quote:Koffiedik wordt aanbevolen als meststof vanwege de hoge concentratie stikstof.
Stikstof is inderdaad een essentiële voedingsstof voor gezonde en krachtige plantengroei.
Toch hebben planten meer nodig dan alleen stikstof.
Hoewel koffiedik rijk is aan stikstof, zijn de andere twee belangrijke voedingsstoffen - kalium en fosfor - slechts in lage concentraties aanwezig.
Hier ligt het probleem: planten hebben kalium nodig voor weerstand tegen hitte, droogte, vorst en ongedierte.
Fosfor bevordert een gezonde vrucht- en bloemvorming en versterkt de wortels.
quote:Partij mikt ook op rentree stikstoffonds, snijden in zorg en een verbod op anonieme accounts op sociale media
CDA wil inkomensafhankelijke ’vrijheidsbijdrage’ om leger te kunnen spekken
Den Haag- Nederlanders moeten voortaan een ’vrijheidsbijdrage’ gaan betalen, zodat de NAVO-norm gehaald kan worden.
Dat is een opvallend nieuw punt in het CDA-verkiezingsprogramma.
De vrijheidsbijdrage, die via de belastingdienst zal worden geïnd, gaat voor alle burgers en bedrijven gelden en wordt wat partijleider Henri Bontenbal betreft inkomensafhankelijk.
Inge Lengton
Chef politieke redactie, verslaggever Algemene Politiek
8 minuten geleden
Om welk bedrag het grofweg gaat, is onduidelijk. Dat maakt de partij naar eigen zeggen later bekend.
Het CDA presenteerde het concept-verkiezingsprogramma maandag in Den Haag. ’
Bouwen op vertrouwen, onze keuzes voor een fatsoenlijk land’ heet het.
Daarin schetst de partij een diep verdeeld en onzeker Nederland en een politiek die geen verantwoordelijkheid neemt.
quote:Andere opmerkelijke punten uit de concept-partijprogramma van het CDA:
Waar de partij voorheen pleitte voor 'een straatje erbij' vanwege de woningnood gaat de partij nu voor 'een wijkje erbij' in alle dorpen en steden
De verlaging van het eigen risico wordt teruggedraaid
Militaire opkomstplicht naar Scandinavisch model
Samensmelting van de kinderbijslag en het kindgebondenbudget met een hoger vast en een lager variabel deel
Een verbod op anonieme accounts op sociale media
De minimumleeftijd voor sekswerkers gaat van 18 naar 21 jaar
,Schenken moet aantrekkelijker worden dan erven"
Terugdraaien van het legaliseren van online gokken
Voor alle statushouders is het inburgeringsonderwijs verplicht, in het uiterste geval op straffe van verlies van hun status
Invoer van een nieuwe wet op de politieke partijen, waarin interne partijdemocratie een eis wordt voor politieke partijen
De zittingsduur van de Eerste Kamer wordt verlengd naar zes jaar, waarbij om de drie jaar beurtelings 38 en 37 leden worden gekozen
quote:De beschikbaarheid van politieagenten om de demonstratie in goede banen te kunnen leiden, moet zwaarder kunnen meewegen bij de beoordeling door burgemeesters.
Iedereen die met harddrugs op zak wordt gepakt, krijgt naast een strafrechtelijke sanctie ook een educatieve cursus over de gevaren van drugsgebruik in lijn met alcohol in het verkeer
Veroordeelde terroristen met een dubbele nationaliteit moeten de Nederlandse nationaliteit kwijtraken en worden teruggestuurd naar het land van herkomst
Door de overheid bekostigd fruit op alle basisscholen
Leeftijdsgrens voor tabaksverkoop moet van 18 naar 21 jaar
Onder strikte voorwaarden (geluid, uitstoot) kan Lelystad Airport open voor burgerluchtvaart
Extra cellen, maar ook meer enkelbanden in plaats van celstraffen
Wat je denkt, doet er niet zoveel toe. Het gaat om zaken die ook werkelijk in het verkiezingsprogramma staan.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)pekken/85611000.html
Het CDA wil een extra inhouding op het salaris van werkende mensen voor de vrijheid van Nederland
En ook een inhouding voor het nieuwe stikstof fonds
En een verbod op het weggooien van de koffiepads denk ik
[..]
[..]
het ging te goed met het CDA, in de peilingen,quote:
Ja zo kun je iedere extra heffing op het salaris goed pratenquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als men hierop tegen is, dan wordt het 'gewoon' via de belastingen betaald. Linksom of rechtsom moet het toch betaald worden.
Het voordeel is dat er nu per direct apart budget voor wordt gereserveerd in plaats van dat het dus uit de algemene belasting hoop betaald wordt. Dat voorkomt dat men op een gegeven moment niet aan het budget kan komen doordat deze gelden voor andere zaken gebruikt kunnen worden.
Graag gedaan rawwetje.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Uitstekend onderbouwd allemaal weer Nobertje
Ben jij van het niveau 'zolang ik maar netto meer geld ontvang, zijn alle problemen opgelost'?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja zo kun je iedere extra heffing op het salaris goed praten
ik ben ervoor om de arbeidskorting te verhogen naar 25.000 euro zodat er ook wat netto overblijft als het werk gedaan is in het weekend
Ook zeer gunstig voor klokkenluiders.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:04 schreef Black_Baron het volgende:
"Een verbod op anonieme accounts op sociale media"
Daar gaat Fok.
ik ben van het niveau minder toeslagen en meer netto loonquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ben jij van het niveau 'zolang ik maar netto meer geld ontvang, zijn alle problemen opgelost'?
Zo ja, dan trek ik mij terug uit deze discussie met jou.
Geen idee hoe dat het onderwerp van dit topic (budget voor NAVO & stikstof) op moet gaan lossen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben van het niveau minder toeslagen en meer netto loon
Dat een wat hogere staatsschuld geen enkele probleem is voor Nederland, voordat de EU het komt halenquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat het onderwerp van dit topic (budget voor NAVO & stikstof) op moet gaan lossen.
Ah. Eventuele problemen met de begroting zijn voor latere generaties. Ok.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
Dat een wat hogere staatsschuld geen enkele probleem is voor Nederland, voordat de EU het komt halen
Nederland heeft een negatieve staatschuld een staatstegoed dus, als enige in Europaquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah. Eventuele problemen met de begroting zijn voor latere generaties. Ok.
Zou jij daar voor zijn?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ook zeer gunstig voor klokkenluiders.
je die stikstof heffing dat is een tikkie gestoord , killing eigenlijkquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Yikes, dat zijn toch wel potentiële zetelkillers die ik hier in lees hoor. Daar ga je in lijstrekkersdebatten best een zware dobber aan krijgen.
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Nederland heeft een relatief lage staatschuld vergeleken met andere landen, maar daar is niks 'negatiefs' aan zoals jij het bedoelt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland heeft een negatieve staatschuld een staatstegoed dus, als enige in Europa
Oh verhip, had ik nog niet gezienquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:04 schreef Black_Baron het volgende:
Daar gaat Fok.
Nou denk ik wel dat ze vooral doelen op de Tiktoks en Facebooks van deze wereld maar het is wel weer écht CDAquote:Op maandag 25 augustus 2025 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh verhip, had ik nog niet gezien
Die zijn echt knettergek. Dit is voor mij een absolute dealbreaker terwijl ik verder zeer te spreken was over de partij.
Cda ten voeten uit.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:04 schreef Black_Baron het volgende:
Daar gaat Fok.
Nederland heeft nog een latente belasting vordering op de pensioenpotten van 35% op 1.850 miljard euro aan uitgesteld loon , geen enkel land in de EU heeft datquote:Op maandag 25 augustus 2025 12:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Nederland heeft een relatief lage staatschuld vergeleken met andere landen, maar daar is niks 'negatiefs' aan zoals jij het bedoelt.
Met 42,2 procent behoort de Nederlandse staatsschuld tot de laagste van Europa. Het kan nog lager: Luxemburg, Estland, Letland en Litouwen hebben een staatsschuld van rond de dertig procent van het bbp. Er is geen land ter wereld die een 'negatieve staatsschuld en staatstegoed (????)' heeft.
Ik mis NSCquote:Op maandag 25 augustus 2025 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou denk ik wel dat ze vooral doelen op de Tiktoks en Facebooks van deze wereld maar het is wel weer écht CDA
Christendemocraten gonna christendemocraatquote:Op maandag 25 augustus 2025 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mis NSC
Al heb ik in de wandelgangen gehoord dat die wat dit onderwerp betreft echt geen haar beter zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |