Het is natuurlijk ook vragen om problemen als iedereen zomaar zijn geregistreerde gender kan laten veranderen.quote:Duitsland in rep en roer: neonazi die van geslacht veranderde, moet straf uitzitten in vrouwengevangenis
Chemnitz- In Duitsland zorgt de geplande opsluiting van de veroordeelde extreemrechtse activist Marla-Svenja Liebich voor politieke en juridische beroering. Liebich, die in 2023 werd veroordeeld tot anderhalf jaar cel wegens extreemrechts haatzaaien, belediging en laster, zal haar straf uitzitten in de vrouwengevangenis van Chemnitz. De beslissing volgt op een officiële wijziging van haar genderregistratie, mogelijk gemaakt door de nieuwe Duitse Zelfbeschikkingswet.
Liebich, destijds bekend als Sven, veranderde eind 2024 haar naam en geslachtsregistratie via een eenvoudige verklaring bij het gemeentehuis van Schkeuditz. Volgens het openbaar ministerie in Halle wordt haar plaatsing bepaald door twee criteria: de officiële geslachtsregistratie en haar woonplaats in Saksen. Daardoor valt ze onder het plaatselijke handhavingsplan dat vrouwelijke gevangenen toewijst aan Chemnitz.
De zaak roept vragen op over mogelijke misbruik van de nieuwe Zelfbeschikkingswet, die sinds november 2024 van kracht is. De wet zorgt ervoor dat transgender personen niet langer een rechterlijke uitspraak nodig hebben om hun genderaanduiding te laten veranderen.
Duitse media vragen zich af of Liebich de veranderde wet misbruikte om de spot te drijven met de staat. „Het valt te betwijfelen of de transitie serieus is”, schreef Der Spiegel eerder. „Liebich staat al jaren bekend als extreemrechtse extremist en deed in het verleden homofobische uitspraken.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ngenis/85454644.html
Dat staat er voor mij nog buiten. Dit gaat echter ook tot medische missers leiden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Kan niet waar zijn. Ik heb mij laten vertellen dat niemand hier misbruik van zou maken.
Zou het?quote:Duitse media vragen zich af of Liebich de veranderde wet misbruikte om de spot te drijven met de staat. „Het valt te betwijfelen of de transitie serieus is”, schreef Der Spiegel eerder.
How it is goingquote:Neonazi
Euh ok.quote:extreemrechtse activist
Andersdenkenden opsluiten?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:00 schreef Enchanter het volgende:
En dan te bedenken dat sommige partijen in Nederland dit ook willen
Kan Nederland nog wat van leren met die beroeps-demonstranten waar het enige doel haatzaaien is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:27 schreef -XOR- het volgende:
Anderhalf jaar voor "belediging", "haatzaaien" en laster, wat is dat voor achterlijk hoge straf?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vragen om problemen als iedereen zomaar zijn geregistreerde gender kan laten veranderen.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Kan niet waar zijn. Ik heb mij laten vertellen dat niemand hier misbruik van zou maken.
Nou................quote:
We kunnen daadwerkelijke criminelen nog niet eens huisvesten en jij wil mensen voor jaren de bak in gooien om een mening? Goed verhaal.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:49 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Kan Nederland nog wat van leren met die beroeps-demonstranten waar het enige doel haatzaaien is.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is al veel vaker in eerdere discussies voorbij gekomen: als je mannen gewoon toestaat om voor de wet vrouw te worden, dan zal je ook al de voordelen voor vrouwen moeten afschaffen of accepteren dat iedereen daar misbruik van gaat maken. Dat geld voor in de sport, in kleedkamers en toiletten, voor financiële voordelen zoals bij abonnementen, pensioenzaken, verzekeringen enz ,
quote:Voor levensverzekeringen mocht geslacht wel een rol spelen, maar na een uitspraak van het Europese Hof van Justitie in 2012 mag dit niet meer, waardoor premies voor mannen en vrouwen gelijk zijn.
Het staat notabene een paar posts boven je:quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak.
[..]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:22 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Marla heeft zelfs gelakte nageltjes.
Een geval uit 2018. Is nu niet wat je noemt schering en inslag. Ik kan zo ook wel een paar mafketels uitlichten door wat rond te struinen op het internet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het staat notabene een paar posts boven je:
NWS / Ambtenaar verandert van geslacht om 5 jaar eerder met pensioen te gaan
Je bedoelt jezelf zeker gay mannetjequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:10 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Een geval uit 2018. Is nu niet wat je noemt schering en inslag. Ik kan zo ook wel een paar mafketels uitlichten door wat rond te struinen op het internet.
Gedraag je in mijn topic.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf zeker gay mannetje
Tja, hier in Nederland hebben we dezelfde soort bepalingen. En die worden als maar uitgebried. Leuk hé, vrijheid van meningsuitingquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:27 schreef -XOR- het volgende:
Anderhalf jaar voor "belediging", "haatzaaien" en laster, wat is dat voor achterlijk hoge straf?
Niet in Nederland, maar in Argentinië.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het staat notabene een paar posts boven je:
NWS / Ambtenaar verandert van geslacht om 5 jaar eerder met pensioen te gaan
Nou nou, niet zo homofoobquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf zeker gay mannetje
Dat beweerde ik ook nooit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet in Nederland, maar in Argentinië.
En daar reageerde jij op met 'overdrijven is ook een vak'.quote:Het is al veel vaker in eerdere discussies voorbij gekomen: als je mannen gewoon toestaat om voor de wet vrouw te worden, dan zal je ook al de voordelen voor vrouwen moeten afschaffen of accepteren dat iedereen daar misbruik van gaat maken. Dat geld voor in de sport, in kleedkamers en toiletten, voor financiële voordelen zoals bij abonnementen, pensioenzaken, verzekeringen enz , maar dus ook in het gevangeniswezen.
Meer kans op femicide dan… percentueel gezien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat beweerde ik ook nooit.
Dit zei ik:
[..]
En daar reageerde jij op met 'overdrijven is ook een vak'.
Lees jij wel terug wat je schrijft?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 22:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat beweerde ik ook nooit.
Dit zei ik:
[..]
En daar reageerde jij op met 'overdrijven is ook een vak'.
Iedereen gaat er misbruik van maken. Nou, dat valt dus wel mee als je voorbeeld uit een uitzonderlijk Argentijns nieuwsbericht komt.quote:moeten afschaffen of accepteren dat iedereen daar misbruik van gaat maken.
Slachtoffertje toch.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:45 schreef Astro_boy het volgende:
Tuurlijk, hij is een nazi. Wat een framing weer. Wat, omdat hij de waarheid in pacht heeft? Duitsers en hun censuur.
nee, deze meneer heeft zich administratief laten veranderen van geslacht, dus alleen maar voor de wet. En hierdoor dus een maas in de wet gevonden, iedereen weet dat dit een trol aktie is van de man.quote:Op zondag 24 augustus 2025 01:29 schreef oheng het volgende:
WTF is dit? Net zolang je hele bestaan veranderen totdat je compleet bent ofzo?
Iedereen zag natuurlijk al van mijlenver aankomen dat dit zou gebeuren. Het is geen maas in de wet, het is exact zoals de wet bedoeld is. Het enige dat je moet doen als man is een papiertje tekenen en klaar, voor de wet ben je dan 100% vrouw. Het is volgens die wet ook verboden om de oude naam en voornaamswoorden te gebruiken en twijfelen aan de oprechtheid mag ook niet. Media in Duitsland moeten dus voorzichtig zijn en doen over het algemeen nogal laf door weinig of geen voornaamwoorden te gebruiken. Maar als er een artikel in de Duitse media verschijnt die hem een man noemt dan kan hij de schrijver aanklagen en zal hij winnen. Leuk he?quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee, deze meneer heeft zich administratief laten veranderen van geslacht, dus alleen maar voor de wet. En hierdoor dus een maas in de wet gevonden, iedereen weet dat dit een trol aktie is van de man.
Die overleeft dat niet. Helemaal leeggezogenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 20:14 schreef Anton91 het volgende:
Lekker als man 1.5 jaar zitten tussen een stel vrouwen die waarschijnlijk al even droog staan.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |