En als een persoon die levenslang heeft gekregen voor een doodstraf zou willen kiezen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:48 schreef Bill_Hillie het volgende:
Je leest wel eens artikelen en dan zegt je onderbuik...geef deze persoon maar een spuitje. Wanneer ik het een en ander laat bezinken kom ik toch steevast op het volgende uit...je moet het niet willen om als samenleving een systeem in te richten waarbij je mensen het recht op leven ontneemt. Oké, dan zitten ze maar gevangen tot hun dood - verdienen ze ook - maar wie ben jij of ik om een ander het recht tot leven te ontnemen? Kortom: ik ben tegen de doodstraf. Er zijn ook nog cases te benoemen in het verleden waarbij iemand ten onrechte veroordeeld is tot de doodstraf, dus op dat punt blijft het ook altijd een discutabel ding.
Dan nog niet, degene moet de straf dragen die hem is gegeven.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En als een persoon die levenslang heeft gekregen voor een doodstraf zou willen kiezen?
Wie is Lucia de Berk?quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:07 schreef Hanca het volgende:
In principe heeft dit topic maar 1 naam nodig:
Lucia de Berk
Dan is elk argument voor verdwenen.
Eén van de grootste schandalen in onze justitiële geschiedenis: een zuster die gewoon haar werk deed maar de pech had dat er meer mensen dood gingen tijdens haar diensten dan waarschijnlijk werd geacht, dus werd geconcludeerd dat zij ze wel moest vermoorden.quote:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die tot levenslang is veroordeeld, voor de doodstraf zou kiezen. Levenslang biedt immers toch de kans dat je ooit gratie krijgt en weer vrij komt, vooral nu er na 25 jaar een herbeoordeling plaats moet vinden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:51 schreef BlaZ het volgende:
En als een persoon die levenslang heeft gekregen voor een doodstraf zou willen kiezen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |