Dit zeggen ze al een tijdje hardop.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:24 schreef butz0rs het volgende:
Dit is toch niet te geloven, dit is echt erg!
Het lijkt wel alsof Israel liever oorlog voert dan dat het gijzelaars vrij wil krijgen
quote:VS breidt sancties tegen ICC uit
De Verenigde Staten leggen opnieuw sancties op aan het Internatonaal Strafhof (ICC) vanwege de arrestatiebevelen die de internationale rechtbank heeft uitgevaardigd tegen onder andere de Israëlische premier Netanyahu en oud-defensieminister Gallant.
De sancties richten zich specifiek op vier ICC-rechters uit Canada, Frankrijk, Fiji en Senegal. "Het Hof vormt een bedreiging voor de nationale veiligheid en is een instrument geweest voor juridische oorlogsvoering tegen de Verenigde Staten en onze naaste bondgenoot Israël", staat in een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Kort na zijn aantreden stelde de Amerikaanse president Trump al sancties in vanwege de arrestatiebevelen. Die sancties bestonden onder meer uit financiële straffen en visumrestricties voor mensen die het ICC helpen bij onderzoek naar Amerikaanse burgers en bondgenoten van de VS. De VS erkent het Internationaal Strafhof in Den Haag niet.
Bron
Een klein offer voor een Groot Israelquote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit zeggen ze al een tijdje hardop.
Het individu doet er niet toe als zeloten met een "hoger" doel bezig zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:39 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Een klein offer voor een Groot Israel
De teller staat op ten minste meer dan 50.000 en dat is nog exclusief extra doden door ziektes, honger en dakloze omstandigheden.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
Hamas volledig elimeren? Dat is duizenden mensen vermoorden dus.
Hoeveel meer doden wordt dat binnenkort door het wegbombarderen van gaza-stad ?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De teller staat op ten minste meer dan 50.000 en dat is nog exclusief extra doden door ziektes, honger en dakloze omstandigheden.
Had niet anders verwacht van de grote vriend van Putin.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende ontwikkeling.
[..]
Ik zeg dan ook niet dat je het verzint, ik geef alleen aan dat mensen dat selecteren op mensen met een Arabisch uiterlijk opmerkelijke manier is. Hoofddoekjes trouwens ook omdat veel ultraorthodox Joodse vrouwen ook een hoofddoek dragen, helemaal op de Westelijke Jordaanoever.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:
We hebben het dus over een buslijn die mensen vervoerd naar gebieden achter de muur, en visa versa.
Het is geen bijzonder verhaal. De hoofddoekjes etc werden er uitgehaald. Arabisch uiterlijk.
Ik verzin dit niet, jammer dat jij dat er van maakt.
Het staat de Palestijnse terroristen nog elke dag vrij om de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten. Dan is de oorlog meteen over.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoeveel meer doden wordt dat binnenkort door het wegbombarderen van gaza-stad ?
En uithongering gaat gewoon door . Medische voorzieningen niet toelaten gaat door.
En hoe zit met het plan van een gigantisch concentratiekamp
Endlosung gaat door
Ultraorthodoxe vrouwen dragen hun hoofddoek anders, ook kleden ze zich anders. Dat verschil zie ik heus wel en die stonden daar echt niet in de rij.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat je het verzint, ik geef alleen aan dat mensen dat selecteren op mensen met een Arabisch uiterlijk opmerkelijke manier is. Hoofddoekjes trouwens ook omdat veel ultraorthodox Joodse vrouwen ook een hoofddoek dragen, helemaal op de Westelijke Jordaanoever.
[..]
Het staat de Palestijnse terroristen nog elke dag vrij om de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten. Dan is de oorlog meteen over.
Je generaliseert nogal.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ultraorthodoxe vrouwen dragen hun hoofddoek anders, ook kleden ze zich anders. Dat verschil zie ik heus wel en die stonden daar echt niet in de rij.
Tsja, jij vindt het opmerkelijk maar het is toch echt wat daar gebeurd. Je was er toch al zo vaak geweest?
Opmerkelijk dat je dit nooit is opgevallen dan.
Het zal allemaal wel toeval zijn dan, normaal doen ze dat nooit, uniek wat ik meegemaakt heb.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je generaliseert nogal.
Je lijkt te denken dat omdat jij een keer daar iets hebt meegemaakt dit meteen de absolute norm zou zijn.
Ben benieuwd of de dienstplichtigen komen opdagen of dat er serieuze problemen met de opkomst zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoeveel meer doden wordt dat binnenkort door het wegbombarderen van gaza-stad ?
En uithongering gaat gewoon door . Medische voorzieningen niet toelaten gaat door.
En hoe zit met het plan van een gigantisch concentratiekamp
Endlosung gaat door
Is er een consequentie voor dienstplichtigen en reservisten die niet komen opdagen?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de dienstplichtigen komen opdagen of dat er serieuze problemen met de opkomst zijn.
Gijzelaars vrijlaten had op elk moment betekend dat deze oorlog en dit geweld zou stoppen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit zeggen ze al een tijdje hardop.
We zouden een voorbeeld aan de VS moeten nemen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende ontwikkeling.
[..]
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
Hamas volledig elimeren? Dat is duizenden mensen vermoorden dus.
Wat een moeite steek jij erin om hen daarvan te overtuigen. Dat is niet nodig. Ze weten echt welk dat Israël een bakermat van vrijheid, welvaart, en rechtstaat is vergeleken met de omringende landen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zou inderdaad mooi zijn als dit conflict beëindigd wordt.
Ik ga dan vooral even wachten op alle 'ach en wee mensenrechten'-roepers die het verder geen zak interesseert dat de meest basale mensenrechten in die regio al eeuwen worden geschonden.
Kan ik dan lang wachten?
Jazeker...
Geen idee eigenlijk maar volgens de nos is de opkomst nog maar 50%. https://nos.nl/l/2579111quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is er een consequentie voor dienstplichtigen en reservisten die niet komen opdagen?
Ach jee. Dan is deze oorlog goed. Dan is het goed, als duizenden doden meer onder onschuldige burgers vallen (want wie weet haten ze homo’s en en vrouwen en andersdenkenden)quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn..
Het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika is al eeuwenlang een oord van apartheid op basis van geslacht, religie en seksuele voorkeur, maar laten we even dat ene land eruit pikken waar rechten voor vrouwen, homo's en andersdenkenden al vanaf het begin wettelijk beschermd zijn.
Topshow, jongens, echt.
De afgelopen 20 jaar zijn er maar 3 geweest dat Israël minder gijzelaars in een martelgevangenis had zonder enige vorm van rechtspraak, dan Hamas op 8 oktober had. Onzin dus.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:20 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Gijzelaars vrijlaten had op elk moment betekend dat deze oorlog en dit geweld zou stoppen.
zucht... bespaar me je ordinaire, plastic, ranzig emo-geneuzel.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach jee. Dan is deze oorlog goed. Dan is het goed, als duizenden doden meer onder onschuldige burgers vallen (want wie weet haten ze homo’s en en vrouwen en andersdenkenden)
Denk dat de gemiddelde burger die bommen op z’n hoofd krijgt daar niet mee bezig is, of ze nou ‘meer westers’ zijn of niet.
Bovendien, veel Israëliërs zijn diep religieus. In ultra orthodoxe kringen vinden ze het ook niet zo fijn als je er uit wilt stappen of eigenlijk liever van de mannenliefde bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |