abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218563988
Naar aanleiding van een week met alweer femicide, verkrachtingen en geweld tegen vrouwen; is er (en klote dat ik dit moet zeggen), 'gelukkig' meer aandacht voor de ellende die vrouwen soms dagelijks meemaken.
Gedrag van mannen waar andere mannen soms geen weet van hebben.

Ik had gisteren een gesprek met mijn vrouw over dit alles en eigenlijk kwam het er onder andere op neer, dat wij mannen elkaar moeten aanspreken als er echt fout gedrag is, of wanneer iets niet meer een 'grapje' is.
Ik zoek in dit topic geen discussie of het 'toelaatbaar' is om op een avondje in de kroeg te zeggen dat je vrouw achter het aanrecht hoort, of je schoonmoeder op een bezem langs komt. Dat is vaak gewoon smaakloos (en soms ook heel grappig in de juiste context).

Ik wil eigenlijk in de reacties hier onder, alleen maar vrouwen die hun verhaal willen vertellen, die zeggen: let onderling hier op.
'Die gast die altijd vriendelijk overkomt maar wel X deed of Y liet zien, was zo'n red flag'.

Dus alle mannen, probeer aub zo min mogelijk te reageren, laat hier eens alle vrouwen op een veilige manier helemaal los gaan.
Vrouwen, laat ons mannen inzien: 'Wat moeten wij onderling echt veranderen om de roofdieren en het gedrag te veranderen'?
Doei
pi_218564017
:')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:13:42 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218564116
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218564168
Begin eens om met zelf informatie en content op te zoeken. Niet weer die last bij de vrouwen leggen.

Ik ben geen vrouw, maar dat is wat ik het meeste hoor. Onafhankelijk van het onderwerp, pak die last zelf eens op!

Vrouwen, ik hoop dat ik dit zo goed verwoord heb? :@
pi_218564204
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:20 schreef DJKoster het volgende:
Begin eens om met zelf informatie en content op te zoeken. Niet weer die last bij de vrouwen leggen.

Ik ben geen vrouw, maar dat is wat ik het meeste hoor. Onafhankelijk van het onderwerp, pak die last zelf eens op!

Vrouwen, ik hoop dat ik dit zo goed verwoord heb? :@
Heel goed punt, en ik heb dit topic ook niet geopend om de last bij vrouwen te leggen, maar om gewoon een platform te hebben waar (hopelijk) steeds meer mannen naar kunnen kijken om in te lezen hoe fucked up de verhalen kunnen zijn, en waar we echt onderling veel meer aandacht voor moeten hebben. Vanuit het perspectief van de vrouw.
Doei
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:23:53 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218564209
Je bent een waardeloze agent.
pi_218564211
Ik heb helemaal niks te maken met mannen die dit soort idioot gedrag vertonen, dus enig advies zal ik naast mij neerleggen. Ik speel niet onder één hoedje met alle mannen onderling, dus er valt ook niks te corrigeren.
-nee-
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:28:45 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218564238
Oh ja nu kunnen we wel generaliseren. Pleur toch op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218564263
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Oh ja nu kunnen we wel generaliseren. Pleur toch op.
Nee niet pleur toch op. Vraag serieus eens aan je zusje, je buurmeisje, je vriendin/vrouw eens wat ze hebben mee gemaakt. Serieus. Vraag het ze eens.

Ik zeg hier niet dat jij als man fout zit. Ik zeg niet dat alle mannen klootzakken zijn. Nee! Ik vraag alle vrouwen om aan te tonen waar wij elkaar onderling op moeten aanspreken. That's it.
Doei
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:36:10 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218564283
Dit topic net voor etenstijd maken dat is niet echt handig he
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_218564288
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:33 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Nee niet pleur toch op. Vraag serieus eens aan je zusje, je buurmeisje, je vriendin/vrouw eens wat ze hebben mee gemaakt. Serieus. Vraag het ze eens.

Ik zeg hier niet dat jij als man fout zit. Ik zeg niet dat alle mannen klootzakken zijn. Nee! Ik vraag alle vrouwen om aan te tonen waar wij elkaar onderling op moeten aanspreken. That's it.
Je moet nooit iets vragen aan alle vrouwen tegelijk. Daar komt gezeik van.
-nee-
pi_218564293
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Plompzakker het volgende:
Dit topic net voor etenstijd maken dat is niet echt handig he
Dit topic is gemaakt vlak voor de Amsterdamse eenheid bekend maken dat ze de dader van deze zinloze moord op een meisje van 17 te pakken hebben.

Niets wat je zegt is zinvol.
Doei
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:38:15 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218564296
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:37 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Dit topic is gemaakt vlak voor de Amsterdamse eenheid bekend maken dat ze de dader van deze zinloze moord op een meisje van 16 te pakken hebben.

Niets wat je zegt is zinvol.
Hier is het anders gewoon bijna etenstijd
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_218564306
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:38 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Hier is het anders gewoon bijna etenstijd
Ah, nou eet smakelijk.
Bedankt voor het melden. Ik denk dat dit het belangrijkste is dat uit dit topic voort gaat komen.
Doei
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:39:13 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218564307
quote:

[..]

Volgende keer dat ik een moordenaar zie, zal ik hem erop aanspreken!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218564316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Volgende keer dat ik een moordenaar zie, zal ik hem erop aanspreken!
Ja lach er maar om. Kom maar met hoongelach en domme opmerkingen naar mij. Prima, ik neem het.

Vraag jij nou eens aan jouw directe omgeving aan vrouwen wat ze hebben mee gemaakt door mannen. En vraag het ook eens aan je familie, meiden onder de 14. Serieus, vraag het eens. Je wordt echt ongemakkelijk als ze je het vertellen.
Doei
pi_218564317
quote:
Tot mijn spijt heb ik geen zus, geen buurmeisjes, en geen vriendin of vrouw. Ik heb wel nichten, maar daar heb ik niet zoveel contact mee en ken ik niet zo goed dat ik ze dat soort dingen kan vragen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:41:52 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218564325
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:40 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Ja lach er maar om. Kom maar met hoongelach en domme opmerkingen naar mij. Prima, ik neem het.

Vraag jij nou eens aan jouw directe omgeving aan vrouwen wat ze hebben mee gemaakt door mannen. En vraag het ook eens aan je familie, meiden onder de 14. Serieus, vraag het eens. Je wordt echt ongemakkelijk als ze je het vertellen.
En dan?
Denk je dat dit nieuws is?

Denk je dat ik me inlaat met mensen die vrouwen niet goed behandelen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218564338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
En dan?
Denk je dat dit nieuws is?

Nee jij laat je niet bewust in met mensen die vrouwen niet goed behandelen. Want wij allemaal denken dat we het wel weten en dat we het herkennen.

Maar juist daarom, hebben we een blind spot. Want zoveel vrouwen maken dingen mee die wij mannen soms dus niet zien onderling bij elkaar.
Daarom is het goed om als man wel eens goed te luisteren naar hun ervaringen.
Doei
pi_218564350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dat zou heel goed kunnen, maar dan zonder dat je ook maar enig vermoeden hebt.

En dat is het probleem. Mannen die zich als een klootzak tegenover hun vrouw of vriendin gedragen, doen dat meestal alleen in de beslotenheid van de relatie. Als buitenstaander, ook al ben je een huisvriend die regelmatig bij ze over de vloer komt, weet je daar meestal niets van.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:50:07 #21
388664 crew  Dotteke
pi_218564375
Kunnen de reacties ook normaal zijn?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_218564386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat zou heel goed kunnen, maar dan zonder dat je ook maar enig vermoeden hebt.

En dat is het probleem. Mannen die zich als een klootzak tegenover hun vrouw of vriendin gedragen, doen dat meestal alleen in de beslotenheid van de relatie. Als buitenstaander, ook al ben je een huisvriend die regelmatig bij ze over de vloer komt, weet je daar meestal niets van.
Dit.

Niemand komt op een kringverjaardag om te vertellen dat ze vanavond hun vrouw eens goed in elkaar gaan meppen omdat ze niet op de tijd de kattenbak hebben verschoond.

Maar toch, zullen er ongetwijfeld bepaalde red flags zijn, die wij mannen onderling niet zien bij elkaar. En dat is juist het punt.
Wij moeten de verhalen horen van vrouwen die ellende hebben ervaren, zodat wij er van leren.
Doei
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:45:33 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218564932
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:50 schreef Dotteke het volgende:
Da's lastig op een topic waar je niks mee kan. Het is heel lastig om problemen op te lossen als het 'wij tegen zij' is. Wat TS doet is er een vrouwen vs mannen van maken. Die identificeert zich blijkbaar heel erg als 'one of the guys' en wil nu van Truus horen waar hij bij zijn vrienden, die Truus helemaal niet kent, op moet letten.

Dat is extreem raar. Alsof alle vrouwen wél spotten waar je bij gewelddadige gekken op moet letten. Als Truus het bij de man van haar vriendin niet eens opmerkt en die doodgeslagen wordt, waarom zou ze het dan bij iemand die ze niet kent wel weten. Je zou voor de grap eens op social media moeten kijken. Wat er op tiktok of instagram allemaal voorbij komt als 'red flag'. Het is gewoon onzin waar je niks mee kan

Dit topic duwt ons alleen maar verder bij de oplossing vandaan.
Laffe huichelaar
  Moderator vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:14:18 #24
388664 crew  Dotteke
pi_218565144
Dan reageer je niet, men is niet verplicht te reageren.
Ik lees ook veel topics waar ik niets mee heb of kan, dan ga ik verder en reageer niet
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_218565189
Ik heb een correlatie geconstateerd tussen users die voor Rusland zijn en afwijkend gedrag tegenover vrouwen vertonen

Misschien kunnen we hier iets mee
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:56:14 #26
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218565492
quote:
En vervolgens gewoon weer lekker een pilsje drinken. Ik denk echt dat zulke mensen de minst opgekropte woede hebben. Gewoon even zeggen wat je ervan vindt en weer door!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218565692
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 16:58 schreef Treinhoer het volgende:
Ik had gisteren een gesprek met mijn vrouw over dit alles en eigenlijk kwam het er onder andere op neer, dat wij mannen elkaar moeten aanspreken als er echt fout gedrag is, of wanneer iets niet meer een 'grapje' is.
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje vreemde opmerking. Ligt de verantwoordelijkheid om femicide te voorkomen nu bij mannen die moeten leren om allerlei vage rode vlaggen te herkennen en andere mannen daar dan op aan moeten spreken?
pi_218566542
quote:
Nee want normaal is saai en absoluut niet boeiend.
Voor normale reacties kom ik niet naar fok!
pindazakje
  PR en moderator zaterdag 23 augustus 2025 @ 00:24:46 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_218567916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje vreemde opmerking. Ligt de verantwoordelijkheid om femicide te voorkomen nu bij mannen die moeten leren om allerlei vage rode vlaggen te herkennen en andere mannen daar dan op aan moeten spreken?
Nee, maar we kwamen uiteindelijk op het grotere geheel omtrent vrouwenhaat uit en daarin zou het wel een helpende factor zijn als het normaal is voor mannen om met elkaar te kunnen praten over dit soort zaken, om er openlijk over te kunnen leren (zonder dat je gelijk een ‘gay linkse activist’ ofzo bent) en niet in stilte te cringen als iemand seksistische of misogyne opmerkingen maakt.
Fuck the EBU.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 00:57:31 #30
459912 FlippingCoin
pi_218567992
ik wil helemaal niet met mannen praten

en ook niet met vrouwen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218569933
Vraag: alleen vrouwen die ervaringen willen delen zodat mannen eventueel elkaar wat kunnen corrigeren, geen mannen aub
Antwoord: hoop mannen die melden dat het onzin is

Nou ja kijk... Daar heb je je antwoord :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:17:59 #32
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218570051
De reacties geven prima weer waarom mannen elkaar er niet op aanspreken.

Dank heren.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:33:46 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218570190
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja, ook. Zeker.

Denk je dat mannen die doorslaan omdat ze ernaar neigen een vrouw als hun bezit te zien zullen luisteren naar vrouwen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_218570246
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
De reacties geven prima weer waarom mannen elkaar er niet op aanspreken.

Dank heren.
Normale kerels doen dat heus wel maar normale kerels hebben dit soort debielen niet veel in hun vriendengroep.
-nee-
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:00:39 #35
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218571601
quote:
Nee, het zit hier vol met gefrustreerde mannen die bang zijn om zich aangevallen te voelen op hun 'man zijn'. Andere mensen moeten er wat aan doen, wij niet. Het is wel supererg hoor maar val ons er niet mee lastig.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218571614
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ook. Zeker.

Denk je dat mannen die doorslaan omdat ze ernaar neigen een vrouw als hun bezit te zien zullen luisteren naar vrouwen?
Hoe herken ik precies een man die in de bosjes zit om vrouwen te bespringen mocht diegene in mijn vriendengroep zich bevinden?
pi_218571631
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 00:24 schreef Moira het volgende:

[..]
Nee, maar we kwamen uiteindelijk op het grotere geheel omtrent vrouwenhaat uit en daarin zou het wel een helpende factor zijn als het normaal is voor mannen om met elkaar te kunnen praten over dit soort zaken, om er openlijk over te kunnen leren (zonder dat je gelijk een ‘gay linkse activist’ ofzo bent) en niet in stilte te cringen als iemand seksistische of misogyne opmerkingen maakt.
Ik heb niet de illusie dat een gesprek over de opmerkingen die een man maakt over de vrouw gaat voorkomen dat hij haar om zeep helpt als ze niet doet wat hij wil, maar sta open voor suggesties hoe ik dat zou moeten aanpakken.
pi_218571655
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Normale kerels doen dat heus wel maar normale kerels hebben dit soort debielen niet veel in hun vriendengroep.
gewoon niet
pi_218572451
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:08 schreef mschol het volgende:

[..]
gewoon niet
FOK!kers hebben sowieso geen vrienden, checkmate.
pi_218572489
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 16:58 schreef Treinhoer het volgende:
Naar aanleiding van een week met alweer femicide,
Zullen we eerst maar eens van die achterlijke term afstappen? De vrouwen die vermoord zijn zijn niet vermoord omdat ze vrouw zijn, maar omdat bijv een partner doorgedraaid was. In de Rwandese genocide en tijdens de holocaust werden mensen vermoord exact omdat ze Tutsi/Jood waren. Die analogie gaat hier niet op. Je kunt hoogstens zeggen dat ze vermoord zijn doordat ze vrouw zijn, niet omdat ze vrouw zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door JopieKlaassen op 23-08-2025 16:59:35 ]
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:30:14 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218572551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe herken ik precies een man die in de bosjes zit om vrouwen te bespringen mocht diegene in mijn vriendengroep zich bevinden?
Hoe herken je in je vriendengroep een man die slecht met relatieproblemen of het einde van zijn relatie kan omgaan?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:34:56 #42
459912 FlippingCoin
pi_218572581
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:21 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Zullen we eerst maar eens van die achterlijke term afstappen? De vrouwen die vermoord zijn zijn niet vermoord omdat ze vrouw zijn, maar omdat bijv een partner doorgedraaid was. In de Rwandese genocide en tijdens de holocaust werden mensen vermoord exact omdat ze Tutsi/Jood waren. Die analogie gaat hier niet op. Je kunt hoogstens zeggen dat ze vermoord zijn doordat ze vrouw zijn. Immers, niet omdat ze vrouw zijn.
seriemoordenaars en zo daargelaten, die moorden soms wel puur op wat een persoon is
pi_218572586
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe herken je in je vriendengroep een man die slecht met relatieproblemen of het einde van zijn relatie kan omgaan?
Definieer “slecht met het einde van zijn relatie” om kan gaan? Mag hij boos zijn? Mag hij huilen? Moet hij stil in een hoekje zitten? Zijn alle mannen die boos zijn omdat hun relatie op de klippen loopt moordenaars in spe? Moeten we ze dan verklikken bij de politie? Of preventief opsluiten?
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:37:39 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218572600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:35 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Definieer “slecht met het einde van zijn relatie” om kan gaan? Mag hij boos zijn? Mag hij huilen? Moet hij stil in een hoekje zitten? Zijn alle mannen die boos zijn omdat hun relatie op de klippen loopt moordenaars in spe? Moeten we ze dan verklikken bij de politie? Of preventief opsluiten?
Een man die praat over wraak nemen, over haar het leven zuur willen maken, etc.

Die zou gebaat zijn bij een vriend die hem op zijn minst vertelt dat hij op die manier niet goed bezig is.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:04:28 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218572725
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Precies.

Tenminste, dat hoop ik dan. En als dat niet zo is dan zijn ze (klaarblijkelijk) slim genoeg om ongewenst gedrag te verhullen. Dus linksom of rechtsom heb ik niet het idee dat ik veel kan bijdragen hierin.
Huilen dan.
pi_218572851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 16:35 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Blijkbaar heb je wat meer uitleg nodig?

Boos zijn op de situatie mag, afreageren op zijn (ex)partner met psychisch of fysiek geweld mag nooit.
Huilen om de situatie mag, zijn (ex)partner aan het huilen brengen met psychisch of fysiek geweld mag nooit.
Stil in een hoekje zitten mag, zolang hij zijn (ex)partner niet dwingt om bij hem in de hoekje te blijven zitten en die partner niet weg mag.

Geweld kent vele vormen, en voordat de eerste fysieke klap wordt gegeven is er al veel gebeurd.
Heeft de man vaak al een oordeel over keuzen van zijn partner. Over kledingstijl, hobbies, vriendschappen, werk etc. Oordeel hebben is menselijk, de ander omvormen naar wat naar jouw mening ‘goed’ is, is kwalijk.
En dat wordt vaak vermomd als bescherming, het beste voor je partner over hebben. Terwijl die partner door al die controle juist steeds meer geďsoleerd raakt. En daardoor ook slechter uit de situatie kan stappen.

Want vriendschappen die niet goed zijn worden gesaboteerd, kleding wordt aangepast naar zijn wensen, een baan wordt opgezegd.
Dit gaat over huiselijk geweld. En met reden. Want dat komt veel vaker voor dan die dramatische gebeurtenissen die de afgelopen tijd in het nieuws zijn.

Zeg nooit dat je niemand kent die dit doet. Want je weet het niet.

Ik kende een man. Lief, zacht, gezellig. Werkte in de zorg. Lag in scheiding en heeft zijn vrouw he-le-maal in elkaar geslagen. Niemand die dit zag aankomen. Degene die het me vertelde heeft eerste hulp gegeven aan deze dame. En hun kinderen opgevangen die erbij waren.

Wat andere mannen eraan kunnen doen?
Voorbeeldfunctie geven.
In gesprekken alert zijn als je opmerkingen hoort over de partner die ‘op het randje’ zijn. Qua taal, qua verwachtingen of over de levenswijze van de partner. Hem daarop aanspreken (‘dit is echt niet oké hoe je dat zegt’.) Zijn reactie hierop geeft je ook informatie.
Ken je de partner? Waarom heb je haar nog nooit gezien?

Los van elkaar kunnen er prima logische reden zijn, hoeft er niks aan de hand te zijn. Alles bij elkaar kán alarmbellen geven. Welke vervolgstappen je neemt hangt af van de situatie en is in deze algemene context nooit te geven.

www.veiligthuis kun je anoniem bellen voor advies als je je zorgen maakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:30:09 #47
459912 FlippingCoin
pi_218572860
ja laten we alle mannen als psychopaten gaan benaderen _O_

ik dacht dat racial profiling zo slecht was, en nu moeten we dat zelf gaan doen bij onze vrienden
pi_218572890
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
ja laten we alle mannen als psychopaten gaan benaderen _O_

Tja, dit is al de default setting van heel veel vrouwen :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218572934
Het gedrag dat een man uit voor hij iets fouts doet hoeft niet altijd een gewelddadige ondertoon te hebben.

Hier een verhaaltje over een vroegere vriend van ons. Binnen onze vriendengroep heerst nogal wat schaamte over hoe wij hiermee om zijn gegaan. Iedereen heeft zijn eigen excuus en die zijn best valide. Maar het is allemaal wel gebeurd. Misschien hadden we gewoon ons mond open moeten trekken. Kleine kans dat het niet was gebeurd, maar die kans was er wel.

Scenario, 6 jeugdvrienden. Allemaal vaste relaties. Een van die vrienden, M was het haantje en altijd aan het vertellen dat hij wel eens even dit of dat zou doen met een langslopende meid en diens rondingen. Hoewel de mannen ouder werden, groeide de vrouwelijke doelgroep van M niet mee. Hij bleef geďnteresseerd in pubermeiden. Een aantal mannen lieten hem maar gaan, sommigen lachten mee en een was wel onder de indruk van M (en diens geld en status) en deed mee.

Ik leerde M en diens vrienden kennen omdat hij een relatie kreeg met mijn vriendin. Zo leerde ik mijn man kennen. Mijn vriendin was heel jong voor haar leeftijd. Ze had nooit een vriendje gehad. Hij bepaalde veel voor haar. Voor ik het wist liep ze in een leren minirokje met lange laarzen en was ze constant met haar uiterlijk bezig. Gelukkig liep die relatie na een half jaar op de klippen omdat ze gelukkig bij zinnen kwam. Zijn gemanipuleer en vreemde seksuele houding wn eisen beviel haar niet.

Maar ik bleef M natuurlijk zien, vanwege de vriendengroep. Op de achtergrond was hij altijd met seks en jonge meiden bezig. Met zo'n grote groep, inmiddels een hoop kleine kinderen en mensen die rond ons hingen, was het allemaal wel goed te negeren of af te doen met een geintje. Hij had ook een hoop heel interessante en gezellige dingen te vertellen.

Op een dag zat M te vertellen dat hij aangehouden was door de politie. Ze zochten iemand met zijn uiterlijk in een heel gangbare auto die een 15-jarig meisje een duw had verkocht in een verkeersincident. Hij had het niet gedaan en mocht na zijn verhoor gaan. Prima.

In dezelfde periode wilde een van de bevriende stellen niet meer met M en zijn vrouw omgaan. Niemand vertelde waarom. Prima, als je elkaar al zo lang kent, is er vaker een periode dat er even iets niet botert.

Een maand of 8 later, had de vrouw van M een van de andere vrouwen in vertrouwen genomen. Ze had rechtbankpapieren gevonden van M. Die deed steeds geheimzinnig en hield haar buiten dingen. Hij werd verdacht van het in de auto sleuren van diverse 14- en 15-jarige meiden terwijl hij masturbeerde.

Bij ons vielen toen heel veel kwartjes. Onder andere over hoe hij met mijn vriendin omging. Het verhoor bij de politie bleek 3 dagen hechtenis, nadat ze met een arrestatieteam om 6.00 zijn hele wijk hadden afgesloten om hem te arresteren.

M is veroordeeld. Maximale werkstraf. Minimaal 1 jaar lang verplichte sessies bij een psycholoog. Dat krijg je niet bij alleen een duw in het verkeer.

M bleef het ontkennen tegenover ons, er is niet eens echt een gesprek geweest. We hebben hem niet geconfronteerd. De meesten zijn steeds meer afstand gaan nemen, ook omdat hij (en zijn vrouw) steeds meer focus op geld en status kreeg en hij onaangenaam werd om bij in de buurt te zijn.

Het stel dat niet meer met hen om wilde gaan, bleek al die tijd te hebben geweten van de situatie. Ze dachten dat wij het ook wisten en partij voor hem kozen. Ook daar is niet gecommuniceerd.

Rode vlaggen genoeg als je er op terugkijkt. Het verhaal is natuurlijk nog veel uitgebreider. Maar we deden allemaal niets.
Spoilers!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:47:31 #50
459912 FlippingCoin
pi_218572986
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tja, dit is al de default setting van heel veel vrouwen :{
die gaan niet ieder woord van hun vrienden onder een loep houden om te zien of die ene vriend misschien een beestachtige moordenaar is lijkt mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')