Nu.nlquote:Lisa was met vrienden uitgegaan in de buurt van het Leidseplein in Amsterdam. Rond 3.30 uur vertrok ze alleen op de fiets vanuit het centrum van Amsterdam richting haar huis in Abcoude. Op de Holterbergweg werd ze "aangevallen door een man die zelf ook in het bezit was van een fiets", meldt de politie. "Het slachtoffer belde hier zelf de meldkamer van de politie over. Agenten troffen haar vervolgens rond 4.15 uur 's nachts aan."
Het meisje is door ernstig geweld om het leven gekomen. Er is nog altijd geen verdachte gevonden. De politie houdt rekening met één dader en denkt op basis van het onderzoek dat deze persoon mogelijk ook op de fiets was.
De politie roept drie specifieke weggebruikers op zich te melden, omdat zij mogelijk belangrijke informatie over de verdachte kunnen geven. De weggebruikers reden tussen 4.10 uur en 4.30 uur op de Holterbergweg. "Het gaat om een scooterrijder en de inzittenden van een lichtkleurig bestelbusje en een Birò (een kleine, elektrische stadsauto, red.)." Daarnaast zoekt de politie naar mensen die Lisa tussen de Holterbergweg en de Breitnertoren (nabij het Amstelstation) hebben gezien.
Na een eerdere getuigenoproep heeft de politie al tientallen tips ontvangen. De bruikbaarheid hiervan wordt onderzocht. Het onderzoeksteam is nog steeds dringend op zoek naar meer informatie, "met name over de laatste minuten van haar fietsroute".
Hoe goed zijn nummerborden zichtbaar in het donker?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:22 schreef littlemindy het volgende:
Je zou denken dat die auto en het bestelbusje toch wel op te sporen zijn aan de hand van de nummerborden.
Klinkt eerder alsof het wel meer was dan een mongooltje met geile praat als "heb je een nat poesje". Helaas heb je wel meer mannen die dat soort praatjes wel geinig vinden, vooral laat in de avond of nacht. En vinden ze dat vrouwen geen humor hebben als ze daar van schrikken en er meteen vandoor gaan. Mocht iemand dit lezen en zich hier in herkennen en dit soort dingen wel eens doen, ik hoop dat je een lantaarnpaal kopt. Deze debiel was haar echt aan het achtervolgen. En hoe heeft hij haar uberhaupt gedood? Met een wapen of gewoon met de vuist?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:47 schreef 3rr0r het volgende:
Klinkt dus als iemand die haar lastigviel met 'geile praat' en/of wilde aanranden en/of verkrachten en is gaan flippen, niet als iemand die al bij voorbaat op moorden uit was. Dus niet een serial killer zoals die gek een tijd terug.
Die fatbikes gaan ook hard.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
Hoe kan dat nou als Lisa zo een goede electrische fiets had dat die man haar toch nog heeft ingehaald?
Heb ik iets niet goed gelezen?
Goede conditie, fatbike mongooltje, haar afsnijden etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
Hoe kan dat nou als Lisa zo een goede electrische fiets had dat die man haar toch nog heeft ingehaald?
"Ernstig geweld" laat bij mij weinig aan de verbeelding over.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof het wel meer was dan een mongooltje met geile praat als "heb je een nat poesje". Helaas heb je wel meer mannen die dat soort praatjes wel geinig vinden, vooral laat in de avond of nacht. En vinden ze dat vrouwen geen humor hebben als ze daar van schrikken en er meteen vandoor gaan. Mocht iemand dit lezen en zich hier in herkennen en dit soort dingen wel eens doen, ik hoop dat een lantaarnpaal kopt. Deze debiel was haar echt aan het achtervolgen. En hoe heeft hij haar uberhaupt gedood? Met een wapen of gewoon met de vuist?
Die gaan nog harder vaak jaquote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die fatbikes gaan ook hard.
Natuurlijk niet, de eerste prio als iemand belt is om die persoon in veiligheid te krijgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja je neemt aan dat ze haar zo aan de telefoon wel vragen om de persoon te beschrijven
Ernstig geweld hoeft niet perse te betekenen dat er een wapen gebruikt is.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Ernstig geweld" laat bij mij weinig aan de verbeelding over.
Idd. Een (normale) elektrische fiets gaat met ondersteuning tot 25. Dat haal je met een beetje doortrappen op een normale fiets wel in.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Goede conditie, fatbike mongooltje, haar afsnijden etc.
Fatbike kan ook nog opgevoerd zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
Omdat er geen wapen is genoemd en vanwege jouw dikgedrukte tekst vermoed ik ook dat dat het is geweest.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ernstig geweld hoeft niet perse te betekenen dat er een wapen gebruikt is.
Een grote sterke kerel kan zo'n jonge meid ook met handen en voeten tot pulp trappen.
Extra zuur is dat ze 112 gebeld heeft en aan de lijn had, ook tijdens de aanval.
Moet ook klote zijn geweest voor de agenten die als eerste ter plaatse waren, dat ze net te laat waren
Een elektrische fiets kan je ook gaan tegenwerken als je te hard wilt gaan, dan remt ie je juist af, of de batterij leeg....quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
Ik denk dat dat traumatisch is om zoiets te horen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat er geen wapen is genoemd en vanwege jouw dikgedrukte tekst vermoed ik ook dat dat het is geweest.
Wat dacht je van de mensen in de alarmcentrale die haar aan de lijn hadden?
Wie heeft er een fatbike?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Fatbike kan ook nog opgevoerd zijn.
Dat gaan wij nooit horen, hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:49 schreef Black_Baron het volgende:
Ben wel benieuwd naar de stem van die vent. Of daar een accent te horen is.
Er zijn maar heel weinig mensen die volledig accentloos praten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 17:49 schreef Black_Baron het volgende:
Ben wel benieuwd naar de stem van die vent. Of daar een accent te horen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |