Klinkt alsof NSC meer fans heeft in het Midden-Oosten dan in Nederland.quote:Hamas juicht aftreden Veldkamp toe: ’Moedige en morele daad’
AMSTERDAM - Hamas heeft lof uitgesproken voor het aftreden van de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp en meerdere andere bewindspersonen. De Palestijnse beweging noemde hun vertrek „een moedige en morele houding” tegenover de oorlog in Gaza, meldt de Arabische nieuwszender Al Jazeera.
Volgens Hamas weerspiegelt het besluit van de ministers „humanitaire waarden” te midden van wat zij omschrijven als „de oorlog van uitroeiing en hongersnood” tegen de bevolking in de Gazastrook. Het aftreden zou „een krachtig signaal afgeven over de noodzaak tot actie en een einde aan de fascistische agressie tegen onschuldige burgers”.
Hamas prijst besluit Veldkamp
Veldkamp stapte op 22 augustus op, nadat zijn coalitiepartners weigerden steun te verlenen aan nieuwe sancties tegen Israël. De bewindsman vond die sancties noodzakelijk vanwege de humanitaire situatie in Gaza en het beleid op de Westelijke Jordaanoever. Het is opmerkelijk dat Hamas zo expliciet buitenlandse politici prijst, temeer omdat Nederland traditioneel een nauwe bondgenoot is van Israël.
Op Arabische sociale media wordt Veldkamp eveneens geprezen. Al Jazeera citeert bloggers die spreken van een „historisch” besluit dat „in het collectieve geheugen gegrift zal blijven”. Sommigen pleiten zelfs voor een Nobelprijs voor de Vrede voor de Nederlandse ministers, als erkenning voor hun „eervolle standpunten ter ondersteuning van rechtvaardigheid en mensenrechten”.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-daad/85598917.html
Ook wel heel eng.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klinkt alsof NSC meer fans heeft in het Midden-Oosten dan in Nederland.
Maar wel opmerkelijk dat een terreurorganisatie zo goed op de hoogte is van de Nederlandse politiek.
Mwah, die hebben ook gewoon internettoegang en kunnen gewoon op Wikipedia enzo kijkenquote:
Dat is gezien de huidige peilingen niet zo onlogisch.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
Klinkt alsof NSC meer fans heeft in het Midden-Oosten dan in Nederland.
quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, de Palestijnen terroristen en hun adepten zijn natuurlijk bij elke Westerse regering gebaat die geen harde vuist maakt jegens hun aanhoudende terreur en zich volledig achter Israël staat. We zien helaas zelfs menig Westers land dat volop de kant van de Palestijnen kiest en een Palestijnse staat gaat erkennen wat Hamas ziet als een resultaat van 7 oktober 2023.
De realiteit is dan ook dat meteen na die zeer brute aanslagen, het Westen de volledige handen af had moeten trekken van de zogeheten 'Palestijnse zaak'. De Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook had moeten erkennen als Israëlisch gebied en stoppen met miljarden te stoppen in de zakken van corrupte terroristenleiders.
Laat deze mensen het maar eens helemaal zelf uitzoeken, zonder enige vorm van hulp. Dan kan men eens stevig nadenken over het eigen gedrag in de afgelopen decennia, waar terreur, antisemitisme, martelaarschap en nota bene ook anti-Westerse sentimenten de boventoon hebben gevoerd.
Israël is hier natuurlijk de aangevallen partij en tevens onze bondgenoot. Tenzij jij aan de kant van Hamas en dienst adepten wilt staan natuurlijk, maar dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:37 schreef Cupfighter het volgende:
Laat het westen maar de handen af trekken van Israel en het uitzoeken zonder hulp
Ik ben niet voor Hamas omdat ik kritiek heb op Israel, de westerse wereld zou zich terug moeten trekken bij dit conflict wat al veel Langer duurt dan de genoemde 6 Oktoberquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is hier natuurlijk de aangevallen partij en tevens onze bondgenoot. Tenzij jij aan de kant van Hamas en dienst adepten wilt staan natuurlijk, maar dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Het zegt wel iets over hoe goed hun propagandamachine werkt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, die hebben ook gewoon internettoegang en kunnen gewoon op Wikipedia enzo kijken
Dit had ik 40 jaar geleden iets enger gevonden.
Dat klopt. Het conflict speelt inderdaad al veel langer dan de aanslagen 7 oktober 2023 en bijna iedere keer zijn de Palestijnen de aanleiding geweest. Je hoeft zeker niet voor Hamas te zijn natuurlijk, maar als je alleen naar Israël wijst en zelfs stelt dat het Westen een bondgenoot moeten laten schieten kan het natuurlijk wel de indruk wekken dat je voor de andere partij kiest.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Hamas omdat ik kritiek heb op Israel, de westerse wereld zou zich terug moeten trekken bij dit conflict wat al veel Langer duurt dan de genoemde 6 Oktober
Dat pleit niet voor je.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:37 schreef Tware het volgende:
[..]had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik kies voor de bewoners van de Palestijnse gebieden ik heb helemaal niets met het beleid wat Israel voert nuquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt. Het conflict speelt inderdaad al veel langer dan de aanslagen 7 oktober 2023 en bijna iedere keer zijn de Palestijnen de aanleiding geweest. Je hoeft zeker niet voor Hamas te zijn natuurlijk, maar als je alleen naar Israël wijst en zelfs stelt dat het Westen een bondgenoot moeten laten schieten kan het natuurlijk wel de indruk wekken dat je voor de andere partij kiest.
Men roept al mn hele leven dat Israël "onze bondgenoot" is maar ik heb nog steeds geen bewijs hiervan gezien eigenlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is hier natuurlijk de aangevallen partij en tevens onze bondgenoot. Tenzij jij aan de kant van Hamas en dienst adepten wilt staan natuurlijk, maar dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
En welk bewijs zou je willen zien? Wat maakt een land onze bondgenoot volgens jou?quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Men roept al mn hele leven dat Israël "onze bondgenoot" is maar ik heb nog steeds geen bewijs hiervan gezien eigenlijk.
Kaag werkt voor ze.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:46 schreef capricia het volgende:
Wat heeft Hamas in vredesnaam met onze politiek te maken?
Alles voor clicksquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een ontzettend nieuwsonwaardig artikel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |