Ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Aboriginals zijn 90% van de gevangenispopulatie
De helft zit vast zonder veroordeling, dus dat heeft ook wel wat invloed op de cijfers.quote:Bevolking
In het Noordelijk Territorium woont slechts 1% van de totale bevolking van Australië, waarvan meer dan de helft in de hoofdstad Darwin. De bewoners zijn de jongste van Australië met een mediaanleeftijd van 31 jaar. 32,5 % zijn Aboriginals.
quote:Na een kort gesprek moet een advocaat zijn cliënt al verdedigen. "We proberen mensen altijd op borgtocht vrij te krijgen, omdat we weten hoe lang het kan duren voordat de zaak inhoudelijk wordt behandeld", zegt Beven.
Opgesloten zonder veroordeling
Meestal lukt dat niet. Ruim vijftig procent van de gevangenen in het Noordelijk Territorium zit in voorarrest en is dus niet veroordeeld. Dat zet een belangrijk rechtsprincipe onder druk, stelt Beven: "Iedereen heeft het recht om behandeld te worden als onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is. Maar dat gaat niet meer op als mensen tot een jaar lang opgesloten zitten zonder veroordeling."
Het is weer de schuld van alles behalve de bevolkingsgroep die met afstand de meeste misdaden pleegt dus. Ach ja....wat toevallig.quote:Beven stelt dat de regering geen oog heeft voor de achterliggende oorzaken. Dat is volgens hem heel duidelijk: "Een groot aantal mensen in het Noordelijk Territorium wordt in de steek gelaten. Ze hebben te maken met extreme armoede, gebrekkige huisvesting, gezondheidsproblemen, verslaving. Dáár moet iets aan worden gedaan."
En er speelt nog meer, zegt Rocket. "Dat er zo veel Aboriginals vastzitten, bewijst wat mij betreft dat we een systematisch racistisch systeem hebben." En niet alleen volwassenen belanden achter tralies, ook veel kinderen
Het ligt in ieder geval niet aan de immigranten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is weer de schuld van alles behalve de bevolkingsgroep die met afstand de meeste misdaden pleegt dus. Ach ja....wat toevallig.
Dat is een racistische opmerkingquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:27 schreef marcb1974 het volgende:
Australië is ook zo racistisch als wat
Fucking heet daar en elke plant en elk beest is dodelijk 😱quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat kost moeite en energie enzo
Kloptquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is een racistische opmerking
In dit geval juist voor een aanzienlijk deel wel, ironisch genoeg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het ligt in ieder geval niet aan de immigranten.
En die waren ironisch genoeg ook allemaal criminelenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In dit geval juist voor een aanzienlijk deel wel, ironisch genoeg.
Anyone will tell you its a prisoner islandquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En die waren ironisch genoeg ook allemaal criminelen
Als ze gewoon een stuk harder straffen gaat het recidive vanzelf naar beneden.quote:Het recidivecijfer liegt er niet om: zes van de tien gevangenen eindigen binnen twee jaar na hun vrijlating weer achter tralies. "Het opsluiten van mensen helpt niet", zegt de 42-jarige Rocket beslist. "Anders zou het Noordelijk Territorium toch de veiligste plek van Australië zijn?"
Ben ooit in Darwin geweest, heel veel van die lui zijn de hele dag dronken en leven zwervend rond en dat zorgt dus voor problemen.quote:
Gelukkig had ik vroeger Cavello's.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik had vroeger een paar Australians
Komt wel dichtbij zo 😱
Ja dat is me bekend. Tot niet zo lang geleden behoorden aboriginals zelfs tot flora en fauna waardoor ze in het geheel geen rechten hadden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:27 schreef marcb1974 het volgende:
Australië is ook zo racistisch als wat
quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:43 schreef Jahr00n het volgende:
Ook daar hebben ze een asielzoekersprobleem dus. Ik dacht dat ze daar alle bootjes die hun kant op kwamen varen weer terug sleepten naar waar ze vandaar kwamen.
Gooi ze het land uit! Oh, wacht...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Aboriginals zijn 90% van de gevangenispopulatie
Ah, je bent me voorquote:Op zondag 24 augustus 2025 09:43 schreef Jahr00n het volgende:
Ook daar hebben ze een asielzoekersprobleem dus. Ik dacht dat ze daar alle bootjes die hun kant op kwamen varen weer terug sleepten naar waar ze vandaar kwamen.
Kangaroesquote:Op zondag 24 augustus 2025 00:33 schreef Black_Baron het volgende:
Wie werkt er eigenlijk als prison guard in die gevangenissen?
Zijn dat Aboriginals of blanken?
Nee, eigenlijk niet. Het waren nog primitieve overlevers toen de Europeanen kwamen. Bijna nergens was er zo'n grote kloof tussen beide samenlevingen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 03:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ze hebben dit toch lang genoeg prima gedaan?
Is er iets mis met primitief leven? In harmonie met je omgeving?quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Het waren nog primitieve overlevers toen de Europeanen kwamen. Bijna nergens was er zo'n grote kloof tussen beide samenlevingen.
Onzin. Zal hun cultuur wel zijn.quote:Uit een recent onderzoek naar de positie van de inheemse bevolking in Australië blijkt dat het nergens zo slecht gaat als in het Noordelijk Territorium. Het rapport kijkt naar gezondheidszorg, onderwijs, huisvesting, kindersterfte, verslaving en criminaliteit, maar het opvallendste cijfer is dat van de gevangenispopulatie.
Racisme heeft hier niets mee te maken, het is bekend dat het in bepaalde kringen de norm is om niet-Westerse en niet-blanke mensen te infantiliseren en te beroven van hun zelfbeschikking en te doen alsof het een stel 'nobele wilden' zijn, wiens gedrag het resultaat is van externe factoren, maar er zullen ook zat goed functionerende en succesvolle aboriginals zijn.quote:Aboriginal and Torres Strait Islander peoples are disproportionately represented as both victims and offenders of crime in Australia, with higher rates of assault, homicide, and incarceration compared to non-Indigenous Australians.
Bron: Google Gemini
Als je een hoge kindersterfte en lage levensverwachting prima vindt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is er iets mis met primitief leven? In harmonie met je omgeving?
Ik denk dat "wij" dat veel beter hebben gedaan in het enigzins vergelijkbare Papua Nieuw-Guinea. Maar volgens mij behoorde niet heel Australie to hun leefgebied, dus hadden de Engelsen het recht zich naast hun leefgebieden te vestigen. Dan krijg je dat mensen uit hun gemeenschappen willen hebben wat de Engelsen ook hebben, en andersom niet zo want de Engelsen waren hoger ontwikkeld.quote:Die kloof was er niet geweest als ze daar alleen waren gebleven. 'Wij' zijn de indringers geweest he?
En door 'ons' zitten ze nu inderdaad in de armoede en shit en in de gevangenis.
Ja, laten we een hele groep veroordelen op wat individuen doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is weer de schuld van alles behalve de bevolkingsgroep die met afstand de meeste misdaden pleegt dus. Ach ja....wat toevallig.
Er wordt simpelweg geconstateerd dat aboriginals op verscheidene negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd. Dat wil niet zeggen dat álle aboriginals zo zijn, integendeel. Zoals ik ook al aangaf zullen er genoeg zijn die succesvol zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, laten we een hele groep veroordelen op wat individuen doen.
Dat is in het verleden ook altijd goed gegaan...
Ja, ze moeten zich aanpassen aan de migranten...quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
Aboriginals zijn oververtegenwoordigd in de Australische gevangenissen omdat men zich dus blijkbaar in verhouding met de populatie die afstammen van (Westerse) migranten, op disproportioneel negatieve manieren gedragen. Dit zal alleen worden opgelost als deze inheemse mensen hun gedrag aanpassen.
[..]
Racisme heeft hier niets mee te maken, het is bekend dat het in bepaalde kringen de norm is om niet-Westerse en niet-blanke mensen te infantiliseren en te beroven van hun zelfbeschikking en te doen alsof het een stel 'nobele wilden' zijn, wiens gedrag het resultaat is van externe factoren, maar er zullen ook zat goed functionerende en succesvolle aboriginals zijn.
Ik reageer in dit geval dan ook niet op jou.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt simpelweg geconstateerd dat aboriginals op verscheidene negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd. Dat wil niet zeggen dat álle aboriginals zo zijn, integendeel. Zoals ik ook al aangaf zullen er genoeg zijn die succesvol zijn.
En wat gaf die Engelsen het recht?? Het was hun land niet...quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je een hoge kindersterfte en lage levensverwachting prima vindt.
[..]
Ik denk dat "wij" dat veel beter hebben gedaan in het enigzins vergelijkbare Papua Nieuw-Guinea. Maar volgens mij behoorde niet heel Australie to hun leefgebied, dus hadden de Engelsen het recht zich naast hun leefgebieden te vestigen. Dan krijg je dat mensen uit hun gemeenschappen willen hebben wat de Engelsen ook hebben, en andersom niet zo want de Engelsen waren hoger ontwikkeld.
Maar die gemeenschappen die dus traditioneel of semi traditioneel willen blijven leven die verstoten een deel van hun leden, en dat moeten de naburige blanke stammen dan maar opvangen en oplossen. Het is niet zo dat ze ze uit hun traditionele gemeenschap weghalen om in de gevangenis te zettten.
Ik zeg dat het vooral heel moeilijk is vanwege de grootte van de ontwikkelingskloof. Als je daarom de mogelijkheid van segregatie geeft, wat mij een goed principe lijkt, dan is het toch ook aan die aboriginals omdat met al hun kinderen te laten werken?
Zij moeten zich aanpassen aan de heersende normen en waarden in de Australische samenleving. En deze zijn over tijd meer in lijn met het Westen omdat de Westerse cultuur simpelweg superieur is gebleken op talloze vlakken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zich aanpassen aan de migranten...
Die uitkomst had ik niet zo snel verwacht.
Dat is dan raar, want ik noem slechts een statistiek op. Wellicht moet je bij jezelf afvragen waarom feiten zo'n trigger zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik reageer in dit geval dan ook niet op jou.
Ze moeten zich aanpassen aan ons en zo simpel is het. Of we nu hier zijn of aan de andere kant van de wereld, je doet het maar op mijn manier en anders mag je lekker gaan brommen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zich aanpassen aan de migranten...
Die uitkomst had ik niet zo snel verwacht.
Dat klopt zeker. Toch is er zoals we weten lange tijd een wereld geweest waarin het veroveren en verkennen van gebieden vrij normaal was. Het was een wereld waarin de wet van de sterkste alles bepaalde.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En wat gaf die Engelsen het recht?? Het was hun land niet...
Letterlijk niemand maakt dit argument.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Het zijn allemaal luie donders die niet voor een hongerloontje in de fabriek willen werken! Meer kunnen ze niet en dan houden ze hun hand maar op en mogen wij er voor betalen!" Aldus een verontwaardigde autochtone inwoner, met Engelse voorouders, die hun leefgebieden productief in gebruik hebben genomen.
Zijn ze daar dan zoveel anders dan hier of in de VS?quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
Letterlijk niemand maakt dit argument.
Het was ook niet het land van de aboriginals, niet allemaal. Je kunt niet met een half miljoen mensen meer dan 5% van de aarde's land voor de eeuwigheid opeisen. Leefgebied ja, het hele continent nee.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En wat gaf die Engelsen het recht?? Het was hun land niet...
Typisch rechts dit hier moeten de migranten oprotten en daar moet men zich aanpassen aan de migranten want de westelijke samenleving is superiorquote:Op zondag 24 augustus 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zij moeten zich aanpassen aan de heersende normen en waarden in de Australische samenleving. En deze zijn over tijd meer in lijn met het Westen omdat de Westerse cultuur simpelweg superieur is gebleken op talloze vlakken.
Denk hier onder meer aan een liberale democratie met een scheiding der machten, bescherming van individuele vrijheden, een vrije markteconomie maar tevens de nodige sociale voorzieningen. Het is niet voor niets dat veel niet-Westerse mensen zo graag naar het Westen willen migreren.
Maar daar komt inderdaad ook bij kijken dat mensen zich ook binnen de kaders van de wet moeten gedragen. Als men dat niet doet zijn er simpelweg gevolgen, dat geldt ook voor in dit geval de inheemse bewoners van Australië.
[..]
Dat is dan raar, want ik noem slechts een statistiek op. Wellicht moet je bij jezelf afvragen waarom feiten zo'n trigger zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |