abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218565353
Later meer schijnbaar

https://www.geenstijl.nl/5185276/veldkamp-stapt-op-als-minbuza

twitter

Edit:

https://nos.nl/artikel/25(...)el-maatregelen-nemen

Minister Veldkamp (NSC) stapt op, kan geen verdere Israël-maatregelen nemen

Demissionair minister Veldkamp (NSC) stapt op, omdat hij geen verdere maatregelen tegen Israël kan nemen. Die stap is geblokkeerd door andere ministers in het kabinet.

Na afloop van de ministerraad gaf hij een verklaring.

"We hebben als kabinet al een heel aantal stappen gezet. Daar hoeft Nederland zich niet voor te schamen. Ik heb tegendruk gevoeld in het kabinet voor meer maatregelen in verband met wat er in Gaza-Stad gebeurt en op de Westelijke Jordaanoever", zei hij. Maar de andere ministers willen hem niet tegemoetkomen. "Ik heb er onvoldoende vertrouwen in dat dat de komende maanden en jaren anders zal zijn, als ik zo in mijn ruimte wordt beperkt. Ik ga naar huis en ga een ontslagbrief schrijven."

Beloofde maatregelen

Veldkamp kwam in de problemen toen hij gisteren aan de Tweede Kamer beloofde met aanvullende maatregelen tegen Israël te komen vanwege de situatie in Gaza. Hij noemde die in een brief aan de Tweede Kamer "noodzakelijk".

Maar hij had dit politiek gevoelige voornemen niet afgestemd met de andere leden van het kabinet. VVD en BBB wilden uiteindelijk geen extra maatregelen tegen Israël nemen en dus zat er voor Veldkamp niets anders op dan op te stappen.
pi_218565389
pi_218565418
Zowel PVV en NSC bakken hier niets van.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218565559
Prima, deze man heeft al veel te weinig ruggengraat getoond door toe te geven aan het intimiderende activisme afkomstig voornamelijk uit de progressieve en linkse hoek. Het wordt tijd die mensen eens de spreekwoordelijke middelvinger te tonen en Israël te blijven steunen.

Na de aankomende verkiezingen van aankomende oktober s er wellicht weer een nieuwe kans voor progressief links om een poging te doen hun diepgewortelde haat jegens Israël en tevens pathologische empathie voor (Arabische) moslims om te zetten in beleid. Dat is nu eenmaal hoe de democratie werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:04:49 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218565578
Groetjes :W
pi_218565600
Mooi kan die man thuis zijn hond gaan victim blaming. Israël is het slachtoffer van een terroristische organisatie die de vernietiging van Israël als doel heeft.

Eerst de gegijzelden terug, dan praten wij verder.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:10:52 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218565648
1. Je bent demissionair.
2. Israël-Gaza is voor een minister van BuZa (hopelijk) nog geen 5% van het werk
3. Als je stappen tegen Israël wil nemen, moet je in Europa gaan lobbyen voor een agressievere houding richting de VS.

Groetjes thuis, maar ga maar hamburgers bakken ofzo.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:12:48 #8
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218565672
'Meer dan 80 procent van doden in Gaza is burger'

Raar dat maatregelen tegen Israël worden geblokt door VVD en BBB. Hopen dat ze worden afgestraft bij de verkiezingen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218565706
Wat een ruggegraatloze flapdrol...

quote:
aanvullende maatregelen tegen Israël te komen vanwege de situatie in Gaza.
Waar bleven de maatregelen tegen andere landen met conflicten die nog wel een graadje erger zijn dan gaza..
pi_218565737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:12 schreef ChevyCaprice het volgende:

Raar dat maatregelen tegen Israël worden geblokt door VVD en BBB. Hopen dat ze worden afgestraft bij de verkiezingen.
Aldus het ministerie van Vrede van terroristenorganisatie hamas en een mod trapt er in.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:18:35 #11
pi_218565756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Aldus het ministerie van Vrede van terroristenorganisatie hamas en een mod trapt er in.
Een intern databestand van het Israëlische leger suggereert dat meer dan 80 procent van de doden in de Gazastrook sinds 7 oktober 2023 burgers waren. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van +972 Magazine, Local Call en The Guardian.

:blauwoog:
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218565837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Een intern databestand van het Israëlische leger suggereert dat meer dan 80 procent van de doden in de Gazastrook sinds 7 oktober 2023 burgers waren. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van +972 Magazine, Local Call en The Guardian.

:blauwoog:
[quote]
Fake nieuws. Internationaal al uit en te na gedebunkt. Dat percentage van 83% burgers neemt aan, dat iedere gesneuvelde waarvan de IDF niet de volledige naam heeft geregistreerd, een burger is. Alsof je in een gevecht eerst om iemands ID vraagt voor je op hem schiet.

twitter

https://x.com/Focusscience1/status/1958854160885137668
pi_218565890
quote:

Bijzondere claim inderdaad, afkomstig van een coalitie aan links tot radicaal linkse media (The Guardian, 972+ en Local Call of ook wel 'sikha mekomit'. Hierbij stelt men toegang te hebben tot een 'geheime database' van het Israëlische leger. Alleen die zeggen dat het deze cijfers hebben niet volledig zouden zijn.
quote:
Het Israëlische leger bevestigt het bestaan van de database, maar benadrukt dat de cijfers onvolledig zijn. Zo zouden strijders die niet geïdentificeerd konden worden, of lokale burgers die in de strijd meededen, niet in de cijfers zijn opgenomen. Ook politieke kopstukken van Hamas, die Israël als legitiem doelwit beschouwt, ontbreken. Daardoor zou het percentage gedode strijders volgens Israël in werkelijkheid hoger liggen.

Bron
Logisch ook wel aangezien ook het 'Ministerie van Volksgezondheid' in Gaza (lees: Hamas) geen verschil maakt tussen strijder en burger en alle slachtoffer als burgers telt. Zie ook:
quote:
[u]Het dodental in Gaza is sinds mei opgelopen tot meer dan 62.000, volgens het ministerie van volksgezondheid in Gaza. Het ministerie maakt daarbij geen onderscheid tussen burgers en leden van Hamas.[/u] Israëlische bronnen noemen de cijfers betrouwbaar.

Bron
Dit is natuurlijk tegenstrijdig, aan de ene kant zou Israël de cijfers van Hamas dus bevestigen maar aan de andere kant een geheime database hebben die niet volledig is, maar tegelijkertijd wel aantoont dat meer dan 80% burgers zijn?

Ik ben ook wel benieuwd, waarom ga jij blind in zulke claims mee zonder enige kritische vraag hierover te stellen?

Enige oprechte nieuwsgierigheid naar de waarheid zou bij het lezen van dit bericht toch al meteen vragen moeten oproepen. Daarnaast zijn de gebruikte bronnen natuurlijk ideologisch gezien ook behoorlijk eenzijdig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218565908
Helaas geen competente minister gebleken, maar verstandig en goed dat hij nu opstapt na die blamage.
pi_218565952
De partij die zichzelf definitief opheft

twitter
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:35:11 #16
pi_218565967
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim inderdaad, afkomstig van een coalitie aan links tot radicaal linkse media
Ook een bijzondere claim.
quote:
(The Guardian, 972+ en Local Call of ook wel 'sikha mekomit'. Hierbij stelt men toegang te hebben tot een 'geheime database' van het Israëlische leger. Alleen die zeggen dat het deze cijfers hebben niet volledig zouden zijn.
[..]
Logisch ook wel aangezien ook het 'Ministerie van Volksgezondheid' in Gaza (lees: Hamas) geen verschil maakt tussen strijder en burger en alle slachtoffer als burgers telt. Zie ook:
[..]
Dit is natuurlijk tegenstrijdig, aan de ene kant zou Israël de cijfers van Hamas dus bevestigen maar aan de andere kant een geheime database hebben die niet volledig is, maar tegelijkertijd wel aantoont dat meer dan 80% burgers zijn?

Ik ben ook wel benieuwd, waarom ga jij blind in zulke claims mee zonder enige kritische vraag hierover te stellen?

Enige oprechte nieuwsgierigheid naar de waarheid zou bij het lezen van dit bericht toch al meteen vragen moeten oproepen. Daarnaast zijn de gebruikte bronnen natuurlijk ideologisch gezien ook behoorlijk eenzijdig.
Hoe kan de Israëlische leger dan eigenlijk zeggen dat ze de meest efficiënte urban warfare voeren?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218565979
Lekker demissionair BBB/VVD regering de komende jaren.

Benieuwd of BBB nog wat mensen heeft om in de regering te stappen
  Redactie Sport vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:39:23 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218566027
Och och och wat een STRONTPOT
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:40:38 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218566042
Genaaid door de vvd en bbb. Niet echt een verrassing...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218566045
Doei :W
pi_218566054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:40 schreef Netsplitter het volgende:
Genaaid door de vvd en bbb. Niet echt een verrassing...
Ze naaien vooral zichzelf, eruit stappen om Gaza gaat je geen zetels opleveren onder de potentiële NSC kiezers
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:42:35 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218566061
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:33 schreef Stupidisco het volgende:
De partij die zichzelf definitief opheft

[ x ]
Het CDA zal er wel garen bij spinnen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218566121
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het CDA zal er wel garen bij spinnen.
Nou, die zijn ook al een tijd meer de kant van Hamas aan het opgaan.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:51:46 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218566190
quote:

VVD en BBB moedigen genocide aan. Laat dat helder zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218566209
quote:

Nog nooit zoveel mitsen en maren gezien als in dat nieuwsbericht bij de NOS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')