https://www.bnr.nl/nieuws(...)ardenomzet-door-hypequote:Fabrikant Labubu verwacht miljardenomzet door hype
Auteur: ANP | 20-8-2025
De Chinese speelgoedfabrikant Pop Mart, bekend van zijn populaire Labubu-knuffels, verwacht dit jaar omgerekend bijnae 4 miljard euro aan inkomsten. Dat komt door de grote vraag naar zijn kleine pluche monsters met puntige oren en gekartelde tanden, heeft topman Wang Ning woensdag gezegd.
De topman meldt dat hij de komende jaren meer winkels wil openen en wil ook de hype rondom de knuffel verder uitventen. Zo denkt hij aan het ontwikkelen van Labubu-animatiefilms en zelfs het bouwen van attracties rondom de knuffels in pretparken.
Wang, die het bedrijf in 2010 oprichtte, sprak met analisten na de presentatie van Pop Marts recordresultaten voor het eerste halfjaar. De onderneming meldde een winstgroei van bijna 400 procent. Het bedrijf denkt zijn omzetverwachting voor dit jaar gemakkelijk te overtreffen.
Lange rijen
In Amsterdam zit ook een Pop Mart-winkel. Voor de deur staan vaak lange rijen. In de VS heeft het bedrijf zo'n veertig winkels. Dit jaar wil het bedrijf er nog eens tien openen. Pop Mart kijkt verder vooral naar uitbreiding in het Midden-Oosten, Centraal-Europa en Midden- en Zuid-Amerika.
Dat is mooiquote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik heb ook een mooie omzet dankzij door doorverkoop
Een link met uitleg:quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:28 schreef CoolGuy het volgende:
Die dingen zijn er al een paar jaar maar het wordt nu pas een hype. Hier heeft dochterlief ook een aantal van die dingen. Ik snap de lol er niet van.
Binnen een paar jaar vinden veel Labubu's hun einde in één of andere oceaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:28 schreef LXIV het volgende:
En hype die net zo snel weer voorbij kan gaan
Leuke sitequote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een link met uitleg:
https://hoefnix.net/wtf-waarom-12-labubu-verzamelwoede/
[..]
Binnen een paar jaar vinden veel Labubu's hun einde in één of andere oceaan.
Hij wil iets beginnen zoals Walt Disney? Rustig aan, man. Hypes verdwijnen immers heel snel weer. Ik schat de kans dat hij dit kan omzetten in een Disney-achtige trend op zo'n 0 tot 5%. Het verschil is dat Disney zijn kracht vooral haalde uit verhalen, films en animatie, terwijl Pop Mart zich primair richt op fysieke verzamelobjecten en de hype rond blind boxes. Los daarvan is hij nu al financieel succesvol, met 48% van de aandelen in het bedrijf, ongeacht wat er verder gebeurt. Zijn pensioen is veiliggesteld op 37/38-jarige leeftijd. Het verbaast mij overigens niets dat een cultureel sterk product (zeer tijdelijk maar toch) van deze jongeman afkomstig is. Ik zie dat niet gebeuren bij de generatie van de jaren 50 en 60, die veel conservatiever is als het gaat om wat zij beschouwen als 'onserieuze zaken', zoals poppen.quote:De topman meldt dat hij de komende jaren meer winkels wil openen en wil ook de hype rondom de knuffel verder uitventen. Zo denkt hij aan het ontwikkelen van Labubu-animatiefilms en zelfs het bouwen van attracties rondom de knuffels in pretparken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |