht, maar ik vind hem wel een beetje aan de langdradige kant en ook wat eclectisch. Een Goodnight Saigon is ongeveer even lang, maar heeft een veel logischere opbouw en een prachtig refrein, en bovendien een veel indrukwekkender thema. Waar dit nu echt over gaat vind ik een beetje vaag. Al mag ik best graag een pizza met een glaasje wijn nuttigen.
  woensdag 3 september 2025 @ 04:13:29 #124
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218665336
King Kunta beschouw ik juist als relatief 'muzikale' hiphop.
pi_218666040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 23:18 schreef DecoAoreste het volgende:
855 Ed Sheeran - Castle on the Hill:
Ik heb dit juist altijd één van de fijnere van Ed gevonden. Maar ik heb er dan ook echt nog nooit zo naar geluisterd zoals jij het nu beschrijft, dus misschien klopt dat wel. Ik had altijd meer dat ik mezelf er wel in herkende, dus misschien had ik eerder gitaar moeten leren spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')