Ach. Krijgen die koutisten op hun oude dag toch nog waar ze zo op zitten te hopen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Laten we het maar niet hopen. Krijg je hier blijkbaar alleen maar koud k*t weer. Al ben ik tegen die tijd zo'n beetje halverwege de 70.
Dit leest toch eigenlijk stiekem als goed nieuws voor hier:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:46 schreef jcdragon het volgende:
Gevreesd kantelpunt in de Golfstroom mogelijk al halverwege deze eeuw bereikt - https://nos.nl/l/2579953
Minder warme zoners, droger weer en meer winterstormen en dus ook echte wintersquote:Als deze stroom stilvalt, daalt de temperatuur in Noordwest-Europa, met koudere winters, minder regenval en meer zware winterstormen.
Precies, dus zometeen de boel dicht zodra de binnentemperatuur omhoog gaat en dan blijft het binnen het grootste deel van de dag wel onder de 22 denk ik:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Over een uur is het buiten veelal nog onder de 20. Het is net 14/15 graden.
Komende tijd lijkt het nog wel 22 of hoger te blijven hier. Wel zo prettig
Welk goede nieuws lees je precies? Dit heeft echt alleen maar negatieve gevolgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dit leest toch eigenlijk stiekem als goed nieuws voor hier:
[..]
Minder warme zoners, droger weer en meer winterstormen en dus ook echte winters
Laat dat maar snel stil vallen. Liever vandaag dan morgen nog
Qua weerquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welk goede nieuws lees je precies? Dit heeft echt alleen maar negatieve gevolgen.
Boh, laten we het hopen. Opbokken met die opwarming hier.quote:Er zijn aanwijzingen dat de Golfstroom nu al vertraagt. Dat vertragen kan volgens de onderzoekers de komende decennia al een verkoelend effect hebben op de temperatuur in Noordwest-Europa. Van Westen: "Je hebt enerzijds de mondiale opwarming, maar anderzijds het afkoelende effect van het verzwakken van de AMOC. Vanaf nu kunnen we een lichte tendens van afkoeling verwachten de komende jaren."
Het klinkt fantastisch jaquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Qua weer
Het wordt zomers aangenamer en we krijgen winter.
[..]
Boh, laten we het hopen. Opbokken met die opwarming hier.
Het is natuurlijk ook een ramp. Ik pikte alleen het mooie nieuws eruitquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het klinkt fantastisch ja
Maar goed, laten we verstandiger zijn dan veel hitte-autisten: die juichen vaak alleen maar, want warmer warmer warmer, zonder de negatieve gevolgen door te hebben. Ik vrees dat ook dit op papier uiterst fijn klinkende gebeuren in de praktijk flinke negatieve gevolgen heeft voor allerlei zaken
Ik denk dat het aantal mensen hier dat zit te wachten op continu 30+ met één vinger te tellen isquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar goed, laten we verstandiger zijn dan veel hitte-autisten: die juichen vaak alleen maar, want warmer warmer warmer, zonder de negatieve gevolgen door te hebben. Ik vrees dat ook dit op papier uiterst fijn klinkende gebeuren in de praktijk flinke negatieve gevolgen heeft voor allerlei zaken
De contrasten en extremen zullen alleen maar toenemen. Dit heeft in vrijwel alle opzichten alleen maar negatieve gevolgen. Een koude zomer, nee goed voor de landbouw en tuinders. Prijzen nog hoger. De zomers van nu zijn hier helemaal niet zo heet op dit moment.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Golfstroom is toch onderdeel van de AMOC (noordelijke deel)?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
Precies. Extremen beide kanten op is nooit goed, dat geldt voor extreme hitte alsmede kou.... zelfde met extreme droogte en extreme regenval. Of zijn jullie de artikelen van een jaar geleden alweer vergeten waar continu werd gejankt om verzopen velden en mislukte oogsten door de extreme regen.
Anyway, de golfstroom en AMOC zijn volgens mij twee verschillende dingen, dus het hele artikel rammelt sowieso nogal.
Klopt, maar de hele Golfstroom gaat niet stilvallen, en dat wordt wel geļnsinueerd door deze manier van schrijven:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Golfstroom is toch onderdeel van de AMOC (noordelijke deel)?
De golfstroom wel, de AMOC niet helemaal lijkt me dan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, maar de hele Golfstroom gaat niet stilvallen, en dat wordt wel geļnsinueerd door deze manier van schrijven:
"De Golfstroom, een systeem van zeestromingen dat een cruciale rol speelt in het klimaat, bereikt mogelijk al halverwege deze eeuw een onomkeerbaar punt waarbij het uiteindelijk stilvallen niet meer te stoppen is"
Beetje sensatie-zoekende manier van de zaken manipuleren vind ik.
Laatste zomerdag?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:35 schreef mitt het volgende:
Beetje tegenvallende laatste zomerdag. Zie weinig zon en zo warm is het ook niet.
Ik lig op het strand, vind het erg aangenaamquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:35 schreef mitt het volgende:
Beetje tegenvallende laatste zomerdag. Zie weinig zon en zo warm is het ook niet.
Het zal de komende twee maanden ongetwijfeld nog vaker warm worden, alleen lijkt er na de komende dagen even wat minder echte warmte te zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:35 schreef mitt het volgende:
Er komt gewoon nog een september hittegolf #believe.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:35 schreef mitt het volgende:
Zolang het maar de hele maand 20 of hoger is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Er komt gewoon nog een september hittegolf #believe.
En dan vanaf 1 oktober tot ergens in maart ook geen enkel dubbel cijfer meer zonder een minteken ervoor.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zolang het maar de hele maand 20 of hoger is.
Voor altijd!quote:
Laten we het hopen!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Er komt gewoon nog een september hittegolf #believe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |