quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Ja maar dat is niet zo, want dat is racismequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O?
Mijn vrouw ervaart weldegelijk dat ze zowel in New York, als in Parijs, als in Antwerpen vrijwel uitsluitend door getinte mannen lastig werd gevallen.
N=1, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat meer vrouwen dat zo ervaren, hetgeen overigens ook wel uit de cijfers van oververtegenwoordiging blijkt.
Het helpt daarbij natuurlijk niet dat in de drie genoemde steden er een relatief hoge concentratie is van getinte mannen, maar dan nog: ze zijn ook daar niet in de meerderheid.
Aha, destijds was dat de 'verzetsspray' van Wilders.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:13 schreef maily het volgende:
Even de link van @:ootjekatootje herhalen uit het vorige topic:
https://www.hln.be/buiten(...)itverkocht~a50b6125/
Te gruwelijk om over na te denken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Vreselijk dit. Je zou als ouder maar dit bericht krijgen.²
Daarom nooit aan kinderen beginnen dan kun je ook nooit een hel op aarde krijgen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:31 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Te gruwelijk om over na te denken.
Sowieso een kind verliezen lijkt me de hel op aarde...
En als (tweeling-)zus ....quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb ze al.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Daarom nooit aan kinderen beginnen dan kun je ook nooit een hel op aarde krijgen.
Dat iemand die illegaal onze grenzen over is gekomen en illegaal verbleef op een door de staat gesponsorde locatie jouw kind heeft vermoord?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Noot beginnen met leven, kan je ook niet dood. Damn waarom heeft Fok! geen permanente ban voor trolletjes.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Daarom nooit aan kinderen beginnen dan kun je ook nooit een hel op aarde krijgen.
Ben het er wel mee eens, je hebt er alleen maar ellende van, zou niks voor mij zijn. Hele dag bezig met opvoeden en de hele dag bezorgd om ze moeten zijn en dan dat soort tragedies kunnen meemaken ... nee mij niet gezien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Noot beginnen met leven, kan je ook niet dood. Damn waarom heeft Fok! geen permanente ban voor trolletjes.
Zijn dit soort mensen te dom om te weten dat er overal camera's hangen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:06 schreef Tjoent het volgende:
Was deze foto met de verdachte erop al gepost?
Op camerabeelden uit de omgeving, gemaakt om 03:31 uur, is de mogelijke verdachte te zien in een lichtgrijze hoodie. Hij staat tussen de bomen, lijkt een fiets te pakken en weg te fietsen.
[ afbeelding ]
https://www.parool.nl/mis(...)t-abcoude~b9bcb0d9a/
Geen idee. Of, als ie uitgeprocedeerd ofwel illegaal was, dacht ie wellicht: ik verkracht nog even iemand nu ik hier toch ben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:38 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Zijn dit soort mensen te dom om te weten dat er overal camera's hangen?
Waarschijnlijk zo 'de weg kwijt' dat hem dat niet boeidequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:38 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Zijn dit soort mensen te dom om te weten dat er overal camera's hangen?
jawel kindjes zijn leuk , kleinkinderen nog leukerquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alcohol helpt overal tegenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel kindjes zijn leuk , kleinkinderen nog leuker
zonder kinderen heb je altijd de alcohol nog he, das waar
Waarom zijn kleinkinderen nog leuker? Serieuze vraag.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel kindjes zijn leuk , kleinkinderen nog leuker
ha ha ha , die kun je naar huis sturen als ze gaan zeurenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zijn kleinkinderen nog leuker? Serieuze vraag.
Zou kunnen. Ik heb geen idee wat er in zo'n figuur omgaat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:43 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zo 'de weg kwijt' dat hem dat niet boeide
Asielzoekers bad.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Topic 10 al? Samenvatting van de voorgaande topics aub?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |