abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218492228
Ik sla alleen wepsen dood...
  woensdag 13 augustus 2025 @ 10:51:50 #52
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218492240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 07:31 schreef TLC het volgende:
Aziatische hoornaar > wesp
*Japanse hoornaar entered the chat 😱

Voor zulke units zou ik een airstrike regelen :X
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 10:54:01 #53
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218492257
Ik heb toch echt wespennesten rond mijn huis uitgeroeid.
De eerste keer waren ze in een mollengang in mijn tuin gaan zitten. Aangezien ik katten heb rondlopen, en mijn toenmalig buurmeisje allergisch was, vond ik dat niet zo leuk. Toen ik ook echt gestoken werd als ik op het tuinpaadje een meter verder liep, was het einde oefening voor het tuig.
De tweede keer waren ze via een klein gaatje in de luifel boven mijn voordeur genesteld. Het eerste wat ik merkte was een steek in mijn gezicht toen ik de deur uitliep. Nest uitgeroeid en alle gaatjes zorgvuldig afgesloten.

Spinnen doen me niets, die laat ik lekker in hun hoekje in mijn huiskamer zitten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218492647
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 06:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb nu dus een wespennest in mijn schuur en weet niet zo goed of ik ze lekker moet laten zitten of het toch weg moet (laten) halen. Ze laten mij in principe met rust namelijk als ik de schuur in ga. Ze vliegen me wel tegemoet en een paar tegen me aan, maar ze steken verder niet ofzo.
Ze laten je met rust...totdat jij gaat bbq-en.

Had vorig jaar last van een nest; ze zaten in de overkapping boven onze voordeur. Meteen uitgeroeid met een of ander Bosnisch goedje (wat helaas op is).

Wespen...nergens goed voor. Net als muggen.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 11:38:41 #55
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218492703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:33 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ze laten je met rust...totdat jij gaat bbq-en.

Had vorig jaar last van een nest; ze zaten in de overkapping boven onze voordeur. Meteen uitgeroeid met een of ander Bosnisch goedje (wat helaas op is).

Wespen...nergens goed voor. Net als muggen.
Volgens mij killen de wespen muggen juist en zijn ze dus mijn vriendjes. Ben toch niet van plan om te gaan bbq'en op de patio.
Ben wel benieuwd naar dat Bosnische goedje (mits je er lekker op kunt trippen).
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218492818
quote:
Die begint bij 5000 euro, maar kan oplopen tot maar liefst 65.000 euro.
bro
_O- 8)7
pi_218492961
Dit kan mij niks uitmaken. Ik haat wespen. Ik haat alles aan wespen. Ik ben deze week twee keer geprikt zonder ze lastig te vallen. Soms zijn wespen gewoon onvervalste teringlijers. De regel 'als je ze niet lastig valt doen ze niks' gaat ook bij mensen niet altijd op.

'Ja maar ze pakken de muggen'

Ik heb geen last van muggen. Ik heb wel eens een kind op school met een epipen geprikt zien worden omdat die bijna doodging van een enkele wespensteek.

Dood aan alle wespen.
-nee-
pi_218492995
Ah! Dit is dus wat tegenwoordig doorgaat voor vrijheid…
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:14:39 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218493148
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:01 schreef Marsenal het volgende:
Dit kan mij niks uitmaken. Ik haat wespen. Ik haat alles aan wespen. Ik ben deze week twee keer geprikt zonder ze lastig te vallen. Soms zijn wespen gewoon onvervalste teringlijers. De regel 'als je ze niet lastig valt doen ze niks' gaat ook bij mensen niet altijd op.

'Ja maar ze pakken de muggen'

Ik heb geen last van muggen. Ik heb wel eens een kind op school met een epipen geprikt zien worden omdat die bijna doodging van een enkele wespensteek.

Dood aan alle wespen.
Zwakke kinderen :')

Wespen zijn cool. Sluipwespen al helemaal, ook ontzettend nuttig in de (biologische) teelt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218493180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Volgens mij killen de wespen muggen juist en zijn ze dus mijn vriendjes. Ben toch niet van plan om te gaan bbq'en op de patio.
De trip die zij hadden was van korte duur; een aantal kwam uit kiertjes gekropen en viel pardoes dood neer op de grond.

Ik weet ook niet meer hoe dat spul heette, m'n vader had jaren geleden een aantal van die spuitbussen meegenomen. In Nederland niet te koop iig.
pi_218493187
quote:
6s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zwakke kinderen :')

Wespen zijn cool. Sluipwespen al helemaal, ook ontzettend nuttig in de (biologische) teelt.
Ik vind muggen cooler dan wespen.
-nee-
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:21:45 #62
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218493214
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
*Japanse hoornaar entered the chat 😱

[ afbeelding ]

Voor zulke units zou ik een airstrike regelen :X
De Japanse reuzenhoornaar. Wat een mooie beestje zijn dat O+ O+

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218493215
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 06:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb nu dus een wespennest in mijn schuur en weet niet zo goed of ik ze lekker moet laten zitten of het toch weg moet (laten) halen. Ze laten mij in principe met rust namelijk als ik de schuur in ga. Ze vliegen me wel tegemoet en een paar tegen me aan, maar ze steken verder niet ofzo.
Heb er ook ooit een in mijn schuur gehad. Dat nest was al zo groot als een opgeblazen ballon. Meteen een verdelger gebeld en die spoot er een chemisch goedje in en plop...de koningin kwam er zo uit kukelen. Dan is het wel meteen klaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218493223
quote:
16s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja leuk, maar ze zijn wel hyper agressief, daar wil je echt niet door gestoken worden.
  Admin woensdag 13 augustus 2025 @ 12:25:05 #65
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218493243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:47 schreef Red_85 het volgende:
Dan mep ik ze ook niet dood.
Ik maak een wespenval van een oude drankfles en daar gaan ze vanzelf in.

Daarbij verjaag ik ze met aangestoken goedkope ranzige koffie. Pleuren ze ook op.
Mep ze dan dood want zo'n val is echt gemeen
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:25:06 #66
pi_218493244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:54 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Even het ad.nl artikel gelezen, maar ook daar niets over het soort wesp.

Wel dat het er voor sommige soorten een boete van wel 65.000 euro mogelijk is.
Nog even verder gezocht op Duitse websites, en het klopt wel dat de mogelijkheid van een boete geldt voor alle soorten wespen. Wel afhankelijk van de situatie en een uitzondering bij noodzaak zoals een allergie.

https://www.bussgeldkatal(...)-das-erlaubt-645445/
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:25:32 #67
pi_218493250
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:18 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik vind muggen cooler dan wespen.
Dat mag natuurlijk.
  Admin woensdag 13 augustus 2025 @ 12:26:45 #68
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_218493256
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
DDT, Verboten
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:28:16 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218493279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja leuk, maar ze zijn wel hyper agressief, daar wil je echt niet door gestoken worden.
Dat valt best mee. Net als de hoornaar die hier voorkomt verdedigen ze hun territorium. Dus zolang je niet te dicht bij ze in de buurt komt is er niets aan de hand. En waarschuwen ook eerst. Ze vallen niet zomaar aan.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:29:11 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218493289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heb er ook ooit een in mijn schuur gehad. Dat nest was al zo groot als een opgeblazen ballon. Meteen een verdelger gebeld en die spoot er een chemisch goedje in en plop...de koningin kwam er zo uit kukelen. Dan is het wel meteen klaar.
Je had het nest ook kunnen laten verplaatsen.
https://wespenstichting.nl/
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:40:20 #71
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218493388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou, mijn zwart-gele rakkers mogen nog even onderdeel zijn van de storyline. ITT anderen _O-
quote:
17s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:26 schreef yvonne het volgende:

[..]
DDT, Verboten
Nu trek ik me daar doorgaans weinig van aan, maar ik zie geen reden om het nest te (laten) verdelgen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218493391
quote:
16s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kutbeesten die bijen en hommels in grote getalen vreten.
pi_218493416
quote:
16s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je had het nest ook kunnen laten verplaatsen.
https://wespenstichting.nl/
Dat wist ik niet.
pi_218493441
quote:
16s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat valt best mee. Net als de hoornaar die hier voorkomt verdedigen ze hun territorium. Dus zolang je niet te dicht bij ze in de buurt komt is er niets aan de hand. En waarschuwen ook eerst. Ze vallen niet zomaar aan.
Dit is wel van een tijd geleden (2013) maar om toch maar even aan te geven dat je ze niet mag onderschatten.

https://www.google.com/ur(...)-HpOgfaF5emG2Qh83Wrz

Verder nog iets kunnen vinden dat er gemiddeld per jaar 72 mensen sterven door hoornaar steken.
pi_218493509
quote:
17s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:25 schreef yvonne het volgende:

[..]
Mep ze dan dood want zo'n val is echt gemeen
Dat mag je dus niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties