Heel goed punt, en ik heb dit topic ook niet geopend om de last bij vrouwen te leggen, maar om gewoon een platform te hebben waar (hopelijk) steeds meer mannen naar kunnen kijken om in te lezen hoe fucked up de verhalen kunnen zijn, en waar we echt onderling veel meer aandacht voor moeten hebben. Vanuit het perspectief van de vrouw.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:20 schreef DJKoster het volgende:
Begin eens om met zelf informatie en content op te zoeken. Niet weer die last bij de vrouwen leggen.
Ik ben geen vrouw, maar dat is wat ik het meeste hoor. Onafhankelijk van het onderwerp, pak die last zelf eens op!
Vrouwen, ik hoop dat ik dit zo goed verwoord heb?![]()
Nee niet pleur toch op. Vraag serieus eens aan je zusje, je buurmeisje, je vriendin/vrouw eens wat ze hebben mee gemaakt. Serieus. Vraag het ze eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Oh ja nu kunnen we wel generaliseren. Pleur toch op.
Je moet nooit iets vragen aan alle vrouwen tegelijk. Daar komt gezeik van.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:33 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Nee niet pleur toch op. Vraag serieus eens aan je zusje, je buurmeisje, je vriendin/vrouw eens wat ze hebben mee gemaakt. Serieus. Vraag het ze eens.
Ik zeg hier niet dat jij als man fout zit. Ik zeg niet dat alle mannen klootzakken zijn. Nee! Ik vraag alle vrouwen om aan te tonen waar wij elkaar onderling op moeten aanspreken. That's it.
Dit topic is gemaakt vlak voor de Amsterdamse eenheid bekend maken dat ze de dader van deze zinloze moord op een meisje van 17 te pakken hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:36 schreef Plompzakker het volgende:
Dit topic net voor etenstijd maken dat is niet echt handig he
Hier is het anders gewoon bijna etenstijdquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:37 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dit topic is gemaakt vlak voor de Amsterdamse eenheid bekend maken dat ze de dader van deze zinloze moord op een meisje van 16 te pakken hebben.
Niets wat je zegt is zinvol.
Ah, nou eet smakelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Hier is het anders gewoon bijna etenstijd
Volgende keer dat ik een moordenaar zie, zal ik hem erop aanspreken!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:33 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Nee niet pleur toch op. Vraag serieus eens aan je zusje, je buurmeisje, je vriendin/vrouw eens wat ze hebben mee gemaakt. Serieus. Vraag het ze eens.
Ik zeg hier niet dat jij als man fout zit. Ik zeg niet dat alle mannen klootzakken zijn. Nee! Ik vraag alle vrouwen om aan te tonen waar wij elkaar onderling op moeten aanspreken. That's it.
Ja lach er maar om. Kom maar met hoongelach en domme opmerkingen naar mij. Prima, ik neem het.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Volgende keer dat ik een moordenaar zie, zal ik hem erop aanspreken!
Tot mijn spijt heb ik geen zus, geen buurmeisjes, en geen vriendin of vrouw. Ik heb wel nichten, maar daar heb ik niet zoveel contact mee en ken ik niet zo goed dat ik ze dat soort dingen kan vragen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:33 schreef Treinhoer het volgende:
En dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:40 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja lach er maar om. Kom maar met hoongelach en domme opmerkingen naar mij. Prima, ik neem het.
Vraag jij nou eens aan jouw directe omgeving aan vrouwen wat ze hebben mee gemaakt door mannen. En vraag het ook eens aan je familie, meiden onder de 14. Serieus, vraag het eens. Je wordt echt ongemakkelijk als ze je het vertellen.
Nee jij laat je niet bewust in met mensen die vrouwen niet goed behandelen. Want wij allemaal denken dat we het wel weten en dat we het herkennen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En dan?
Denk je dat dit nieuws is?
Denk je dat ik me inlaat met mensen die vrouwen niet goed behandelen?
Dat zou heel goed kunnen, maar dan zonder dat je ook maar enig vermoeden hebt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Denk je dat ik me inlaat met mensen die vrouwen niet goed behandelen?
Dit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen, maar dan zonder dat je ook maar enig vermoeden hebt.
En dat is het probleem. Mannen die zich als een klootzak tegenover hun vrouw of vriendin gedragen, doen dat meestal alleen in de beslotenheid van de relatie. Als buitenstaander, ook al ben je een huisvriend die regelmatig bij ze over de vloer komt, weet je daar meestal niets van.
Da's lastig op een topic waar je niks mee kan. Het is heel lastig om problemen op te lossen als het 'wij tegen zij' is. Wat TS doet is er een vrouwen vs mannen van maken. Die identificeert zich blijkbaar heel erg als 'one of the guys' en wil nu van Truus horen waar hij bij zijn vrienden, die Truus helemaal niet kent, op moet letten.quote:
En vervolgens gewoon weer lekker een pilsje drinken. Ik denk echt dat zulke mensen de minst opgekropte woede hebben. Gewoon even zeggen wat je ervan vindt en weer door!quote:
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje vreemde opmerking. Ligt de verantwoordelijkheid om femicide te voorkomen nu bij mannen die moeten leren om allerlei vage rode vlaggen te herkennen en andere mannen daar dan op aan moeten spreken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:58 schreef Treinhoer het volgende:
Ik had gisteren een gesprek met mijn vrouw over dit alles en eigenlijk kwam het er onder andere op neer, dat wij mannen elkaar moeten aanspreken als er echt fout gedrag is, of wanneer iets niet meer een 'grapje' is.
Nee want normaal is saai en absoluut niet boeiend.quote:
Nee, maar we kwamen uiteindelijk op het grotere geheel omtrent vrouwenhaat uit en daarin zou het wel een helpende factor zijn als het normaal is voor mannen om met elkaar te kunnen praten over dit soort zaken, om er openlijk over te kunnen leren (zonder dat je gelijk een ‘gay linkse activist’ ofzo bent) en niet in stilte te cringen als iemand seksistische of misogyne opmerkingen maakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje vreemde opmerking. Ligt de verantwoordelijkheid om femicide te voorkomen nu bij mannen die moeten leren om allerlei vage rode vlaggen te herkennen en andere mannen daar dan op aan moeten spreken?
Ja, ook. Zeker.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje vreemde opmerking. Ligt de verantwoordelijkheid om femicide te voorkomen nu bij mannen die moeten leren om allerlei vage rode vlaggen te herkennen en andere mannen daar dan op aan moeten spreken?
Normale kerels doen dat heus wel maar normale kerels hebben dit soort debielen niet veel in hun vriendengroep.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
De reacties geven prima weer waarom mannen elkaar er niet op aanspreken.
Dank heren.
Nee, het zit hier vol met gefrustreerde mannen die bang zijn om zich aangevallen te voelen op hun 'man zijn'. Andere mensen moeten er wat aan doen, wij niet. Het is wel supererg hoor maar val ons er niet mee lastig.quote:
Hoe herken ik precies een man die in de bosjes zit om vrouwen te bespringen mocht diegene in mijn vriendengroep zich bevinden?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ook. Zeker.
Denk je dat mannen die doorslaan omdat ze ernaar neigen een vrouw als hun bezit te zien zullen luisteren naar vrouwen?
Ik heb niet de illusie dat een gesprek over de opmerkingen die een man maakt over de vrouw gaat voorkomen dat hij haar om zeep helpt als ze niet doet wat hij wil, maar sta open voor suggesties hoe ik dat zou moeten aanpakken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 00:24 schreef Moira het volgende:
[..]
Nee, maar we kwamen uiteindelijk op het grotere geheel omtrent vrouwenhaat uit en daarin zou het wel een helpende factor zijn als het normaal is voor mannen om met elkaar te kunnen praten over dit soort zaken, om er openlijk over te kunnen leren (zonder dat je gelijk een ‘gay linkse activist’ ofzo bent) en niet in stilte te cringen als iemand seksistische of misogyne opmerkingen maakt.
gewoon nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Normale kerels doen dat heus wel maar normale kerels hebben dit soort debielen niet veel in hun vriendengroep.
Zullen we eerst maar eens van die achterlijke term afstappen? De vrouwen die vermoord zijn zijn niet vermoord omdat ze vrouw zijn, maar omdat bijv een partner doorgedraaid was. In de Rwandese genocide en tijdens de holocaust werden mensen vermoord exact omdat ze Tutsi/Jood waren. Die analogie gaat hier niet op. Je kunt hoogstens zeggen dat ze vermoord zijn doordat ze vrouw zijn, niet omdat ze vrouw zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:58 schreef Treinhoer het volgende:
Naar aanleiding van een week met alweer femicide,
Hoe herken je in je vriendengroep een man die slecht met relatieproblemen of het einde van zijn relatie kan omgaan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:02 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hoe herken ik precies een man die in de bosjes zit om vrouwen te bespringen mocht diegene in mijn vriendengroep zich bevinden?
seriemoordenaars en zo daargelaten, die moorden soms wel puur op wat een persoon isquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zullen we eerst maar eens van die achterlijke term afstappen? De vrouwen die vermoord zijn zijn niet vermoord omdat ze vrouw zijn, maar omdat bijv een partner doorgedraaid was. In de Rwandese genocide en tijdens de holocaust werden mensen vermoord exact omdat ze Tutsi/Jood waren. Die analogie gaat hier niet op. Je kunt hoogstens zeggen dat ze vermoord zijn doordat ze vrouw zijn. Immers, niet omdat ze vrouw zijn.
Definieer “slecht met het einde van zijn relatie” om kan gaan? Mag hij boos zijn? Mag hij huilen? Moet hij stil in een hoekje zitten? Zijn alle mannen die boos zijn omdat hun relatie op de klippen loopt moordenaars in spe? Moeten we ze dan verklikken bij de politie? Of preventief opsluiten?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe herken je in je vriendengroep een man die slecht met relatieproblemen of het einde van zijn relatie kan omgaan?
Een man die praat over wraak nemen, over haar het leven zuur willen maken, etc.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Definieer “slecht met het einde van zijn relatie” om kan gaan? Mag hij boos zijn? Mag hij huilen? Moet hij stil in een hoekje zitten? Zijn alle mannen die boos zijn omdat hun relatie op de klippen loopt moordenaars in spe? Moeten we ze dan verklikken bij de politie? Of preventief opsluiten?
Precies.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Normale kerels doen dat heus wel maar normale kerels hebben dit soort debielen niet veel in hun vriendengroep.
Blijkbaar heb je wat meer uitleg nodig?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Definieer “slecht met het einde van zijn relatie” om kan gaan? Mag hij boos zijn? Mag hij huilen? Moet hij stil in een hoekje zitten? Zijn alle mannen die boos zijn omdat hun relatie op de klippen loopt moordenaars in spe? Moeten we ze dan verklikken bij de politie? Of preventief opsluiten?
Tja, dit is al de default setting van heel veel vrouwenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
ja laten we alle mannen als psychopaten gaan benaderen![]()
die gaan niet ieder woord van hun vrienden onder een loep houden om te zien of die ene vriend misschien een beestachtige moordenaar is lijkt mijquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tja, dit is al de default setting van heel veel vrouwen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |