Zit er niet in denk ik dat onweer.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vanaf donderdag hopelijk weer wat meer dynamiek in het lucht.
Het liefst met onweer.
Dat valt de hele zomer al tegen. Vrijwel geen onweer hier gehad.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zit er niet in denk ik dat onweer.
Hier ook een enkele keer volgens mij. Maar geen enorm iets nee.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat valt de hele zomer al tegen. Vrijwel geen onweer hier gehad.
Hele dag houden zoals nu jaquote:Op maandag 25 augustus 2025 07:03 schreef heywoodu het volgende:
Sow, het is potverdorie lekker buiten nu, mooi zonnetje erbij
En het wordt gaandeweg de dag alleen maar beter. Boffen wel. Komende dagen ook nogquote:Op maandag 25 augustus 2025 07:03 schreef heywoodu het volgende:
Sow, het is potverdorie lekker buiten nu, mooi zonnetje erbij
Mwah, het lekkere is er al een beetje af merkte ik net. Na woensdag weer goede temperaturen voorlopig.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En het wordt gaandeweg de dag alleen maar beter. Boffen wel. Komende dagen ook nog
Zou wel kunnenquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zit er niet in denk ik dat onweer.
Niks daarvan. Laat de herfst eind oktober maar komenquote:Op maandag 25 augustus 2025 18:02 schreef Haags het volgende:
Sorry jong0ns ik neem het lekkere weer (32 graden) uit Griekenland niet mee terug deze week. Ik duik bij thuiskomst meteen met jullie allen de herfst in
Ben benieuwd!quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou wel kunnen
woensdag en donderdag verlopen in sommige delen van ons land nog zomers, maar geleidelijk neemt de onstabiliteit wel toe. Dit uit zich woensdag in slechts een aantal wolkenvelden, maar donderdag neemt vanuit het zuidwesten de buienkans flink toe. Daarbij kan meteen onweer voorkomen en natuurlijk een welkome plens regenwater voor de natuur.
Kijken we naar de buiensituatie voor aanstaande donderdag, wanneer de warmte wordt verdreven, dan is er toch vrij veel dynamiek zichtbaar. In de middag en vroege avond valt te denken aan 30-35 knopen effectieve windschering. Gecombineerd met ruim 1000 J/kg aan CAPE zijn daarmee relatief goed ontwikkelde onweersbuien mogelijk. Bij een forse bui behoort dan ook hagel tot de opties.
Alles voor het midden en zuiden, hier gewoon wat buitjes thats itquote:Op maandag 25 augustus 2025 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou wel kunnen
woensdag en donderdag verlopen in sommige delen van ons land nog zomers, maar geleidelijk neemt de onstabiliteit wel toe. Dit uit zich woensdag in slechts een aantal wolkenvelden, maar donderdag neemt vanuit het zuidwesten de buienkans flink toe. Daarbij kan meteen onweer voorkomen en natuurlijk een welkome plens regenwater voor de natuur.
Kijken we naar de buiensituatie voor aanstaande donderdag, wanneer de warmte wordt verdreven, dan is er toch vrij veel dynamiek zichtbaar. In de middag en vroege avond valt te denken aan 30-35 knopen effectieve windschering. Gecombineerd met ruim 1000 J/kg aan CAPE zijn daarmee relatief goed ontwikkelde onweersbuien mogelijk. Bij een forse bui behoort dan ook hagel tot de opties.
Midden serieus? Nou ik verwacht er niets vanquote:Op maandag 25 augustus 2025 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Alles voor het midden en zuiden, hier gewoon wat buitjes thats it
De Bilt, precies op de regenmeter, 50mm in half uurquote:Op maandag 25 augustus 2025 23:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Midden serieus? Nou ik verwacht er niets van
ohh lekkerquote:Op maandag 25 augustus 2025 23:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De Bilt, precies op de regenmeter, 50mm in half uur![]()
dag som 130mm
Over een uur is het buiten veelal nog onder de 20. Het is net 14/15 graden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:11 schreef heywoodu het volgende:
Heerlijke ochtend vooral ja, al een hele tijd de boel open. Over een goed uurtje dicht en het zou de hele dag binnen wel aangenaam moeten blijven
Ook fijn dat het vanavond rond 21u al wel weer richting/onder de 20 gaat
Wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Laten we het maar niet hopen. Krijg je hier blijkbaar alleen maar koud k*t weer. Al ben ik tegen die tijd zo'n beetje halverwege de 70.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:46 schreef jcdragon het volgende:
Gevreesd kantelpunt in de Golfstroom mogelijk al halverwege deze eeuw bereikt - https://nos.nl/l/2579953
Meer kutweer ligt heel erg in de lijn der verwachting. Wij zitten echt precies op de grens tussen verkoeling hiervan en opwarming van de rest van Europa.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Laten we het maar niet hopen. Krijg je hier blijkbaar alleen maar koud k*t weer. Al ben ik tegen die tijd zo'n beetje halverwege de 70.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |