Ik ga daar niet speciaal ranzige koffie voor kopen. Hier is het gewoon goeie ouwe Douwe Egberts.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:47 schreef Red_85 het volgende:
Dan mep ik ze ook niet dood.
Ik maak een wespenval van een oude drankfles en daar gaan ze vanzelf in.
Daarbij verjaag ik ze met aangestoken goedkope ranzige koffie. Pleuren ze ook op.
Gelukkig niet hier, want ze komen alleen voor in Japan. In tegenstelling tot de Aziatische hoornaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kutbeesten die bijen en hommels in grote getalen vreten.
Waarom?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zolang ze blijven zitten waar ze zijn heb ik er geen probleem mee.
Maar als ze aan de wandel gaan dan krijgen ze toch echt te maken met good old Maat 44.
Wat doe je daar dan mee? Gewoon neerzetten?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga daar niet speciaal ranzige koffie voor kopen. Hier is het gewoon goeie ouwe Douwe Egberts.
Maar het werkt wel.
Ah, te snel gelezen en moest inderdaad denken aan de Aziatische hoornaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gelukkig niet hier, want ze komen alleen voor in Japan. In tegenstelling tot de Aziatische hoornaar.
Droge koffiepoeder in een kommetje, ongeveer de hoeveelheid voor een volle pot. En dat steek ik in brand. Het vat geen vlam, maar gaat smeulen, waardoor er rook met koffiegeur vanaf komt. Wespen, maar ook muggen, hebben daar een hekel aan. Dit doen we altijd als we last hebben van wespen bij, bijvoorbeeld een bbq-avondje.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:24 schreef DjVero het volgende:
[..]
Wat doe je daar dan mee? Gewoon neerzetten?
En hoe lang smeult dat dan? Verder nog nooit filterkoffie gezet, dus geen idee wat een volle pot is. Vragen vragen hahaquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Droge koffiepoeder in een kommetje, ongeveer de hoeveelheid voor een volle pot. En dat steek ik in brand. Het vat geen vlam, maar gaat smeulen, waardoor er rook met koffiegeur vanaf komt. Wespen, maar ook muggen, hebben daar een hekel aan. Dit doen we altijd als we last hebben van wespen bij, bijvoorbeeld een bbq-avondje.
Heb ook aan de fruitboompjes wespenvallen hangen.
Voor de avondjes lekker buiten zitten geldt dat je moet zorgen dat er niets ligt wat wespen aan kan trekken. Dat houdt ook in, niet te zoet drinken. Cola trekt heel erg wespen aan. Zoete biertjes ook. En niet uit je blikje drinken!!
Koffiefilter nummer 4 tot net over de helft vol met prutquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
En hoe lang smeult dat dan? Verder nog nooit filterkoffie gezet, dus geen idee wat een volle pot is. Vragen vragen haha
Spinnen geven mij echt de koude rillingenquote:
Een Nescafé cupje open maken en dat brandt ongeveer 15 minuten en ruikt naar vers gebrande koffie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
En hoe lang smeult dat dan? Verder nog nooit filterkoffie gezet, dus geen idee wat een volle pot is. Vragen vragen haha
Nou.....quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:05 schreef SuperNeger het volgende:
Bijen en hommels snap ik wel maar wespen zijn echt de marokkanen van de steekvliegen.
Dit precies. Mensen zijn totaal krankzinnig geworden als het gaat om "soortbehoud" who cares, er is niet een alomvattend aardeplan waarin staat dat er verplicht 100 miljoenmiljard wespensoorten moeten blijven bestaan. Juist het feit dat er zoveel soorten zijn, zorgt er juist voor dat er altijd wel een soort met uitsterven bedreigd wordt. Dat is inherent aan dit gegeven.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 01:27 schreef the-eye het volgende:
Ik begrijp sowieso dat geouwehoer over het verdwijnen van soorten niet. Zo gaat dat nou eenmaal in de evolutie van deze planeet. Niemand gaat die wespensoorten missen
Hoelang het smeult hangt ook van het weer af. Soms dooft het, en kun je het opnieuw aansteken.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:55 schreef DjVero het volgende:
Bij de kruitvat hebben ze nu een elektronische vliegenmepper voor een euro, die dood elke wesp direct.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoelang het smeult hangt ook van het weer af. Soms dooft het, en kun je het opnieuw aansteken.
Meestal smeult het lang genoeg om rustig te kunnen eten.
Ik gebruik een chinees kommetje die doe ik driekwart vol.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |